Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013

Απεργία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στις 15-10-2013

Αναδημοσίευση από την ΟΙΕΛΕ:

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ, ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΣΤΙΣ 15 ΟΚΤΩΒΡΗ!

Εδώ και 3 χρόνια ο κλάδος μας έχει μπει στο στόχαστρο των μνημονιακών κυβερνήσεων και της ηγεσίας των σχολαρχών. Εργασιακά και ανθρώπινα δικαιώματα που κατακτήθηκαν με αίμα και αγώνες «ξηλώνονται» εν μία νυκτί, ώστε οι επιχειρηματίες της εκπαίδευσης να καρπωθούν επιπλέον πλούτο, αλλά και να μπορούν να αλλοιώσουν πλήρως, με βάση το συντεχνιακό τους συμφέρον, τον καθορισμένο από το Σύνταγμα  χαρακτήρα των ιδιωτικών σχολείων. Να μετατρέψουν, δηλαδή, το κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης σε εμπόρευμα και τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς σε αναλώσιμους υπαλλήλους.
Στην τριετή αυτή πορεία υπήρξαν κομβικές στιγμές που μας σημάδεψαν όλους. Ποιος δεν θυμάται την εισαγωγή του όρου «αναιτιολόγητες απολύσεις στο νόμο 3848/2012 της Διαμαντοπούλου; Ποιος δεν θυμάται τις απεγνωσμένες προσπάθειες του Υπουργού-ιδιοκτήτη Μπαμπινιώτη να ξηλωθεί το πλέγμα των εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που απέκρουσαν με επιτυχία οι προσπάθειες της Ομοσπονδίας; Και, κυρίως, ποιος δεν παρακολουθεί με οργή την τωρινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, η οποία λειτουργεί ως ο «υπερσχολάρχης», χαρίζοντας 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως στους ιδιοκτήτες, επιχειρώντας να αποσύρει την εποπτεία της από την ιδιωτική εκπαίδευση  και θέλοντας να μας μετατρέψει σε είλωτες που θα εργάζονται ατέλειωτες ώρες και θα απολύονται για πλάκα με τις δύο άθλιες εγκυκλίους για την εφαρμογή της αύξησης ωραρίου και την πιο πρόσφατη εγκύκλιο που ανεστάλη από το ΣτΕ;
Η τελευταία αυτή εγκύκλιος ήταν και η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Πλέον, έπεσαν οι μάσκες. Ο Υπουργός Παιδείας, δυστυχώς, λειτουργεί ως εκπρόσωπος των εργοδοτικών συμφερόντων και ενεργεί εκδικητικά εναντίον των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Η ΟΙΕΛΕ έχει προσφύγει στο ΣτΕ και στις 17/10 εκδικάζεται η αίτηση ακύρωσης της κατάπτυστης αυτής εγκυκλίου που, αν τυχόν εφαρμοστεί, θα διαλύσει την ιδιωτική εκπαίδευση όπως τη γνωρίζουμε σήμερα.
Ο κίνδυνος για τον κλάδο μας, για τα ιδιωτικά σχολεία, για το κοινωνικό αγαθό που παρέχουμε είναι θανάσιμος. Το Υπουργείο Παιδείας και η ηγεσία των σχολαρχών δεν πρόκειται να σταματήσουν, προκειμένου να μετατρέψουν την ιδιωτική εκπαίδευση σε απλό κλάδο της ιδιωτικής οικονομίας και την εκπαίδευση που παρέχουμε σε εμπόρευμα. Η καθημερινότητά μας, η ζωή μας στο σχολείο, η ποιότητα της εργασίας μας θα επιδεινωθούν δραματικά. Ήδη πολλοί από εμάς ζούμε στο πετσί μας τις δραματικές αλλαγές, την τρομοκρατία, τις παρανομίες, τη βαθμιαία αλλαγή των σχολείων μας και τη μετάλλαξή τους σε σούπερ μάρκετ.
Στον κατήφορο αυτό δεν υπάρχει άλλη απάντηση, παρά μόνο ο αγώνας. Όσοι πείθεστε από τις «υποσχέσεις» των εργοδοτών σας ότι εσάς δεν θα σας «αγγίξουν» παρά μόνο τους «κακούς και τους ανυπάκουους», όσοι σκύβετε το κεφάλι στις απειλές και κρύβεστε στη γωνία, όσοι βολεύεστε στον καναπέ περιμένοντας να βγάλουν άλλοι τα κάστανα από τη φωτιά, όσοι νομίζετε πως «μπόρα είναι και θα περάσει», θα βρεθείτε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.  Η μάχη αυτή μας αφορά όλους μαζί και τον καθένα χωριστά. Η απεργία της 15 Οκτώβρη πρέπει να είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία του κλάδου. Και δεν αρκεί η απλή συμμετοχή στην απεργία. Η συμμετοχή μας στην πορεία προς τη Βουλή είναι απολύτως αναγκαία και απαραίτητη. Πρέπει ο Υπουργός Παιδείας, οι βουλευτές, οι εκπρόσωποι των κομμάτων να πάρουν το μήνυμα ότι ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός δεν υποτάσσεται, δεν τρομοκρατείται, δεν σκύβει το κεφάλι. Οι αρχηγοί των κομμάτων με τους οποίους θα συναντηθούμε εκείνη την ημέρα πρέπει να αντιληφθούν ότι η Ομοσπονδία μας είναι ισχυρή, με φωνή και παρουσία.
Η μάχη του Οκτώβρη είναι η κρισιμότερη για το μέλλον μας, το μέλλον των οικογενειών μας, των σχολείων που υπηρετούμε, των μαθητών μας. Στη μάχη αυτή δεν μπορεί, δεν πρέπει να λείψει κανείς. Η ευθύνη που βαραίνει όλους είναι ιστορική. Παλεύουμε για την αξιοπρέπειά μας, για την προστασία του Συντάγματος και του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης. Συνεχίζουμε την παράδοση δεκαετιών ενός κλάδου που, όποτε χρειάστηκε, έδωσε αγώνες. Και τους κέρδισε.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ 24ΩΡΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΣΤΙΣ 15/10 – ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ!

