Εκδήλωση της ΟΙΕΛΕ για το Γενικό Λύκειο στη Θεσσαλονίκη

Η ΟΙΕΛΕ συμμετέχει στον προβληματισμό για το πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου με την οργάνωση δύο εκδηλώσεων συζητήσεων, μία την Τετάρτη, 16 Φεβρουαρίου 2011, ώρα 18.00, στο ξενοδοχείο “Imperial” (Αντιγονιδών 13) της Θεσσαλονίκης και τη δεύτερη το Σάββατο, 19 Φεβρουαρίου 2011, ώρα 10.30, στο ξενοδοχείο “Τιτάνια” (Πανεπιστημίου 52) της Αθήνας με θέμα:

 

Το Γενικό ΛύκειοΑναβάθμιση του εκπαιδευτικού και κοινωνικού του ρόλου

 

Τα ερωτήματα που θα επιχειρηθεί να απαντηθούν αφορούν στη διασύνδεσή του με τις προηγούμενες βαθμίδες (Γυμνάσιο) αλλά και τις επόμενες, στην ιδιαιτερότητα και διαφοροποίησή του από αυτές, στο περιεχόμενο και στη λειτουργία του, στην ανάπτυξη της κοινωνικής του προσφοράς. Η παιδαγωγική, επιστημονική, διοικητική, ενδοσχολική και αποτελεσματική, για ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, όψη της λειτουργίας του θα αποτελέσουν τις παραμέτρους εξειδίκευσης για κάθε θέμα που θα μας απασχολήσει. Ειδική ερευνητική ομάδα από συναδέλφους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς θα καταγράψει τις προσεγγίσεις, τις απόψεις και τις προτάσεις εμπειρογνωμόνων, φορέων και συναδέλφων και σύμφωνα με αυτές θα διαμορφώσει ειδικό ερωτηματολόγιο που θα απευθύνει σε όλους τους εκπαιδευτικούς.

Συνάδελφοι, η συμμετοχή σας, όπως πάντα, είναι και αυτή τη φορά καθοριστική, αφού ισχυροποιεί τη συλλογική μας έκφραση. Προς την κατεύθυνση της πληρέστερης δυνατής ενημέρωσης όλων των συναδέλφων ανακοινώνουμε στον παρακάτω σύνδεσμο τις εμπεριστατωμένες προτάσεις της ΟΙΕΛΕ, όπως αυτές κατατέθηκαν στον διάλογο του Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης τον Σεπτέμβριο του 2009 ώστε να αποτελέσουν βάση προβληματισμού για τις κυοφορούμενες αλλαγές στο Λύκειο.

  http://www.scribd.com/doc/47547589/%CE%95%CE%B9%CF%83%CE%AE%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%9F%CE%99%CE%95%CE%9B%CE%95-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-10-9-2009

Η οργανωτική επιτροπή

Ν. Παΐζης, Ιδ. Εκπαιδευτικός – Β Αντιπρόεδρος Δ.Σ. ΟΙΕΛΕ

Κ. Παπαντωνόπουλος, Ιδ. Εκπαιδευτικός – Α Αντιπρόεδρος Δ.Σ. ΟΙΕΛΕ

Σ. Τουμπεκτσής, Ιδ. ΕκπαιδευτικόςΣχολικός Σύμβουλος

Κ. Παπαϊωάννου, Ιδ. Εκπαιδευτικός - ΙΝΕΓΣΕΕ/ ΟΙΕΛΕ

Η. Παπαδημητρίου, Ιδ. Εκπαιδευτικός - ΙΝΕ – ΓΣΕΕ/ ΟΙΕΛΕ

Δ. Σελέκος, Ιδ. Εκπαιδευτικός, Γ. Γ. Δ.Σ. ΣΙΕΛΒΕ, Μέλος Δ.Σ. ΟΙΕΛΕ

Φ. Φουρναράκης, Ιδ. Εκπαιδευτικός

Χ. Στρούμπος, Ιδ. Εκπαιδευτικός

Για τα επιδόματα σχολείου

Αναδημοσιεύουμε ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ


       Αθήνα,  27/1/2011
        Αρ. Πρωτ.: 20821


ΠΡΟΣ:

