Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019

ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΓΑΛΛΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΑΥΡΙΟ ΕΚΔΙΚΑΖΕΤΑΙ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ο ΣΙΕΛΒΕ και η ΟΙΕΛΕ εκφράζουν την συμπαράστασή τους στον δίκαιο αγώνα των απολυμένων εκπαιδευτικών του Γαλλικού Σχολείου Θεσσαλονίκης που για χρόνια είχαν υποστεί τα πάνδεινα. Παράνομες απολύσεις τους καλοκαιρινούς μήνες και παράνομες περικοπές νόμιμων αποδοχών ήταν κάποιες μόνο από τις παρανομίες ενός σχολείου που θεωρείται μη κερδοσκοπικό και (υποτίθεται ότι) εποπτεύεται από το Γαλλικό κράτος! Οι συνάδελφοι διεκδικούν τις νόμιμες  αποδοχές τους που παράνομα τους παρακρατήθηκαν και η υπόθεσή τους εκδικάζεται αύριο στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης. Η Ομοσπονδία θα παρασταθεί στους συναδέλφους μέσω του Προέδρου του ΣΙΕΛΒΕ (του σωματείου μας στη Βόρεια Ελλάδα), Δημήτρη Σελέκου.

Οι εκπαιδευτικοί απέστειλαν στον ΣΙΕΛΒΕ και την ΟΙΕΛΕ προς ενημέρωση όλων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών το πιο κάτω μήνυμα:
Aγαπητοί συνάδελφοι
Αύριο, 1 Νοεμβρίου στις 9 πμ, εκδικάζεται στη Θεσσαλονίκη η υπόθεση του Γαλλικού Σχολείου. Εμείς, οι παράνομα απολυμένοι εκπαιδευτικοί, με τις μικρές μας δυνάμεις αποφασίσαμε να υψώσουμε το ανάστημά μας απέναντι στον Γάλλο πρόξενο και στις παράνομες εκπαιδευτικές πρακτικές ενός σχολείου που θα έπρεπε να λειτουργεί ως μη κερδοσκοπικό και με βάση τη νομιμότητα.
Η παρουσία κ η συμπαράσταση σας θα ενισχύσουν τη δικαίωση μας. Ζήτω οι αγώνες! Vive le droit des employes!

Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2019

Οι κύριες επιπτώσεις του νόμου που ψηφίσθηκε εχθές για τον κλάδο μας

Στο Ελληνικό Κοινοβούλιο υπερψηφίστηκε εχθές από την ΝΔ και την Ελληνική Λύση το Αναπτυξιακό Νομοσχέδιο στο οποίο συμπεριλαμβάνονταν και διατάξεις που αλλάζουν τις εργασιακές συνθήκες για όλους τους εργαζομένους. Αναδημοσιεύουμε, λοιπόν, ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ της 23/9/2019 με τις συνέπειες του νέου νόμου για τον κλάδο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. 


ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ «ΜΙΝΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ» ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΥΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ



Η συμπερίληψη 5 άρθρων (49-53) στο νέο αναπτυξιακό νομοσχέδιο σχετικά με τις συλλογικές συμβάσεις και τη λειτουργία των συνδικάτων αποτελεί επί της ουσίας νέο «μίνι συνδικαλιστικό» νομοσχέδιο που βάναυσα περιστέλλει τη λειτουργία των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, αχρηστεύει το θεσμό της διαιτησίας, διαλύει τις κλαδικές συμβάσεις και θέτει σε σοβαρό κίνδυνο τόσο τη συμμετοχή σε συνδικαλιστικές οργανώσεις από ηλεκτρονικό «φακέλωμα» όσο και την ίδια τη ζωντανή λειτουργία του εργατικού κινήματος. Οι διατάξεις αυτές ικανοποιούν πλήρως τις απαιτήσεις του ΣΕΒ και των υπόλοιπων εργοδοτικών οργανώσεων, οι οποίες ήδη με ανακοινώσεις τους «χαιρετίζουν» τις ακραίες, αντεργατικές ρυθμίσεις οι οποίες σηματοδοτούν την επιστροφή στην πρώτη μνημονιακή περίοδο και στην κατάλυση των εργασιακών σχέσεων με το δεύτερο μνημόνιο (κατάργηση συλλογικών διαπραγματεύσεων) και την ΠΥΣ 6/2012.



ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Οι δυσμενέστατες αυτές ρυθμίσεις έχουν βαρύτατες επιπτώσεις σε όλο τον κόσμο της εργασίας, ορισμένες δε εκ των οποίων και στον κλάδο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Πιο συγκεκριμένα:

• Η σημαντικότερη, ίσως, ρύθμιση που επί της ουσίας καταργεί τη δυνατότητα σύναψης συλλογικών συμβάσεων είναι η αχρήστευση του θεσμού της διαιτησίας. Η διαιτησία είναι θεσμός που καθιερώθηκε την περίοδο της οικουμενικής κυβέρνησης Ζολώτα με το Ν. 1876/90 και διασφάλιζε τη σύναψη συλλογικής σύμβασης μέσω της δυνατότητας μονομερούς προσφυγής (κατά κύριο λόγο των εργαζόμενων) στον ΟΜΕΔ, όταν η άλλη πλευρά (η εργοδοτική) αποχωρούσε από τις διαπραγματεύσεις. Με τη ρύθμιση αυτή η διαιτησία είναι εφικτή μόνο αν πρόκειται για συλλογική διαφορά ΔΕΚΟ ή αν η συλλογική διαφορά επιβάλλεται από υπαρκτό λόγο γενικότερου κοινωνικού ή δημοσίου συμφέροντος συνδεόμενο με τη λειτουργία της ελληνικής οικονομίας (!). Τούτο σημαίνει ότι από την προσφυγή στη διαιτησία αποκλείονται σχεδόν όλες οι οργανώσεις του ιδιωτικού τομέα, καθώς κανένας κλάδος (πλην ίσως του τουρισμού ή της βιομηχανίας) έχει σημαντική επιρροή στο ΑΕΠ της χώρας. Στο χώρο μας η δυνατότητα υπογραφής συλλογικών συμβάσεων στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης καθίσταται πρακτικά αδύνατη, καθώς, όπως διαπιστώσαμε και από τις πρόσφατες προσπάθειες της Ομοσπονδίας για να υπογραφούν συμβάσεις, οι εργοδότες αρνούνται την υπογραφή ΣΣΕ.

• Ακόμη κι αν υπάρχει ΣΣΕ όμως, υπάρχει η δυνατότητα (αναφέρεται αναλυτικά πιο κάτω στο κεφάλαιο «Ο Θάνατος των Κλαδικών Συμβάσεων») να εξαιρεθούν εργαζόμενοι ενός σχολείου, φροντιστηρίου, κέντρου ξένων γλωσσών, ή ΙΕΚ από την εφαρμογή της, καθώς ο νόμος δίδει τη δυνατότητα εξαίρεσης εργαζόμενων των οποίων οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν «σοβαρό οικονομικό πρόβλημα». Τα δε κριτήρια είναι τόσο ασαφή που ενδέχεται να αφορά τη συντριπτική πλειοψηφία των χώρων καθιστώντας ανενεργές τις ΣΣΕ. 

• Επίσης, η επέκτασή της σε όλες τις επιχειρήσεις ενός κλάδου (επεκτασιμότητα των ΣΣΕ) καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη. Μέχρι τώρα η διαδικασία ξεκινούσε με απλή αίτηση στον Υπουργό ο οποίος αποφάσιζε μετά από γνώμη του Ανώτατου Συμβουλίου Εργασίας (Α.Σ.Ε.) μετά τη διακρίβωση της κάλυψης ή μη του 51% του συνόλου των εργαζομένων του κλάδου. Τώρα απαιτείται εκτός από την αίτηση και έγγραφη τεκμηρίωση εκ μέρους του αιτούντος για τις επιπτώσεις της επέκτασης στην ανταγωνιστικότητα και την απασχόληση που κοινοποιείται και στο Α.Σ.Ε. (θυμίζει εδώ τη θέσπιση ανάλογων κριτηρίων για τη διαιτησία που καθιστούν την προσφυγή σ’ αυτήν αδύνατη). Πέρα όμως από αυτό και την απόλυτη «γραφειοκρατικοποίηση» της διαδικασίας που θα προκαλέσει ατέρμονες καθυστερήσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις ο Υπουργός μπορεί με απόφασή του να εξαιρεί τις «προβληματικές» (με ασαφή κριτήρια, όπως θα αναφερθεί πιο κάτω) επιχειρήσεις (ακόμα και αν η ΣΣΕ έχει ήδη προβλέψει εξαιρέσεις για αυτές!).


• Η εγγραφή των στοιχείων των οργανώσεων στο συνδικαλιστικό μητρώο (ΓΕΜΗΣΟΕ) προκαλεί εύλογη ανησυχία, καθώς ναι μεν δεν περιλαμβάνονται τα ονόματα των μελών μιας οργάνωσης, αλλά μόνο ο αριθμός της, περιλαμβάνονται όμως τα ονόματα των εργαζόμενων που συμμετέχουν στα όργανα διοίκησης και άλλα κρίσιμα στοιχεία της λειτουργίας τους. Η διάταξη όπως έχει διατυπωθεί δεν διασφαλίζει, σύμφωνα και με τη γνώμη έγκριτων εργατολόγων, ότι τα στοιχεία αυτά δεν θα τύχουν επεξεργασίας από τρίτους, με αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρότατος κίνδυνος ηλεκτρονικού φακελώματος οργανώσεων αλλά και προσώπων. Επειδή είναι πρόσφατη στον κλάδο μας η υπόθεση του περιβόητου site ΑΝΤΙ-ΣΕΦΚ, όπου άγνωστοι κουκουλοφόροι εργοδότες υπέκλεψαν στοιχεία συνδικαλιστών και αναρτούσαν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα στο διαδίκτυο, με αποτέλεσμα σήμερα συνδικαλιστές ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να βρίσκονται εγγεγραμμένοι σε black list και να μην βρίσκουν εργασία, η ΟΙΕΛΕ εκφράζει την κατηγορηματική της αντίθεση στη ρύθμιση αυτή.

• Οι προβλέψεις για ηλεκτρονική ψηφοφορία σε Γ.Σ. για απεργία, ή οποιαδήποτε άλλη κρίσιμη διαδικασία του εργατικού κινήματος θέτει το ζήτημα της μετατροπής των ζωντανών εργατικών οργανώσεων σε e-οργανώσεις-σφραγίδες χωρίς διάλογο και ενεργό συμμετοχή. Είναι μια ευφυής, χειρουργική κίνηση για να επιτευχθεί αναίμακτα και χωρίς εμφανείς απαγορεύσεις η επί της ουσίας κατάργηση του συνδικαλιστικού κινήματος.