Διαβάστε εδώ την απόφαση του ΔΣ για την απεργία

Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Ανοικτή επιστολή του ΣΙΕΛΒΕ στους γονείς

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΣΙΕΛΒΕ)

Αγαπητοί γονείς των μαθητών μας

Ως ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί πήραμε την πρωτοβουλία να απευθυνθούμε σε εσάς θέλοντας να μοιραστούμε μαζί σας τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες μας για όσα συμβαίνουν στο χώρο της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Τα τελευταία τρία χρόνια το Υπουργείο Παιδείας υποβαθμίζει τόσο την εκπαιδευτική διαδικασία όσο και τους εκπαιδευτικούς: αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα χωρίς καμία έρευνα και μελέτη, αλλοπρόσαλλες αλλαγές στα εκπαιδευτικά αντικείμενα και στα εγχειρίδια, κλείσιμο σχολείων, καταργήσεις δημοφιλών ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, απολύσεις, μετακινήσεις, διαθεσιμότητες. Και όλα αυτά «στο πόδι» και εκ του προχείρου χωρίς κανένα διάλογο με τους εκπαιδευτικούς, τους ειδικότερους όλων για ζητήματα εκπαίδευσης.
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, ύστερα από αγώνες πολύχρονους από το 1976 μέχρι και το 2010, κατόρθωσαν ώστε το καθεστώς εργασίας τους στα ιδιωτικά σχολεία να διέπεται από σειρά νόμων (682/1977, 1566/1985, 2986/2002 κ.α.) και νομολογίας (αποφάσεις Αρείου Πάγου και Συμβουλίου της Επικρατείας) που κοινή τους συνισταμένη είχαν τη θέση πως οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί είναι λειτουργοί του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης που με συνταγματική πρόβλεψη (άρθρο 16 του συντάγματος) και αυστηρές προϋποθέσεις παραχωρείται σε ιδιώτες για να το διακονούν, άρα δεν υπόκειται στους αποχαλινωμένους όρους της ελεύθερης αγοράς. Έτσι, για δεκαετίες η Πολιτεία μέσω των κατά τόπους Διευθύνσεων Εκπαίδευσης εποπτεύει τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων (προγράμματα, λειτουργία, τίτλοι σπουδών, προσόντα εκπαιδευτικών, εργασιακές σχέσεις, κλπ.).

