Τρίτη 30 Απριλίου 2019

Τιμούμε τους διαχρονικούς αγώνες των εργαζομένων, συμμετέχουμε στην απεργία της Εργατικής Πρωτομαγιάς

Αποτέλεσμα εικόνας για εργατική πρωτομαγιάΟι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί συμμετέχουμε στις απεργιακές κινητοποιήσεις της Πρωτομαγιάς 2019.
Τίποτε δεν μας χαρίστηκε. Ως ένα αδιάλειπτα δραστήριο και διεκδικητικό μέρος του συνόλου των εκπαιδευτικών ποτέ δεν πάψαμε να αγωνιζόμαστε για να προασπίσουμε την ιδιότητα του Λειτουργού της Εκπαίδευσης μέσα στα ιδιωτικά σχολεία. Ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές των τελευταίων χρόνων παλέψαμε με ενότητα και σχέδιο στην επαναφορά πολλών δικαιωμάτων μας που χάθηκαν στα μνημονιακά χρόνια. Δεν σταματούμε, όμως. Διεκδικούμε στην πράξη :

   - Επαναφορά των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας (ΣΣΕ). Ήδη, η ΟΙΕΛΕ σε συνεργασία με τα Α΄βάθμια σωματεία έχει προσφύγει στον ΟΜΕΔ για την υπογραφή ΣΣΕ στα φροντιστήρια Ξένων Γλωσσών.
   - Εφαρμογή της εκπαιδευτικής νομοθεσίας σε όλα τα ιδιωτικά σχολεία, έλεγχος από μεικτά κλιμάκια των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και ΣΕΠΕ και παραδειγματική τιμωρία όσων παρανομούν.

   - Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, που παρανόμως "κόπηκαν" από τον Μπαμπινιώτη το 2012
 
Γενικότερα, μαζί με όλους τους εργαζόμενους αγωνιζόμαστε για:
- ουσιαστικά μέτρα αντιμετώπισης της ανεργίας και της υποεργασίας
- διασφάλιση της βιωσιμότητας των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης για την παροχή αξιοπρεπών συντάξεων
- δίκαιο φορολογικό σύστημα
- Πλήρη επαναφορά της ΕΓΣΣΕ που θα καθορίζει αυτή και όχι το κράτος τον κατώτατο μισθό
- Διασφάλιση του Δημόσιου χαρακτήρα οργανισμών και επιχειρήσεων κοινής ωφελείας

Όλοι στην συγκέντρωση στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης στις 11:00.

Σάββατο 27 Απριλίου 2019

Καλό Πάσχα

Το ΔΣ του ΣΙΕΛΒΕ εύχεται σε όλους τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς Καλή Ανάσταση, δημιουργικότητα στις αίθουσες διδασκαλίας και νίκες στους συλλογικούς μας αγώνες.

Δευτέρα 22 Απριλίου 2019

ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΜΟΝΟ ΜΕ ΒΑΣΙΜΟ ΛΟΓΟ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ: ΚΟΛΑΦΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΧΟΛΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΕΛΕ ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΣΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΓΙΑ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΜΕΝΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ


Σύμφωνα με δηλώσεις της Υπουργού Εργασίας, η κυβέρνηση θα θέσει προς ψήφιση διάταξη-σταθμό για τις εργασιακές σχέσεις στη χώρα. Σύμφωνα με τη διάταξη αυτή που έρχεται κατ’ εφαρμογήν του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη, η καταγγελία σύμβασης είναι έγκυρη μόνο για βάσιμο λόγο που σχετίζεται με την απόδοση του εργαζόμενου, ή συγκεκριμένες λειτουργικές ανάγκες της επιχείρησης. Η πιθανή ψήφιση της διάταξης αυτής θα αποτελέσει μεγάλη δικαίωση για την ΟΙΕΛΕ, η οποία συστηματικά διεκδίκησε με όπλο τον Αναθεωρημένο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη, αλλά και σχετική απόφαση του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ την υποχρέωση των εργοδοτών για αιτιολόγηση των καταγγελιών σύμβασης αορίστου χρόνου των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, κάτι που επετεύχθη με την ψήφιση του Ν. 4415/2016 (νόμος Φίλη).
Ταυτόχρονα, η ψήφιση της διάταξης αποτελεί κόλαφο για τους εκπροσώπους των σχολαρχών που στην ιδεοληπτική τους μανία χαρακτήρισαν τη σχετική διάταξη του νόμου Φίλη (που έρχεται κατ’ εφαρμογήν του ευρωπαϊκού δικαίου) ως «σοβιετική» και «κρατικίστικη». Φαντάζεται κανείς, διαβάζοντας τις ανακοινώσεις του ΣΙΣ, ότι το πνεύμα του Στάλιν πλανάται πάνω από τη συντριπτική πλειονότητα των κρατών της Ε.Ε. όπου οι καταγγελίες σύμβασης είναι υποχρεωτικά αιτιολογημένες (δυστυχώς μέχρι και σήμερα η Ελλάδα αποτελούσε θλιβερή μειονότητα με ένα απαρχαιωμένο, μεσαιωνικού τύπου θεσμικό πλαίσιο, όπου ένας εργαζόμενος είναι πλήρως απροστάτευτος και απολυόταν χωρίς καμιά αιτιολόγηση). Τερματίζεται, επίσης, η (ούτως ή άλλως απαράδεκτη) δημόσια ρητορική των ιδιοκτητών πως οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί αποτελούν «προστατευόμενο είδος» στο χώρο του ιδιωτικού τομέα, επομένως θα πρέπει να τους κοπούν τα «προνόμια». Απλώς με τη ρύθμιση αυτή επιβάλλεται στο σύνολο του ιδιωτικού τομέα η ευρωπαϊκή κανονικότητα: κανένας εργαζόμενος δεν μπορεί να απολυθεί αναίτια, μόνο και μόνο επειδή έτσι κάπνισε του εργοδότη.
ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΟΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
Την 14η Ιανουαρίου 2016 ψηφίστηκε στη Βουλή από το σύνολο σχεδόν των πολιτικών κομμάτων η «Κύρωση Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη» (ΦΕΚ Α 5/20-1-2016).
Στο Χάρτη περιλαμβάνεται το άρθρο 24 («Το δικαίωμα της προστασίας σε περιπτώσεις λύσης της σχέσης εργασίας»). Με το άρθρο αυτό δίδεται η δυνατότητα προστασίας του εργαζόμενου σε περίπτωση αναιτιώδους καταγγελίας σύμβασης της εργασίας του. Τούτο σημαίνει πως τα κράτη-μέλη θα πρέπει να θεσπίσουν μέτρα που θα περιορίζουν το περίφημο διευθυντικό δικαίωμα των εργοδοτών για αναιτιολόγητες απολύσεις. Η πρώτη εφαρμογή του Αναθεωρημένου Κοινωνικού Χάρτη στην ελληνική νομοθεσία έγινε με την αποκατάσταση της συνταγματικής νομιμότητας στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης με το Ν. 4415/2016 (Νόμο Φίλη) και με την μερική αναθεώρηση διατάξεών του με το Ν. 4472/2017 (Νόμο Γαβρόγλου). Πλέον στην ιδιωτική εκπαίδευση έχει θεσπιστεί Ανεξάρτητη Αρχή που ελέγχει τη νομιμότητα και την καταχρηστικότητα των καταγγελιών σύμβασης, καθώς, πέραν της ευρωπαϊκής πλέον οδηγίας για αιτιολόγηση των απολύσεων, η εποπτεία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων επιβάλλεται για λόγους προστασίας του δημόσιου συμφέροντος.
Η ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΟΗΕ
Το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (HRC) του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών στην 29η Συνεδρίαση της 29ης Ιουνίου του 2015 προχώρησε σε ένα ομόφωνο, από 47 κράτη-μέλη, ψήφισμα για ζητήματα εκπαίδευσης. Στο ψήφισμα, που χαρακτηρίστηκε από την Εκπαιδευτική Διεθνή (Education International) ως θεμελιώδες, περιέχεται πρόταση για την εκπαίδευση που παρέχεται από ιδιωτικούς φορείς. Με την πρόταση αυτή τα κράτη-μέλη του Οργανισμού καλούνται επειγόντως να ρυθμίζουν και να ελέγχουν στενά τους ιδιωτικούς παρόχους εκπαίδευσης, καθώς η εκτεταμένη εμπορευματοποίηση του εκπαιδευτικού αγαθού εμποδίζει το δικαίωμα για απόλαυση του αγαθού της εκπαίδευσης. Καλούνται επίσης να καταρτίσουν ένα κανονιστικό πλαίσιο με βάση τις διεθνείς υποχρεώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα για τους παρόχους εκπαίδευσης που προβλέπει, μεταξύ άλλων, τις ελάχιστες προδιαγραφές και τα πρότυπα για τη δημιουργία και τη λειτουργία των εκπαιδευτικών φορέων.
Το Συμβούλιο διατύπωσε στο ψήφισμα τη βασική αρχή ότι η εκπαίδευση είναι δημόσιο αγαθό. Η ανησυχία του Συμβουλίου για την αυξανόμενη και χωρίς όρια ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση του αγαθού της εκπαίδευσης προήλθε από έρευνες που έχουν πραγματοποιήσει εμπειρογνώμονες του ΟΗΕ και οργανώσεις της Κοινωνίας των πολιτών σε μεγάλο αριθμό χωρών, σύμφωνα με τις οποίες η λειτουργία χωρίς εποπτεία και θεσμικό πλαίσιο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και ιδιαίτερα των κερδοσκοπικών σχολείων προκαλεί σοβαρούς κινδύνους για την Παιδεία και δημιουργεί συνθήκες κοινωνικής αδικίας και αποκλεισμού για τους φτωχότερους πολίτες.
Η αντικατάσταση του τοπίου χάους και επιχειρηματικής ανομίας το οποίο επέβαλε στην ιδιωτική εκπαίδευση η λαίλαπα Μπαμπινιώτη-Αρβανιτόπουλου το 2016 προήλθε ως αποτέλεσμα και του πιο πάνω ψηφίσματος του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ
Το απαρχαιωμένο εργασιακό δίκαιο στην Ελλάδα, κυρίως οι διατάξεις για τις αναιτιολόγητες απολύσεις, έχουν τις ρίζες τους σε μια οθωμανικού τύπου αντίληψη. Ότι, δηλ., στην επιχείρησή του ο εργοδότης κάνει ό, τι θέλει, χωρίς κανένα έλεγχο.
Ωστόσο, αυτό που για την Ευρώπη θεωρείται αυτονόητο, δηλαδή η κοινωνική ευθύνη του επιχειρηματία (corporate social responsibility) ελάχιστα συζητείται στη χώρα μας. Ο εργοδότης δεν έχει προκύψει από το πουθενά. Είναι τέκνο μιας οργανωμένης κοινωνίας και επωφελείται από την ύπαρξη των δομών της, χρησιμοποιεί τις παροχές της πολιτείας για εκπαίδευση, υγεία, ασφάλιση, μετακινήσεις κ.λπ. Χωρίς κοινωνία, δεν θα μπορούσε να υπάρχει και η επιχείρησή του.
Ως εκ τούτου, με την πρόσληψη και την απόλυση ενός εργαζόμενου, ένας εργοδότης αναλαμβάνει σημαντική κοινωνική ευθύνη. Ιδιαίτερα με την απόλυση που συχνά αποτελεί δραματικό γεγονός για έναν εργαζόμενο, η πολιτεία, μεταξύ άλλων, επιβαρύνεται με το επίδομα ανεργίας, την πιθανή μετεκπαίδευσή του εργαζόμενου και τις απώλειες των ασφαλιστικών ταμείων. Γι’ αυτό το λόγο η καταγγελία σύμβασης σε μια ευνομούμενη πολιτεία δεν μπορεί να διαπνέεται από το ιδεολόγημα «μαγαζί μου είναι, ό, τι θέλω κάνω». Η απόλυση θα πρέπει να συνοδεύεται από ελεγχόμενο λόγο απόδοσης, ή οικονομοτεχνικούς λόγους που μπορούν να δικαιολογηθούν από τον εργοδότη.
Η αναγκαιότητα αυτή είναι ακόμη πιο σημαντική στην ιδιωτική εκπαίδευση. Τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια δεν παράγουν εμπορικά προϊόντα, αλλά παρέχουν δημόσιο αγαθό και εκδίδουν τίτλους σπουδών ισότιμους με αυτούς των δημόσιων σχολείων. Σύμφωνα, άλλωστε, με την πάγια νομολογία, τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια δεν αποτελούν αμιγείς επιχειρήσεις και οι νομοθετικές ρυθμίσεις θα πρέπει να εξασφαλίζουν όπως ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς λειτουργούς σταθερές, κατά το δυνατόν, συνθήκες εργασίας, ώστε να μπορούν απερίσπαστα να εκτελούν τα καθήκοντά όπως για την αποτελεσματικότερη εκπλήρωση του σκοπού της Παιδείας, ο οποίος έχει αναχθεί σε συνταγματικό λόγο δημοσίου συμφέροντος  (ΣτΕ 622/2010).