Την  Προϊσταμένη Δνσης Ιδιωτικής Εκπ/σης  του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Ι. Χρήστου
Περιφερειακούς Δ/ντές Εκπ/σης
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Β. Κουλαϊδή
Ειδ. Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων  κ. Μ. Κοντογιάννη


  Κυρίες/Κύριοι Προϊστάμενοι,

  Η συνημμένη απάντηση της αρμόδιας Δ/νσης Αμοιβής Εργασίας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης δόθηκε στο ερώτημα της ΟΙΕΛΕ αν είναι στη διακριτική δυνατότητα του ιδιοκτήτη σχολείου να μειώσει ή να αναστείλει επιδόματα σχολείου που χορηγεί προς τους εκπαιδευτικούς επί μακρόν, τακτικώς, αδιαλείπτως και ανεπιφυλάκτως, που υποβλήθηκε με το Α.Π. 20742/4-1-2011 (επίσης συνημμένο) έγγραφο της ΟΙΕΛΕ.
  Σύμφωνα με την παρατιθέμενη εδώ απάντηση, σχετική επιχειρησιακή συνήθεια, όπου αυτή έχει αναπτυχθεί, δημιουργεί συμβατική δέσμευση για τον εργοδότη.
  Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες, ώστε να ελέγχεται, σύμφωνα με το άρθρο 36 του ν. 682/77, από τους αρμόδιους Προϊσταμένους Γραφείων Εκπαίδευσης αν τηρείται ή παραβιάζεται η συμβατική αυτή δέσμευση των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων.

 

                                      ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ

         Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                               Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


        M. Kουρουτός                                                    Δ. Κάζαγλης

Ανακοίνωση της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.: “Δημόσια διαβούλευση”-“Όταν οι λέξεις χάνουν το νόημά τους”