Από το 2010 και μετά δεχθήκαμε και εμείς επίθεση από νόμους, υπουργικές αποφάσεις και κάλπικες γνωμοδοτήσεις που μέχρι σήμερα κατόρθωσαν: 1. Να καταργηθούν οι Συλλογικές Συμβάσεις εργασίας μας, 2. Να μειωθούν μέχρι 40% οι μισθοί μας, 3. Να μειωθούν οι εργοδοτικές εισφορές στα ασφαλιστικά μας ταμεία, 4. Να αυξηθούν οι δυνατότητες απολύσεων και ο αριθμός τους, 5. Να ελαστικοποιηθούν οι σχέσεις εργασίας μας, 6. Να χάσουμε τη δυνατότητα να γινόμαστε Σχολικοί Σύμβουλοι, 7. Να αυξηθεί το ωράριο εργασίας και πολλά άλλα. Προσφάτως, όμως, την 12η Ιουλίου 2013, ο Υπουργός Παιδείας έπραξε το αδιανόητο : εξέδωσε εγκύκλιο βάσει της οποίας παύουμε να θεωρούμαστε εκπαιδευτικοί λειτουργοί και μετατρεπόμαστε σε αναλώσιμους υπαλλήλους χωρίς καμία προστασία! Καταργείται, με άλλα λόγια, η ίδια η  εκπαιδευτική μας υπόσταση. Κάτι τέτοιο, πέραν της αντισυνταγματικότητάς του, πλήττει όχι μόνο το ρόλο τον δικό μας, αλλά και του ιδιωτικού σχολείου ως φορέα πλήρως ενταγμένου στην τυπική εκπαίδευση. Πως θα μπορεί ένα ιδιωτικό σχολείο να εκδίδει ισότιμους  τίτλους  σπουδών με αυτούς που εκδίδει το δημόσιο σχολείο, από τη στιγμή που ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός θα μετατραπεί σε ιδιωτικό υπάλληλο; Παιδαγωγικά οδηγεί σε πλήρη ανατροπή της σχέσης διδάσκοντα και διδασκόμενου, όπως τη γνωρίζαμε έως τώρα. Ποιος πιστεύει ότι ένας δάσκαλος ανασφαλής και φοβισμένος θα επιτελέσει παιδαγωγικό και διδακτικό έργο; Πόση αγάπη και φιλοτιμία μπορεί να επιδείξει ένας άνθρωπος που θα εργάζεται πολύ και θα αμείβεται με ψίχουλα; Πώς θα εμπνεύσει μια τάξη, όταν ο ίδιος έχει υποστεί απαράδεκτες ταπεινώσεις και μειώσεις; Τέλος, τι είδος ανθρώπου θα διαμορφωθεί από την εκπαιδευτική διαδικασία, με ένα δάσκαλο που θα προσπαθεί, αλλά πια δε θα μπορεί να αρθρώσει παιδαγωγικό λόγο;  
Απέναντι στο αδιανόητο, ο κλάδος, μέσω της ομοσπονδίας του (ΟΙΕΛΕ), προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας και δικαιώθηκε προσωρινά με απόφαση – σταθμό που επιβάλλει αναστολή της εγκυκλίου (ΣτΕ 380/2013 «… το δημόσιο συμφέρον εξυπηρετείται από την ύπαρξη σταθερών εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, ώστε αυτοί απερίσπαστοι να εκτελούν τα καθήκοντά τους για την αποτελεσματικότερη εκπλήρωση του σκοπού της παιδείας, ο οποίος έχει αναχθεί σε συνταγματικό λόγο δημοσίου συμφέροντος…»), ενώ η οριστική εκδίκαση προγραμματίστηκε έναν μήνα νωρίτερα από την προαναγγελθείσα, στις 17-10-2013.
Αγαπητοί γονείς, ο αγώνας που δίνουμε είναι υπαρξιακός, για αυτό και η ΟΙΕΛΕ προκήρυξε καταρχάς 48ωρη απεργία για την Δευτέρα 16 και Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου.
Τι θα πράξουμε, όμως, ως δάσκαλοι των παιδιών σας πέραν των αγωνιστικών μας κινητοποιήσεων; Γνωρίζουμε καλά από τη φύση του επαγγέλματός μας ότι καμία θετική επίδραση στα παιδιά δεν μπορεί να ολοκληρωθεί χωρίς τη γονεϊκή στήριξη. Για αυτό, επειδή σας αναγνωρίζουμε ως τον έναν από τους τρεις πόλους της εκπαιδευτικής διαδικασίας, σας καλούμε να στηρίξετε την προσπάθειά μας ώστε τα ιδιωτικά σχολεία να παραμείνουν σχολεία και όχι πωλητήρια τίτλων και σας προσκαλούμε σε εκδήλωση του συλλόγου μας με θέμα : «Η ιδιωτική εκπαίδευση σε κρίση: οι εκπαιδευτικοί προτείνουν» που θα διενεργηθεί στις αρχές του επόμενου μήνα.

Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Βόρειας Ελλάδας (ΣΙΕΛΒΕ)

48ωρη απεργία της ΟΙΕΛΕ 16 και 17 Σεπτεμβρίου

Συνάδελφοι,

Η πιο κρίσιμη στιγμή έφτασε. Το μέλλον μας, το μέλλον των ιδιωτικών σχολείων ως παρόχων κοινωνικού αγαθού, η δυνατότητά μας να εξακολουθούμε να είμαστε λειτουργοί της εκπαίδευσης κρίνεται. Η συμμετοχή μας στην 48ωρη απεργία (16-17/9) και στη συγκέντρωση της Δευτέρας θα δώσει το πιο ηχηρό μήνυμα σε ιδιοκτήτες και Υπουργείο Παιδείας, που εδώ και τρία χρόνια πορεύονται χέρι-χέρι, ότι δεν θα επιτρέψουμε να εγκατασταθεί στα ιδιωτικά σχολεία ο Μεσαίωνας. Ότι δεν θα τους αφήσουμε να μετατρέψουν την Παιδεία σε εμπορικό προϊόν. Ότι δεν θα γίνει πράξη το όνειρό τους να μεταβληθεί ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός λειτουργός σε αναλώσιμο υπάλληλο. Ότι θα μπει φραγμός στην πρωτοφανή  και χυδαία κρατική χρηματοδότηση των σχολαρχών με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ (50 εκατομμύρια ευρώ τη χρονιά που έρχεται), την ώρα που οι μισθοί μας έχουν συρρικνωθεί τουλάχιστον κατά 35%. 
Το Υπουργείο Παιδείας και τα ελεγχόμενα ΜΜΕ κατηγορούν τους εκπαιδευτικούς ως «αργόσχολους». Οι ιδιοκτήτες επιχειρούν, είτε με εκβιασμούς για απόλυση, είτε με ψεύτικα καλοπιάσματα και καλλιέργεια εφησυχασμού ότι, δήθεν, δεν θα απολύσουν εκπαιδευτικούς, να κατευνάσουν τις αντιδράσεις. Το ποτάμι, όμως, δεν γυρίζει πίσω. Ούτε για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ούτε για τους σχολάρχες που χάνουν οσονούπω το μεγάλο χορηγό τους. Όλοι μαζί πρέπει να αγωνιστούμε για την αξιοπρέπειά μας, για να μπορούμε να σταθούμε με θάρρος και γενναιότητα στην τάξη μας, χωρίς να είμαστε αντικείμενο χειραγώγησης και απειλών.
Χωρίς αγώνα, τίποτε δεν κατακτιέται. Σε ένα μήνα το ΣτΕ θα κρίνει την εγκυρότητα της εγκυκλίου Αρβανιτόπουλου, η οποία, εάν εφαρμοζόταν, θα καταργούσε τη συνταγματική επιταγή για κρατική εποπτεία στην ιδιωτική εκπαίδευση με τραγικές συνέπειες για όλους μας. Όσοι εφησυχάσουν, αδιαφορήσουν, κάνουν πίσω, παίρνουν το βάρος της ιστορικής ευθύνης. Οι χιλιάδες ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί που έκαναν το 1977 δύο μήνες απεργία σε πολύ σκληρότερες εποχές για να κατακτηθεί ο νόμος 682/77 δείχνουν το δρόμο. Όσα κέρδισαν γενιές ιδιωτικών εκπαιδευτικών, δεν πρέπει να τα πετάξουμε στον κάλαθο των αχρήστων.



ΟΛΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ 48ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ& ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 16&17/9/2013
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ, 16/9, ΣΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 12:00


Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Επισκέψεις - Συνελεύσεις του ΣΙΕΛΒΕ σε σχολεία

Συνεχίστηκαν σήμερα Τρίτη οι επισκέψεις και οι συνελεύσεις του ΣΙΕΛΒΕ σε σχολεία της Θεσσαλονίκης. Στο Αριστοτέλειο Κολλέγιο, στα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια, στο Κολλέγιο Ανατόλια (δημοτικά και λύκεια) πραγματοποιήθηκαν συνελεύσεις - ενημερώσεις και οι συνάδελφοι τοποθετήθηκαν τόσο επί του πλαισίου των αιτημάτων, που η ΓΣ είχε καθορίσει, όσο και επί της μορφής κινητοποιήσεων που προκρίνουν. Έγινε διεξοδική ενημέρωση για τους κινδύνους που ενέχει το σύνολο της πολιτικής του ΥΠΑΙΘ για τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό και καταγράφηκαν αναλυτικά τα προβλήματα και οι προτάσεις των συναδέλφων. Το δυσάρεστο ήταν ότι δεν στάθηκε δυνατό να έρθουμε σε επικοινωνία με τους συναδέλφους του Ελληνικού Κολλεγίου, διότι με επιστολή της η διεύθυνση των εκπαιδευτηρίων τοποθέτησε την ώρα συνάντησης μετά τις 14:30! Γιατί άραγε; 
Οι επισκέψεις θα συνεχιστούν μέχρι και την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου ώστε να ολοκληρωθεί η  πληροφόρηση και η συλλογή των θέσεων των συναδέλφων, καθώς οι επόμενες εβδομάδες για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς θα φέρουν, πιθανόν, εξελίξεις μη αναστρέψιμες για την ίδια την εκπαιδευτική τους ιδιότητα.

Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

Επισκέψεις και συνελεύσεις στα σχολεία

Κλιμάκιο του ΣΙΕΛΒΕ, αποτελούμενο από τον Πρόεδρο και το Γ. Γραμματέα, ξεκίνησε σήμερα από την Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί τις επισκέψεις στα σχολεία για να συζητήσει με τους συναδέλφους το πλαίσιο των αιτημάτων και το είδος των κινητοποιήσεων, υλοποιώντας έτσι την απόφαση της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης της προηγούμενης Πέμπτης 5/9/2013. Οι συνάδελφοι του σχολείου συμφώνησαν  με το πλαίσιο των διεκδικήσεων και κινητοποιήσεων, όπως έχει προταθεί από την ΟΙΕΛΕ και υπερψηφίσθηκε και από την έκτκατη Γενική Συνέλευση. Παράλληλα έγιναν εποικοδομητικές επιμέρους προτάσεις που εμπλούτισαν τόσο τη μορφή όσο και το περιεχόμενο αιτημάτων και προτάσεων. Αύριο ακολουθούν παρόμοιες επισκέψεις στα εκπαιδευτήρια Ελληνικό Κολλέγιο, Αριστοτέλειο Κολλέγιο, Κολλέγιο Ανατόλια, Γερμανική Σχολή και Πρότυπα Εκπαιδευτήρια.

Αποφάσεις έκτακτης Γ.Σ. ΣΙΕΛΒΕ της Θεσσαλονίκης και του παραρτήματος Θεσσαλίας

Η έκτακτη Γενική Συνέλευση του ΣΙΕΛΒΕ της Πέμπτης 5/9/2013 στη Θεσσαλονίκη, καθώς και η αντίστοιχη της Λάρισας την Παρασκευή 6/9/2013 αποφάσισε ομόφωνα:


α. Το παρακάτω πλαίσιο αιτημάτων:      