52 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΥΡΗ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ 21ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ


Συμπληρώθηκαν 52 χρόνια από τη «μαύρη» επέτειο της 21ης Απριλίου του 1967, όταν μια ομάδα επίορκων αξιωματικών με ξένη καθοδήγηση έβαλε τη χώρα, τη δημοκρατία και το λαό μας σε έναν επταετή γύψο, απαγορεύοντας δικαιώματα και κατακτήσεις.
Η βίαιη πολιτειακή αλλαγή μοιραία θα επηρέαζε και την εκπαίδευση, καθώς η δημόσια παιδεία αποτελούσε – και εξακολουθεί να αποτελεί διαχρονικά – εργαλείο της εκάστοτε εξουσίας προκειμένου να επιβάλει στην κοινωνία την ιδεολογική της ηγεμονία. Ήταν αναπόφευκτο πως ένα δικτατορικό καθεστώς θα χρησιμοποιούσε την εκπαίδευση ως όπλο κοινωνικού φρονηματισμού και προπαγάνδας.
Στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας για τα 60 χρόνια της ΟΙΕΛΕ, το κλαδικό μας Ινστιτούτο επεξεργάστηκε στοιχεία από το αρχειακό υλικό που έχει σωθεί προκειμένου να καταγραφούν όσα συνέβησαν στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης την περίοδο της επταετίας. Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα – και συνάμα τραγικά – γεγονότα που σημάδεψαν την περίοδο ήταν πως ελάχιστους μήνες μετά την επιβολή της δικτατορίας και ενώ ήδη είχαν ξεκινήσει οι απαγορεύσεις, οι συλλήψεις/εκτοπίσεις/εκτελέσεις αντιφρονούντων, η μέχρι τον Απρίλιο του 1967 νόμιμη, εκλεγμένη διοίκηση της ΟΙΕΛΕ με επικεφαλής τον ιστορικό ηγέτη Γιώργο Μωραΐτη πέτυχε τη σημαντικότερη, ίσως, διάκριση στην ιστορία της Ομοσπονδίας. Τον Αύγουστο του 1967, ουσιαστικά «μετά θάνατον» αυτή γίνεται μέλος της Παγκοσμίου Ομοσπονδίας Οργανώσεων των Εκπαιδευτικών (WCOTP/CMOPE) στην 16η Σύνοδο στο Βανκούβερ.
Όπως προαναφέρθηκε, βασικό μέλημα των πραξικοπηματιών, ο πλήρης έλεγχος της εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό το απριλιανό καθεστώς ακύρωσε, με τον  Α.Ν. 129/67 περί οργάνωσης και διοίκησης της Γενικής Εκπαίδευσης, τη μεταρρύθμιση Παπανδρέου-Παπανούτσου του 1964 και επανέφερε το εκπαιδευτικό σύστημα στο προηγούμενο προσανατολισμό. Δείγμα της ανελευθερίας και του σκοταδισμού που επέφερε η Χούντα η σύνταξη μιας μακράς λίστας απαγορευμένων συγγραφέων για τα σχολεία και τους μαθητές που θύμισε το κάψιμο των βιβλίων που επέβαλε το χιτλερικό καθεστώς. Ήταν µια αντιµεταρρύθµιση με σκοπό  το φρονηματισμό των μαθητών και τον συγκεντρωτικό έλεγχο της διδασκόμενης ύλης μέσα σε ένα ασφυκτικό ακαδηµαϊκό περιβάλλον, προστατευµένο από οποιαδήποτε ιδεολογική «απειλή».
 Στο πλαίσιο της «εθνοσωτηρίου εκπαιδεύσεως» απαγορεύτηκε η διδασκαλία μαθημάτων όπως το «Στοιχεία Δημοκρατικού πολιτεύματος», και καταργήθηκε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο που είχε ιδρυθεί το 1964 με τη δικαιολογία «Ο αληθής σκοπός της ιδρύσεως του Παιδαγωγικού Iνστιτούτου ήτο η υποταγή της Παιδείας εις μίαν πολιτικήν παράταξιν. Oι διορισθέντες εις το Παιδαγωγικόν Iνστιτούτον επελέγησαν κατά κύριο λόγον επί τη βάσει κριτηρίων καθαρώς κομματικών».  Καταργήθηκε το αυτοδιοίκητο των πανεπιστηµίων, ενώ ένα σωρό γελοίες διαταγές άρχισαν να επηρεάζουν την ζωή των μαθητών, διαταγές που αφορούν το κούρεμα, το μήκος της ποδιάς, ακόμα και το «συνομπρελίζεσθαι» στο προαύλιο.
«Των εριτίμων κυριών και δεσποινίδων, η ατιμέλεια προκαλεί αποστροφήν. Ούτω, έτι πλέον το καπνίζειν υπό των γυναικών, το μινιφουστοφορείν, το οφρυοβλεφαρογράφειν σκορπίζουν αηδίαν, διότι το Εκπαιδευτήριον δεν είναι αίθουσα ντιορικών επιδείξεων αλλά ιερά Κιβωτός θείων λειτουργημάτων».
ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΧΟΥΝΤΑ
Το 1967 θα είναι η τελευταία χρονιά που η έντυπη έκδοση του κλάδου μας, ο «Ιδιωτικός Εκπαιδευτικός»  εκφράζεται ελεύθερα. Η χούντα θα τοποθετήσει διορισμένη διοίκηση στην ΟΙΕΛΕ, όπως άλλωστε κάνει και  στις υπόλοιπες συνδικαλιστικές ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών. Τα φύλλα του Ιδιωτικού Εκπαιδευτικού θα γεμίσουν προπαγανδιστικά παραληρήματα υπέρ της «Επανάστασης της 21ης Απριλίου». Για την επόμενη επταετία, οι συντάκτες των άρθρων εγκαταλείπουν θεματολογία σχετική με τα εργασιακά δικαιώματα, τις κοινωνικές ανησυχίες, τις ερευνητικές/ιδεολογικές αναζητήσεις για την εκπαίδευση και  ασχολούνται σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα με την ιστορία του Ελληνικού Έθνους και την ελληνοχριστιανική αγωγή. Το σύνολο σχεδόν των άρθρων αναφέρονται είτε στον εορτασμό του ΟΧΙ και στην Ελληνική Επανάσταση του 1821 είτε στη  Θεία ενανθρώπηση και ελάχιστα ασχολούνται με την κατάσταση στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Πέμπτη 18 Απριλίου 2019

