Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2020

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ: ΤΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΠΡΟΣ ΕΣΑΣ ΩΣ ΕΞΑΜΗΝΟ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η κ. ΚΕΡΑΜΕΩΣ;

Με αφορμή τη σημερινή κατάθεση εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας του εξάμηνου απολογισμού του Υπουργείου στον πρωθυπουργό, η ΟΙΕΛΕ απέστειλε στον κ. Μητσοτάκη την ακόλουθη επιστολή:



Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,
Πληροφορηθήκαμε ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας παρουσίασε σήμερα σε Εσάς τον εξάμηνο απολογισμό του έργου του Υπουργείου στην εκπαίδευση.
Με γνώμονα ότι οι δημόσιες δεσμεύσεις της για το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης τόσο στις προγραμματικές δηλώσεις της στη Βουλή όσο και σε επιστολή της προς την ΟΙΕΛΕ ήταν η καταπολέμηση της παρανομίας και η διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, αναρωτιόμαστε, εάν στον απολογισμό της σας παρουσίασε τα ακόλουθα που η Ομοσπονδία έχει θέσει ήδη σε γνώση της τόσο με το αναλυτικό Υπόμνημα που κατέθεσε στη συνάντησή μας όσο και με συγκεκριμένες καταγγελίες σε ολόκληρη την πολιτική ηγεσία:

  • Τις εκατοντάδες των απλήρωτων ιδιωτικών σε μεγάλο αριθμό ιδιωτικών σχολείων.
  • Την δια της βίας επιβολή «εθελοντικής» εργασίας με την απειλή της απόλυσης, όχι μόνο σε απογευματινές εκπαιδευτικές δράσεις, αλλά και σε εργασίες άσχετες με το διδακτικό αντικείμενο (καθαρισμοί κήπων, συνοδεία σχολικών λεωφορείων), ή και σε περιόδους εκτός ωρολογίου προγράμματος, αργιών και διακοπών (summercamps, bazaars κ.λπ.).
  • Τα ιδιωτικά σχολεία-φροντιστήρια με παράνομα, παραχαραγμένα ωρολόγια προγράμματα .
  • Τα ιδιωτικά σχολεία-φαντάσματα που εκδίδουν τίτλους σε μαθητές που κάνουν homeschooling μέσω ειδικών, παράνομων συμφωνιών ή εκδίδουν τίτλους σε μαθητές που δεν εμφανίζονται στο σχολείο, ή υπερβαίνουν κατά πολύ το όριο απουσιών.
  • Τις αδήλωτες απογευματινές δράσεις (σε ποσοστό άνω του 85%) που προκαλούν ανεξέλεγκτη μαύρη εργασία και ογκώδη φοροδιαφυγή.
  • Το χάος παρανομίας στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία όπου παραβιάζονται συστηματικά η εκπαιδευτική, η εργατική, η ασφαλιστική και η φορολογική νομοθεσία (το 45% των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε νηπιαγωγεία δεν δηλώνονται).
  • Tη διενέργεια ΕΔΕ από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για σοβαρά ζητήματα που ταλανίζουν το χώρο (παράνομες βαθμολογίες με πλασματικά «άριστα», καταστροφή βιβλίων απουσιών για να παραγραφούν εκατοντάδες απουσίες μαθητών-φαντασμάτων κ.λπ.)
  • Το ότι πάνω από το 40% των εκπαιδευτικών στα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών εργάζονται αδήλωτοι ή υποδηλωμένοι.
  • Τέλος, τη συστηματική παρεμπόδιση συνδικαλιστικής δράσης σε όλους τους χώρους ιδιωτικής εκπαίδευσης, με αποκορύφωμα τη σημερινή βιαιοπραγία ιδιοκτήτη ιδιωτικού σχολείου στα Ιωάννινα κατά της Αντιπροέδρου του σωματείου μας στην πόλη.

Αντιληφθήκαμε, από όσα ανέφερε η Υπουργός στην πρόσφατη συνάντησή μας αλλά και σε πρόσφατη τοποθέτησή της στη Βουλή, ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η ελευθερία και αυτονομία των ιδιωτικών σχολείων. Εάν τούτο σημαίνει τη δυνατότητα μεγαλύτερης αυτονόμησης του έργου του ιδιωτικού εκπαιδευτικού και της αναθεώρησης των παρωχημένων αναλυτικών προγραμμάτων που θα βοηθήσει την ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης,  όπως τόσο η ΟΙΕΛΕ όσο και το ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ με το ερευνητικό του έργο έχουν καταθέσει στο δημόσιο διάλογο, τότε θα μας βρείτε συμμάχους.

  • Άραγε, όμως, όλα αυτά που περιγράψαμε ανήκουν στη σφαίρα της ιδιότυπης «απελευθέρωσης» και «αυτονόμησης» που διακαώς επιδιώκουν διαχρονικά ορισμένοι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων;
  • Άραγε είναι αυτό είναι το όραμα της πολιτικής ηγεσίας για την ιδιωτική εκπαίδευση; Για έναν χώρο απολύτως ανεξέλεγκτο που θα χαρακτηρίζεται από την «παραγωγή» χιλιάδων παράνομων τίτλων σπουδών, από εργασιακές σχέσεις που θυμίζουν Μεσαίωνα, από φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή κι όλα αυτά εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος, των κρατικών ταμείων, των νομίμως λειτουργούντων ιδιωτικών σχολείων (που τυγχάνουν θύματα αθέμιτου ανταγωνισμού από όσους επιτήδειους παρανομούν) και, κυρίως, της κοινωνίας και των μη προνομιούχων;
  • Συνάδει, τέλος, με το χώρο της εκπαίδευσης και με μια ευνομούμενη πολιτεία η δια της βίας παρεμπόδιση της συνδικαλιστικής δραστηριότητας που προστατεύεται από το Σύνταγμα, την ελληνική νομοθεσία καθώς και από εγχώριες και διεθνείς συνθήκες;
Θεωρώντας ότι αποστολή της κυβέρνησης, όπως άλλωστε προκύπτει και από τις κοινοτικές οδηγίες, είναι η ενίσχυση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και η ύπαρξη αυστηρού, ρυθμιστικού πλαισίου για την ιδιωτική εκπαίδευση προς όφελος της κοινωνίας, προσβλέπουμε στις δικές σας πρωτοβουλίες για να μετατραπεί, επιτέλους, ο άναρχος και ασύδοτος αυτός χώρος σε περιοχή παροχής υψηλής ποιότητας υπηρεσιών εκπαίδευσης, αγωγής και πολιτισμού.

Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2020

ΣΧΟΛΑΡΧΗΣ ΜΕ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΓΙΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΙΕΠ ! ΤΙ ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ, ΑΡΑΓΕ, ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ 30 ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ κ. Ζ. ΓΕΙΤΟΝΑ ΩΣ ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ ΙΕΠ;