  1.     Η Παιδεία είναι δημόσιο και κοινωνικό αγαθό. Μαχόμαστε για τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, να μην απαλλοτριωθεί, να μην εκχωρηθεί ως αγοραίο προϊόν σε επιχειρηματικές δυνάμεις. Αγωνιζόμαστε να ανατραπεί η νεοφιλελεύθερη πολιτική των μνημονίων που ξεπουλάει τα δημόσια αγαθά κι έχει βάλει στο μάτι την Παιδεία, που οξύνει τις οικονομικές και τις κοινωνικές ανισότητες.
  2.     Αντιστεκόμαστε στην πολιτική των μετατάξεων και της διαθεσιμότητας για τους δημόσιους συναδέλφους μας. Ζητούμε να σταματήσει άμεσα η ισοπέδωση των εργασιακών σχέσεων δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών και  η καταπάτηση στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων των συναδέλφων. Ζητούμε να αποκατασταθεί η λειτουργία  των δημοκρατικών θεσμών.
  3.             Απαιτούμε να επιστρέψουν στη δημόσια εκπαίδευση οι 50 ειδικότητες της ΤΕΕ που καταργήθηκαν από τα δημόσια σχολεία και δόθηκαν ως δώρο στους εκπαιδευτικούς πολυοργανισμούς.
  4.       Ζητούμε να καταργηθεί η αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που οδηγεί σε χιλιάδες απολύσεις και περαιτέρω υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
  5.             Ζητούμε να αποσυρθεί το απαράδεκτο σχέδιο νόμου για το «Νέο Λύκειο».
  6.          Ζητούμε να σταματήσει ο εμπαιγμός του κλάδου από το Υπουργείο Παιδείας. Να υλοποιηθούν οι δημόσιες δεσμεύσεις του Υπουργού για την μισθολογική και βαθμολογική μας κατάταξη και τα επιδόματα.
  7.        Ζητούμε να αντικατασταθεί η απόφαση-έκτρωμα του Υπουργείου, για την αναγνώριση ως ωρών διοριστηρίου των εκτός υποχρεωτικού ωραρίου σχολικών δράσεων,  από αυτήν που είχε δημόσια συμφωνηθεί με την Ομοσπονδία και είχε υπογραφεί από τον Υπουργό Παιδείας.
  8.            Καταδικάζουμε την επιδοματική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας προς τους σχολάρχες, οι οποίοι από τα κυβερνητικά νομοθετήματα έχουν κερδίσει περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, την ώρα που έχουν συρρικνωθεί τουλάχιστον κατά 40% οι αποδοχές των ιδιωτικών εκπαιδευτικών μέσω των μειώσεων των μισθών και της δραματικής αύξησης της φορολογίας.
  9.           Σύμφωνα με το Σύνταγμα και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρώπινων Δικαιωμάτων, η εκπαίδευση που παρέχεται από τα ιδιωτικά σχολεία είναι δημόσιο και κοινωνικό αγαθό που οφείλει το κράτος να εποπτεύει στενά (αρθρ.16 του Συντάγματος). Δεν θα επιτρέψουμε να περάσουν τα ιδιωτικά σχολεία και οι εκπαιδευτικοί στην εποπτεία του Υπουργείου Εργασίας. Αρμόδιο για την εποπτεία της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι το Υπουργείο Παιδείας.

β. Τη σύμπλευση με τις άλλες Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες.

γ. Τον καθορισμό από την ΟΙΕΛΕ του χρόνου και της διάρκειας των κινητοποιήσεων.

δ. Τη συμμετοχή στο συλλαλητήριο το Σάββατο 8/9/2013.

ε. Την πραγματοποίηση συνελεύσεων σε όλα τα σχολεία για να καταγραφεί η  άποψη του κάθε συνάδελφου.




Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2013

Συμμετοχή του ΣΙΕΛΒΕ στις κινητοποιήσεις της ΔΕΘ

Ο ΣΙΕΛΒΕ συμμετείχε μαζί με τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες στις μαζικότατες κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας της ΔΕΘ. Υλοποιώντας, μάλιστα, απόφαση της Γενικής του Συνέλευσης, (5-9-2013), προγραμμάτισε σειρά επισκέψεων σε ιδιωτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης ώστε να ψηφισθούν επί τόπου τόσο τα αιτήματα όσο και οι μορφές διεκδίκησής τους από τους συναδέλφους. Οι καιροί είναι κρίσιμοι και ο καθένας από εμάς οφείλει και να γνωρίζει και να αποφασίσει για την τύχη τη δική του και του κλάδου.

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

Βλαπτική μεταβολή : υπενθύμιση

Συνάδελφοι, σας υπενθυμίζουμε ότι η μείωση ωραρίου χωρίς την συναίνεσή μας αποτελεί βλαπτική μεταβολή, είναι παράνομη και διώκεται πειθαρχικά ο ιδιοκτήτης. Στην περίπτωση, όμως, που θέλουμε να παραιτηθούμε από μέρος του ωραρίου μας, αυτό μπορεί να γίνει μόνο από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό στο γραφείο εκπαίδευσης. Καμία άλλη παραίτηση δε θα είναι έγκυρη και νόμιμη.
Επιπλέον, σας υπενθυμίζουμε (εδώ προηγούμενη ανάρτηση) ότι η παρουσία όλων μας την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου στη Γενική Συνέλευση του ΣΙΕΛΒΕ (Πρ. Κορομηλά 51) στις 19:30, είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη για τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης.

Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

Η ΟΙΕΛΕ για το "Νέο Λύκειο"

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
(Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.)

Αθήνα, 2/9/2013

«ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ» - ΜΙΑ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙ-ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ, ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΦΤΩΧΩΝ ΣΤΡΩΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝΤΑΙ
ΔΙΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 
Η τελευταία κυβερνητική παρέμβαση για το «Νέο Λύκειο» με τη μορφή σχεδίου νόμου είναι πλήρως εναρμονισμένη με το πνεύμα όλων των επιλογών της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας το τελευταίο χρονικό διάστημα που έχουν ως τελικό στόχο την υλοποίηση της νεοφιλελεύθερης γραμμής του ΟΟΣΑ, εμπνεύσεως Μίλτον Φρήντμαν,  για την εκπαίδευση:συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης, λιγότερα σχολεία, δραματικές μειώσεις αποδοχών των εκπαιδευτικών με περισσότερες ώρες εργασίας και, κυρίως, κατάληψη του δημόσιου εκπαιδευτικού αγαθού από ανέλεγκτες επιχειρηματικές δυνάμεις.     
Το «Νέο Λύκειο» είναι ουσιαστικά ένα παλιό και αναχρονιστικό Λύκειο, πρόχειρα φτιαγμένο και αντιεκπαιδευτικό:
  • Αποτελεί ανακύκλωση παλιών υλικών χωρίς να προτείνει επανασχεδιασμό Αναλυτικών Προγραμμάτων και εγχειριδίων
  • Ισχυροποιεί την εξεταστικοκεντρική λογική του Λυκείου σε κάθε τάξη μέχρι και τις εισαγωγικές για την τριτοβάθμια εκπαίδευση
  • Επιστρέφει το Λύκειο στη νοοτροπία της δεκαετίας του ’70 και του ’80 με την επαναφορά των δεσμών και της κρίσης του ακαδημαϊκού μέλλοντος του μαθητή μέσα από ένα σκληρό σύστημα που απαιτεί αποστήθιση κι όχι ενεργητική συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • Συρρικνώνει την απαραίτητη στο σύγχρονο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι εκμάθηση ερευνητικών δεξιοτήτων και  εντρύφηση στις νέες τεχνολογίες
  • Εμμένει στη λογική του σχολείου μιας άλλης εποχής με «αυτόνομα» γνωστικά αντικείμενα, χωρίς αυτά να διέπονται από διεπιστημονικότητα
  • Το Νέο Λύκειο είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο και επίπονο για τους μαθητές σχολείο λόγω του φόρτου εργασίας και της αναγκαιότητας για αποστήθιση. Δεν υπηρετεί διόλου το στόχο για ένα σχολείο πιο ανθρώπινο, πιο ελκυστικό, πιο σύγχρονο και δημιουργικό.
  • Ο βαθμός δυσκολίας του Λυκείου και ο τριετής μαραθώνιος βαθμοθηρίας οδηγούν χιλιάδες μαθητές στην αγκαλιά των φροντιστηρίων που, πέρα από τη βαρύτατη οικονομική επιβάρυνση, αφαιρούν από αυτούς και τα τελευταία ψήγματα ελεύθερου χρόνου που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για άθληση, ψυχαγωγία και κοινωνική δραστηριοποίηση.
  • Η παρουσίασή του έγινε εν μέσω θέρους, ακολούθησε προσχηματική δημόσια διαβούλευση με απόντες ουσιαστικά τους κοινωνικούς φορείς και την εκπαιδευτική κοινότητα, και θα ψηφιστεί στη Βουλή ενώ ήδη έχει ξεκινήσει η σχολική χρονιά και καθοριστεί ο προγραμματισμός των σχολικών μονάδων, με αποτέλεσμα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία να είναι απροετοίμαστα για τις (όποιες) αλλαγές.
  •  Η αντιμετώπιση του Λυκείου ως μια εντελώς ξεχωριστή, χωρίς καμιά διασύνδεση με τις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης, οντότητα και το «στήσιμό» του χωρίς να υπονοούνται, έστω, αλλαγές στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, αποδεικνύει ότι η όλη επεξεργασία έγινε στο πόδι και δεν προέκυψε από έναν  στοιχειώδη εκπαιδευτικό σχεδιασμό.
  • Οι αλλαγές κατά τη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων ήταν προϊόντα πολιτικών πιέσεων και διευθετήσεων, ώστε να αποφευχθούν αντιδράσεις και δεν είχαν καμιά πρόθεση ουσιαστικής βελτίωσης της πρότασης του Υπουργείου.
Είναι, επίσης, ένα σχολείο – παγίδα για τα παιδιά των φτωχών στρωμάτων, διότι:
  • Η αυστηροποίηση της βαθμολόγησης απειλεί  περίπου το 1/3 των μαθητών του ΓΕΛ και τους μισούς της ΤΕΕ με έξοδο από την εκπαιδευτική διαδικασία. Το πλήγμα θα είναι βαρύ για τους μαθητές που προέρχονται από φτωχές οικογένειες, οι οποίες δεν διαθέτουν την οικονομική δυνατότητα για φροντιστήρια, ώστε τα παιδιά τους να μπορέσουν να ανταποκριθούν στον τριετή εξεταστικό και βαθμοθηρικό μαραθώνιο.
  • Με δεδομένη την βαρύτατη οικονομική κρίση το Νέο Λύκειο θα λειτουργήσει ως παγίδα για τα παιδιά των μη προνομιούχων και ως παράγοντας όξυνσης των κοινωνικών, των εκπαιδευτικών και των κοινωνικών ανισοτήτων.