OI TOΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ


Σήμερα συνεδρίασε η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με σκοπό να τοποθετηθούν οι φορείς για τις διατάξεις του νομοσχεδίου που φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή το Υπουργείο Παιδείας. Την ΟΙΕΛΕ εκπροσώπησαν στην Επιτροπή ο Γενικός Γραμματέας του Δ.Σ. Γιώργος  Χριστόπουλος και ο Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Θεμάτων του Δ.Σ. Στράτος  Γεωργουδής.
Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ τοποθετήθηκαν για την αναγκαιότητα διαφανούς και αδιάβλητης πιστοποίησης του απολυτηρίου τίτλου της Γ’ Λυκείου, για τις διατάξεις σχετικά με τα εργασιακά μας,  για τις ρυθμίσεις που αφορούν στο Λύκειο και στο εξεταστικό σύστημα. Ακολουθούν οι τοποθετήσεις των εκπροσώπων μας:
 Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ
ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
Κύριε Πρόεδρε,
Κύριοι Βουλευτές,
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω επιγραμματικά, καθώς τη βασική ανάλυση για το θέμα αυτό θα κάνει ο Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Θεμάτων του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ Στράτος Γεωργουδής, από ένα ζήτημα που αφορά στο Λύκειο και τον απολυτήριο τίτλο του.
Το 2014 η Κομισιόν με έγγραφό της, διαπιστώνοντας το σκάνδαλο με την έκδοση χιλιάδων παράνομων τίτλων σπουδών, έθεσε όρο στην ελληνική κυβέρνηση να λάβει μέτρα για τη διασφάλιση της νομιμότητας στις διαδικασίες και στην έκδοση των τίτλων σπουδών από φορείς της ιδιωτικής εκπαίδευσης, το οποίο και προσκομίζουμε σήμερα στη Βουλή. Δυστυχώς σήμερα, ιδίως στα ιδιωτικά σχολεία, δεν υπάρχει καμιά διασφάλιση όσων ζητάει η Κομισιόν. Υπενθυμίζω ότι το απολυτήριο της Γ’ Λυκείου, μετά και την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, αποτελεί προσόν Επιπέδου 4 που χρησιμοποιείται για την οριζόντια επικοινωνία με τους αντίστοιχους τίτλους στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης, οι κάτοχοι των «άριστων» απολυτηρίων Λυκείου παίρνουν 1000 μόρια στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Αυτή τη στιγμή όμως υπάρχει πλήρης αδιαφάνεια στα ιδιωτικά σχολεία (και δυστυχώς σε ορισμένα δημόσια) με τα πλαστά εικοσάρια να αποτελούν μάστιγα. Εκατοντάδες απόφοιτοι Λυκείου με χαλκευμένους τίτλους παραβιάζουν το εγχώριο και το κοινοτικό δίκαιο λαμβάνοντας θέσεις στην αγορά εργασίας, τις οποίες καταλαμβάνουν από τα παιδιά ενός κατώτερου Θεού, τα παιδιά των μη προνομιούχων. Αποτελεί επομένως αναγκαιότητα να διασφαλιστούν οι ελάχιστοι όροι νομιμότητας, ώστε να πιστοποιείται το κρίσιμο αυτό προσόν χωρίς να γίνονται διακρίσεις. Επομένως, αποτελεί κυρίαρχο εκπαιδευτικό, τολμώ να πω ακόμη και εθνικό ζήτημα, η έγκυρη και διαφανής πιστοποίηση προσόντων στην Γ’ Λυκείου, η ισχυροποίηση του εθνικού απολυτηρίου, μέσα από διαδικασίες εξετάσεων εποπτευόμενων από το Υπουργείο Παιδείας.
Είμαι υποχρεωμένος να σταθώ σε μια εξαιρετικά σημαντική ρύθμιση του νέου νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας το οποίο ολοκληρώνει μια ιδιαίτερα σημαντική μεταρρύθμιση στο χώρο των Φροντιστηρίων Δ.Ε. και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, χώροι που διαχρονικά υπέφεραν από άγρια εργασιακή εκμετάλλευση των εκπαιδευτικών και καταλήστευση των δημόσιων ταμείων, μια κατάσταση που επιδεινώθηκε δραματικά μετά την κατάρρευση των συλλογικών συμβάσεων το 2012, όταν οι αποδοχές των συναδέλφων μας έκαναν «βουτιά» μέχρι και 80%.
Πρόκειται για τη ρύθμιση που ορίζει ότι η διδακτική ώρα διαρκεί 45 λεπτά. Η διάταξη αυτή τερματίζει την αθλιότητα της εκμετάλλευσης των εκπαιδευτικών σε Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών που υποχρεώνονταν να διδάσκουν ένα συνεχές 90λεπτο και τους καταβάλλονταν αποδοχές όχι 2 ωρών (βάσει του 45λεπτου), αλλά 1,5 ώρας με αποτέλεσμα οι επιχειρηματίες του χώρου να καρπώνονται διαχρονικά τεράστια ποσά. Θεωρούμε ότι η ρύθμιση αυτή σε συνδυασμό με την εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που ενεργοποιεί τη διασταύρωση των εργασιακών στοιχείων του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργείου Εργασίας, ώστε να καταπολεμηθεί επιτέλους μετά από δεκαετίες η αδήλωτη και η υποδηλωμένη εργασία που αποτελούσαν τον κανόνα στους χώρους αυτούς, την επαναφορά της πειθαρχικής εποπτείας των χώρων αυτών στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Ωστόσο, και μιλώ για τις διαχρονικές ευθύνες της ελληνικής πολιτείας, αυτές οι τομές έπρεπε να έχουν γίνει πολλά χρόνια νωρίτερα, καθώς όλοι γνώριζαν επί δεκαετίες ότι πάνω από τους μισούς εκπαιδευτικούς σε Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών εργάζονται αδήλωτοι, ή με υποδηλωμένη εργασία.
Είναι επίσης θετική η διάταξη εκπαιδευτικοί με μειωμένο ωράριο σε ιδιωτικά σχολεία (αλλά και αναπληρωτές και ωρομίσθιοι) να μπορούν να εργαστούν και σε Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών, ώστε να λυθεί ένα κοινωνικό πρόβλημα ενίσχυσης του πενιχρού εισοδήματος κάποιων συναδέλφων και να μην αναγκάζονται να καταφεύγουν σε παράνομα ιδιαίτερα. Όμως ο περιορισμός των 8 ωρών (προφανώς από αβλεψία, καθώς στο δημόσιο πλήρες ωράριο στοιχειοθετείται με 8 ώρες και πάνω, ενώ στον ιδιωτικό τομέα κάτι τέτοιο δεν ισχύει) αφήνει έξω από τη ρύθμιση τη συντριπτική πλειονότητα των συναδέλφων μας με μειωμένο ωράριο, καθώς σύμφωνα με τα ερευνητικά μας δεδομένα έχουν από 8-16 ώρες. Προτείνουμε η ρύθμιση να ισχύσει για όλους τους εκπαιδευτικούς μειωμένου ωραρίου, ανεξαιρέτως ωρών, με τους υπόλοιπους περιορισμούς που προβλέπει η ρύθμιση.
Μετά από δύο χρόνια συνεχών προσπαθειών μας να αναδείξουμε ένα κρίσιμο ζήτημα οξύτατης και παράνομης επιχειρηματικής δραστηριότητας με τεράστιους κινδύνους ακόμη και για την υγεία και την ασφάλεια μαθητών και εργαζόμενων, το θέμα των Κέντρων Μελέτης, θα πρέπει επιτέλους να υπάρξει μια προσπάθεια τακτοποίησής του. Τα Κέντρα αυτά λειτουργούσαν επί πολλά χρόνια χωρίς κανένα έλεγχο λειτουργίας, ασφάλειας και υγιεινής για παιδιά και εργαζόμενους και χωρίς θεσμοθετημένα κριτήρια για τους διδάσκοντες.  Δεν κατέβαλαν, δε, εισφορές στο κράτος, ενώ οι εργαζόμενοι ήταν αδήλωτοι και αντικείμενα άγριας εκμετάλλευσης, καθώς εργάζονταν στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων με ωρομίσθια υποσαχάριας Αφρικής, το πολύ έως 2,5 – 3 ευρώ την ώρα. Λειτουργούσαν ακόμη και εφτά ημέρες την εβδομάδα (μέχρι τις 11 το βράδυ σε ορισμένες περιπτώσεις!), Σαββατοκύριακα, αργίες και ημέρες διακοπών εξαντλώντας τους εργαζόμενους και, κυρίως, ιδρυματοποιώντας τους άτυχους μαθητές σε περιβάλλον τάξης ολόκληρη την ημέρα με ανυπολόγιστες συνέπειες για την εκπαιδευτική, την ψυχική και τη συναισθηματική τους εξέλιξη. Το πλέον τραγικό στοιχείο είναι ότι έρευνα της Ομοσπονδίας σε διάφορες πόλεις της χώρας ανακάλυψε μέχρι και Κέντρα Μελέτης-προετοιμασίας μαθητών νηπίου για το …δημοτικό!
Η άποψη της Ομοσπονδίας μας είναι ότι τα Κέντρα Μελέτης θα πρέπει να λειτουργούν αποκλειστικά και μόνο για μαθητές δημοτικού και το πρόγραμμά τους να μην αποτελεί επέκταση του σχολικού, αλλά να είναι ανθρωποκεντρικό, με έμφαση στην αισθητική και τη φυσική αγωγή και γενικά σε ανθρωποκεντρικές δραστηριότητες. Επίσης,  το προσωπικό να επιλέγεται με ακαδημαϊκά κριτήρια και οι εργασιακές σχέσεις των συναδέλφων να είναι ανάλογες με αυτές των εκπαιδευτικών σε Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών.  Επίσης, τα Κέντρα Μελέτης θα πρέπει να ελέγχονται και να αδειοδοτούνται, όπως όλες οι εκπαιδευτικές δομές, από τον ΕΟΠΠΕΠ.