Η προκλητική τοποθέτηση της κ. Ζ. Γείτονα ως μέλους του ΔΣ του ΙΕΠ προκάλεσε εύλογη οργή στον κλάδο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Θυμίζουμε ότι η εν λόγω, ως νόμιμη εκπρόσωπος των εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα (CGS), είχε παραπεμφθεί για σοβαρότατα πειθαρχικά και ποινικά αδικήματα μετά από έλεγχο της Επιθεώρησης Εργασίας που κατέγραψε πλήθος παραβιάσεων της εργατικής και της εκπαιδευτικής νομοθεσίας. Είχε δε πρωταγωνιστήσει σε περιστατικά εκφοβισμού εκπαιδευτικών με συνδικαλιστική δράση στο σχολείο. Πληροφορηθήκαμε ότι για το ζήτημα, που είχε δημοσιοποιηθεί στα ΜΜΕ, 30 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τον πρώην Υπουργό Παιδείας κ. Ν. Φίλη κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας, ζητώντας απάντηση για δύο ζητήματα: α) εάν η πολιτική ηγεσία γνώριζε για τις παραπομπές, το πόρισμα της Επιθεώρησης Εργασίας και τα δημοσιεύματα του τύπου και β) εάν μετά από αυτά εξακολουθεί η ηγεσία του Υπουργείου να θεωρεί ότι η επιλογή της εν λόγω στο ΔΣ του ΙΕΠ ήταν ενδεδειγμένη.
Η Ομοσπονδία μας αναρωτιέται, εάν έχει υπάρξει, ή εάν θα υπάρξει απάντηση του Υπουργείου Παιδείας και των υπηρεσιών του στη συγκεκριμένη ερώτηση. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα και διαθέτουν όλα τα στοιχεία για την παραπομπή της κ. Γείτονα, η οποία σε απαντητικό κείμενό της προς εκπαιδευτική ιστοσελίδα πριν από λίγο καιρό παραβίασε βάναυσα την αλήθεια. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι:
  • Η κ. Γείτονα ανέφερε ότι ο «έλεγχος» στα Εκπαιδευτήρια «Κωστέα-Γείτονα» πραγματοποιήθηκε μόνο από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης μετά από …«κατάληψη» στα γραφεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής. Πέραν της ωμής προσβολής των θεσμών που εμφανίζονται εκβιαζόμενοι για να πραγματοποιούν το νόμιμο καθήκον τους, δηλαδή τον έλεγχο των ιδιωτικών σχολικών μονάδων, το επιχείρημα είναι ασόβαρο και ψευδές. Πρώτον, η κατάληψη έγινε πέντε μήνες μετά τον έλεγχο της Επιθεώρησης Εργασίας και δύο μήνες μετά την έναρξη της ΕΔΕ από τη Διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.. Δεύτερον, ο έλεγχος στον οποίο καταγράφηκαν σοβαρότατες παρανομίες πραγματοποιήθηκε από την οικεία Επιθεώρηση Εργασίας κι όχι από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
  • Ανέφερε επίσης verbatim ότι «ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΟΥΔΕΜΙΑ καταδικαστική απόφαση εναντίον των Εκπαιδευτηρίων ΚΩΣΤΕΑ- ΓΕΙΤΟΝΑ» υπάρχει. Αναρωτιόμαστε εύλογα τότε για ποιο λόγο τέθηκε σε δυνητική αργία η διευθύντρια του δημοτικού κ. Κ….. Μήπως η δίωξή της σχετίζεται με σοβαρά ευρήματα του ελέγχου της Επιθεώρησης; (το ερώτημα είναι ρητορικό).
  • Επειδή στο κείμενο αυτό χαρακτήρισε ως «αστειότητες» τα περί εκφοβισμού και τρομοκρατίας στο σχολείο, ας διαψεύσει η ίδια (ή το σχολείο) ενυπογράφως τα ακόλουθα:
Η κ. Γείτονα εισήλθε βιαίως, ενώ δεν είχε το δικαίωμα από το νόμο, σε Γενική Συνέλευση των εκπαιδευτικών, απειλώντας τους ότι με την έλευση της σημερινής κυβέρνησης θα τους τελειώσει, ορκιζόμενη, μάλιστα, ότι πρώτα θα πράξει το «θεάρεστο» έργο της εξόντωσης των «ενοχλητικών» συναδέλφων μας και μετά θα πεθάνει.
  • Επιπλέον, (για το ζήτημα των εκφοβισμών και της εκδικητικής συμπεριφοράς που ανέφερε το άρθρο) δεν άρθρωσε ούτε κουβέντα για την εκτενή αναφορά σχετικά με τον εκπαιδευτικό Μ.Χ. που κυνηγήθηκε εκδικητικά και ανελέητα από τη διοίκηση του σχολείου, χωρίς να μπορεί επί χρόνια να μπει σε τάξη, αν και είχε δικαιωθεί στα δικαστήρια. Αυτό, άραγε, δεν ήταν εκφοβισμός και τρομοκρατία με στόχο το φρονηματισμό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών;
Διαβάστε εδώ την ερώτηση των 30 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2020

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ: ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΗ ΓΝΩΜΗ ΤΗΣ Ε.Ε. ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ Η ΜΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΙΣΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΤΩΝ ΚΟΛΛΕΓΙΩΝ ΚΑΙ Η ΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ


Η ενδεχόμενη ψήφιση του άρθρου 50 του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας που αναγνωρίζει τα ακαδημαϊκά προσόντα (που δεν πρέπει να συγχέεται με την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων) των τίτλων των Κολλεγίων, ανοίγοντας έτσι τον ασκό του Αιόλου στο χώρο της Παιδείας και θέτοντας σε κίνδυνο το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα δεν αποτελεί προϊόν επιβολής από την Ε.Ε., αλλά συνειδητή πολιτική επιλογή της κυβέρνησης. Άλλωστε, η Ε.Ε. είχε το 2016 αποδεχθεί την αντιστοίχιση του Εθνικού (NQF) με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF) χωρίς να περιλαμβάνονται τα πτυχία των Κολλεγίων στα 8 επίπεδα του ελληνικού πλαισίου! Αντιθέτως, αποδέχτηκε την περίληψη στο Πλαίσιο Προσόντων των τίτλων των ΙΕΚ, δημόσιων και ιδιωτικών, αν και δεν ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα και ενώ παρέχουν, όπως τα Κολλέγια αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Η προσπάθεια Αρβανιτόπουλου και το «κόκκινο» της Κομισιόν λόγω των παράνομων τίτλων στην ιδιωτική εκπαίδευση

Η αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων δεν ήταν μια ανέφελη και σύντομη διαδικασία. Το 2014 ο τότε Υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος επιχείρησε, όπως γίνεται και σήμερα, να εντάξει στο Πλαίσιο Προσόντων τα πτυχία των Κολλεγίων, βρίσκοντας όμως απέναντί του το σύνολο των κοινωνικών εταίρων και της κοινωνίας. Όμως τις διαδικασίες αντιστοίχισης μπλόκαρε η Κομισιόν, καθώς την Άνοιξη του 2014οι εκπρόσωποι των κοινωνικών εταίρων με καταγγελία τους στην Κομισιόν παρουσίασαν συντριπτικά στοιχεία για πολυάριθμες περιπτώσεις παράνομων τίτλων σπουδών από παρόχους ιδιωτικής εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα οι ευρωπαϊκοί θεσμοί να ζητήσουν από την ελληνική πλευρά τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων για να αποκατασταθεί η διαφάνεια, η νομιμότητα στην έκδοση τίτλων και η διασφάλιση της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και η συμφωνία των κοινωνικών εταίρων
Οι εκπρόσωποι εργαζόμενων και εργοδοτών (ΙωάννηςΠαπαργύρης των εργοδοτικών φορέων, Οδυσσέας Ντριβαλάς της ΑΔΕΔΥ και Μιχάλης Κουρουτός της ΓΣΕΕ) στο AdvisoryGroupπου συνεδρίασε στο Cedefop, παρουσία εμπειρογνωμώνων της Ε.Ε., συμφώνησαν για τη μορφή του Εθνικού Πλαισίου και τα επίπεδά του και έτσι η ελληνική κυβέρνηση κατέθεσε την πρότασή της το Νοέμβριο του 2016 στο Βερολίνο, η οποία έγινε δεκτή από την Ε.Ε. με συγκεκριμένες δεσμεύσεις που ανέλαβε το Υπουργείο Παιδείαςγια τη διαδικασία έκδοσης τίτλων από παρόχους του ιδιωτικού τομέα.