Ο διάλογος είναι η ουσία της δημοκρατίας και το όχημα των συναινέσεων για τη λύση των μεγάλων κοινωνικών προβλημάτων. Γι’ αυτό και η ΟΙΕΛΕ με εμμονή προωθεί, οργανώνει η ίδια, ή συμμετέχει σε ανοιχτές διαδικασίες διαλόγου με τελικό στόχο την σύνθεση και συναίνεση για τα μεγάλα θέματα της ελληνικής εκπαίδευσης. Συνεπής με την πάγια αυτή αρχή είναι η ενεργός συμμετοχή των θεσμικών εκπροσώπων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε όλους τους κύκλους διαλόγου του ΕΣΥΠ, από την ίδρυσή του, έχοντας, μάλιστα, προτείνει τη συνεχή, και όχι διαλειπτική, κατά τις πολιτικές μεταβολές και συγκυρίες, λειτουργία του οργάνου.
Σήμερα για πρώτη φορά, με λύπη, είμαστε υποχρεωμένοι ν’ αποχωρήσουμε από την εναρκτήρια συνεδρία του νέου κύκλου του ΕΣΥΠ δηλώνοντας την αντίθεση και την αποδοκιμασία μας στην προσχηματική και επικοινωνιάκη χρήση του διαλόγου από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ, για σκοπιμότητες που δεν αφορούν την αναζήτηση συναινέσεων για τα μεγάλα εκπαιδευτικά ζητήματα. Εξηγούμαστε:
Το ΕΣΥΠ συγκαλείται ενάμιση σχεδόν χρόνο μετά από την ανάληψη των ευθυνών του ΥΠΔΒΜΘ από την παρούσα ηγεσία του και αφού, εν τω μεταξύ, έχουν ανοίξει και δρομολογηθεί όλα τα σημαντικά ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής. Προφανώς, μετά την ανάληψη της εξουσίας, αναθεωρήθηκε και η άποψη που είχε μεταφέρει ο τότε εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ στο ΕΣΥΠ και νυν ΥφΠΔΒΜΘ κ. Γιάννης Πανάρετος, ως αίτημα του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, να αναβαθμιστεί το ΕΣΥΠ σε Ανεξάρτητη Αρχή (Πρακτικά Ολομέλειας ΣΠΔΕ 10-9-2009). Δεσμεύθηκε μάλιστα, απαντώντας σε διευκρινιστικό ερώτημα ότι αν την αναβάθμιση αυτή δεν πραγματοποιούσε η τότε κυβέρνηση, θα την έκανε οπωσδήποτε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Μένει να δούμε αν και πότε αυτό θα συμβεί.
Χωρίς θεσμικό διάλογο, λοιπόν, παρά μόνο με τη σύσταση άτυπων και συχνά παράλληλων, αδιευκρίνιστης σύνθεσης και επιλογής, επιτροπών προχώρησε η ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ στις νομοθετικές της πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις.
Ειδικά για την ιδιωτική εκπαίδευση ο ν.3848/2010 για πρώτη φορά στην ελληνική εκπαιδευτική ιστορία επιφέρει διχοτομία στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, διαφοροποιώντας τα τυπικά προσόντα δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Εγκαινιάζει έτσι, μετά τη de facto - λόγω χρόνιας ανικανότητας της πολιτείας και της δημόσιας διοίκησης να ασκήσουν τη συνταγματική ελεγκτική τους υποχρέωση -, και τη dejure εκχώρηση του ιδιωτικού τομέα του εκπαιδευτικού μας συστήματος στα συμφέροντα της ελεύθερης αγοράς.
Και τότε μεν, η ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ τήρησε τα προσχήματα συγκαλώντας μια τριμερή (Υπουργείο – εργαζόμενοι – ιδιοκτήτες) συνάντηση διαβούλευσης στο τέλος Απριλίου 2010, στην οποία εξασφαλίσθηκε συναίνεση σε πέντε βασικά σημεία, ενώ διατηρήθηκε ως το τέλος η διαφωνία εκπαιδευτικών – ιδιοκτητών σε ένα. Μάλιστα η ΥφΠΔΒΜΘ εξήρε την εποικοδομητική στάση της ΟΙΕΛΕ σ’ αυτή τη διαβούλευση.
Γι’ αυτό και είναι τουλάχιστον παράδοξο ότι στο κείμενο του σχεδίου νόμου, που μας απεστάλη, αφού προηγουμένως είχε κατατεθεί στη Βουλή και αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΥΠΔΒΜΘ στο διαδίκτυο, και το οποίο ψηφίστηκε τελικά από τη Βουλή, περιελήφθη το μοναδικό σημείο της διαφωνίας, ενώ εξαφανίσθηκαν τα πέντε σημεία συναίνεσης.
Τώρα, ωστόσο, στην τροπολογία για τις προϋποθέσεις αδειοδότησης των φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, που κατατέθηκε στο υπό ψήφιση σχέδιο νόμου «Ίδρυση Υπηρεσίας Ασύλου κ.λπ.» του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, το ΥΠΔΒΜΘ δεν τήρησε, κανένα, πρόσχημα: «Απελευθερώνει» την αδειοδότηση αυτών των τομέων της ιδιωτικής εκπαίδευσης για οποιαδήποτε εγχώρια ή ευρωπαϊκή εταιρεία συμπεριλάβει, με απλή τροποποίηση του καταστατικού της ή της συστατικής της πράξης, μέσα στο εύρος των δραστηριοτήτων της και την παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών, με ευρύτερες συνέπειες τη «φροντιστηριοποίηση» της ιδιωτικής, κατ’ αρχήν, εκπαίδευσης (όλα τα ιδιωτικά σχολεία μπορούν εφεξής να λειτουργούν και φροντιστήρια), αλλά και της δημόσιας μακροπρόθεσμα, υπό την επίδραση και την πίεση των νεοφιλελεύθερων προταγμάτων που προβάλλονται ως αναπόδραστα.
Και γι΄αυτή τη δομική μεταβολή, η ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ θεώρησε σκόπιμο να συζητήσει μόνο με τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών φροντιστηρίων, όχι των εκπαιδευτικών τους.
Ας είναι! ... Τούτη τη φορά, τουλάχιστον, το ΥΠΔΒΜΘ μόνο μας αιφνιδίασε! Δεν μας κορόϊδεψε κι’ όλας, όπως την προηγούμενη.
Δεκάδες επιστολές μας που ζητούν διάλογο έχουν σταλεί προς την ΥΠΔΒΜΘ και την ΥφΠΔΒΜΘ. Δυστυχώς, όλες αναπάντητες. Στο αρχείο της ΟΙΕΛΕ δεν υπάρχει δείγμα της υπογραφής τους.
Η ρητορική του πολιτικού συστήματος, διαχρονικά και διακομματικά, διαφημίζει το διάλογο με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη θεωρώντας ότι οι εκπαιδευτικοί και τα συνδικάτα τους δεν έχουν τεκμηριωμένη άποψη, ότι βολεύονται με τη διαφωνία για να κρύψουν την έλλειψή τους σε προτάσεις. Όταν όμως έκπληκτοι οι ασκούντες εξουσία ανακαλύπτουν ότι στο τραπέζι του διαλόγου οι τεκμηριωμένες απόψεις και υπάρχουν και δεν μπορούν να τις αντικρούσουν, κι ότι η σύνθεση είναι εφικτή μεταξύ των κοινωνικών εταίρων, που απομονώνουν την εκτελεστική εξουσία, ευτελίζουν τον κοινωνικό διάλογο μετατρέποντάς τον σε ατομική διαβούλευση κάθε ενδιαφερόμενου με μια απρόσωπη ιστοσελίδα.
Εμείς παραμένουμε στην πάγια θέση και λογική μας για την αξία του διαλόγου. Του διαλόγου στον οποίο δεν καλούμαστε να παραστούμε ως νομιμοποιητικά εξαπτέρυγα, ούτε που στην ατζέντα του έχει ως μόνο θέμα την οργάνωση του υποχρηματοδοτούμενου σχολείου των φτωχών, ενώ τα σχολεία των κατεχόντων τα οργανώνει με αυτόνομο νομικό πλαίσιο η ελεύθερη αγορά.
Αθήνα 19 Ιανουαρίου 2011