Σας ευχαριστώ
 Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ
ΣΤΡΑΤΟΥ ΓΕΩΡΓΟΥΔΗ
 Ο συστημικός χαρακτήρας των παθογενειών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος μας υποχρεώνει να αναγνωρίσουμε την αδυναμία της επίλυσης των προβλημάτων με ένα νόμο, ή μία μεταρρύθμιση. Θεωρούμε πως θα ήταν γενναίο οι πολιτικές ηγεσίες να αποδεχθούν πως οι μεταρρυθμίσεις θα πρέπει να βασίζονται σε έναν διαρκή στρατηγικό σχεδιασμό και να αναθεωρούνται, όπου χρειάζεται, χωρίς δογματισμούς.
Οι βασικές παθογένειες που σχετίζονται με το Λύκειο και το εξεταστικό σύστημα είναι πολυεπίπεδες. Επειδή κάθε βήμα, ακόμη κι αν δεν είναι ολοκληρωμένο, είναι θετικό, όταν τολμά να αντιμετωπίσει τα κρίσιμα ζητήματα, θεωρούμε στην βάση του θετικό το γεγονός της αναγνώρισης του προβλήματος και της ανάγκης αντιμετώπισής του από το Υπουργείο Παιδείας.
Πιο συγκεκριμένα: 
  • Η αναγνώριση από την πολιτεία ότι η Γ’ Λυκείου είναι μια «απονεκρωμένη» τάξη, αποτελεί βήμα για την αντιμετώπιση του ζητήματος. Πολύ σημαντικό, επίσης, είναι το γεγονός ότι προβλέπονται ισχυρά μέτρα για την αντιμετώπιση των χιλιάδων παράνομων απολυτηρίων Γ’ Λυκείου στην ιδιωτική εκπαίδευση, όπου ο αριθμός των άριστων τίτλων προκαλεί τη νοημοσύνη, αλλά και των σε αρκετές περιπτώσεις εικονικών βαθμολογήσεων στο δημόσιο σχολείο. Η ανάθεση ευθύνης στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που επιλέγουν θέματα είναι σημαντικό γεγονός, καθώςμε αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζονται τοπικά ζητήματα που δεν μπορεί να λάβει υπόψη ο κεντρικός σχεδιασμός (φυσικές καταστροφές, κλίμα, απουσίες εκπαιδευτικών, τοπικές ιδιαιτερότητες κ.α.). Η διαδικασία ενίσχυσης της Γ’ Λυκείου και η θεσμοθέτηση διαδικασιών διαφάνειας δημιουργούν την ελπίδα ότι οδεύουμε επιτέλους στο διαχρονικό στόχο της έκδοσης ενός ισχυρού Εθνικού Απολυτηρίου, αναβαθμισμένου προς όφελος των μαθητών και του δημόσιου συμφέροντος.
  • Διαχρονική θέση της ΟΙΕΛΕ είναι η κατάργηση του εξεταστικού συστήματος και η ελεύθερη πρόσβαση των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για πρώτη φορά, έστω και δειλά, προτείνονται σχολές ελεύθερης πρόσβασης, γεγονός που γεννά την ελπίδα ότι στο μέλλον θα εξευρεθεί τρόπος να συνδυαστεί ένα αξιοκρατικό και διαφανές μοντέλο επιλογής με την ελεύθερη πρόσβαση.
Επομένως πολλές από τις προτεινόμενες παρεμβάσεις κινούνται σε σωστή κατεύθυνση, αλλά υπάρχουν και μερικά θέματα τα οποία οφείλουμε να επισημάνουμε ώστε να αναζητηθούν λύσεις. Αυτά είναι:
  1. Θεωρούμε αδυναμία του Εκπαιδευτικού συστήματος συνολικά την «φροντιστηριοποίηση» της Γ Λυκείου. Η κατάργηση διδασκαλίας μαθημάτων Γενικής Παιδείας και η αποκλειστική διδασκαλία των 4 μαθημάτων Προσανατολισμού συνιστά μεν την γενναία αναγνώριση της πραγματικότητας, όπως έχει διαμορφωθεί στα Λύκεια της Χώρας, ωστόσο δεν παύει να συνιστά μία ήττα του Λυκείου. Πρόκειται για ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα που απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό ώστε να ανατραπεί η εσφαλμένη αντίληψη ότι σκοπός του Λυκείου είναι αποκλειστικά η προετοιμασία για το Πανεπιστήμιο.
  2. Απαιτείται γενναία αναθεώρηση του Αναλυτικού Προγράμματος και των εγχειριδίων και αντικατάσταση των απαρχαιωμένων σημερινών αντικειμένων από κύκλους σπουδών όπου θα κυριαρχεί η διαθεματική επικοινωνία. Ως εκ τούτου η πρόταση του Υπουργείου πρέπει να συνοδευτεί από επανασχεδίαση του Προγράμματος Σπουδών για τις εναπομείνασες 5 τάξεις (του Γυμνασίου και του Λυκείου) για όλα τα γνωστικά αντικείμενα. Στη διαδικασία αναμόρφωσης των Α.Π. η ΟΙΕΛΕ θα συμβάλει με τις προτάσεις της στηριζόμενη στην πλούσια πείρα από την ιδιωτική εκπαίδευση αλλά και την ερευνητική εργασία του κλαδικού μας Ινστιτούτου και του ΚΑΝΕΠ.
  3. Εκφράζουμε την ανησυχία μας για το γεγονός ότι δεν σχεδιάζεται η αντιμετώπιση του (βέβαιου) ενδεχομένου μεταφοράς της σημερινής νοοτροπίας της Γ Λυκείου στην Β ή και στην Α τάξη. Η ανησυχία μας πηγάζει από το γεγονός της τεχνητής «ψυχολογικής πίεσης» που θα ασκηθεί στους μαθητές είτε για λόγους στείρας αντιπολίτευσης είτε για λόγους κερδοσκοπίας (φροντιστήρια). Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με την θέσπιση προαγωγικών εξετάσεων, τουλάχιστον στην Β΄ Λυκείου, όπως οι σχεδιαζόμενες απολυτήριες με την θέσπιση της διαδικασίας των «ομάδων σχολείων», της κοινής θεματοδότησης και της απρόσωπης διόρθωσης των γραπτών. Η επιλογή αυτή θα οδηγούσε σε πραγματικό ενδιαφέρον και ουσιαστική διδασκαλία των μαθημάτων της τάξης αυτής, σε αντίθεση με την κατάσταση που παρατηρείται σήμερα.
  4. Θεωρούμε ότι απαιτούνται διευκρινήσεις σχετικά με τον τρόπο διδασκαλίας και εξέτασης του κοινού μαθήματος «Γλώσσα – Λογοτεχνία» όπως και στο μάθημα της Κοινωνιολογίας. Θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη η έγκαιρη έκδοση αναλυτικών οδηγιών προς τους Εκπαιδευτικούς καθώς και η προώθηση στα σχολεία μερικών «δειγμάτων» θεμάτων εξετάσεων.
  5. Είναι απαραίτητο να ξεκινήσει άμεσα πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Αρχικά απαιτείται κύκλος ενημερώσεων για τις λεπτομέρειες του Νέου συστήματος και τον ρόλο των μηχανογραφικών του Οκτωβρίου και του Φεβρουαρίου. Επιπλέον χρειάζεται διευκρίνηση η διδασκαλία εξάωρων μαθημάτων προκειμένου –το εξάωρο- να μην αποτελέσει αφορμή επίλυσης καταιγισμού ασκήσεων και μόνο. Ακόμα απαιτείται να γίνει συγκεκριμένο το περιεχόμενο και η αξία της ώρας «συνεργασίας» προκειμένου να μην εκφυλιστεί σε μία ακόμα ώρα διδασκαλίας.
  6. Δεν συμφωνούμε με την ΜΗ υποχρεωτική εισαγωγή (και υποχρεωτική εξέταση στις Πανελλαδικές) εργαστηριακών ασκήσεων αλλά και ανάλογων δραστηριοτήτων στα Θεωρητικά μαθήματα. Οι εργαστηριακές ασκήσεις θα μπορούσαν να είναι ένα μίγμα πραγματικών και εικονικών ασκήσεων, ενώ τα Θεωρητικά μαθήματα θα μπορούσαν να εμπλουτισθούν με νέες ουσιαστικές δραστηριότητες όπως για παράδειγμα η Μουσειακή Εκπαίδευση, η πρακτική εξάσκηση στην συλλογή δεδομένων και επεξεργασίας ερωτηματολογίων στο πλαίσιο της Κοινωνιολογίας κ.α.
  7. Ίσως ένα ιδιαίτερα κρίσιμο κομμάτι που συνδέεται με την πρόσβαση των νέων μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και κατ’ επέκταση στην αγορά εργασίας είναι η ακαδημαϊκή και ψυχοσυναισθηματική τους στήριξη που αγνοείται δραματικά στο σημερινό σχολείο, ώστε να προβούν στις κατά το δυνατόν ορθότερες επιλογές. Κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση πρέπει να έχει στην καρδιά της, όχι μηχανιστικές αλλαγές, αλλά το παιδί. Όπως καταδείξαμε, η μεγαλύτερη τραγωδία του εξεταστικού συστήματος είναι πως η «ρουλέτα» των Πανελλαδικών Εξετάσεων κατασκευάζει φοιτητές που σπουδάζουν κατά 80-90% αντικείμενα που δεν επιθυμούν. Αυτό γεννά δυστυχισμένους φοιτητές και κακούς επαγγελματίες. Επομένως, αποτελεί αναγκαιότητα να συμβαδίσουν οι όποιες αλλαγές με ένα σταθερό σύστημα υποστήριξης των μαθητών Λυκείου-υποψήφιων φοιτητών από επαγγελματίες του Επαγγελματικού Προσανατολισμού και ειδικευμένους συμβούλους/κοινωνικούς λειτουργούς/ψυχολόγους, οι οποίοι θα αξιολογούν το συνολικό προφίλ του παιδιού (ικανότητες, δεξιότητες, απόδοση, συμπεριφορές) και θα το βοηθήσουν στο να επιλέξει μια ακαδημαϊκή/επαγγελματική οδό που θα ανταποκρίνεται στα δικά του θέλω και τις δυνατότητες κι όχι στην τυχαιότητα ενός απρόσωπου, γραφειοκρατικού συστήματος, ή στις απαιτήσεις των κοινωνικών στερεοτύπων.