Επομένως, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων 8 επιπέδων που καλύπτει ολόκληρο το φάσμα των προσόντων από την πρωτοβάθμια έως την ανώτατη εκπαίδευση (μεταξύ των οποίων και τα πτυχία των ΙΕΚ που παρέχονται από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς) δεν περιέλαβε, και εύλογα, τα πτυχία των Κολλεγίων με τη σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε. Τα επίπεδα έχουν ως εξής:

ΕΠΙΠΕΔΟ 1: Απολυτήριο Δημοτικού
ΕΠΙΠΕΔΟ 2: Απολυτήριο Γυμνασίου
ΕΠΙΠΕΔΟ 3: Απολυτήριο Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ), Απολυτήριο μεταγυμνασιακού ΙΕΚ
ΕΠΙΠΕΔΟ 4: Απολυτήριο Γενικού Λυκείου, Απολυτήριο ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ
ΕΠΙΠΕΔΟ 5: Απολυτήριο Τεχνικού-Επαγγελματικού Λυκείου με τάξη μαθητείας, Πτυχίο ΙΕΚ, Πτυχίο μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΕΠΙΠΕΔΟ 6: Πανεπιστημιακός τίτλος
ΕΠΙΠΕΔΟ 7: Μεταπτυχιακός τίτλος ειδίκευσης
ΕΠΙΠΕΔΟ 8: Διδακτορικό δίπλωμα

Ποιος επιδιώκει την πλήρη απορρύθμιση της εκπαίδευσης;

Ε.Ε. και κοινωνικοί εταίροι στην Ελλάδα αποδέχτηκαν ότι η ακαδημαϊκή αναγνώριση και η αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων απαιτούν συγκεκριμένες και διαφανείς διαδικασίες που θα εγγυώνται ότι οι εγχώριοι φορείς θα εκδίδουν νόμιμους τίτλους σπουδών.

Δυστυχώς, διαπιστώνουμε ότι ορισμένοι επιχειρούν να μας φέρουν πίσω στο «αμαρτωλό» 2014. Να δώσουν ακαδημαϊκή ισοτιμία σε τίτλους που εκδίδονται από εντελώς ανεξέλεγκτους χώρους (τα Κολλέγια). Να γνωρίζουν, πάντως, ότι έχουν γνώσιν οι φύλακες, εντός και εκτός Ελλάδος. Όσοι επιδιώκουν να βάλουν το συμφέρον μιας ομάδας επιχειρηματιών πάνω από το συμφέρον της χώρας θα βρουν απέναντί τους το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας.
Αύριο Τρίτη 21-1-2020 στις 12:30 στο Άγαλμα Βενιζέλου στην Θεσσαλονίκη συμμετέχουμε στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο για την απόσυρση του σχεδίου νόμου της κυβέρνησης.

Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2020

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ, 21/1: 4ΩΡΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ, ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΛΛΕΓΙΑ

Το Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ στη σημερινή, έκτακτη συνεδρίασή του, ανταποκρινόμενο στην κατακραυγή της κοινωνίας και του κόσμου της εκπαίδευσης  για το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου «ΕΘ.Α.Α.Ε., Ειδικοί λογαριασμοί κονδυλίων έρευνας Α.Ε.Ι., Ερευνητικών και Τεχνολογικών φορέων και άλλες διατάξεις», δίχως, μάλιστα, καμία προηγούμενη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης και διαλόγου, αποφάσισε ομόφωνα να προχωρήσει από κοινού με τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, Δ.Ο.Ε. και Ο.Λ.Μ.Ε. στην πραγματοποίηση αγωνιστικής κινητοποίησης την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020, ημέρα ψήφισης του σχεδίου νόμου, εκφράζοντας την έντονη διαμαρτυρία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών για τις ρυθμίσεις που αλλοιώνουν βάναυσα το δημόσιο χαρακτήρα του κοινωνικού αγαθού της Παιδείας και διευρύνουν δραματικά τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες.
Με ιδιαίτερη ανησυχία και προβληματισμό, αλλά χωρίς καμιά έκπληξη η ΟΙΕΛΕ παρακολουθεί το ξεδίπλωμα της πολιτικής της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας για την εκπαίδευση με αιχμή του δόρατος την επικείμενη ψήφιση της διάταξης για τα Κολλέγια και την ταυτόχρονη (διόλου συμπτωματική) περικοπή χρηματοδότησης του δημόσιου πανεπιστημίου με πρόσχημα την αξιολόγηση.
Το έργο το έχουμε ξαναδεί σε πιο πρωτόγονη μορφή το 2014. Ο τότε Υπουργός Παιδείας και «ευεργέτης» των επιχειρηματιών στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης Κ. Αρβανιτόπουλος κατάργησε 50 περίπου ειδικότητες από τη δημόσια τεχνική εκπαίδευση και την ίδια ημέρα της νομοθέτησης, σε ένα ρεσιτάλ κυνικότητας, εγκαινίασε στον Πειραιά ιδιωτικό όμιλο που θα παρείχε ακριβώς τις ίδιες καταργηθείσες ειδικότητες!
Σήμερα, όμως, επιχειρείται μια ακόμη πιο βαθιά τομή στην εκπαίδευση που θα έχει πρωτοφανείς, οδυνηρές συνέπειες κυρίως για τους μη προνομιούχους. Δεν θα πρέπει όμως ο κόσμος της εκπαίδευσης να δει την εμπορευματοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης αποκομμένα από το νεοφιλελεύθερο σχέδιο για την Παιδεία που σταδιακά αποκαλύπτεται. Η ρητορική για την «ελευθερία» και «αυτονομία» των ιδιωτικών σχολείων που το τελευταίο διάστημα εξαπολύεται από την Υπουργό Παιδείας και τους σχολάρχες είναι το προοίμιο της ψήφισης νομοθετικών ρυθμίσεων για την πλήρη απορρύθμιση του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Είναι πλέον σαφές Το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, από την πρωτοβάθμια έως και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνοΗ ΟΙΕΛΕ (μαζί με το ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ) είχαν από το 2011 προειδοποιήσει την κοινωνία και την εκπαιδευτική κοινότητα για τα σχέδια των σχολαρχών και εν γένει των επιχειρηματιών της εκπαίδευσης από το προνήπιο μέχρι τα Κολλέγια και τη μη τυπική εκπαίδευση για την προσπάθειά τους να παύσει ο έλεγχος του κράτους στην ιδιωτική εκπαίδευση και να επιβληθεί ο θεσμός των vouchers. Το 2014 προσέφυγε στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την έκδοση χιλιάδων παράνομων τίτλων σπουδών από παρόχους ιδιωτικής εκπαίδευσης. Επίσης, από το 2017 έχει προκαλέσει συναντήσεις με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ κρούοντας τον κίνδυνο για την εμπορευματοποίηση του εκπαιδευτικού αγαθού.
Η δική μας πρόταση, που έχουμε καταθέσει στο δημόσιο διάλογο, είναι σαφής. Το κίνημα της εκπαίδευσης έχει το ιστορικό χρέος να υπερασπιστεί το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης και την ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών, ανεξαρτήτως κοινωνικής και οικονομικής προέλευσης, στην ανώτατη εκπαίδευση και στην εργασία. Οφείλει να ενημερώσει, με όσα μέσα διαθέτει, την ελληνική κοινωνία για όσα δεινά θα προκαλέσει η εφαρμογή των άγριων αυτών αντικοινωνικών και αντιεπιστημονικών αλλαγών στην εκπαίδευση. Τέλος, θα πρέπει να οργανώσει τον αγώνα του, διότι εδώ δεν πρόκειται για μια ακόμη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, αλλά για τη μητέρα των μαχών με έπαθλο τη δημόσια εκπαίδευση, την ψυχή της κοινωνίας.
Σ’ αυτό το πλαίσιο καλούμε όλους τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς σε συγκέντρωσης διαμαρτυρίας από κοινού με την Ο.Λ.Μ.Ε. και την Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. την Τρίτη 21 Ιανουαρίου και ώρα 12.30 στα Προπύλαια με πορεία στη συνέχεια προς τη Βουλή. Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων στην κινητοποίηση κηρύσσουμε 4ωρη στάση εργασίας τις 4 τελευταίες ώρες του ωρολόγιου προγράμματος.