Επιστολή της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. προς την Υφυπουργό Παιδείας

ΠΡΟΣ: Την  Υφυπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ.  Ε. Χριστοφιλοπούλου
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Α. Διαμαντοπούλου
  Κυρία Υφυπουργέ,
  Ύστερα από εργώδεις προσπάθειες δέκα ημερών για επικοινωνία με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου σχετικά με την αιφνιδιαστική κατάθεση στη Βουλή της τροπολογίας [-ντροπολογίας] για τα φροντιστήρια, το γραφείο της Υπουργού μας ενημέρωσε ότι η πρωτοβουλία και η ευθύνη της κατάθεσης είναι δική σας.
  Επανερχόμαστε λοιπόν για να σας ζητήσουμε άμεση απόσυρση της τροπολογίας και άμεση συνάντηση για τη συζήτηση του πολύ σημαντικού και επείγοντος αυτού ζητήματος.

                        ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ
         Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                     Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

   ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ               ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΓΛΗΣ

Ανακοίνωση της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε σχετικά με τη νέα τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας

Αθήνα 11/1/2011
ΠΡΟΣ: Την  Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Αννα Διαμαντοπούλου

Κυρία Υπουργέ,
Η τροπολογία που καταθέσατε προς ψήφιση στη Βουλή την 5/1/2011 στο σχέδιο νόμου «Ίδρυση Υπηρεσίας Ασύλου κ.λπ.» του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και που επεκτείνει το δικαίωμα παροχής άδειας ίδρυσης φροντιστηρίων και Κ.Ξ.Γ είναι η δεύτερη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου σας, μετά το ν. 3848/2010, που αφορά και ταυτόχρονα αιφνιδιάζει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, αφού για τις εισηγούμενες ρυθμίσεις δεν υπήρξε διάλογος με τους εκπροσώπους μας, ενώ προηγήθηκε διαβούλευση με τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών φροντιστηρίων, υπέρ των συμφερόντων των οποίων λειτουργεί η προτεινόμενη ρύθμιση.
Παρακαλούμε να ορίσετε άμεσα, πριν από την ψήφιση της τροπολογίας, συνάντησή μας, προκειμένου να συζητήσουμε τις σοβαρές επιπτώσεις που θα επιφέρει η ρύμθιση στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών των φροντιστηρίων.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ
         Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ     Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

   ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ               ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΓΛΗΣ
 

Ανάπτυξη και Σχεδίαση: Γιάννης Παπαδόπουλος, Τάσος Μπάρμπας, Μιγκιπή Αναστασία

Designed by Posicionamiento Web