Τετάρτη 17 Απριλίου 2019

ΑΝΑΒΟΛΗ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΔΣ ΟΙΕΛΕ: ΔΕΝ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΑΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΠΕΣΤΕΙΛΕ Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ


Το έκτακτο Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ αναβλήθηκε καθώς διαπιστώθηκε πως στο κείμενο του νομοσχεδίου που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή δεν περιλαμβάνονται διατάξεις βαρύνουσας σημασίας για την ιδιωτική εκπαίδευση, όπως πχ για τα Κέντρα Μελέτης.
Με αφορμή τη μη συμπερίληψη των διατάξεων αυτών, η ΟΙΕΛΕ απέστειλε στον Υπουργό Παιδείας την ακόλουθη επιστολή:
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Μελετώντας το κείμενο του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας διαπιστώσαμε πως δεν έχουν περιληφθεί ορισμένες διατάξεις που είχαμε συμφωνήσει στο μεταξύ μας διάλογο, όπως πχ για τα Κέντρα Μελέτης και άλλες.
Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε, εάν πρόκειται να περιληφθούν τελικά στο νομοσχέδιο οι συγκεκριμένες διατάξεις, καθώς αποτελούν κρίσιμες ρυθμίσεις τόσο για την τακτοποίηση μιας «μαύρης» επιχειρηματικής τρύπας στην ιδιωτική οικονομία με θύματα χιλιάδες παιδιά, γονείς και εργαζόμενους όσο και για την τόσο αναγκαία επικαιροποίηση του πειθαρχικού ελέγχου των ιδιωτικών σχολείων που ακόμη διέπεται από αναχρονιστικές διατάξεις του Ν. 682/77.