Το προτεινόμενο σχέδιο για την ΤΕΕ είναι 
  • Αναχρονιστικό, όχι μόνο, διότι δεν γίνεται λόγος για Αναλυτικά Προγράμματα, όχι μόνο διότι δεν υπάρχουν καν σχολικά εγχειρίδια, αλλά διότι και με το παρόν σχέδιο νόμου η ΤΕΕ εξακολουθεί να είναι ο παρίας του εκπαιδευτικού συστήματος. Οι μαθητές θεωρούνται τέκνα ενός κατώτερου Θεού, μη έχοντας ισότιμη πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση και με τις κυριότερες και πιο εμπορικές ειδικότητες στα χέρια πλέον των επιχειρηματικών της εκπαίδευσης.
  • Ανεφάρμοστο, διότι η έλλειψη χρηματοδότησης, υλικοτεχνικής υποδομής, βιβλίων σε συνδυασμό με την παραχώρηση των πιο εμπορικών ειδικοτήτων στους ιδιώτες καθιστούν την ΤΕΕ εκπαιδευτικό «φάντασμα».
  • Πολιτικά ύποπτο, διότι η χωρίς σχεδιασμό εισαγωγή της μαθητείας  σε συνδυασμό με την τεράστια μαθητική διαρροή που πιθανότατα θα προωθηθεί από το ΓΕΛ προς την ΤΕΕ δημιουργεί ανησυχία ότι εξυπηρετεί ένα πλάνο για την παροχή πληθώρας δωρεάν εργατικών χεριών σε επιχειρηματίες, ώστε αυτοί να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους κι όχι για την ουσιαστική πρακτική εκπαίδευση των μαθητών.
Η ΟΙΕΛΕ εκτιμά ότι η ψήφιση του παρόντος νομοσχεδίου ευνοεί μόνο τους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης, ιδίως τους ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων που κερδίζουν χιλιάδες νέους «πελάτες», και τους επιχειρηματίες που κερδίζουν χιλιάδες δωρεάν εργατικά χέρια στα πλαίσια της «μαθητείας». Ταυτόχρονα υποβαθμίζει και συρρικνώνει το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης και είναι επικίνδυνο για τους μαθητές, ιδίως των φτωχών οικογενειών, που θα κινδυνεύσουν με οριστική αποβολή από την εκπαιδευτική διαδικασία, ή θα καταλήξουν ως δωρεάν εργατικό δυναμικό με το πρόσχημα της πρακτικής άσκησης. Γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να καταψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής.
ΤΙ ΠΕΡΙΕΧΕΙ Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η: Στην πρώτη ενότητα της δημοσίευσης περιέχεται τμήμα συγκριτικής  μελέτης του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ για την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην ΕΕ, τα κυριότερα σημεία του ευρωπαϊκού πλαισίου αναφοράς ικανοτήτων για τη Δια Βίου Μάθηση και του ελληνικού πλαισίου αναφοράς για το Γενικό Λύκειο και την ΤΕΕ (ΣΠΔΕ 2009). Γίνεται επίσης συνοπτική παρουσίαση του εθνικού πλαισίου αναφοράς για το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ΣΠΔΕ 2009).
ΕΝΟΤΗΤΑ 2η: Στη δεύτερη ενότητα της δημοσίευσης παρουσιάζονται τα βασικά μεγέθη της ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΓΕΛ και ΤΕΕ) και ο σχολιασμός τους με βάση την έρευνα του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ του 2011.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η: Στην τρίτη ενότητα περιέχεται αναλυτικός σχολιασμός της ΟΙΕΛΕ για το Νέο Λύκειο, η πρόταση της Ομοσπονδίας για την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ΓΕΛ και ΤΕΕ)  και η σύγκριση των όσων προβλέπει το παρόν σχέδιο νόμου με τα πορίσματα του ΣΠΔΕ (2009 και 2011) και με τη νομοθετική παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας του 2011 («Λύκειο Διαμαντοπούλου).
ΕΠΙΛΟΓΟΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Στο κλείσιμο της δημοσίευσης υπάρχει συμπερασματικός πολιτικός σχολιασμός της ΟΙΕΛΕ για τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ ΟΙΕΛΕ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ
 Καραμεσίνης Φώτης, Φιλόλογος, ερευνητής Κλαδικής Επιτροπής ΙΝΕ/ΓΣΕΕ - ΟΙΕΛΕ
Παπαδημητριου Ηλέκτρα, Φιλόλογος, ερευνήτρια Κλαδικής Επιτροπής ΙΝΕ/ΓΣΕΕ - ΟΙΕΛΕ
Χρηστίδης Αλέξανδρος, Πληροφορικής, ερευνητής Κλαδικής Επιτροπής ΙΝΕ/ΓΣΕΕ - ΟΙΕΛΕ
ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
Παϊζης Νίκος, Μαθηματικός, Α΄Αντιπρόεδρος ΟΙΕΛΕ
Ψαλίδας Αργύρης, Φυσικός, Μέλος ΔΣ ΟΙΕΛΕ
Χριστόπουλος Γιώργος, Εκπαιδευτικός, Μέλος ΔΣ ΟΙΕΛΕ
Διαβάστε εδώ ολόκληρη την δημοσίευση της ΟΙΕΛΕ σε μορφή pdf

Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013

Η εκπαίδευση σε κρίσιμο σταυροδρόμι - Οι εκπαιδευτικοί στο όριο

Συνάδελφοι
Αυτό το καλοκαίρι ζήσαμε, για μία ακόμη φορά με κλειστά τα σχολεία, την λυσσαλέα και απροκάλυπτη επίθεση του Υπουργείου Παιδείας εναντίον της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών εν γένει, και, βέβαια, εναντίον και των ιδιωτικών εκπαιδευτικών: δεν έφθαναν η μείωση των μισθών υπέρ των σχολαρχών, η αύξηση του ωραρίου παρά τα συμφωνηθέντα και ανακοινωθέντα στον ιστότοπο του ΥΠΑΙΘ, η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των εργοδοτών, η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, η ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας με τις περίφημες «εθελουσίες» μειώσεις ωραρίου· ήθελαν και υπαγωγή του καθεστώτος απόλυσης στην 6η ΠΥΣ, δηλαδή πλήρη απελευθέρωση των απολύσεων, με ελάχιστη αποζημίωση, ακόμη και εντός του διδακτικού έτους. Και το έκαναν με την έκδοση της κατάπτυστης «εγκυκλίου Αρβανιτόπουλου» στις 12 Ιουλίου.
Η έγκαιρη και αποτελεσματική κινητοποίηση της ΟΙΕΛΕ που εν μέσω θέρους κατέφυγε, με τη βοήθεια έγκριτων νομικών, στο Συμβούλιο της Επικρατείας πέτυχε μία απόφαση – σταθμό για την εκπαίδευση και αποσόβησε προσωρινά την εφαρμογή των κανόνων της ζούγκλας στα ιδιωτικά σχολεία. Εντούτοις, κανείς δεν γνωρίζει εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου έφερε το ζήτημα έτσι «άτσαλα» στο προσκήνιο, ώστε να επιδιώξει την συναίνεση της Ομοσπονδίας στην έναρξη ενός διαλόγου με στόχο την αλλαγή του νομικού καθεστώτος της ιδιωτικής εκπαίδευσης (Ν. 682/1977) προς το χειρότερο ή απλώς, στη βιασύνη της να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του «αδελφού» και των φίλων του, εξέδωσε μία εγκύκλιο που θα την ξαναφέρει με μορφή νόμου. Όποια κι αν είναι η εξήγηση ή η τακτική ανάλυση, το βέβαιο είναι ότι η ηγεσία της χώρας έχει πάρει την πολιτική απόφαση να μετατρέψει τα ιδιωτικά σχολεία σε «οίκους εμπορίου» με ανύπαρκτο το δημόσιο έλεγχο χάριν της μεγιστοποίησης της κερδοφορίας τους. Θύματα αυτής της απόφασης είναι οι μαθητές, που θα φοιτούν σε κατάστημα και όχι σχολείο, ενώ θα πληρώνουν για χαμηλής και αμφίβολης ποιότητας «εκπαιδευτικές υπηρεσίες», οι εκπαιδευτικοί, που θα ζουν ως κολλήγοι μέσα στα σχολεία χωρίς κανένα δικαίωμα, αλλά και τα μικρομεσαία ιδιωτικά σχολεία που υπό τις νέες συνθήκες συρρίκνωσης των εισοδημάτων της μεσαίας τάξης θα αλωθούν από τον ανταγωνισμό που με ευλάβεια προσκυνούσαν.
Όσα συμβαίνουν και όσα επιδιώκεται να γίνουν στην ιδιωτική εκπαίδευση δείχνουν την κατάληξη των σχεδιασμών τους και για τα υπόλοιπα αγαθά μιας ευνομούμενης κοινωνίας, την Υγεία, την Κοινωνική Ασφάλιση, το νερό, την πρώτη κατοικία, την ενέργεια, την ασφάλεια.
 Ο ΣΙΕΛΒΕ στην προοπτική αυτή αναγνωρίζει ότι η συσπείρωση γύρω από το σύλλογο, η κοινή δράση για την αποκατάσταση της αξιοπρέπειας και των δικαιωμάτων του εκπαιδευτικού παίρνει υπαρξιακό χαρακτήρα. Ή θα ορθώσουμε το ανάστημά μας ή θα χαθούμε· δεν πρόκειται για «μπόρα που θα περάσει» και, άρα «ας λουφάξουμε για να μην βραχούμε». Είναι η νέα πραγματικότητα που ξημερώνει (για κάποιους ανέργους είναι ήδη μεσημέρι) για όλους μας.

Συνάδελφοι
-          Συμμετέχετε μαζικά στη Γενική Συνέλευση του ΣΙΕΛΒΕ, την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013, στις 19:30, στην ΕΔΟΘ (Πρ. Κορομηλά 51, ημιόροφος). Θα γίνει ενημέρωση, θα συζητηθούν και θα σχεδιαστούν οι επόμενες κινήσεις μας παρουσία του προέδρου της ΟΙΕΛΕ Μ. Κουρουτού.
-          Σας καλούμε να συμμετέχετε στις κινητοποιήσεις που προετοιμάζονται για τη νέα σχολική χρονιά μαζί με τους συναδέλφους της δημόσιας εκπαίδευσης, ώστε να μην φτάσουμε σε ολοκληρωτική καταστροφή.