Προς ενημέρωση της κ.Υπουργού Παιδείας

Παρακολουθήσαμε η Υπουργός Παιδείας ευχαρίστησε το Σύνδεσμο των ιδιοκτητών και ζήτησε από τους εκπροσώπους των σχολαρχών και τους …Διευθυντές των ιδιωτικών σχολείων προτάσεις για ακόμη μεγαλύτερη «ελευθερία και αυτονομία» των ιδιωτικών σχολείων.
με ενδιαφέρον, όπως και το σύνολο του κόσμου της εκπαίδευσης, τη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με κύριο αντικείμενο την ψήφιση της διάταξης για τα Κολλέγια που βρίσκει αντίθετη τη μεγάλη πλειονότητα της κοινωνίας. Στην καταληκτική της τοποθέτηση 
Εάν η Υπουργός Παιδείας γνωρίζει την κατάσταση στην ιδιωτική εκπαίδευση και προβαίνει σε τέτοιες δηλώσεις, τότε έχουμε μείζον ηθικό και πολιτικό πρόβλημα  Εάν όμως δεν την γνωρίζει, οφείλουμε να την ενημερώσουμε ότι, αν και περίπου το 60% (και πλέον) των Διευθυντών είναι οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων, υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός διευθυντικών στελεχών που ανήκουν στον κλάδο των μαχόμενων ιδιωτικών εκπαιδευτικών, πολλοί εκ των οποίων έχουν και κοινωνική δράση στα σωματεία τους και στην ΟΙΕΛΕ.
ΠΡΩΤΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
 Διευθυντές μεγάλων ιδιωτικών σχολείων από Αθήνα και Θεσσαλονίκη επικοινώνησαν με το Προεδρείο της ΟΙΕΛΕ μόλις πληροφορήθηκαν τι ειπώθηκε στη Βουλή και μας ζήτησαν να ενημερώσουμε τους συναδέλφους μας, αλλά και κάθε πολίτη, ότι καθήκον των Διευθυντών, βάσει της εκπαιδευτικής νομοθεσίας, είναι η τήρηση της εκπαιδευτικής νομιμότητας και όχι η «συμμαχία» με τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών, των οποίων οι προτάσεις ελάχιστη σχέση έχουν με την ποιότητα της εκπαίδευσης, καθώς τα μοναδικά τους αιτήματα διαχρονικά είναι οι ελεύθερες απολύσεις και η μείωση του εργατικού κόστους.
Για το ζήτημα αυτό θα επανέλθουμε…

Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2020

Η ΟΙΕΛΕ ΑΠΕΣΤΕΙΛΕ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Μετά την ανοιχτή συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ παρουσία μελών πρωτοβάθμιων σωματείων από όλη την Ελλάδα, η Ομοσπονδία, τηρώντας την ομόφωνη απόφαση του ΔΣ, απέστειλε σήμερα με την παρακάτω επιστολή το πλαίσιο αιτημάτων της προς την Υπουργό Παιδείας.


Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ συνεδρίασε εκτάκτως στις 7/1/2020 με τη συμμετοχή μελών των ΣΙΕΛ από όλη τη χώρα και πρωτοβάθμιων σωματείων για να συζητηθούν τα αποτελέσματα της συνάντησης της 23/12 και να εκτιμηθεί η κατάσταση στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Τα μέλη του ΔΣ αλλά και οι συνάδελφοι από όλη τη χώρα εξέφρασαν την ανησυχία τους για την τοποθέτησή σας για περαιτέρω «αυτονόμηση» των ιδιωτικών σχολικών μονάδων, που ήδη απολαμβάνουν μεγάλους βαθμούς ελευθερίας τους οποίους και παραβιάζουν. Αναλύθηκε, επίσης, εκτενώς η κατάσταση και το χάος ανομίας που επικρατεί σε όλο το φάσμα της ιδιωτικής εκπαίδευσης (ιδιωτικά εκπαιδευτήρια Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και Κέντρα Ξένων Γλωσσών). Ειδικά στα ιδιωτικά σχολεία, έγινε λόγος για την όξυνση της απλήρωτης, της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας, ιδιαίτερα στο τμήμα των δράσεων. Για το ζήτημα αυτό, στην πρόσφατη συνάντησή μας σας καταθέσαμε αναλυτικό υπόμνημα και αναμένουμε την υλοποίηση της δέσμευσής σας ότι θα καταπολεμηθεί αυστηρά κάθε παρανομία.

Η Ομοσπονδία ομόφωνα κατέληξε στο ακόλουθο πλαίσιο αιτημάτων, τα οποία  σας κοινοποιούμε:
 1. Τερματισμός του καθεστώτος της απόλυτης «ελευθερίας» που απολαμβάνουν πολλά ιδιωτικά σχολεία καταστρατηγώντας το νόμο και πιστή εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας. Τα ιδιωτικά σχολεία απολαμβάνουν σημαντικούς βαθμούς ελευθερίας, όπως άλλωστε αποδεικνύεται από την υπάρχουσα νομοθεσία, ωστόσο αυτή η ελευθερία έχει γίνει αντικείμενο κατάχρησης από ορισμένα ιδιωτικά σχολεία. Αναφέρουμε ως παράδειγμα τους Ν. 4415/2016 και 4472/2017 που δίδουν τη δυνατότητα στα ιδιωτικά σχολεία ελεύθερα να ασκούν όποια δραστηριότητα επιθυμούν με μοναδική (και αυτονόητη) υποχρέωση την απλή δήλωση των δράσεων, των διδασκόντων και των μαθητών. Ωστόσο, μόλις το 15% των ιδιωτικών σχολείων δηλώνει τις δράσεις, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, διότι ορισμένοι επιδιώκουν η ζώνη των δραστηριοτήτων να παραμένει «γκρίζα», ώστε να μην δηλώνουν και να μην πληρώνουν τους εκπαιδευτικούς. Επίσης, στα περισσότερα ιδιωτικά νηπιαγωγεία (αναλυτικά στοιχεία έχουμε παραθέσει στο υπόμνημα που καταθέσαμε) επικρατεί χάος, καθώς πολλοί συνάδελφοι εργάζονται χωρίς διοριστήριο, ή απασχολούνται παράνομα σε ημέρες και ώρες εκτός ωρολόγιου προγράμματος. Οι συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που μια μερίδα ιδιωτικών σχολείων επιβάλλει στο χώρο, προκαλεί ένα ντόμινο ανομίας με αποτέλεσμα να γιγαντώνεται το φαινόμενο της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας. Άμεση εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που προβλέπεται ήδη από τη νομοθεσία για τον έλεγχο της αδήλωτης εργασίας σε Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών. Η ΟΙΕΛΕ ζητά την άμεση παρέμβαση της πολιτείας με την αυστηροποίηση της νομοθεσίας και τη δημιουργία κοινού, ειδικού σώματος Υπουργείων Παιδείας και Εργασίας που θα ασκεί συστηματικό έλεγχο, ώστε να περιοριστεί δραστικά η μαύρη εργασία, η φοροδιαφυγή και η εισφοροδιαφυγή.

2. Ζητούμε την άμεση κατάργηση της παραγράφου 8 του άρθρου 56 του Ν. 4472/2017 που επιβάλλει την αυθαίρετη – μόνο από το Διευθυντή – και τιμωρητική αξιολόγηση, η οποία εξοντώνει επαγγελματικά τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό, αποβάλλοντάς τον δια βίου από το χώρο της Παιδείας.Οποιαδήποτε πιστοποίηση ποιότητας στην εκπαίδευση, δημόσια και ιδιωτική, θα πρέπει να γίνεται με γνώμονα την επιστημονική υποστήριξη των εκπαιδευτικών και την αναβάθμιση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών προς όφελος των μαθητών.