Τρίτη 16 Απριλίου 2019

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.: ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΜΝΗΜΗ ΧΡΥΣΟΨΑΡΟΥ κ. ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΙ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΝΑ ΠΡΟΣΠΟΙΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ


Με κατάπληξη και οργή χιλιάδες ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί παρακολουθούμε το παραλήρημα του κ. Μπαμπινιώτη, ο οποίος, προκειμένου να εξυπηρετήσει μικροπολιτικά συμφέροντα και να χαϊδέψει τους κομματικούς του συμμάχους, επιδίδεται σε δημόσιες παρεμβάσεις με τις οποίες εκδηλώνει το υποκριτικό του ενδιαφέρον για το δημόσιο αγαθό της παιδείας και την φροντιστηριοποίηση της εκπαίδευσης. Και τούτο το πράττει χωρίς αιδώ, χρησιμοποιώντας το ομολογουμένως ισχυρό ακαδημαϊκό προφίλ του, το οποίο θεωρεί ότι θα καλύψει όσα βλαπτικά για την εκπαίδευση έπραξε ως Υπουργός Παιδείας, αλλά και ως επικεφαλής των σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας. Μην ξεχνάτε όμως, κ. Μπαμπινιώτη, «Αρχή άνδρα δείκνυσι». Δυστυχώς ο λαμπρός πανεπιστημιακός δάσκαλος κ. Μπαμπινιώτης απέδειξε, ως Υπουργός Παιδείας ότι ενδιαφέρεται αποκλειστικά και μόνο για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του ιδίου προσωπικά και των «φίλων» του, επιχειρηματιών της ιδιωτικής εκπαίδευσης, Ήταν, μάλιστα αυτός που σήμερα διαρρηγνύει τα ιμάτια του για την φροντιστηριοποίηση του Λυκείου, που στους ελάχιστους μήνες υπουργίας του επιχείρησε λυσσαλέα την μετατροπή των ιδιωτικών σχολείων σε φροντιστήρια και την μεταφορά της εποπτείας τους στον Υπουργείο Εργασίας, χωρίς κανέναν έλεγχο του Υπουργείου Παιδείας. Οφείλω να τονίσω εδώ ότι δεν σχολιάζω την ουσία των επιχειρημάτων του κ. Μπαμπινιώτη, ορισμένα εκ των οποίων ενδεχομένως να είναι ορθά. Έχω όμως την υποχρέωση να καταδείξω τον φαρισαϊσμό του ανδρός με επιχειρήματα:

  • Επιχείρησε τρις να προωθήσει τροπολογία στη Βουλή, τις παραμονές της διάλυσής της, με την οποία μεταφερόταν η εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων και των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών τους στο Υπουργείο Εργασίας, επομένως αποσυρόταν η κρατική εποπτεία από την ιδιωτική εκπαίδευση. Τελικά, υπό την κατακραυγή της κοινωνίας και οι τρεις αυτές απόπειρες απέτυχαν (αυτό που δεν πρόλαβε ο κ. Μπαμπινιώτης το πραγματοποίησε δύο χρόνια μετά ο κ. Αρβανιτόπουλος..), όμως η πρόθεση του κ. Μπαμπινιώτη είναι καταγεγραμμένη. Ήθελε να μετατρέψει τα ιδιωτικά σχολεία σε ανεξέλεγκτους οίκους εμπορίου, όπου οι γόνοι των ισχυρών θα εξαγόραζαν με ευκολία άριστους τίτλους σπουδών.

  • Την τελευταία ημέρα της υπουργίας του ο κ. Μπαμπινιώτης, παράτυπα και παράνομα, εξέδωσε γνωμοδότηση -την οποία είχε ο ίδιος πριν λίγες ημέρες παραγγείλει – με την οποία μειώνονταν οι μισθοί των ιδιωτικών εκπαιδευτικών κατά 35-40% (για το γεγονός αυτό η Ομοσπονδία μας είχε κάνει μηνυτήρια αναφορά κατά του τότε Υπουργού Παιδείας). Και σας προκαλώ, κ. Μπαμπινιώτη, να μας πείτε πού βρίσκεται σήμερα ο Πρόεδρος του ΝΣΚ που εξέδωσε για εσάς την κατάπτυστη αυτή Γνωμοδότηση. Αμφιβάλλω αν θα μιλήσετε, γιατί έτσι θα διαφανεί το μέγεθος της διαπλοκής και της συναλλαγής. Από την πράξη του αυτή οι περίπου 150 ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων κέρδισαν περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί ζημιώθηκαν κατά 7 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ισχυρό πλήγμα δέχτηκαν, κατά 17 εκατομμύρια ευρώ, τα δημόσια ταμεία. Αυτός είναι, προφανώς, ο τρόπος με τον οποίο ο κ. Μπαμπινιώτης δείχνει την «στοργή» του για την εκπαίδευση και το δημόσιο συμφέρον…

  • Και ας πάμε στα του οίκου του, στην Φιλεκπαιδευτική εταιρεία. Ο κ. Μπαμπινιώτης, για μία ακόμη φορά παρανόμως και αντιποιώντας αρχή, μείωσε τους μισθούς των περίπου 800 εκπαιδευτικών και τους τοποθέτησε ο ίδιος (!) σε μισθολογικά κλιμάκια, ενώ αυτό αποτελεί αποκλειστική ιδιότητα των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας! Από την μείωση αυτή, η οποία πραγματοποιήθηκε πριν ακόμη υπογράψει την επαίσχυντη Γνωμοδότησή του, η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία κέρδισε 3 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Επιπλέον, ο κ. Μπαμπινιώτης παραδέχθηκε δημόσια ότι στα οικονομικά των σχολείων του υπάρχει μαύρη τρύπα πολλών εκατομμυρίων ευρώ! – Αλήθεια, παρά τις συντριπτικές μειώσεις των μισθών και τα τεράστια κέρδη της ΦΕ όλη αυτή την περίοδο, άραγε μειώθηκαν κατά 40% τα δίδακτρα για τους γονείς, οι περισσότεροι εκ των οποίων δεν ανήκουν στην οικονομική ελίτ της κοινωνίας; Παρά το γεγονός ότι η ΟΙΕΛΕ ζήτησε επανειλημμένως τον έλεγχο των Αρσακείων σχολείων από ειδική επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας, όπως προβλέπει η νομοθεσία, κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει αγγίξει το άβατο…

Κύριε Μπαμπινιώτη, όσο και αν πατάτε στο δημόσιο προφίλ σας, για να υποκριθείτε τον υπερασπιστή της Παιδείας και του δημοσίου συμφέροντος, οι 15 χιλιάδες ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί θα αποτελούμε τις Ερινύες σας. Δεν θα ξεχάσουμε ότι επιχειρήσατε να μετατρέψετε τα σχολεία μας σε φροντιστήρια, δεν θα ξεχάσουμε ότι μας βυθίσατε σε οικονομική εξαθλίωση, δεν θα ξεχάσουμε ότι ως Υπουργός Παιδείας δεν σταθήκατε αρωγός στην Παιδεία, στους λειτουργούς της και στο δημόσιο συμφέρον, αλλά σε 150 επιχειρηματίες και στον εαυτό σας. Και σας προκαλώ, όποτε θέλετε, να τα συζητήσουμε όλα αυτά δημόσια. Εγώ αναμένω, διαθέτοντας όλα τα στοιχεία για τα οποία δικαιούνται να λάβουν γνώση οι πολίτες της χώρας.

ΥΓ:  Επειδή βρισκόμαστε παραμονές εκλογών, μετά την 26η  Μαΐου θα δώσω στη δημοσιότητα όλα τα στοιχεία και κυρίως το πόσο στοιχίζουν σήμερα στο κράτος και στα ασφαλιστικά ταμεία τα Αρσάκεια ενώ θεωρούνται ιδιωτικό σχολείο. Ήρθε η ώρα αποκατάστασης της αλήθειας.

Πέμπτη 11 Απριλίου 2019

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΙΕΛΒΕ


Αποτέλεσμα εικόνας για ενότηταΜετά τις αρχαιρεσίες του συλλόγου μας και σύμφωνα με το επίσημο πρακτικό των εκλογών που βρίσκεται κατατεθημένο στο Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, συγκεντρώθηκαν σήμερα, 11/4/2019, στα γραφεία του συλλόγου μας τα 9 μέλη που πλειοψήφησαν και συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο ΔΣ του ΣΙΕΛΒΕ ως εξής:

1. Πρόεδρος: Σελέκος Δημήτρης
2. Αντιπρόεδρος: Χότσικα Νιχάτ
3. Γεν. Γραμματέας: Παλαντζιάν Ελίνα
4. Αν. Γεν. Γραμματέας: Πουρνάρας Δημήτρης
5. Ταμίας: Γιαννιού Ελένη
6. Μέλος: Βουρκούδης Απόστολος
7. Μέλος: Αηδονίδης Μιλτιάδης
8. Μέλος: Δελιγκάς Μένιος
9. Μέλος: Ζαρώτης Διονύσιος

Το νέο ΔΣ ευχαριστεί όλους τους συναδέλφους που συμμετείχαν μαζικά στις αρχαιρεσίες. Το πνεύμα σύμπνοιας και ενότητας που διέκρινε μέχρι σήμερα την λειτουργία του συλλόγου αποτελεί κεκτημένο αδιαπραγμάτευτο και για την μελλοντική πορεία της κοινής μας προσπάθειας.

Σάββατο 6 Απριλίου 2019

Επιβεβαιώθηκε η Ενότητα και η Δύναμη του Συλλόγου μας από τα αποτελέσματα των εκλογών του ΣΙΕΛΒΕ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΣΉΜΑ ΝΊΚΗςΙσχυρή και ενωτική η φωνή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών της Βόρειας Ελλάδας που επιβεβαίωσαν ότι στηρίζουν τον σύλλογό μας και την κοινή προσπάθεια για αξιοπρέπεια μέσα στα ιδιωτικά σχολεία. 


Η μεγάλη αύξηση κατά 15% του 2017 επιβεβαιώθηκε και φέτος ξεπερνώντας, έστω και συμβολικά, εκείνο το όριο. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι αγκάλιασαν τον σύλλογο δεκάδες νέοι συνάδελφοι, που είδαν στην κοινή μας προσπάθεια τον μόνο εγγυητή για υγιείς εργασιακές σχέσεις και τήρηση των νόμων στα σχολεία. 
Οι 417 ψήφοι στο Ενιαίο Ψηφοδέλτιό μας, ένα ψηφοδέλτιο χωρίς κομματικές αποχρώσεις, αλλά με πολιτικές θέσεις και προτάσεις μας δίνει την αισιοδοξία πως οι μελλοντικές προκλήσεις θα βρουν τον ΣΙΕΛΒΕ συμπαγή και μαχητικό.
Ευχαριστούμε όλες τις συναδέλφισσες και όλους τους συναδέλφους που συμμετείχαν στις αρχαιρεσίες και έστειλαν μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση ότι ο κλάδος μας γρηγορεί σε όλες τις εποχές.
Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν αναλυτικά τα αποτελέσματα.

Παρασκευή 5 Απριλίου 2019

Αύριο Σάββατο 6-4-2019 ολοκληρώνονται οι αρχαιρεσίες του ΣΙΕΛΒΕ στα γραφεία του Συλλόγου

Από τις 10:30 μέχρι τις 15:00 θα διεξαχθούν οι εκλογές του συλλόγου μας στα γραφεία του ΣΙΕΛΒΕ Λέοντος Σοφού 10, στον 5ο όροφο, αύριο Σάββατο 6-4-2019.
Την τελευταία μέρα έχουν την δυνατότητα να ψηφίσουν όλοι οι συνάδελφοι που δεν πρόλαβαν να προσέλθουν στα προηγούμενα εκλογικά κέντρα και να ενώσουν την φωνή τους μαζί με τους εκατοντάδες ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που ήδη ψήφισαν για Ενότητα και Αξιοπρέπεια στα ιδιωτικά σχολεία.

Μόνο με την επίδειξη της Αστυνομικής Ταυτότητας ή άλλου νομιμοποιητικού εγγράφου .





Σάββατο 6-4-2019
Γραφεία ΣΙΕΛΒΕ, Λέοντος Σοφού 10, 5ος όροφος, 10:30 – 15:00

Έκτακτη Ενημέρωση

Αποτέλεσμα εικόνας για χρονομετρηση
Λόγω αυξημένης προσέλευσης στην εκλογική διαδικασία του ΣΙΕΛΒΕ που διεξάγεται σήμερα στο Κολέγιο Δελασάλ, ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι υπάρχει η δυνατότητα παράτασης της ψηφοφορίας μέχρι τις 14:40. 

Πέμπτη 4 Απριλίου 2019

Στο Κολέγιο Δελασάλ η προτελευταία ημέρα των αρχαιρεσιών του ΣΙΕΛΒΕ

Την Παρασκευή 5 Απριλίου 2019 ψηφίζουμε στο Κολέγιο Δελασάλ. Από τις 11:00 μέχρι τις 14:00 οι συνάδελφοι μπορούν να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα την προτελευταία ημέρα των εκλογών του ΣΙΕΛΒΕ.

Μόνο με την επίδειξη της Αστυνομικής Ταυτότητας ή άλλου νομιμοποιητικού εγγράφου .


Αρχαιρεσίες ΣΙΕΛΒΕ 2019


Παρασκευή 5-4-2019
Κολέγιο Δελασάλ,  11:00 – 14:00
Σάββατο 6-4-2019
Γραφεία ΣΙΕΛΒΕ, Λέοντος Σοφού 10, 5ος όροφος, 10:30 – 15:00