Ο «ΘΑΝΑΤΟΣ» ΤΩΝ ΚΛΑΔΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ

Ένα από τα πάγια αιτήματα τω εργοδοτικών οργανώσεων στη χώρα (γεγονός που αποδεικνύει ότι αποτελούν μορφώματα με τη νοοτροπία τσιφλικά κι όχι αξιόπιστοι κοινωνικοί εταίροι) είναι η διάλυση των συλλογικών συμβάσεων. Επειδή δεν είναι απλό να δηλώσουν δημόσια την αντίθεσή τους σε ένα θεσμό που προστατεύεται από διεθνείς και εγχώριες συμβάσεις και που αποτελεί θεμελιώδες ανθρώπινο και εργασιακό δικαίωμα που προφυλάσσει την κοινωνική συνοχή και εμποδίζει την ασυδοσία του κοινωνικά ισχυρού, το εργοδοτικό λόμπι στη χώρα πιέζει φίλα προσκείμενες σε αυτό κυβερνήσεις για στοχευμένες αλλαγές που καταργούν ουσιαστικά τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και την ουσία των ΣΣΕ, επιχειρώντας να ισοπεδώσουν όλους τους μισθούς των εργαζόμενων στη χώρα στο κατώτατο επίπεδο (650 ευρώ μικτά). 
Ο τρόπος για να επιτευχθεί αυτό κρύβεται στην πλήρη αποδυνάμωση των κλαδικών συμβάσεων που προβλέπουν ευνοϊκότερους όρους από αυτούς που προβλέπει η Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Αυτό επιτυγχάνεται με τα άρθρα 49 και 51 του σχεδίου νόμου που με έξυπνο, είναι αλήθεια, τρόπο χωρίς να τις καταργούν, καθιστούν εξαιρετικά εύκολη την παράκαμψή τους. Πιο συγκεκριμένα:

• Με το άρθρο 49 δίδεται η δυνατότητα εξαίρεσης από τις κλαδικές (αλλά και εθνικές/τοπικές ομοιοεπαγγελματικές ΣΣΕ) συμβάσεις εργαζόμενων σε επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα , όπως πχ αυτές που βρίσκονται σε καθεστώς προπτωχευτικής ή παραπτωχευτικής ή πτωχευτικής διαδικασίας, ή συνδιαλλαγής ή εξωδικαστικού συμβιβασμού ή εξυγίανσης. Ο καθορισμός των κριτηρίων αφήνεται στην Υπουργική Απόφαση.
• Αντιστοίχως με το άρθρο 51 προβλέπει ότι η επιχειρησιακή ΣΣΕ υπερισχύει της κλαδικής, σε περίπτωση που η επιχείρηση αντιμετωπίζει «σοβαρά οικονομικά προβλήματα» και βρίσκεται σε καθεστώς προπτωχευτικής ή παραπτωχευτικής ή πτωχευτικής διαδικασίας, ή συνδιαλλαγής ή εξωδικαστικού συμβιβασμού ή εξυγίανσης.
Για τα δύο αυτά άρθρα είναι εμφανές ότι ο τρόπος καθορισμού των κριτηρίων για τις επιχειρήσεις με «σοβαρά οικονομικά προβλήματα» και μάλιστα από Υπουργική Απόφαση είναι τόσο ασαφής που, σύμφωνα με εργατολόγους και εμπειρογνώμονες συνδικαλιστικών οργανώσεων, τα κριτήρια θα μπορούσαν να αφορούν το 80% τουλάχιστον των επιχειρήσεων. Επίσης, η έννοια «παραπτωχευτική διαδικασία» δεν υπάρχει στο εμπορικό δίκαιο, άρα υφίσταται ένα ευρύτατο πεδίο εφαρμογής, καθώς είναι εξαιρετικό πιθανό να περιλαμβάνονται σ’ αυτό και επιχειρήσεις που βρίσκονται στα πρόθυρα της εισόδου τους στην προπτωχευτική διαδικασία (με απειλούμενη στάση πληρωμών κλπ.) .
Τέλος, η υπερίσχυση των επιχειρησιακών συμβάσεων έναντι των κλαδικών θα δώσουν τη δυνατότητα έκρηξης του εργοδοτικού συνδικαλισμού στη χώρα. Με γνώμονα ότι το 99,7% των επιχειρήσεων της Ελλάδας χαρακτηρίζονται ως μικρές/πολύ μικρές, επομένως είναι πολύ δύσκολο σε αυτές να εισέλθουν συνδικαλιστικές οργανώσεις για ευνόητους λόγους, οι εργαζόμενοι-όμηροι του εργοδότη τους θα στήνουν ψευδοσωματεία που δια της βίας θα αποφασίζουν για μείωση των μισθών τους. Το φαινόμενο αυτό ζήσαμε στην ιδιωτική εκπαίδευση με τη δημιουργία του ψευδοσωματείου στο χώρο των Κέντρων Ξένων Γλωσσών όπου απειλούμενοι με απόλυση εκπαιδευτικοί προσέρχονταν «οικειοθελώς» να ψηφίσουν «εκπροσώπους» (οι οποίοι ήταν συγγενικά πρόσωπα των ιδιοκτητών) που υπέγραψαν με τους εργοδότες την επαίσχυντη σύμβαση των 2,92 ευρώ την ώρα. 
Από τα παραπάνω προκύπτει πως το «μίνι συνδικαλιστικό» νομοσχέδιο αποτελεί βόμβα στα σπλάχνα του εργατικού κινήματος, κονιορτοποιώντας βασικά εργασιακά δικαιώματα, καταργώντας επί της ουσίας της ΣΣΕ στο συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό των κλάδων εργασίας και ικανοποιώντας ακόμη και τις πιο ακραίες, λαίμαργες εργοδοτικές απαιτήσεις. Τυχόν ψήφιση και εφαρμογή τους θα βυθίσει στην εξαθλίωση το μεγαλύτερο κομμάτι των εργαζόμενων στη χώρα και θα συντελέσει στη δημιουργία ειδικών οικονομικών ζωνών, όπου εργαζόμενοι θα εργάζονται χωρίς κανένα δικαίωμα. Η νεοφιλελεύθερη ζούγκλα που οραματίζονται για τον κόσμο της εργασίας θα πρέπει να βρει απέναντί της το εργατικό κίνημα, τους άνεργους, τους συνταξιούχους (καθώς χάνονται εκατομμύρια ευρώ από τις ασφαλιστικές εισφορές και τινάζεται στον αέρα το συνταξιοδοτικό σύστημα), τους νέους ανθρώπους που ήλπισαν στις «πολλές και καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας» που τους έταξαν ορισμένοι προεκλογικά και τώρα βλέπουν ότι στη θέση του αποκαλύπτεται ένας «εργασιακός Μεσαίωνας» που θυμίζει τριτοκοσμική χώρα.
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί εκφράζουν την οργή και την αντίθεσή τους στις συγκεκριμένες διατάξεις του αναπτυξιακού νομοσχεδίου και η ΟΙΕΛΕ καλεί κάθε συνάδελφο, κάθε εργαζόμενο να συμμετάσχει στην απεργιακή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών την Τρίτη, 24/9 στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΔΟΕ ΚΑΙ ΟΙΕΛΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ






Πραγματοποιήθηκε σήμερα σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα η συνάντηση εκπροσώπων ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ, με αντικείμενο την απειλή νομιμοποίησης φροντιστηρίων δημοτικού. Την ΟΙΕΛΕ εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος Μ. Κουρουτός, ο Α’ Αντιπρόεδρος Α. Γούλας, ο Γεν. Γραμματέας Γ. Χριστόπουλος και ο Οργ. Γραμματέας Μ. Νικηφορίδης. Η ΔΟΕ εκπροσωπήθηκε από τον Πρόεδρό της Θ. Κικινή και Μέλη του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας.

Μετά από γόνιμο διάλογο και ανταλλαγή απόψεων για το ζήτημα, αποφασίστηκε να συστηματοποιηθεί η δράση των Ομοσπονδιών και με τη συμμετοχή της ΟΛΜΕ. Ανακοινώσεις για το πλαίσιο δράσης των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών θα εκδοθούν τις επόμενες ημέρες.

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019

ΑΝΑΒΛΗΘΗΚΕ Η ΕΚΔΙΚΑΣΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΑΡΧΩΝ ΣΤΟ ΣτΕ






Με πρωτοβουλία του ΣτΕ αναβλήθηκε η εκδίκαση της αίτησης ακύρωσης που κατέθεσε ο Σύνδεσμος των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων κατά του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την ιδιωτική εκπαίδευση. Η νομική αυτή ενέργεια των εκπροσώπων των σχολαρχών, όπως σημειώσαμε στη σχετική μας ανακοίνωση, γίνεται με στόχο την επιβολή καθεστώτος μεσαίωνα και εργασιακής ασυδοσίας, ώστε να μετατραπούν τα ιδιωτικά σχολεία σε πρατήρια «γνώσης».
Θα υπάρξει άμεση ενημέρωση του κλάδου για οποιαδήποτε εξέλιξη.

Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2019

ΠΕΜΠΤΗ, 17/10: ΚΡΙΣΙΜΗ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣτΕ Η ΚΑΤΑ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΕΙΤΕ ΩΣ ΦΟΡΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΓΑΘΟΥ, ΕΙΤΕ ΩΣ ΟΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

Σύνταγμα της Ελλάδος, άρθρο 16, παρ. 8
 Νόμος ορίζει τις προϋποθέσεις και τους όρους χορήγησης άδειας για την ίδρυση και λειτουργία εκπαιδευτηρίων που δεν ανήκουν στο Kράτος, τα σχετικά με την εποπτεία που ασκείται πάνω σ’ αυτά, καθώς και την υπηρεσιακή κατάσταση του διδακτικού προσωπικού τους.

Η Πέμπτη, 17/10, είναι μια εξαιρετικά κρίσιμη ημέρα για την ελληνική εκπαίδευση. Συζητείται στο ΣτΕ προσφυγή του Συνδέσμου των σχολαρχών κατά του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την ιδιωτική εκπαίδευση και έχει ως στόχο τα ιδιωτικά σχολεία να λειτουργούν ασύδοτα, χωρίς κρατική εποπτεία, με μοναδικό κανόνα λειτουργίας τους το «νόμο» της αγοράς.

Η συνταγματική επιταγή για την εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων και των εργασιακών σχέσεων του προσωπικού τους τηρείται στη χώρα μας απαρέγκλιτα από το 1977 (που ψηφίστηκε ο θεμελιώδης νόμος 682) μέχρι και σήμερα, με μοναδική «σκοτεινή» παρένθεση την περίοδο 2014-16, όταν και με το Νόμο Αρβανιτόπουλου καταλύθηκε η συνταγματική τάξη, γεγονός που είχε ανυπολόγιστες συνέπειες στη λειτουργία της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Η προσφυγή του Συνδέσμου των σχολαρχών (ΣΙΣ) που συζητείται την ερχόμενη Πέμπτη 17/10 στο ΣτΕ με σκοπό την ακύρωση της Ανεξάρτητης Επιτροπής που προβλέπεται από τη νομοθεσία (Ν. 4472/2017) και ελέγχει τη νομιμότητα και την καταχρηστικότητα των καταγγελιών σύμβασης των ιδιωτικών εκπαιδευτικών έχει ως σκοπό την επιστροφή στη μαύρη αυτή διετία και την εκ νέου εγκαθίδρυση ενός ακραίου καθεστώτος ανομίας στα ιδιωτικά σχολεία.

Οφείλουμε αρχικά να σημειώσουμε ότι η νομοθέτηση της Ανεξάρτητης Επιτροπής δεν ήταν απλώς επιλογή κάποιας κυβέρνησης, ή οποιουδήποτε κόμματος. Επεβλήθη τόσο από την Κομισιόν που το 2014, μετά το χάος ανομίας που διαπίστωσε στην ιδιωτική εκπαίδευση, επέβαλε στην Ελλάδα τη διαπίστωσε αυστηρού ρυθμιστικού πλαισίου με στόχο τη διασφάλιση της νομιμότητας των τίτλων σπουδών  όσο και από το άρθρο 24 του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κώδικα που ψηφίστηκε σχεδόν ομόφωνα από τη Βουλή το 2015.

Το βασικό επιχείρημα των σχολαρχών είναι η «σοβιετοποίηση» της ιδιωτικής εκπαίδευσης και η «μονιμοποίηση» των εκπαιδευτικών. Βεβαίως τα επιχειρήματα αυτά διαψεύδονται από την πραγματικότητα. Τα ιδιωτικά σχολεία μπορούν να απολύσουν οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια της χρονιάς κάποιον εκπαιδευτικό αορίστου χρόνου, αρκεί να αιτιολογήσουν επαρκώς την καταγγελία. Η δήθεν «δυσκολία» της απόλυσης φαίνεται από τα στατιστικά στοιχεία της Επιτροπής που μας παρέδωσε η Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και από τα οποία προκύπτει πως δεν υφίσταται καμιά μονιμότητα για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Ταυτόχρονα το διάστημα ισχύος του νόμου που «χτυπούν» οι σχολάρχες έχουν απολυθεί τουλάχιστον 400 εκπαιδευτικοί στη λήξη της διετίας χωρίς καμιά αιτιολόγηση. Εμείς προκαλούμε το Σύνδεσμο των ιδιοκτητών να αναφέρει δημόσια, βάσει επίσημων στοιχείων, αν πράγματι υπάρχει μονιμότητα για τους συναδέλφους μας, όπως ψευδώς ισχυρίζονται, και ποιος είναι ο πραγματικός λόγος της προσφυγής τους.

Απάντηση πιθανότατα δεν θα λάβουμε. Διότι δεν είναι η «μονιμοποίηση» του εκπαιδευτικού προσωπικού που ενοχλεί τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών. Αυτό που επιδιώκουν είναι η άρση κάθε εμποδίου στην καταγγελία σύμβασης, ώστε αυτή να είναι πλήρως αναιτιολόγητη. Αυτό που για την Ευρωπαϊκή Ένωση και ιδίως στην εκπαίδευση θεωρείται αδιανόητο, δηλαδή η αναίτια απόλυση, ορισμένοι επιχειρηματίες της εκπαίδευσης θέλουν να το κάνουν νόμο του κράτους.

Για ποιο λόγο, όμως, αποφάσισαν να προβούν σε αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ; Ο λόγος είναι απλός. Το διακύβευμα είναι το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης που κατά το Σύνταγμα παρέχουν και τα ιδιωτικά σχολεία. Η ηγεσία των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων επιδιώκει αυτό να μετατραπεί σε εμπόρευμα. Εάν ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα με παρρησία να ζητά την εφαρμογή της νομιμότητας στο σχολείο του, τότε στέκει εμπόδιο στην εμπορευματοποίηση του αγαθού και αποτελεί «εχθρό» της ιδιοκτησίας. Διότι όταν ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να πιεστεί, ή να απειληθεί με απόλυση, δυσκολεύουν πολύ, μεταξύ άλλων:

  • Η αλλοίωση των βαθμών των μαθητών και η παραχάραξη των ενδοσχολικών εξετάσεων με στόχο την έκδοση παράνομων, δήθεν άριστων, τίτλων σπουδών
  • Η εφαρμογή παράνομων ωρολόγιων προγραμμάτων
  • Η εργασιακή εκμετάλλευση του εκπαιδευτικού προσωπικού και η «δωρεάν» απασχόλησή του σε ημέρες και ώρες εκτός νόμιμου προγράμματος
  • Η αδήλωτη εργασία και η φοροδιαφυγή
Η λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων σε ένα πλαίσιο ασυδοσίας, όπως είναι εύλογο, αποτελεί κίνδυνο για το αγαθό της εκπαίδευσης με κύρια θύματα εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές που φοιτούν είτε σε νομίμως λειτουργούντα ιδιωτικά σχολεία είτε στα δημόσια σχολεία. Οι απόφοιτοι με τους δήθεν άριστους τίτλους σπουδών παίρνουν τη θέση σε εγχώρια και διεθνή Πανεπιστήμια και σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ από τα παιδιά που δεν έχουν τη δύναμη του χρήματος για να εξαγοράσουν προσόντα που θα τους εξασφάλιζαν μια θέση στον ήλιο.

Είμαστε βέβαιοι ότι το ΣτΕ που με τη μνημειώδη απόφασή του 622/2010 ρητά ανέφερε ότι «τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια δεν αποτελούν αμιγείς επιχειρήσεις και οι νομοθετικές ρυθμίσεις θα πρέπει να εξασφαλίζουν όπως ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς λειτουργούς σταθερές, κατά το δυνατόν, συνθήκες εργασίας, ώστε να μπορούν απερίσπαστα να εκτελούν τα καθήκοντά όπως για την αποτελεσματικότερη εκπλήρωση του σκοπού της Παιδείας, ο οποίος έχει αναχθεί σε συνταγματικό λόγο δημοσίου συμφέροντος» θα διασφαλίσει για μια ακόμη φορά τη συνταγματική τάξη στην εκπαίδευση.

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019

ΒΟΜΒΑ ΣΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ – ΕΠΙΣΤΟΛΗ OΙΕΛΕ ΓΙΑ ΑΜΕΣΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗ ΔΟΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


Η λειτουργία των Κέντρων Μελέτης (βλέπε φροντιστηρίων) για μαθητές δημοτικού είναι μια σύγχρονη μάστιγα που το τελευταίο διάστημα επεκτείνεται ανεξέλεγκτα σε όλη τη χώρα. Δυστυχώς, πέραν του παράνομου της λειτουργίας φροντιστηρίων για μαθητές δημοτικού, όπως επισημάναμε σε πρόσφατη ανακοίνωσή μας, τίθεται μέγα ζήτημα με περιπτώσεις μεταφοράς μαθητών από δημόσια (!) σχολεία σε τέτοιου τύπου παράνομες δομές, οι οποίες δεν έχουν υποστεί κανένα έλεγχο.  .

Ήδη πολλά Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών οσμιζόμενα εύκολο κέρδος επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους, συμπεριλαμβάνοντας παράνομα στις δομές τους φροντιστήρια δημοτικού, αμείβοντας με ψίχουλα τους διδάσκοντες που συχνά εργάζονται αδήλωτοι!

Παράνομες μεταφορές ακόμη και από δημόσια σχολεία σε ανέλεγκτα κτήρια, τεράστιος ο κίνδυνος για χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς

Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα. Πώς είναι δυνατόν να μεταφέρονται παιδιά με μη πιστοποιημένο όχημα που οδηγεί μη πιστοποιημένος οδηγός; Πώς είναι δυνατόν να στεγάζονται χιλιάδες παιδιά, διδάσκοντες και  βοηθητικό προσωπικό σε κτήρια που δεν έχει ελέγξει ο ΕΟΠΠΕΠ και οι υπόλοιποι εποπτικοί φορείς;

Ο κίνδυνος για τη δημόσια υγεία και ασφάλεια είναι πολύ μεγάλος. Δεν θέλουμε να είμαστε μάντεις κακών, όμως αναρωτιόμαστε ποιος θα αναλάβει την πολιτική και νομική ευθύνη σε περίπτωση κάποιου σοβαρού ατυχήματος.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα και με παλαιότερες ανακοινώσεις μας, η επέκταση της φροντιστηριοποίησης σε παιδιά μικρής ηλικίας και ο συνεπακόλουθος εγκλεισμός τους επί ακόμη και 12ωρο σε περιβάλλον τάξης έχει καταστροφικές συνέπειες για την ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη.

Σημαντικές οι επιπτώσεις για το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και για το θεσμό του ολοήμερου σχολείου, ζητήθηκε άμεση συνάντηση με τη ΔΟΕ

Η πρόσφατη συνάντηση της Προέδρου του ΕΟΠΠΕΠ με την ΟΕΦΕ (την Ομοσπονδία των ιδιοκτητών φροντιστηρίων) και οι ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας για νομοθέτηση των Κέντρων Μελέτης γεννά έντονη ανησυχία για το τι μέλλει γενέσθαι. Στην περίπτωση νομιμοποίησης φροντιστηρίων δημοτικού το πλήγμα που θα δεχθεί το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου είναι συντριπτικό.

Για τους λόγους αυτούς η Ομοσπονδία απέστειλε αίτημα άμεσης συνάντησης (δείτε εδώ) προς τη ΔΟΕ, ώστε να συζητηθούν οι ενέργειες των δύο Ομοσπονδιών για το ζήτημα. Το θέμα των παράνομων φροντιστηρίων δημοτικού και των επιπτώσεών τους στην εκπαίδευση και στην κοινωνία έχει απασχολήσει τις Ομοσπονδίες μας και σε προηγούμενες συναντήσεις που είχαν ως θέμα τον κίνδυνο εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης.

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2019

ΘΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ – Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΟΕΦΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΤΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


Στην πρόσφατη συνάντηση της ηγεσίας της ΟΕΦΕ (των εργοδοτών στο χώρο των φροντιστηρίων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) με τη νέα Πρόεδρο του ΕΟΠΠΕΠ αποκαλύφθηκε για μια ακόμη φορά το πλάνο της Ομοσπονδίας των φροντιστηριαρχών για τα παιδιά με μοναδικό γνώμονα το κέρδος. Κύριο αίτημα της ΟΕΦΕ είναι η δημιουργία φροντιστηρίων για μαθητές δημοτικού που σήμερα είναι απαγορευμένα από τη νομοθεσία (άρθρο 56, ν. 682/77).
Στο όνομα του κέρδους, παραβλέπουν το γεγονός ότι η παραμονή παιδιών ηλικίας 6-12 ετών σε περιβάλλον τάξης από το πρωί έως το βράδυ συνιστά ιδρυματοποίηση και θα έχει δραματικές συνέπειες στην ομαλή ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη. Κυρίως όμως είναι σχεδόν βέβαιο ότι η εκπαιδευτική υπερεξάντληση των παιδιών θα τα οδηγήσει σε αποστροφή προς τη γνώση. Το γεγονός ότι ήδη διαφημίζονται (κατά παραβίαση της νομοθεσίας) τμήματα προετοιμασίας νηπίων (!) για το δημοτικό, ή «βρεφικά» τμήματα εκμάθησης αγγλικών  αποδεικνύει την έκταση ενός φαινομένου που δεν έχει προηγούμενο σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα.
Ταυτόχρονα όμως, στο πλαίσιο της επιχείρησης εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης, οι εκπρόσωποι των φροντιστηρίων επιτίθενται εν γνώσει τους στο δημόσιο σχολείο και δη στην ολοήμερη λειτουργία του. Το ολοήμερο σχολείο είναι ίσως ο υπ. αριθμ. ένα εχθρός για έναν κύκλο επιχειρηματιών, καθώς είναι η μοναδική απάντηση για τους εργαζόμενους γονείς και δίνει λύσεις στην ελληνική κοινωνία, παρέχοντας ποιοτικές υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης που σέβονται την προσωπικότητα του παιδιού. Για το λόγο αυτό στέκει ως το μοναδικό εμπόδιο στην εισβολή των δυνάμεων της αγοράς σε μια ζώνη λειτουργίας που ευελπιστούν ότι θα τους αποδώσει τα μέγιστα.
Πέραν όλων αυτών, υφίσταται ζήτημα ενημέρωσης των γονέων για τις συνέπειες που έχει αυτή η εκπαιδευτική υπερεξάντληση. Υπάρχει σε μεγάλα τμήματα της κοινωνίας η στρεβλή αντίληψη ότι ποιοτική εκπαίδευση σημαίνει εντατική και πολύωρη εκπαίδευση. Επιπλέον, η σημερινή οικογένεια αντιμετωπίζει πολλαπλά προβλήματα, κυρίως με την αδυναμία φύλαξης μικρών παιδιών τα απογεύματα, καθώς στον ιδιωτικό τομέα ιδιαίτερα το οχτάωρο αποτελεί πλέον άγνωστη λέξη. Ωστόσο, θα πρέπει οι γονείς να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στις σειρήνες φροντιστηριοποίησης της ζωής των παιδιών τους από τόσο μικρή ηλικία. Οι μαθητές δημοτικού χρειάζονται ελεύθερο χρόνο, χρειάζονται κοινωνικοποίηση, δημιουργικές δραστηριότητες κι όχι αέναη μελέτη σε ένα περιβάλλον τάξης.
Η ΟΙΕΛΕ είχε προειδοποιήσει πολλάκις την τελευταία δεκαετία για τους κινδύνους της άκρατης φροντιστηριοποίησης και εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης που θα έχει ακόμη μεγαλύτερες συνέπειες στις μικρές ηλικίες. Σήμερα που η ΟΕΦΕ θέτει ανοιχτά πλέον το ζήτημα της νομιμοποίησης των φροντιστηρίων για μαθητές δημοτικού επανερχόμαστε και κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου για όλους, για την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, κυρίως όμως για τους γονείς. Η Ομοσπονδία μας θα εξαντλήσει κάθε πολιτικό και νομικό μέσο για να μην γίνει πράξη το όραμα των φροντιστηριαρχών για εκπαιδευτικά super markets με πελάτες και θύματα τα μικρά παιδιά.

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ, ΤΙΣ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ, ΤΙΣ ΑΡΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ



Μετά από πολλά ερωτήματα συναδέλφων, απαντούμε συνοπτικά για κάποια σημαντικά θέματα που αφορούν στο χρόνο παραμονής μας στη σχολική μονάδα, στις υπερωρίες, στις αργίες και στις άδειές μας:
Παραμονή ιδιωτικών εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί πλήρους ωραρίου δεν παραμένουν στη σχολική μονάδα πάνω από 30 ώρες την εβδομάδα, ενώ για τους μειωμένου ωραρίου συναδέλφους η παραμονή τους προσδιορίζεται αναλογικά (άρθρο 27, Ν. 682/77). Δέον εδώ να σημειωθεί ότι απαγορεύεται η παραμονή στη σχολική μονάδα πέρα από 6 ώρες την ημέρα (άρθρο 245, Ν. 4512/2018).
Στις επιπλέον του διδακτικού τους ωραρίου ώρες μπορούν να ανατεθούν στους εκπαιδευτικούς από τα όργανα διοίκησης του σχολείου καθήκοντα που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων, η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων, η καταχώρηση-ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών, η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών, η επίβλεψη σχολικών γευμάτων, η τήρηση βιβλίων του σχολείου και η εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Επομένως, εργασίες που ανατίθενται από ορισμένους ιδιοκτήτες, όπως ο καθαρισμός κοινόχρηστων χώρων, η περιποίηση κήπων, η συνοδεία σχολικών λεωφορείων, το μαγείρεμα κ.λπ., απαγορεύονται αυστηρά!
SOS: Εάν η ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων προσδιορίζεται εντός του ωραρίου λειτουργίας των σχολείων, τότε θεωρείται τμήμα της νόμιμης παραμονής του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Σε περίπτωση που πραγματοποιείται ενημέρωση γονέων τις απογευματινές ώρες, τότε πρέπει να καταβληθεί υποχρεωτικά υπερωριακή αποζημίωση (αυτή που προβλέπεται για τους δημόσιους εκπαιδευτικούς).

Υπερωρίες ιδιωτικών εκπαιδευτικών-Εργασία για υπηρεσίες πολιτισμικού, αθλητικού ή ψυχαγωγικού σκοπού
Ιδιωτικός εκπαιδευτικός μπορεί να παράσχει εκπαιδευτικές υπηρεσίες που να σχετίζονται με την ειδικότητά του μέχρι και δέκα ώρες επιπλέον του διδακτικού του ωραρίου στο σχολείο που υπηρετεί, ή και σε άλλα ιδιωτικά σχολεία με πρόταση του ιδιοκτήτη και έγκριση του Διευθυντή Εκπαίδευσης . Εννοείται ότι η παροχή επιπλέον υπηρεσιών είναι προαιρετική. Η υπερωριακή αποζημίωση, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 27 του Ν. 682/77, είναι τουλάχιστον ίση με αυτή των δημόσιων εκπαιδευτικών.
Σε ό, τι αφορά σε υπηρεσίες πολιτισμικού, αθλητικού, ή ψυχαγωγικού σκοπού που λαμβάνουν χώρα εκτός διδακτικού ωραρίου ή και διδακτικών ημερών, αυτές μπορούν να πραγματοποιηθούν στα κτήρια των ιδιωτικών σχολείων μόνο στο διάστημα μεταξύ 10 Σεπτεμβρίου και 30 Ιουνίου και η απασχόληση των εκπαιδευτικών σ’ αυτές είναι προαιρετική. Σε περίπτωση που συνάδελφοι επιθυμούν να εργαστούν σε τέτοιες δραστηριότητες στο σχολείο τους, τότε αμείβονται σύμφωνα με τις κοινές διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας με πρόσθετη αμοιβή για υπερωρίες και για εργασία τις Κυριακές.

Αργίες ιδιωτικών εκπαιδευτικών
Βάσει του άρθρου 15 του Ν. 682/77 οι διακοπές των δημόσιων σχολείων ισχύουν και για τα ιδιωτικά. Επομένως, κατά τις θερινές διακοπές, τις διακοπές Χριστουγέννων και Πάσχα, τις εθνικές εορτές τα Σαββατοκύριακα και τις λοιπές αργίες που προβλέπονται για τα δημόσια σχολεία τα ιδιωτικά σχολεία παραμένουν κλειστά.

Κανονική άδεια ιδιωτικών εκπαιδευτικών
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, όπως και οι δημόσιοι, εξαιρούνται από τις διατάξεις του υπαλληλικού κώδικα για τις κανονικές άδειες, λόγω του ότι ανήκουν στους υπαλλήλους με διακοπές εργασίας. Δικαιούνται, όμως, κανονική άδεια με αποδοχές έως και δέκα ημέρες ανά έτος, εάν συντρέχουν σοβαροί λόγοι ανάγκης.
Αναλυτικά για το χρόνο παραμονής, τις υπερωρίες, τις αργίες και την κανονική άδεια των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δείτε εδώ σχετική εγκύκλιο που εξέδωσε η Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης τον Ιούλιο του 2018.

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2019

ΚΟΙΝΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΜΕ ΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ (ΔΟΕ- ΟΛΜΕ) ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ-ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ

Συνεχίζοντας την κοινή πορεία με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ) και διαμαρτυρόμενοι κατά του αναπτυξιακού-συνδικαλιστικού νομοσχεδίου της κυβέρνησης, το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ αποφάσισε κατά πλειοψηφία να κηρύξει 3ωρη στάση εργασίας την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου από τις 11π.μ. έως τις 2μ.μ. Διαφώνησαν οι παρατάξεις του ΠΑΜΕ και των Παρεμβάσεων που πρότειναν για την ημέρα αυτή 24ωρη απεργία.
Καλούμε τους συναδέλφους να παραβρεθούν στη συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί 
Δείτε εδώ το αναλυτικό υπόμνημα της Ομοσπονδίας για τις δυσμενείς διατάξεις του νομοσχεδίου.