3. Να καταργηθεί άμεσα η ρήτρα δύο ετών υπηρεσίας ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι για μόνιμο διορισμό που καταστρατηγεί τη νομοθετική πραγματικότητα, δηλ. την αναγνώριση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση ως πραγματικής δημόσιας προϋπηρεσίας. Ως εκ τούτου είναι αδιανόητη και ενδεχομένως αντισυνταγματική η διαφοροποίηση της προϋπηρεσίας σε δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση εντός του ενιαίου πίνακα για το μόνιμο διορισμό και ζητούμε την άμεση άρση του μέτρου της – επιπλέον –υπηρεσίας των εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση ως αναπληρωτές-ωρομίσθιοι.

4. Νομοθετική ρύθμιση για άμεση αύξηση των μισθών και καταβολή της απλήρωτης εργασίας σε κάθε είδους υπερωριακή δραστηριότητα. Τα τελευταία χρόνια τα ιδιωτικά σχολεία (με μεγάλη αύξηση μαθητών από το 2016 και μετά και χωρίς ουσιαστικές μειώσεις διδάκτρων καθ’ όλη την περίοδο της κρίσης) κέρδισαν περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως με νομοθετικές ρυθμίσεις-δώρα, όπως η εφαρμογή του Ενιαίου Μισθολογίου, η (δωρεάν) αύξηση του ωραρίου, ενώ είναι δεκάδες τα εκατομμύρια που κερδίζονται από την απλήρωτη εργασία (με έρευνές μας υπολογίζεται γύρω στο 60%) σε υπερωρίες, απογευματινές δράσεις, summercamps, bazaars κ.λπ. Τα χρήματα αυτά για τις επιπλέον δραστηριότητες των ιδιωτικών σχολείων καταβάλλονται από τους γονείς και καταλήγουν αυτούσια, χωρίς να καταβληθούν φόροι και δεδουλευμένα, στις τσέπες όσων ιδιοκτητών παρανομούν. Αποτελεί, επομένως, κεντρικό αίτημα της Ομοσπονδίας η ψήφιση νομοθετικής διάταξης για την επαναφορά των μισθών μας στα προ Ενιαίου Μισθολογίου επίπεδα και για τη διασφάλιση της καταβολής των κάθε είδους υπερωριακών αποδοχών.

5. Ζητούμε την άμεση επαναφορά του 13ου και  14ου μισθού στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, καθώς σύμφωνα με τη νομοθεσία επικρατεί το οξύμωρο οι αποζημιώσεις μας (σύνταξης, απόλυσης κ.λπ.) να είναι σύμφωνες με την εργατική νομοθεσία, ενώ η αποζημίωση των δώρων να ακολουθεί αυτό που ισχύει για το δημόσιο, με αποτέλεσμα οι εργοδότες να είναι διπλά κερδισμένοι.

«ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΙΛΩΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΕΣ»: ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΚΟΛΑΣΤΗΡΙΟΥ ΠΟΥ ΑΜΕΙΒΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ …ΜΙΣΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ ΜΕ ΜΙΣΘΟ 40% ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΝΟΜΙΜΟΥ!

«ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΙΛΩΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΕΣ»:  ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΚΟΛΑΣΤΗΡΙΟΥ ΠΟΥ ΑΜΕΙΒΟΝΤΑΙ  ΓΙΑ ΤΟΥΣ …ΜΙΣΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ ΜΕ ΜΙΣΘΟ 40% ΚΑΤΩ ΤΟΥ ΝΟΜΙΜΟΥ!
Κάποιοι οραματίζονται μια τελείως «ελεύθερη» και «αυτόνομη» ιδιωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα. Όχι για το καλό της κοινωνίας, της εκπαίδευσης, των μαθητών, αλλά αποκλειστικά και μόνο για το κέρδος. Ακόμη και σήμερα όμως που (υποτίθεται ότι) ισχύουν συγκεκριμένοι νόμοι για την ιδιωτική εκπαίδευση, βασισμένοι στο εγχώριο Σύνταγμα και στο ευρωπαϊκό δίκαιο, υπάρχουν κάποια «σχολεία» που δείχνουν το …δρόμο στους πρόθυμους για να ακολουθήσουν. Σήμερα θα μιλήσουμε για ένα σχολείο που η Ομοσπονδία μας έχει πολλάκις καταγγείλει τα τελευταία χρόνια ότι λειτουργεί πέρα και πάνω από νόμους και κανόνες, πέρα και πάνω από κάθε όριο. Είναι το περιβόητο «Παπαχαραλάμπειο» στο Περιστέρι που πληρώνει όποτε (και αν) θέλει τους εκπαιδευτικούς, που έχει διαχρονικά προβεί σε σωρεία παραβιάσεων της εκπαιδευτικής, της εργατικής, της ασφαλιστικής και της φορολογικής νομοθεσίας, που συνεχίζει να βρίσκει τη δυνατότητα να «διορίζει» αν και συνάδελφοι βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας, που έχει απασχολήσει συχνά τη δικαιοσύνη, που με κάποιο «μαγικό» τρόπο ανέτρεψε ακόμη και υπουργική απόφαση που προέβλεπε το κλείσιμό του.
Οι εκπαιδευτικοί του εν λόγω σχολείου τα τελευταία χρόνια  έχουν δώσει έναν σκληρό και άνισο, κόντρα στον (όποιο) ιδιοκτήτη και (δυστυχώς) κόντρα σε δημόσιους λειτουργούς-επόπτες του σχολείου που δεν έχουν τη διάθεση να το ελέγξουν, για να δικαιωθούν. Ένα μέρος των εκπαιδευτικών βρίσκονται σήμερα σε επίσχεση εργασίας και κάποιοι από αυτούς αποφάσισαν να αποστείλουν μια συγκλονιστική, δραματική επιστολή στην ΟΙΕΛΕ, την οποία με την άδειά τους (αλλά χωρίς τα ονόματά τους) δημοσιεύουμε αυτούσια:
«Ακόμα μια φορά το Παπαχαραλάμπειο Εκπαιδευτήριο εκκολάπτει νέοπτωχους καθηγητές. Και φέτος, όπως και πέρσι, η νέα διοίκηση του σχολείου εξανάγκασε κυριολεκτικά σε εξαθλίωση και άλλους εκπαιδευτικούς και θα βρει νέα θύματα για να δώσει όραμα και λίγα ψίχουλα για να αντικαταστήσουν παρανόμως και ατύπως τους αγωνιζόμενους  -με το έσχατο μέσο της επίσχεσης εργασίας- καθηγητές. Ποιος άραγε επιτρέπει την αλλοίωση του  πνεύματος του άρθρου 30 του νόμου 682/1977 (που βάσει Συντάγματος ρυθμίζει τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών) και τον παράνομο διορισμό νέων εκπαιδευτικών – θυμάτων του …νέου σχολάρχη;
Τα σοβαρά προβλήματα μισθοδοσίας του σχολείου ξεκίνησαν το σχολικό έτος 2017-2018 οπότε λάβαμε τα δεδουλευμένα μας με κάποιες καθυστερήσεις μέχρι και τον Νοέμβριο του 2017. Για τους μήνες Δεκέμβριο του 2017,  Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2018 λαμβάναμε ως  έναντι μικρά ποσά και αυτά ετεροχρονισμένα. Για το υπόλοιπο σχολικό έτος (δηλαδή μέχρι και την 31.08.2018) ουδέν λάβαμε για την παροχή της εργασίας μας. Η ίδια κατάσταση συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Με απλά λόγια: μας πληρώνουν 6 μήνες το χρόνο με μειωμένες -πάλι παρανόμως- αποδοχές από 25% – 40%  και για τους υπόλοιπους 6 μήνες δεν λαμβάνουμε τίποτα. Δεν μας καθυστερούσαν απλώς τα χρήματά μας, δεν μας πλήρωναν ποτέ για το υπόλοιπο εξάμηνο! Χαρακτηριστικό παράδειγμα συναδέλφου που τελικά για ολόκληρο το προηγούμενο οικονομικό έτος είχε πληρωθεί  μόνο 4 ολόκληρες μηνιαίες αποδοχές. Σύγχρονοι είλωτες και σύγχρονες Περσεφόνες, που 6 μήνες έβλεπαν το φως του χρήματος και 6 μήνες ζούσαν στο σκοτάδι της εξαθλίωσης. όμως τα παιδιά μας δεν μεγαλώνουν τρώγοντας μόνο 6 μήνες το χρόνο, ούτε οι υποχρεώσεις μας. Μας χρωστά το σχολείο λεφτά και έτσι και εμείς γίναμε οφειλέτες άλλων.
Εκτός της οικονομικής ένδειας που η εταιρεία μας έχει καταδικάσει, που μας έχει αναγκάσει να παρακαλάμε για να λάβουμε μικρά ποσά για να ανταπεξέλθουμε στην καθημερινότητα, πληρώνοντάς μας με τον τρόπο που προαναφέρθηκε, υπήρχαν και περιπτώσεις όπου η συμπεριφορά κυρίως του φερόμενου ως οικονομικού διαχειριστή …. ήταν προσβλητική, απαξιωτική και ταπεινωτική, με απρεπείς χαρακτηρισμούς και συνήθως με ψυχολογική βία και εκφράσεις προς σε εμάς αλλά και σε άλλους συναδέλφους, όπως :«Αν δεν σου αρέσει εδώ, φύγε», «εδώ εγώ έτσι πληρώνω και έτσι συμπεριφέρομαι»
Το χειρότερο όλων είναι ότι η εταιρεία δεν δείχνει να θέλει να εξυγιανθεί, δεν θέλει να έχει όραμα. Δεν μπήκε στις 120 δόσεις για να ρυθμίσει τις οφειλές της που ξεπερνούν το 1.000.000, δεν έχει ασφαλιστική και οικονομική ενημερότητα. Το πώς λειτουργεί και το ποιος το επιτρέπει είναι ένα καλό ερώτημα για τους αρμοδίους οι οποίοι δεν ασκούν πραγματικό έλεγχο για το «καλό των μαθητών». Το σχολείο δεν θέλει πλέον τους παλιούς καθηγητές με συνεχόμενα χρόνια εργασίας στο σχολείο. Δεν τους θέλει, είναι «ακριβοί». Σκοτώνουν τα «γέρικα» άλογα (βεβαίως μιλάμε για νέους ανθρώπους)  και θα φέρουν νέους είλωτες στη θέση τους με δέλεαρ την  εκπαιδευτική προϋπηρεσία και, φυσικά, με την ανοχή των αρμοδίων για την αλλοίωση κάθε νόμου!
 Ως πότε θα συνεχιστεί  η σύγχρονη αυτή δουλεία;;
Ως πότε θα είμαστε όμηροι του σχολάρχη και των «νομικών κενών»;
Σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες που απευθυνόμαστε (Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Επιθεώρηση Εργασίας και ΟΑΕΔ) μας τονίζουν όλοι, (μα όλοι) ότι ξέρουν για τον εργασιακό μεσαίωνα  τον οποίο βιώνουμε στο Παπαχαραλάμπειο. Δεν μας απομένει παρά ένας δρόμος: ο δρόμος της αξιοπρέπειας και του δίκαιου αγώνα.
Ζητάμε ειλικρινά συγνώμη στους μαθητές μας, που τους αγαπάμε, αλλά δεν μπορούμε πλέον να αντέξουμε την εξαθλίωση και την υποτίμηση των προσωπικοτήτων μας.
Οι υπό επίσχεση καθηγητές του 2020
Μ.Κ.
Ι.Μ.
Γ.Μ.

Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2020

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΫΠΟΥΘΕΣΕΙΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ ΠΙΝΑΚΑ

Απαντώντας σε απορίες πολλών συναδέλφων για το ζήτημα της προκήρυξης του ΑΣΕΠ και της δυνατότητας χρήσης της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση, διευκρινίζουμε τα ακόλουθα:
Η προϋπηρεσία μας στην ιδιωτική εκπαίδευση αναγνωρίζεται ως εξής:
• Για την ένταξη στον Πίνακα αναπληρωτών, όπου απαιτείται να ισχύουν δύο προϋποθέσεις (και οι δύο). Μίνιμουμ δύο χρόνια πλήρους, συνεχούς προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση και διαπιστωτική πράξη απόλυσης, υπογεγραμμένη από το Διευθυντή Εκπαίδευσης.
• Σε περίπτωση οποιουδήποτε διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, όπως πάντοτε συνέβαινε, αναγνωρίζεται χωρίς προϋποθέσεις το σύνολο της προϋπηρεσίας μας στα ιδιωτικά σχολεία.
• Μετά από πολυετείς προσπάθειες της ΟΙΕΛΕ, με το Ν. 4485/2017 αναγνωρίζεται το σύνολο της προϋπηρεσίας μας στην ιδιωτική εκπαίδευση για τη μισθολογική και βαθμολογική μας κατάταξη σε περίπτωση που κληθούμε να υπηρετήσουμε στο δημόσιο τομέα.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η προϋπηρεσία ΔΕΝ προσμετράται:
 Για ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που παραιτούνται. Η προϋπηρεσία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που παραιτούνται μηδενίζεται για την ένταξή τους στον πίνακα (προσμετράται όμως για μισθολογική/βαθμολογική κατάταξη κ.λπ.). Αυτό είναι εξαιρετικά κρίσιμο σημείο και η ΟΙΕΛΕ διαχρονικά επισημαίνει ότι η παραίτηση, ιδιαίτερα εκπαιδευτικών με μεγάλη προϋπηρεσία, έχει οδυνηρές συνέπειες για τον επαγγελματικό τους βίο.
 Για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στις περιπτώσεις δ και ε της παρ. 3 του άρθρου 30 του Ν. 682/77, όπως αυτός αναθεωρήθηκε και ισχύει. Επειδή υπήρξαν αρκετές ερωτήσεις συναδέλφων για τη ρύθμιση αυτή, αναφέρουμε αναλυτικά τις περιπτώσεις:
Α. Περίπτωση δ της παρ. 3 του άρθρου 30 του Ν. 682/77, όπως αναθεωρήθηκε και ισχύει με το Ν. 4415/2016
Πρόκειται για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που έχουν συμπληρώσει το 70ο έτος της ηλικίας τους.
Β. Περίπτωση ε της παρ. 3 του άρθρου 30 του Ν. 682/77, όπως αναθεωρήθηκε και ισχύει με τους Ν. 4415/2016 και 4472/2017
Πρόκειται για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που απολύονται από τον ιδιοκτήτη του σχολείου στο οποίο υπηρετούν λόγω:
αα) σωματικής ή πνευματικής ανικανότητας που διαπιστώνεται από την οικεία κατά τόπο πρωτοβάθμια υγειονομική επιτροπή του Δημοσίου και, ύστερα από ένσταση του ενδιαφερομένου, από τη δευτεροβάθμια υγειονομική επιτροπή του Δημοσίου,
ββ) συμπλήρωσης του χρόνου υπηρεσίας που θεμελιώνει δικαίωμα προς λήψη πλήρους σύνταξης από φορέα ασφάλισης των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Σε αυτή την περίπτωση, η λύση της σχέσης εργασίας επέρχεται κατά τη λήξη του διδακτικού έτους,
γγ) επιβολής της πειθαρχικής ποινής της απόλυσης από το οικείο πειθαρχικό συμβούλιο,
δδ) διδακτικής, παιδαγωγικής ανεπάρκειας ή επαγγελματικής ασυνέπειας που στηρίζεται σε δύο (2) τουλάχιστον εκθέσεις που αφορούν δύο (2) τουλάχιστον συνεχόμενα διδακτικά έτη βάσει κριτηρίων που καθορίζονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εκ των οποίων η πρώτη συντάσσεται από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και κοινοποιείται στον οικείο Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου και η δεύτερη συντάσσεται από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και κοινοποιείται στον οικείο Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, ο οποίος προσθέτει συμπληρωματική έκθεση εφόσον το κρίνει σκόπιμο και ειδικά στην περίπτωση που η γνώμη του διαφέρει από αυτή του Διευθυντή.» Τονίζουμε ότι η ΟΙΕΛΕ έχει ως πάγιο αίτημα την κατάργηση της συγκεκριμένης διάταξης που αποτελεί «αξιολόγηση» από τον Διευθυντή του σχολείου (που σε πολλές περιπτώσεις είναι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης) και δεν έχει χαρακτήρα επαγγελματικής βελτίωσης, αλλά οριστικής εξόντωσης του εκπαιδευτικού.
Ωστόσο, όπως είναι αντιληπτό, τίποτε δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Επειδή ήδη υπάρχουν εξελίξεις για τα ζητήματα ιδιωτικής εκπαίδευσης, όπως προέκυψε μετά τη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, καλούμε όλους τους συναδέλφους να βρίσκονται σε εγρήγορση, ώστε να προστατέψουμε το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης, την επαγγελματική μας αξιοπρέπεια και δίκαιες κατακτήσεις δεκαετιών.

Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2020

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ, ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΔΕΚΑΔΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΤΟ ΚΡΙΣΙΜΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΠΟΥ ΕΛΑΒΕ ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ – ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΜΑΧΗΣ Ο ΚΛΑΔΟΣ

Ολοκληρώθηκε το ανοιχτό ΔΣ της ΟΙΕΛΕ στο Ξενοδοχείο Polis με εντυπωσιακή παρουσία δεκάδων ιδιωτικών εκπαιδευτικών-εκπροσώπων πρωτοβάθμιων σωματείων και των παραρτημάτων τους από όλη τη χώρα. Το ΔΣ έλαβε ομόφωνη απόφαση για διεκδικητικό πλαίσιο και πορεία ενημέρωσης του κλάδου μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου, ώστε να είναι όλοι οι συνάδελφοι σε πλήρη ετοιμότητα για οποιαδήποτε εξέλιξη.

Στην ανοιχτή συνεδρίαση, όπου υπήρξαν τοποθετήσεις των μελών του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ, των ΔΣ των πρωτοβάθμιων σωματείων και των παραρτημάτων τους που κατέθεσαν τις απόψεις και τις αγωνίες τους, έγινε αποτίμηση της συνάντησης της Ομοσπονδίας με την Υπουργό Παιδείας. Συντάχθηκε κείμενο απόφασης που έγινε δεκτό από όλες τις παρατάξεις του ΔΣ με ανάλυση της κατάστασης και διεκδικητικό πλαίσιο δράσης για το επόμενο διάστημα. Τέλος, συμφωνήθηκε να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία συνελεύσεων σε σωματεία και σε σχολεία για να ενημερωθούν όλοι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί για τα αιτήματα της ΟΙΕΛΕ και τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας.

Η ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ

Μετά τη συνάντηση της ΟΙΕΛΕ με την Υπουργό Παιδείας στις 23/12/2019 και τις θέσεις που αυτή δημόσια κατέθεσε, το ΔΣ συνεκλήθη εκτάκτως σήμερα, 7/1/2020, με τη συμμετοχή μελών των ΣΙΕΛ από όλη τη χώρα και πρωτοβάθμιων σωματείων, για να γίνει εκτίμηση της κατάστασης και να ληφθούν αποφάσεις για το μέλλον του κλάδου.

ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ: ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΞΥΝΣΗ ΤΩΝ ΑΝΙΣΟΤΗΤΩΝ Η ΑΠΟΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

42 χρόνια πίσω, με την ψήφιση του Ν. 682/1977 που ήταν εφαρμοστικός της παρ. 8 του άρθρου 16 του Συντάγματος περί εποπτείας των ιδιωτικών σχολείων από το κράτος, θεμελιώθηκε το καθεστώς που ισχύει στην ιδιωτική εκπαίδευση μέχρι σήμερα. Η κρατική εποπτεία στην ιδιωτική εκπαίδευση, όπως άλλωστε ισχύει σε ολόκληρη την Ε.Ε., είναι απαραίτητη για να διασφαλίζονται στοιχειώδεις συνθήκες νομιμότητας και διαφάνειας στην έκδοση τίτλων και κάθε μορφής πιστοποίησης. Τούτο, άλλωστε, επισημάνθηκε και στο πρόσφατο συνέδριο της Education International στην Αθήνα όπου, παρουσία εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, τονίστηκε ότι είναι πλέον απαίτηση της διεθνούς κοινότητας να υπάρχει ισχυρό ρυθμιστικό πλαίσιο στην ιδιωτική εκπαίδευση για να καταπολεμηθεί ο κίνδυνος της εμπορευματοποίησης ενός ευαίσθητου, δημόσιου αγαθού.
Ιστορικά έχει διαπιστωθεί πως οι νομοθετικές αλλαγές στην ιδιωτική εκπαίδευση δεν επηρεάζουν απλώς το χώρο μας, αλλά ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα. Ενδεχόμενη απορρύθμιση του νομοθετικού καθεστώτος (όπως ίσχυσε την περίοδο 2014-16), που ισχύει διαχρονικά στην ιδιωτική εκπαίδευση βάσει του Συντάγματος θα έχει ως θύματα το δημόσιο συμφέρον και τη συντριπτική πλειονότητα των μαθητών που φοιτούν σε νομίμως λειτουργούντα ιδιωτικά και σε δημόσια σχολεία με αποτέλεσμα την παγίωση και τη δραματική όξυνση των ανισοτήτων. Η ΟΙΕΛΕ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας ότι μια τέτοια εξέλιξη που θα πλήξει την κοινωνική συνοχή και θα ευνοήσει την τάση εμπορευματοποίησης του κοινωνικού αγαθού  της Παιδείας δεν θα μείνει αναπάντητη από τον κλάδο μας.
Η ΧΑΡΑΞΗ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ: ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ

Το έργο μας δεν είναι εύκολο. Απέναντί μας έχουμε ένα πανίσχυρο επιχειρηματικό λόμπι που εκπροσωπεί το κομμάτι αυτό των ιδιωτικών σχολείων που διαχρονικά επιδιώκουν να λειτουργούν ασύδοτα, χωρίς εποπτεία και νόμιμες διαδικασίες. Η Ομοσπονδία ομόφωνα αποφάσισε το διεκδικητικό της πλαίσιο που έχει τα ακόλουθα βασικά αιτήματα:

  1. Η ΟΙΕΛΕ ζητά την άμεση παρέμβαση της πολιτείας με την αυστηροποίηση της νομοθεσίας και τη δημιουργία κοινού, ειδικού σώματος Υπουργείων Παιδείας και Εργασίας που θα ασκεί συστηματικό έλεγχο, ώστε να περιοριστεί δραστικά η μαύρη εργασία, η φοροδιαφυγή και η εισφοροδιαφυγή.Τα ιδιωτικά σχολεία απολαμβάνουν, όπως άλλωστε αποδεικνύεται από την ισχύουσα νομοθεσία, σημαντικούς βαθμούς ελευθερίας, ιδίως σε ό, τι αφορά το τμήμα των απογευματινών δραστηριοτήτων. Δυστυχώς, αυτή η ελευθερία που επεβλήθη νομοθετικά την προηγούμενη περίοδο έχει γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από ορισμένα ιδιωτικά σχολεία. Στα περισσότερα ιδιωτικά νηπιαγωγεία επικρατεί χάος, πολλοί συνάδελφοι εργάζονται χωρίς διοριστήριο, ή απασχολούνται παράνομα σε ημέρες και ώρες εκτός ωρολόγιου προγράμματος, ενώ πάρα πολλά είναι τα σχολεία που δεν δηλώνουν καν τις απογευματινές δράσεις και όσους εργάζονται σε αυτές. Οι συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που μια μερίδα ιδιωτικών σχολείων επιβάλλει στο χώρο, προκαλεί ένα ντόμινο ανομίας με αποτέλεσμα να γιγαντώνεται το φαινόμενο της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι μόλις το 15% των ιδιωτικών σχολείων δηλώνει τις δράσεις, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Άμεση εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που προβλέπεται ήδη από τη νομοθεσία για τον έλεγχο της αδήλωτης εργασίας σε Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών.

  1. Ζητούμε την άμεση κατάργηση της παραγράφου 8 του άρθρου 56 του Ν. 4472/2017 που επιβάλλει την αυθαίρετη – μόνο από το Διευθυντή – και τιμωρητική αξιολόγηση, η οποία εξοντώνει επαγγελματικά τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό, αποβάλλοντάς τον δια βίου από το χώρο της Παιδείας. Οποιαδήποτε πιστοποίηση ποιότητας στην εκπαίδευση, δημόσια και ιδιωτική, θα πρέπει να γίνεται με γνώμονα την επιστημονική υποστήριξη των εκπαιδευτικών και την αναβάθμιση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών προς όφελος των μαθητών.


  1. Να καταργηθεί άμεσα η ρήτρα δύο ετών υπηρεσίας ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι για μόνιμο διορισμό που καταστρατηγεί αυτό που εδώ και τέσσερις δεκαετίες αποτελεί νομοθετική πραγματικότητα, δηλ. η αναγνώριση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση ως πραγματικής δημόσιας προϋπηρεσίας. Ως εκ τούτου είναι αδιανόητη και ενδεχομένως αντισυνταγματική η διαφοροποίηση της προϋπηρεσίας σε δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση εντός του ενιαίου πίνακα για το μόνιμο διορισμό και ζητούμε την άμεση άρση του μέτρου της – επιπλέον –υπηρεσίας ως αναπληρωτές-ωρομίσθιοι.

  1. Νομοθετική ρύθμιση για άμεση αύξηση των μισθών και καταβολή της απλήρωτης εργασίας σε κάθε είδους υπερωριακή δραστηριότητα. Τα τελευταία χρόνια τα ιδιωτικά σχολεία (με μεγάλη αύξηση μαθητών από το 2016 και μετά και χωρίς ουσιαστικές μειώσεις διδάκτρων καθ’ όλη την περίοδο της κρίσης) κέρδισαν περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως με νομοθετικές ρυθμίσεις-δώρα, όπως η εφαρμογή του Ενιαίου Μισθολογίου, η (δωρεάν) αύξηση του ωραρίου, ενώ είναι δεκάδες τα εκατομμύρια που κερδίζονται από την απλήρωτη εργασία (με έρευνές μας υπολογίζεται γύρω στο 60%) σε υπερωρίες, απογευματινές δράσεις, summercampsbazaars κ.λπ. Τα χρήματα αυτά για τις επιπλέον δραστηριότητες των ιδιωτικών σχολείων καταβάλλονται από τους γονείς και καταλήγουν αυτούσια, χωρίς να καταβληθούν φόροι και δεδουλευμένα, στις τσέπες όσων ιδιοκτητών παρανομούν. Αποτελεί, επομένως, κεντρικό αίτημα της Ομοσπονδίας η ψήφιση νομοθετικής διάταξης για την επαναφορά των μισθών μας στα προ Ενιαίου Μισθολογίου επίπεδα και για τη διασφάλιση της καταβολής των κάθε είδους υπερωριακών αποδοχών.


  1. Ζητούμε την άμεση επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, καθώς σύμφωνα με τη νομοθεσία επικρατεί το οξύμωρο οι αποζημιώσεις μας (σύνταξης, απόλυσης κ.λπ.) να είναι σύμφωνες με την εργατική νομοθεσία, ενώ η αποζημίωση των δώρων να ακολουθεί αυτό που ισχύει για το δημόσιο, με αποτέλεσμα οι εργοδότες να είναι διπλά κερδισμένοι.

Τέλος, όπως επισημάνθηκε και παραπάνω, κύριος στόχος της ΟΙΕΛΕ σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία είναι η διασφάλιση ποιοτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών και κυρίως η διασφάλιση της νομιμότητας στην έκδοση τίτλων σπουδών. Θα πρέπει οι διαδικασίες προαγωγής-απόλυσης και των Πανελλαδικών Εξετάσεων να είναι απολύτως διαφανείς και διασφαλισμένες. Η εμπειρία μας από την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι εξαιρετικά αρνητική, καθώς ορισμένα ιδιωτικά σχολεία καταδολίευσαν τη διαδικασία. Ταυτόχρονα, η λειτουργία συγκεκριμένων ιδιωτικών σχολείων ως φροντιστηρίων υπονομεύει το θεσμό των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ενώ φαινόμενα που εμφανίζονται και ενισχύονται τα τελευταία χρόνια, όπως το homeschooling και οι παράνομοι τίτλοι, ή το ζήτημα που προέκυψε με την «ομαδική» τενοντίτιδα μαθητών ιδιωτικού σχολείου που συμμετείχαν σε Πανελλαδικές με τους φυσικώς αδυνάτους δείχνουν το βαθμό του κινδύνου για την αλλοίωση κρίσιμων διαδικασιών πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην αγορά εργασίας. Επειδή η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών σε νόμιμα ιδιωτικά και δημόσια σχολεία πλήττεται βάναυσα και οι ανισότητες οξύνονται, δηλώνουμε ότι δεν αποδεχόμαστε καμιά αλλαγή στον πρόσφατο νόμο που θέτει αυστηρές προϋποθέσεις εποπτείας σε περιφερειακό επίπεδο στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, ενώ θα υπάρξει προσφυγή, εάν χρειαστεί, (όπως έγινε και το 2014) στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν θα επιτρέψουμε επανάληψη των σκανδάλων με τους παράνομους τίτλους των ιδιωτικών ΤΕΕ και των εξετάσεων του ΙΒ.

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ

Η Ομοσπονδία το αμέσως επόμενο διάστημα θα προβεί:

  • Σε συνελεύσεις σε όλα τα σχολεία και τα πρωτοβάθμια σωματεία μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου για να ενημερώσει τους συναδέλφους και να ζητήσει την άποψη ακόμη και του τελευταίου ιδιωτικού εκπαιδευτικού για το σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας. Σε περίπτωση άμεσης κατάθεσης σχεδίου νόμου, θα τεθεί πρόταση για συγκεκριμένες κινητοποιήσεις.
  • Σε πρόταση για κοινή δράση προς την εκπαιδευτική κοινότητα και τις συλλογικότητές της για να αποφευχθεί η επέλαση της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης
  • Σε προσφυγή (όπως είχε γίνει το 2014) στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην Education International, στην ILO και στα ευρωπαϊκά συνδικάτα (ETUCE/ETUI) για την πλήρη απορρύθμιση του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης και τον κίνδυνο που προκύπτει για τη νομιμότητα των εκδιδόμενων τίτλων σπουδών
  • Σε ενημέρωση της κοινωνίας και των φορέων της για το σοβαρότατο κίνδυνο που διατρέχουν εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές σε σχέση με τη πρόσβασή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ κ.λπ. από την έκρηξη ανομίας που θα προκληθεί από ενδεχόμενη απορρύθμιση του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης