Τρίτη 30 Ιουνίου 2020

Εμπαίζουν τους σε δεινή θέση ευρισκόμενους συναδέλφους μας στα Εκπαιδευτήρια Ζηρίδη.


Πληροφορούμαστε με οργή και κατάπληξη ότι κάποιοι εμπαίζουν τους ταλαιπωρημένους και επί μήνες απλήρωτους εκπαιδευτικούς στα Εκπαιδευτήρια Ζηρίδη, κάνοντας λόγο για κλείσιμο σχολείου και τάζοντας (άγνωστο πώς…) διορισμούς στο δημόσιο.

Ενημερώνουμε τους συναδέλφους μας για τα ακόλουθα:

  • Μέχρι σήμερα δεν έχει κατατεθεί κανένα αίτημα στο Υπουργείο Παιδείας για αναστολή ή κατάργηση του σχολείου. Ένα ιδιωτικό εκπαιδευτήριο δεν μπορεί να κλείσει μόνο του, αλλά απαιτείται απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.
  • Ακόμη κι αν κατατεθεί τέτοιο αίτημα και εγκριθεί με υπογραφή Υπουργού, το σχολείο θεωρείται ότι λειτουργεί μέχρι την τελευταία ημέρα του σχολικού έτους, δηλ. την 31η Αυγούστου.
  • Επομένως, και στην περίπτωση που το σχολείο κλείσει, οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να απολυθούν πριν από εκείνη την ημερομηνία.

Παρακαλούμε τους συναδέλφους να μην ακούνε τις ψευδείς Σειρήνες και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπροσώπους της ΟΙΕΛΕ για οτιδήποτε νεότερο.

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020

Συναντήσεις του ΓΓ της ΟΙΕΛΕ στο Υπουργείο Παιδείας για τις σημαντικές καθυστερήσεις στην υπογραφή των εκπαιδευτικών αδειών και στην καταβολή αποδοχών αδειών ανατροφής τέκνου


Ο Γ.Γ. της ΟΙΕΛΕ Γ. Χριστόπουλος, μετά από συνεδρίαση του Προεδρείου της Ομοσπονδίας, μετέβη σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας για σειρά συναντήσεων, ώστε να υπάρξει ενημέρωση για τη σημαντική καθυστέρηση που έχει σημειωθεί με την υπογραφή της Υ.Α. για τη χορήγηση-ανανέωση των εκπαιδευτικών αδειών και για την καταβολή των αποδοχών για άδειες ανατροφής τέκνου που ήδη έχουν εκδοθεί.

Ασφαλώς είναι πολύ κρίσιμο το ζήτημα των αδειών ανατροφής τέκνου. Συνάδελφοι (περίπου 20 στον αριθμό), αν και έχουν λάβει την εννεάμηνη άδεια, δεν έχουν πάρει ακόμη μισθούς, λόγω των (αναιτιολόγητων στη συντριπτική τους πλειονότητα) κωλυμάτων που προβάλουν οι οικονομικές υπηρεσίες και που θίγουν το ιερό κεκτημένο (με ευρωπαϊκές και εγχώριες συνθήκες) της προστασίας της μητρότητας. Μεγάλα προβλήματα, επίσης, έχει δημιουργήσει σε πολλά ιδιωτικά σχολεία η αδικαιολόγητη καθυστέρηση για τις εκπαιδευτικές άδειες, καθώς οι εκπαιδευτικές μονάδες δεν γνωρίζουν με ποιο προσωπικό θα πορευτούν την επόμενη σχολική χρονιά και ενώ τα χρονικά περιθώρια στενεύουν απελπιστικά.

Σε θετικό και συνεργατικό κλίμα πραγματοποιήθηκε συνάντηση με την κ. Ε. Κεφαλή, Διευθύντρια του Πολιτικού Γραφείου της Υπουργού, η οποία τόνισε ότι ο φάκελος των εκπαιδευτικών αδειών είναι στο γραφείο της Υπουργού προς υπογραφήν και ότι άμεσα θα υπάρξει αντιμετώπιση των θεμάτων και ενημέρωση της Ομοσπονδίας. Αντιθέτως, τυπικό χαρακτήρα είχε η συνάντηση που προηγήθηκε με τον Πάρεδρο του ΝΣΚ στο Υπουργείο κ. Δ. Φαρμάκη, ο οποίος, παρά το γεγονός ότι έχει ασχοληθεί προσωπικά και επί μεγάλο χρονικό διάστημα με τους συγκεκριμένους φακέλους έχοντας μάλιστα υποβάλει εισήγηση, αρνήθηκε να ενημερώσει το Γ.Γ. για το περιεχόμενο της πρότασής του, αν και του τονίστηκε η εύλογη αγωνία των συναδέλφων και το πρόβλημα που πολλά ιδιωτικά σχολεία αντιμετωπίζουν. Ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας ξεκίνησε τις επαφές του σε εξαιρετικό κλίμα με την Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου κ. Π. Τσόκα και εκπροσώπους της Διεύθυνσης όπου συζητήθηκαν όλα τα θέματα και τονίστηκε πως η Διεύθυνση έχει καταβάλει σημαντικές προσπάθειες στην επίλυση των ζητημάτων.

Η ΟΙΕΛΕ θα αναμείνει εξελίξεις τις επόμενες ημέρες και θα εξετάσει τη στάση της αναλόγως της ενημέρωσης που θα λάβουμε από το Υπουργείο Παιδείας.

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2020

Απάντηση-μνημείο προχειρότητας του Υπουργείου Παιδείας στην ΟΙΕΛΕ: είμαστε ανέτοιμοι (εδώ και 40 ημέρες;) να απαντήσουμε στις καταγγελίες σας για το livestreaming

Πόσο να χρειάζεται ακόμη το Υπουργείο Παιδείας για να απαντήσει στην αναφορά -καταγγελία της ΟΙΕΛΕ προς την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα; Με χθεσινή του απάντηση (εδώ) προς την Ομοσπονδία ζητά κι άλλο …χρόνο (περίπου τριάντα ημέρες), ενώ ήδη έχει παρέλθει 1,5 μήνας περίπου από την καταγγελία μας!

 

Στην απάντηση του Υπουργείου είναι εμφανής η αμηχανία της DPO(Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων) του, που προφασίζεται ότι η αναφορά της ΟΙΕΛΕ έγινε … πρόωρα (πριν την κατάθεση της Υ.Α.), αν και ήταν ήδη σε ισχύ η σχετική διάταξη του Νόμου! Καμώνεται ότι δεν γνωρίζει αυτό που ξέρει καλά ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα και χιλιάδες γονείς και μαθητές. Ότι αμέσως μετά την ψήφιση της σχετικής τροπολογίας στη Βουλή (8/5),  δηλ. από τη Δευτέρα 11/5 ,σε μεγάλο αριθμό ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων ξεκίνησε παρανόμως η απευθείας μετάδοση μαθημάτων σε απόντες μαθητές με τη χρήση καμερών, ή άλλων μέσων. Είχαμε μάλιστα επισημάνει ότι η παράνομη αυτή διαδικασία είχε ξεκινήσει, παρά το γεγονός ότι η πλειονότητα των ιδιωτικών σχολείων δεν έχει συμμορφωθεί με το νομοθετικό πλαίσιο (Ν. 4624/2019 και Κανονισμό GDPR).

 

Αναρωτιέται εύλογα κάποιος, πώς είναι δυνατόν το Υπουργείο Παιδείας που ισχυριζόταν ότι είναι πανέτοιμο για το livestreaming, ότι έχει έτοιμη την περιβόητη έκθεση αντικτύπου (που ακόμη την περιμένουμε μετά από αίτημά μας που έχει κατατεθεί από τις 18 Μαΐου), ότι διασφαλίζει τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών και των οικογενειών τους καθώς και των εκπαιδευτικών, να μην μπορεί να απαντήσει εδώ και 40 ημέρες σε όσα αναφέρει η καταγγελία μας προς την Αρχή;Και μάλιστα επί ζητημάτων που θα έπρεπε να ήταν νομικά αλλά και πραγματικά λυμένα προτού καν αποφασιστεί η «livestreaming» διδασκαλία;

 

Αποδεικνύεται έτσι η απίστευτη προχειρότητα και ανετοιμότητα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου και δικαιώνεται η Ομοσπονδία μας που έκανε λόγο για μια από τις μεγαλύτερες περιπτώσεις παραβίασης του δικαιώματος στην προστασία προσωπικών δεδομένων στην ιστορία της Ε.Ε. και σίγουρα τη μεγαλύτερη στην Ελλάδα. Και το κρίσιμο ερώτημα που προκύπτει είναι:

 

Αφού δεν ήταν έτοιμοι στο Υπουργείο Παιδείας, πώς και για ποιο λόγο προχώρησαν σε ψήφιση τροπολογίας και έκδοση Υπουργικής Απόφασης για το livestreaming, θέτοντας σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα 1,3 εκατομμυρίων ανθρώπων;

 

Μία είναι η λύση για την πρωτοφανή αυτή κατάσταση στην εκπαίδευση που, πέραν όλων των άλλων, έχει διασύρει διεθνώς τη χώρα μας. Να καταργηθεί άμεσα η διάταξη του άρθρου 63 Ν. 4686/2020 (και η σχετική Υπουργική Απόφαση)  της «ηλεκτρονικής κλειδαρότρυπας» που, χωρίς ουσιαστικό λόγο, ξεσήκωσε θύελλα στο χώρο της εκπαίδευσης και εξόργισε την κοινωνία.

Τρίτη 23 Ιουνίου 2020

Εντυπωσιακή η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο συλλαλητήριο ενάντια στις αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα

Εντυπωσιακή η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο συλλαλητήριο ενάντια στις αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα

Εκατοντάδες δημόσιοι και ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί έδωσαν βροντερό παρόν στο συλλαλητήριο που πραγματοποιήθηκε στην είσοδο του Υπουργείου Παιδείας. Το οργανωμένο κίνημα της εκπαίδευσης έδωσε δυναμική απάντηση στις αναχρονιστικές και επικίνδυνες αλλαγές που η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου σχεδιάζει για τα ωρολόγιο πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αλλαγές που αποδυναμώνουν τον πολύπλευρο μορφωτικό, πολιτισμικό και κοινωνικοποιητικό ρόλο του σχολείου και  επαναφέρουν το μονόχρωμο και μονοδιάστατο, αυταρχικό σχολείο της δεκαετίας του ’60. Η αποδυνάμωση του σχολείου ανοίγει την κερκόπορτα για την εισβολή της εμπορευματοποίησης που καραδοκεί για να καλύψει τα, τεράστια πλέον, κενά στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

Αναδημοσιεύουμε, για ενημέρωση των συναδέλφων, το κείμενο θέσεων της ΟΙΕΛΕ για τις αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας.

Κείμενο Θέσεων ΟΙΕΛΕ για τις αλλαγές στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας τα νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου για τη σχολική χρονιά 2020 -2021, τα οποία περιλαμβάνουν τις εξής αλλαγές:

Στο Γυμνάσιο:

Το μάθημα της «Οικιακής Οικονομίας», που διδασκόταν μόνο στην Α’ τάξη, 2 ώρες εβδομαδιαίως, πλέον γίνεται μονόωρο. Η ώρα που αφαιρείται από το μάθημα της «Οικιακής Οικονομίας» προστίθεται στο μάθημα της «Πληροφορικής», που από μονόωρο γίνεται 2ωρο στην Α’ τάξη, ενώ εξακολουθεί να διδάσκεται και στις επόμενες τάξεις, 1 ώρα εβδομαδιαίως.

Στο εσπερινό Γυμνάσιο:

Το μάθημα της «Βιολογίας» από 2ωρο εβδομαδιαίως στην Α’ τάξη, γίνεται μονόωρο, ενώ παραμένει μονόωρο και στις επόμενες τάξεις. Η ώρα της «Βιολογίας» αφιερώνεται στο μάθημα της «Γεωλογίας» που μαζί με τη «Γεωγραφία» διδάσκονται 2 ώρες εβδομαδιαίως.

Στο Λύκειο:

Στην Α’ τάξη, καταργούνται το μάθημα των «Ερευνητικών Δημιουργικών Δραστηριοτήτων», στο οποίο αφιερώνονταν 2 ώρες, και τα μαθήματα επιλογής «Καλλιτεχνική Παιδεία» (Εικαστικά, Μουσική, Στοιχεία Θεατρολογίας), «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων», «Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός», στα οποία, επίσης, αφιερώνονταν 2 ώρες εβδομαδιαίως. Το μάθημα της «Πολιτικής Παιδείας» (Οικονομία, Πολιτικοί θεσμοί & Αρχές Δικαίου, Κοινωνιολογία) από 3ωρο εβδομαδιαίως γίνεται 2ωρο, ενώ στη γλωσσομάθεια αφιερώνονται 5 αντί για 2 ώρες, αφού εισάγεται ως υποχρεωτική η διδασκαλία του μαθήματος των «Αγγλικών», 3 ώρες εβδομαδιαίως, και η διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας («Γαλλικά» ή «Γερμανικά»), 2 ώρες.

Στη Β’ τάξη, καταργούνται το μάθημα «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία», το οποίο διδασκόταν 2 ώρες εβδομαδιαίως, το μάθημα των «Ερευνητικών Δημιουργικών Δραστηριοτήτων», στο οποίο αφιερωνόταν 1 ώρα, το μάθημα «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών”, το οποίο διδασκόταν 2 ώρες στην   Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ενώ γίνεται 2ωρο από 3ωρο το μάθημα της «Φυσικής» στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών. Στη γλωσσομάθεια αφιερώνονται 3 αντί για 2 ώρες, αφού εισάγεται ως υποχρεωτική η διδασκαλία του μαθήματος των «Αγγλικών», 2 ώρες εβδομαδιαίως, και η διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας («Γαλλικά» ή «Γερμανικά»), 1 ώρα. Η διδασκαλία του μαθήματος «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» από μονόωρη γίνεται 2ωρη εβδομαδιαίως, ενώ στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εισάγεται το μάθημα των «Λατινικών», 2 ώρες, και στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών το μάθημα των «Μαθηματικών» από 2ωρο γίνεται 3ωρο.

Στη Γ’ τάξη, καταργούνται τα μαθήματα επιλογής «Ελεύθερο Σχέδιο», «Γραμμικό Σχέδιο» και η 2η ξένη Γλώσσα (Γερμανικά/Γαλλικά). Εισάγεται το «κόντρα μάθημα», «Ιστορία» (το διδάσκονται οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας και την Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και «Μαθηματικά» (το διδάσκονται οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), τα 7ωρα μαθήματα του Προσανατολισμού γίνονται 6ωρα και στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών το μάθημα της «Κοινωνιολογίας» αντικαθίσταται από τα «Λατινικά».

Όσον αφορά τις παραπάνω αλλαγές πρέπει να επισημανθούν τα εξής:

Το Υπουργείο Παιδείας υποβαθμίζει έτι περαιτέρω το μάθημα της «Οικιακής Οικονομίας», περιορίζοντας τη διδασκαλία του σε 1 ώρα εβδομαδιαίως, μόνο στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου. Η  προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είχε ήδη καταργήσει τη διδασκαλία του μαθήματος στη Β’ τάξη, αφαιρώντας, παράλληλα, από τους διδάσκοντες «Οικιακή Οικονομία» τη β’ ανάθεση του μαθήματος της Γεωγραφίας.

Ενισχύεται η γλωσσομάθεια και ο ψηφιακός γραμματισμός στο Λύκειο, πρωτοβουλία θετική, που, όμως, θα συναντήσει αρκετά εμπόδια, αφού οι μαθητές ως επί το πλείστον δε βασίζονται στο σχολείο για την εκμάθηση των συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων, αφού με την ολοκλήρωση της φοίτησής τους δεν αποκτούν από αυτό αντίστοιχο τίτλο σπουδών. Βρίσκονται, λοιπόν, σε διαφορετικό επίπεδο, κάτι που θα παρεμποδίσει την εκπαιδευτική διαδικασία και πιθανόν να στρέψει αναγκαστικά μαθητές χαμηλότερου επιπέδου στη συνδρομή του φροντιστηρίου, που συνεπάγεται οικονομική επιβάρυνση για τις οικογένειές τους ή μαθητές υψηλότερου επιπέδου στην αδιαφορία που πιθανόν να συνοδεύεται από παραβατική συμπεριφορά.

Επί της ουσίας τα μαθήματα των Κοινωνικών Επιστημών και της Καλλιτεχνικής Παιδείας «εξοστρακίζονται» από το Λύκειο. Με δεδομένο ότι βάσει του Άρθρου 16 παρ. 2 του Συντάγματος «η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες», εξάγεται το συμπέρασμα ότι το Λύκειο εστιάζει στον επαγγελματικό προσανατολισμό, χάνοντας το παιδαγωγικό του χαρακτήρα και τη δυνατότητα να ανταποκριθεί επιτυχώς στη συνταγματική επιταγή. Η απόκτηση ακαδημαϊκών γνώσεων λειτουργεί σε βάρος της καλλιέργειας της προσωπικότητας, της αισθητικής αγωγής και της κοινωνικής συνείδησης των μαθητών, κάτι που θα έχει δυσάρεστες συνέπειες. Η κατάργηση των «Ερευνητικών Δημιουργικών Δραστηριοτήτων» στην Α’ και Β΄ τάξη του Λυκείου (η ερευνητική μάθηση αποτελεί κεντρική επιλογή στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα), η κατάργηση των μαθημάτων επιλογής «Καλλιτεχνική Παιδεία» (Εικαστικά, Μουσική, Στοιχεία Θεατρολογίας), «Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός», στην Α’ Λυκείου, η κατάργηση του μαθήματος «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία» και του μαθήματος «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών” στη Β’ τάξη του Λυκείου και η κατάργηση της διδασκαλίας της «Κοινωνιολογίας» στη Γ΄ τάξη του Λυκείου, κάθε άλλο παρά συμβάλλουν στην επίτευξη του σκοπού της παιδείας, όπως περιγράφεται στο άρθρο 16 του Συντάγματος. Να σημειωθεί ότι οι γνώσεις που αποκόμιζαν οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών από τα παραπάνω μαθήματα, καθόλη την πορεία τους στο Λύκειο, ήταν απαραίτητες για τη φοίτησή τους σε πλήθος Σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (Κοινωνιολογία, Πολιτικές Επιστήμες, Θεατρολογία, Σχολή Καλών Τεχνών κ.ά.).

Επίσης, η εισαγωγή του «κόντρα μαθήματος» στην Γ’ τάξη του Λυκείου δε θα προσφέρει ουσιαστικά –αντίθετα θα δημιουργήσει προβλήματα – αφού οι μαθητές δεν αναμένεται στην Γ’ τάξη του Λυκείου να αποκτήσουν τις γνώσεις που θα έπρεπε ήδη να έχουν από τη φοίτησή τους επί 11 χρόνια στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, υπό το βάρος, μάλιστα, της προσπάθειάς τους να εισαχθούν σε σχολή της επιλογής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ενώ, λοιπόν, οι μαθητές θα είναι προσανατολισμένοι στην επίτευξη του στόχου τους, ενώ θα έχουν βεβαρυμένο πρόγραμμα και ιδιαίτερη ψυχολογία, θα πρέπει να αφιερώσουν (εφόσον τον αφιερώσουν) χρόνο στην εκμάθηση ενός γνωστικού αντικειμένου που θα αντιμετωπιστεί ως «εμπόδιο» για την επίτευξη του στόχου τους. Η αντίληψη αυτή θα οδηγήσει στην υποβάθμιση του μαθήματος και θα παρεμβάλλει προσκόμματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθιστώντας και τους διδάσκοντες στόχους πάσης φύσεως πιέσεων, ώστε να είναι επιεικείς και να προσαρμόσουν τις απαιτήσεις τους. Η διαδικασία αυτή, ανάλογα και με τις αντοχές των διδασκόντων, πιθανόν να οδηγήσει σε άνιση μεταχείριση των υποψηφίων.

Μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις («Ελεύθερο Σχέδιο», «Γραμμικό Σχέδιο», «Μουσική»), καταργούνται εντελώς, έστω και ως μαθήματα επιλογής, με συνέπεια  μαθητές που πρέπει να προετοιμαστούν για σχολές, όπως η Αρχιτεκτονική, οι σχολές Μουσικών Σπουδών κ.ά., να είναι αναγκασμένοι να διαγωνιστούν σε μάθημα που δε διδάχθηκαν στην Γ’ τάξη του Λυκείου και να στραφούν σε φροντιστηριακή βοήθεια, με συνέπεια την οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους.

Τα νέα ωρολόγια προγράμματα αναμένεται να συμπαρασύρουν και τα προγράμματα των εκπαιδευτικών, αφού η συμπλήρωση ωραρίου θα προϋποθέτει ως αναγκαστική την επιλογή μαθημάτων δεύτερης και τρίτης ανάθεσης με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στην εποχή της εξειδίκευσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι, για να συμπληρώσουν πρόγραμμα συνάδελφοι, θα πρέπει να υπηρετούν σε πολλά σχολεία ταυτοχρόνως. Σοβαρές επιπτώσεις, επίσης, αναμένονται από την απώλεια πλήθους οργανικών θέσεων και την αναγκαστική απόλυση πλήθους συναδέλφων, για τους οποίους δε θα προκύψουν ώρες διδασκαλίας.

Συνοψίζοντας, τα νέα ωρολόγια προγράμματα επιχειρούν την αναβάθμιση της γλωσσομάθειας και του ψηφιακού γραμματισμού, με αβέβαιο αποτέλεσμα, ενώ δημιουργούν πλήθος προβλημάτων που αφορούν την κοινωνική, πολιτική και αισθητική αγωγή των μαθητών με βέβαιες αρνητικές συνέπειες ως προς την επίτευξη της επιταγής του άρθρου 16, παρ. 2. του Συντάγματος και τη δυνατότητα του σχολείου να προετοιμάσει μαθητές που θα φοιτήσουν σε πλήθος Σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις καθίσταται υποχρεωτική η κάλυψη των κενών που δημιουργούνται με  προσφυγή σε φροντιστηριακή βοήθεια, που συνεπάγεται οικονομική αιμορραγία για τις οικογένειες. Σημαντικές είναι και η ανατροπές που θα προκαλέσουν τα νέα προγράμματα στον εργασιακό βίο των συναδέλφων. Η Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. εκφράζει την αντίθεσή της σε αυτή την εξέλιξη που συνεπάγεται σοβαρή βλάβη για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Τρίτη 16 Ιουνίου 2020

Επιστολή της ΟΙΕΛΕ προς την Υπουργό Παιδείας: Ανύπαρκτος ο διάλογος με το Υπουργείο, να αντιμετωπιστούν άμεσα τα φλέγοντα ζητήματα ιδιωτικής εκπαίδευσης


Η ΟΙΕΛΕ απέστειλε σήμερα στην Υπουργό Παιδείας την ακόλουθη επιστολή με την οποία γίνεται αναφορά στην ανυπαρξία διαλόγου ανάμεσα στην Ομοσπονδία και στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και στην αναγκαιότητα αντιμετώπισης των οξυμένων προβλημάτων του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης που διογκώνονται λόγω της αδράνειας της πολιτικής του ηγεσίας και της γενικής αίσθησης ατιμωρησίας που επικρατεί.

 

 

                                                                                                              Αθήνα, 15/6/2020

                                                                                                           Αριθμ. Πρωτ:1335

  

                                                                     

 

ΠΡΟΣ

 

Την  Υπουργό Παιδείας  και Θρησκευμάτων κ. Ν. Κεραμέως

 

 

 

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

 

 

Γνωρίζετε ότι η Ομοσπονδία μας θεωρεί το διάλογο ως το κυριότερο μέσο για τη δημοκρατική λειτουργία μιας κοινωνίας. Η έλλειψη διαλόγου με την ΟΙΕΛΕ για τα οξυμένα προβλήματα του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης, με εξαίρεση την τυπική συνάντηση γνωριμίας που είχαμε τον περασμένο Δεκέμβριο, σίγουρα δεν βοηθά στην επίλυση των προβλημάτων αυτών από την συνεχή διόγκωση των οποίων πλήττονται, κυρίως, το δημόσιο συμφέρον και τα κρατικά ταμεία.

 

Είμαστε, λοιπόν, υποχρεωμένοι, να αποστείλουμε προς εσάς μια επιστολή για την πολύ δύσκολη κατάσταση που επικρατεί στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς μια σειρά κρίσιμων ζητημάτων με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας δεν αντιμετωπίζονται.

 

Με αφορμή την πρόσφατη τοποθέτησή σας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με έκπληξη σας ακούσαμε να μας καλείτε να αποστείλουμε καταγγελίες για παραβιάσεις της νομοθεσίας και δεσμευτήκατε μάλιστα ότι θα τις εξετάσετε μία προς μία. Αλήθεια, το υπόμνημα που καταθέσαμε προς εσάς και την Υφυπουργό στην τελευταία συνάντησή μας το Δεκέμβριο και περιγράφει συγκεκριμένα μια σειρά πολύ σοβαρών παραβιάσεων της νομοθεσίας, όπως άλλωστε και τις καταγγελίες που αποστέλλουμε προς την πολιτική ηγεσία, τα έχει μελετήσει κανείς; Φοβούμαστε ότι η αδυναμία (και ελπίζουμε όχι η απροθυμία) του Υπουργείου να ελέγξει αποτελεσματικά ακραία φαινόμενα παραβατικότητας ενισχύει την αντίληψη μέρους των επιχειρηματιών της εκπαίδευσης ότι δεν έχουν τίποτε να φοβούνται ακόμη κι αν παραβιάσουν το νόμο.

 

Επειδή ζητήσατε να αναφερθούμε σε συγκεκριμένα ζητήματα, ελπίζουμε να υπάρξει απάντηση τόσο σε όσα ήδη έχουμε αποστείλει μέχρι σήμερα (κάποια εκ των οποίων ενδεικτικά αποστέλλουμε και πάλι), αλλά και στα ακόλουθα πολύ σημαντικά θέματα:

 

  • Διευθυντές Εκπαίδευσης ομολογούν στην ΟΙΕΛΕ ότι πολλά ιδιωτικά σχολεία δεν καταχωρίζουν στοιχεία (αριθμό τμημάτων και εκπαιδευτικούς) στο ΠΣ myschool. Ο λόγος, φυσικά, η απόκρυψη τμημάτων (και εκπαιδευτικών), με αποτέλεσμα να διογκώνεται η αδήλωτη εργασία και η φοροδιαφυγή εις βάρος του κράτους και της κοινωνίας. Διόλου τυχαία, η μη καταχώριση στοιχείων συνέπεσε με την περίοδο αναστολής εκπαιδευτικών μονάδων. Μια απλή σύγκριση του τι έχει δηλωθεί στην Εργάνη και τι στο myschool θα είχε ενδεχομένως μεγάλο ενδιαφέρον για να διαπιστωθεί τι συμβαίνει. Ήδη η Ομοσπονδία μας απέστειλε σε συγκεκριμένες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης επιστολή με την οποία ζητά διερεύνηση του ζητήματος, αλλά θεωρούμε ότι είναι αναγκαία η δική σας παρέμβαση.
  • Η ανομία έχει υπερβεί κάθε όριο στους χώρους των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, όπου σημαντικός αριθμός μονάδων δήλωναν εικονική αναστολή, πραγματοποιώντας εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ώστε (αν και δεν κατέβαλαν ούτε ευρώ για μισθούς και ένσημα) να εισπράττουν κανονικά δίδακτρα. Αντιλαμβάνεστε ότι οι πληττόμενοι από την ακραία αντικοινωνική αυτή συμπεριφορά είναι οι γονείς, οι εργαζόμενοι και τα δημόσια ταμεία.
  • Στους προαναφερθέντες χώρους διαχρονικά βασιλεύει η αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία (με στοιχεία μας το ποσοστό κυμαίνεται στο 40% περίπου). Με ευθύνη τόσο της προηγούμενης όσο και της τωρινής πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, παραμένει ανενεργή η ηλεκτρονική πλατφόρμα που προβλέπεται από το άρθρο 30 του Ν. 4415/2016, η λειτουργία της οποίας σε συνδυασμό με την Εργάνη θα μπορούσε να περιορίσει σημαντικά το φαινόμενο αυτό και να μειώσει έτσι την άγρια εργασιακή εκμετάλλευση και την αιμορραγία των κρατικών ταμείων.
  • Με ευθύνη κυρίως των οικονομικών υπηρεσιών του Υπουργείου έχουν προκύψει κρίσιμα θέματα, όπως:

α) η καθυστέρηση καταβολής αποδοχών για την εκπαιδευτική άδεια του εκπαιδευτικού Χότσικα Νιχάτ, την οποία εσείς είχατε υπογράψει το Σεπτέμβριο. Θυμίζουμε ότι το ζήτημα του Νιχάτ έχει προκαλέσει πανευρωπαϊκό ενδιαφέρον, καθώς ήταν η πρώτη απόπειρα απόλυσης εκπαιδευτικού σε ευρωπαϊκή χώρα από το καθεστώς Ερντογάν.

β) η καθυστέρηση καταβολής αποδοχών για την περίοδο ανατροφής τέκνου και μάλιστα (τουλάχιστον με βάση τις προφορικές επαφές που είχαμε με εκπροσώπους της Διεύθυνσης Εκκαθάρισης) με επιχειρηματολογία που για πρώτη φορά θέτει ζήτημα ωμής παραβίασης εγχώριων και διεθνών συνθηκών για την προστασία της μητρότητας

γ) η μεγάλη καθυστέρηση της υπογραφής της Υπουργικής Απόφασης για τις εκπαιδευτικές άδειες σχέδιο της οποίας έχει αποσταλεί εδώ και δύο περίπου μήνες από την αρμόδια Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης προς την πολιτική ηγεσία

  • Δεν έχει ακόμη αντιμετωπιστεί το ζήτημα των Κέντρων Μελέτης που λειτουργούν υπό συνθήκες οικονομικής, εργασιακής και φορολογικής αδιαφάνειας και, κυρίως, με αντιπαιδαγωγικούς όρους για τους μαθητές του δημοτικού.
  • Χαρακτηριστική της μη πρόθεσης διαλόγου εκ μέρους σας, παρά τη δέσμευσή σας ότι θα ενημερώνεται η ΟΙΕΛΕ πριν προχωρήσετε σε νομοθετική πρωτοβουλία για την ιδιωτική εκπαίδευση, η ψήφιση της (χαριστικής) τροπολογίας που αφορά στα ξένα σχολεία και για την οποία σας αποστείλαμε σχετική καταγγελία.
  • Λόγω σημαντικού λάθους των υπηρεσιών του Υπουργείου, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος μη προσμέτρησης της προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών που υπηρέτησαν σε ιδιωτικά δημοτικά σχολεία βάσει μονοετών συμβάσεων, μιας προϋπηρεσίας που αναγνωρίστηκε με το άρθρο 39 του Ν. 4115/2013. Η Ομοσπονδία μας σας ενημέρωσε με σχετική επιστολή και υποχρεωθήκαμε να αποστείλουμε σχετικό έγγραφο στον ΑΣΕΠ.
  • Τέλος, θα υποχρεωθούμε να επαναλάβουμε (το είχαμε θέσει στο Υπόμνημά μας) το ζήτημα της ακραίας κατάστασης παρανομίας σε πολύ μεγάλο αριθμό ιδιωτικών νηπιαγωγείων, όπου η αδήλωτη εργασία, η καταστρατήγηση κάθε έννοιας ωραρίου, η «υποχρεωτική» επιστροφή τμήματος του μισθού σε εργοδότες με την απειλή της απόλυσης αποτελούν την κανονικότητα και όχι την εξαίρεση.

Η εικόνα αυτή δεν είναι τιμητική για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Ελπίζουμε ότι αυτή τη φορά θα υπάρξει αποφασιστική παρέμβαση, διότι η ιδιωτική εκπαίδευση νοσεί βαρύτατα, κι ότι θα ξεκινήσει διαβούλευση για τα κρίσιμα ζητήματα που μαστίζουν το χώρο.

 

 

 

 

 

Για το Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                        Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 

   ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ                           ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

 

Παρασκευή 12 Ιουνίου 2020

Απαντήστε δημόσια, κύριοι της ΟΕΦΕ


Δεν θα παρακολουθήσουμε τον οχετό ύβρεων της ΟΕΦΕ εναντίον της ΟΙΕΛΕ. Τους καταλαβαίνουμε, είναι ενοχλημένοι που η κοινή γνώμη, γονείς, μαθητές και το σύνολο της κοινωνίας, αντελήφθησαν πλήρως το ρόλο τους τόσο κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης όσο και τώρα, στη διαδικασία κατάθεσης και ψήφισης του νομοσχεδίου. Το ότι δεν μπήκαν καν στον κόπο να μελετήσουν τις θέσεις της ΟΙΕΛΕ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (που η Ομοσπονδία μας στήριξε από την πρώτη ημέρα με ανακοινώσεις και με προσωπική επιστολή του Προέδρου της), επίσης το καταλαβαίνουμε ως (μια ακόμη) ένδειξη ανεύθυνου και ανέξοδου λαϊκισμού και προχειρότητας.

Δεν τους κακίζουμε, επίσης, που αποτέλεσαν φανατικό χειροκροτητή της Υπουργού Παιδείας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Ένα σχέδιο νόμου που επιβαρύνει με μια καταιγίδα εξετάσεων τους μαθητές και επιβάλει την Τράπεζα Θεμάτων αποτελεί θεόσταλτο δώρο γι’ αυτούς. Το να φορούν όμως το μανδύα του εκσυγχρονιστή αυτοί που περιμένουν ως αρπακτικά αντιμεταρρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα για να κερδίσουν «πελατεία», ε, αυτό πια αποτελεί πρόκληση για τη νοημοσύνη και του πλέον άσχετου με τα της Παιδείας.

Αλλά όλα αυτά είναι πλέον γνωστά σε όλους. Θα πρέπει όμως οι πολίτες να μάθουν και κάποια άλλα πράγματα για να γίνει ξεκάθαρος ο ρόλος του καθένα. Ζητούμε, λοιπόν, από την ΟΕΦΕ να μας απαντήσει δημόσια στις ακόλουθες ερωτήσεις:

  1. Ισχύει, ναι ή όχι, ότι πολύ μεγάλος αριθμός φροντιστηρίων κατά τη διάρκεια της κρίσης, προέβησαν σε εικονικές αναστολές των μονάδων και των συμβάσεων των εκπαιδευτικών, την ώρα που παρανόμως έκαναν τηλεκπαίδευση, εισέπρατταν παρανόμως δίδακτρα από τους γονείς, ενώ το κράτος πλήρωνε μισθούς και ένσημα;
  2. Ισχύει ότι ανάμεσα σε αυτά είναι και φροντιστήρια στελεχών της ΟΕΦΕ;
  3. Θα έρθουν μαζί μας να καταθέσουμε από κοινού, ως κοινωνικοί εταίροι, αίτημα εισαγγελικής έρευνας για συγκεκριμένα φροντιστήρια που προέβησαν στη βαρύτατη αυτή απάτη εναντίον γονέων, εργαζόμενων και των κρατικών ταμείων;
  4. Θα συνυπογράψουν, επίσης, την αναφορά μας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, για να διαπιστωθεί, εάν τα φροντιστήρια που κάνουν live streaming διαθέτουν (τουλάχιστον) D.P.O. (Υπεύθυνο Επεξεργασίας Δεδομένων), αρχείο δραστηριοτήτων και έχουν προβεί σε εκτίμηση αντικτύπου, έτσι ώστε να έχουν εκπληρώσει τις ελάχιστες απαιτήσεις συμμόρφωσης με τον GDPR και να προστατεύονται στοιχειωδώς τα προσωπικά δεδομένα μαθητών, γονέων και διδασκόντων;
  5. Τέλος, θα ζητήσουν μαζί με την ΟΙΕΛΕ από το Υπουργείο Παιδείας την εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που προβλέπει το άρθρο 30 του Ν. 4415/2016 για την πάταξη του οξύτατου φαινομένου αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας (που με στοιχεία που διαθέτουμε υπερβαίνει το 40%) από τα οποία πλήττονται τόσο οι εργαζόμενοι (που τους θυμούνται μόνο όταν εκδίδουν υβριστικές ανακοινώσεις εναντίον μας) όσο και τα δημόσια ταμεία;

Η επίκληση της «προόδου» και της αγαθής πρόθεσης για το καλό των εκπαιδευτικών, των μαθητών και της Παιδείας δεν μπορεί να είναι απλώς ένα λεκτικό πυροτέχνημα σε μια συντεχνιακή ανακοίνωση, κύριοι της ΟΕΦΕ. Ήρθε η ώρα των δημόσιων απαντήσεων.

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2020

Επιστολή της ΟΙΕΛΕ προς την Υπουργό Παιδείας: Να αποσυρθεί χαριστική τροπολογία που «επιβραβεύει» εκπαιδευτήρια τα οποία εδώ και δεκαετίες παραβιάζουν την εκπαιδευτική νομιμότητα και προβαίνουν σε άγρια εργασιακή εκμετάλλευση των συναδέλφων μας

Η ΟΙΕΛΕ απέστειλε σήμερα επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας για προκλητική και χαριστική τροπολογία προς τα ξένα σχολεία, η οποία κατατέθηκε στο πλαίσιο του νομοσχεδίου που σήμερα ψηφίζεται στη Βουλή. Στην επιστολή της η Ομοσπονδία τονίζει ότι για μια ακόμη φορά η ηγεσία του Υπουργείου για ένα κρίσιμο ζήτημα που αφορά το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης αγνόησε την πλευρά των εργαζόμενων, αποδεικνύοντας δυστυχώς ότι δεν επιθυμεί το διάλογο. Υπογράμμισε, επίσης, ότι δεν είναι δυνατόν να επιβραβεύονται αυτοί που διαχρονικά παραβιάζουν την εκπαιδευτική και την εργατική νομοθεσία. Ζητά, δε, άμεσες πρωτοβουλίες για να αντιμετωπιστούν τα οξύτατα ζητήματα παρανομιών που λαμβάνουν χώρα σε πολλά ξένα σχολεία και την έναρξη διαλόγου για να αντικατασταθεί το παρωχημένο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει γι’ αυτά.

Ακολουθεί η επιστολή της ΟΙΕΛΕ:

 

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

Διαπιστώνουμε με απογοήτευση πως για μια ακόμη φορά έρχεται στη Βουλή προς ψήφιση σημαντική ρύθμιση που αφορά το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης χωρίς να ζητηθεί καν η άποψη της Ομοσπονδίας μας.  Πρόκειται για το άρθρο 6 τροπολογίας που κατατέθηκε στο πλαίσιο του νομοσχεδίου «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» και αφορά στα ξένα σχολεία.

Προκαλεί αρνητική εντύπωση ότι η πρώτη σας παρέμβαση στο χώρο των ξένων σχολείων σχετίζεται με τη δυνατότητά τους να εγγράφουν στη δύναμή τους μεγαλύτερο αριθμό μαθητών, όταν δεν έχουν αντιμετωπιστεί διαχρονικά και σημαντικά προβλήματα νομιμότητας τόσο στα ίδια τα ξένα σχολεία όσο και στη λειτουργία των τμημάτων ΙΒ, προβλήματα που έχουμε επισημάνει σε κάθε πολιτική ηγεσία. Τα προβλήματα αυτά είναι οξύτατα και αφορούν κατά κύριο λόγο στην υπονόμευση της νομιμότητας των διαδικασιών που οδηγούν στην πιστοποίηση τίτλων σπουδών. Πρόκειται για παραβιάσεις που σχετίζονται κυρίως με την καταστρατήγηση των ωρολόγιων προγραμμάτων, την αλλοίωση των ενδοσχολικών διαδικασιών και ιδίως των εξετάσεων του ΙΒ, για τις οποίες υπάρχει βεβαρημένο παρελθόν. Θεωρούμε πως δεν είναι δυνατόν να επεκτείνεται η δυνατότητα εγγραφής κι άλλων μαθητών σε σχολεία που δεν τηρούν όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις, ιδίως από τη στιγμή που για τους ευρωπαϊκούς θεσμούς αποτελεί αναγκαίο όρο για τη λειτουργία της ιδιωτικής εκπαίδευσης η πλήρης διασφάλιση της νομιμότητας τόσο για την υψηλή ποιότητα των εκπαιδευτικών διαδικασιών όσο και για την έκδοση των τίτλων σπουδών.

Σοβαρότατα είναι, επίσης, τα ζητήματα παραβίασης των εργασιακών σχέσεων. Πολλοί συνάδελφοί μας οι οποίοι εργάζονται σε ξένα σχολεία και σε τμήματα ΙΒ, γίνονται αντικείμενο συστηματικής εκμετάλλευσης. Συχνά δεν έχουν διοριστήριο και υποχρεώνονται να υπογράφουν παράνομες ολιγόμηνες συμβάσεις χάνοντας έτσι αποδοχές (κατά τους καλοκαιρινούς μήνες) και προϋπηρεσία. Ακόμη χειρότερη είναι η κατάσταση με τους ξένους εκπαιδευτικούς, ιδίως δε αυτούς που είναι πολίτες χωρών εκτός Ε.Ε., ενώ για τους Ευρωπαίους συναδέλφους εκκρεμεί το κρίσιμο ζήτημα ισοτίμησης των όρων εργασίας τους με τους Έλληνες συναδέλφους τους βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας. Γίνεται, επομένως, κατανοητό ότι νομοθετικές πρωτοβουλίες που επιβραβεύουν τους διαχρονικά παρανομούντες, απλώς θα ενισχύσουν τη δραματική κατάσταση που βιώνουν οι εργαζόμενοι στα σχολεία αυτά.

Οφείλουμε να τονίσουμε ότι για τα ξένα εκπαιδευτήρια ισχύει νόμος που κοντεύει να κλείσει αιώνα (4892/1931), γεγονός που αποδεικνύει πως καμιά κυβέρνηση δεν έχει την πρόθεση να ασχοληθεί με το συγκεκριμένο «άβατο» του χώρου της εκπαίδευσης. Η μόνη σοβαρή προσπάθεια τα τελευταία χρόνια να μπει τάξη στον ασύδοτο αυτό χώρο ήταν η υπ. αριθμ. 52422/Ν1/30-3-2018 εγκύκλιος του τότε Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, η οποία εκδόθηκε μετά από την κατάθεση σειράς καταγγελιών από την ΟΙΕΛΕ για κραυγαλέες παρανομίες της εργατικής, της εκπαιδευτικής και της φορολογικής νομοθεσίας σε συγκεκριμένα ξένα σχολεία. Ωστόσο, η εγκύκλιος αυτή ελάχιστα έχει συνετίσει τα σχολεία αυτά με αποτέλεσμα να μαίνεται η ασυδοσία εις βάρος τόσο των συναδέλφων μας όσο και των δημόσιων ταμείων.

Στην πρόσφατη τοποθέτησή σας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επαναλάβατε ότι αποτελεί προτεραιότητά σας η προστασία των εργασιακών σχέσεων και η καταπολέμηση της παρανομίας. Εμείς θεωρούμε πως για τα ξένα σχολεία υπάρχει αναγκαιότητα, όχι απλώς ελέγχου της νομιμότητας της λειτουργίας αλλά και των συνθηκών αμοιβής και εργασίας των εκπαιδευτικών, αλλά ριζικής αναθεώρησης του παρωχημένου νομοθετικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία τους. Σας καλούμε να αποσυρθεί η συγκεκριμένη τροπολογία και να ξεκινήσει άμεσα διάλογος προκειμένου να αντιμετωπιστεί επιτέλους συνολικά η κατάσταση στο χώρο.

Σάββατο 6 Ιουνίου 2020

Στάση εργασίας ΟΙΕΛΕ την Τρίτη, 9/6, κατά της ψήφισης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας


Η ΟΙΕΛΕ κηρύσσει για την Τρίτη, 9/6, στάση εργασίας από τις 12:00 μέχρι τη λήξη του ωραρίου προκειμένου να διευκολυνθεί η παρουσία των συναδέλφων στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που θα πραγματοποιηθεί την ημέρα εκείνη (13:00) στα Προπύλαια (Άγαλμα Βενιζέλου στην Θεσσαλονίκη) κατά της ψήφισης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας. Στάση εργασίας και συμμετοχή στο συλλαλητήριο έχει ανακοινώσει και η ΔΟΕ, ενώ αναμένεται αύριο η απόφαση της ΟΛΜΕ.

Κινητοποίηση θα πραγματοποιηθεί και την (Τετάρτη, 10/6) στις 7 μμ, ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου στη Βουλή.

Οι βασικές αρχές του νέου νομοσχεδίου για την Παιδεία: Αναχρονισμός και ενίσχυση της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης

Η υπερδεκαετής οικονομική κρίση άφησε πληγές στην κοινωνία με τις οικονομικές και εκπαιδευτικές ανισότητες να βαθαίνουν επικίνδυνα. Με γνώμονα ότι η Παιδεία αποτέλεσε «μεγάλο ασθενή» της κρίσης, καθώς δεν έχουν πραγματοποιηθεί από το 2008 προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, εκπαιδευτικές μονάδες συγχωνεύτηκαν ή καταργήθηκαν, τα σχολικά κτήρια μαραζώνουν, οι μισθοί και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών συρρικνώθηκαν και το μόνο που ενισχύθηκε ήταν η ιδιωτικοποίηση της Παιδείας (χαρακτηριστικό παράδειγμα η κατάργηση ειδικοτήτων της τεχνικής εκπαίδευσης υπέρ ισχυρών εκπαιδευτικών ομίλων το 2014), θα ανέμενε κανείς ότι ένα σχέδιο νόμου με τον φιλόδοξο τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου» θα αντιμετώπιζε δομικά προβλήματα που διαχρονικά υπήρχαν και οξύνθηκαν την προηγούμενη περίοδο. Αντιθέτως, από τις ρητές διατάξεις (και τις άρρητες προθέσεις) του σχεδίου νόμου, προκύπτουν οι δύο βασικοί ιδεολογικοί άξονες πάνω στους οποίους βασίστηκε το νομοθέτημα: ο αναχρονισμός και η ενίσχυση της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης.

Αναχρονιστικές οι διατάξεις για την επαναφορά της διαγωγής και του μοντέλου των συνεχών εξετάσεων

Η παγκόσμια εκπαιδευτική κοινότητα και πλήθος επιστημόνων από διαφορετικές θεωρητικές αφετηρίες επιχειρούν να δώσουν απαντήσεις σε ολοένα και πιο σύνθετα ζητήματα κοινωνικής παθογένειας στο χώρο του σχολείου που σαφώς συνδέονται με την όξυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και την κατάρρευση των βεβαιοτήτων στις σύγχρονες κοινωνίες. Γίνεται ολοένα και πιο φανερό ότι ζητήματα, όπως ο σχολικός εκφοβισμός, η νεανική παραβατικότητα, η λεκτική και φυσική βία, ο ρατσισμός, απαιτούν διεπιστημονική προσέγγιση και ευαισθησία.

Αντιθέτως, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, το «πρόβλημα» της συμπεριφοράς ενός μαθητή δείχνει να επιλύεται με τον απλοϊκό και βαθιά συντηρητικό τρόπο του στιγματισμού μέσω της διαγωγής και της επαναφοράς των πολυήμερων αποβολών. Της θεσμοθέτησης, δηλαδή, ενός ιδιότυπου «εκπαιδευτικού φακελώματος» που δεν έχει καμιά σχέση με τις σύγχρονες παιδαγωγικές και επιστημονικές αντιλήψεις και αναζητήσεις. Εύλογα αναρωτιέται κανείς, εάν η μειωμένη διαγωγή θα συνδέεται, όπως συνέβαινε και στις δεκαετίες του ’50, του ’60 και του ’70, με την κοινωνική και πολιτική δραστηριοποίηση των μαθητών και με στόχο τη φίμωσή τους.

Αναχρονιστική είναι, επίσης, η αντίληψη για την ενίσχυση του ρόλου των εξετάσεων μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Πέρα από την ενίσχυση της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης που θα αναλυθεί πιο κάτω, η αύξηση του εκπαιδευτικού φόρτου ευνοεί τη στείρα απομνημόνευση, τη συρρίκνωση της κριτικής ικανότητας και το νοητικό φρονηματισμό, όταν στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα οι εξετάσεις είναι ελάχιστες και το βάρος πέφτει στην ανακαλυπτική γνώση, στη βιβλιογραφική έρευνα, στα πρότζεκτ και, γενικά, στην αξιολόγηση των μαθητών βάσει ενός ολοκληρωμένου πορτφόλιο που καθρεφτίζει τη συνολική τους προσπάθεια στο σχολείο και όχι βάσει μιας στιγμιαίας βαθμολόγησης που στηρίζεται στην ικανότητα της παπαγαλίας.

 

Ενίσχυση της εμπορευματοποίησης της παιδείας με χειροκροτητή την …ΟΕΦΕ

Το νέο νομοσχέδιο επιχειρεί να βάλει θεμέλια σε ένα σχολείο έντασης τυποποιημένης – και όχι δημιουργικής – εργασίας και μηχανιστικών διαδικασιών που οδηγούν στο μοντέλο του μαθητή-βαθμοσυλλέκτη και όχι του μαθητή-ολοκληρωμένης προσωπικότητας, του μαθητή-ενεργού πολίτη. Ταυτόχρονα, ανοίγει η κερκόπορτα της εμπορευματοποίησης και της υπονόμευσης της νομιμότητας στην έκδοση τίτλων σπουδών και γενικά κάθε πιστοποίησης στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού συστήματος.

Ο υποβιβασμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε μηχανισμό εξετάσεων και βαθμοθηρίας μπορεί να έχει ως θύματα τους μαθητές, την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και, τελικά, την κοινωνία, έχει όμως και κερδισμένους. Αυτούς που περιμένουν στη γωνία να εκμεταλλευτούν την πλήρη απαξίωση του σχολείου και την αλλοίωση του παιδαγωγικού του χαρακτήρα. Συνολικά, η θεσμοθέτηση της βάσης του 10, των συνεχών εξετάσεων με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την επαναφορά της εξεταστικής περιόδου του Σεπτεμβρίου και της Τράπεζας Θεμάτων, ευνοούν σχεδόν αποκλειστικά τη φροντιστηριοποίηση της εκπαίδευσης και συγκεκριμένους φορείς ιδιωτικής εκπαίδευσης που μοιράζουν αφειδώς «άριστους» τίτλους σπουδών με αδιαφανείς διαδικασίες. Στην ίδια στρατηγική εντάσσεται και η πρόθεση για την αύξηση μαθητών, ιδίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση που θα εξαθλιώσει τις ήδη αδύναμες εκπαιδευτικές δομές της δημόσιας εκπαίδευσης και θα υποχρεώσει τους γονείς να στραφούν προς τον ιδιωτικό τομέα.

Θα σταθούμε ιδιαίτερα στην Τράπεζα Θεμάτων, ενός θεσμού που εφαρμόστηκε με παταγώδη αποτυχία το 2014. Σε ιδιωτικά σχολεία υπήρξε ευθεία παραχάραξη της διαδικασίας με την παροχή πλαστού προγράμματος εξετάσεων στο Υπουργείο, και του «πραγματικού» στους μαθητές. Οι «εγκέφαλοι» της παραχάραξης δήλωναν στο πρόγραμμα του Υπουργείου ότι την πρώτη, πχ, ημέρα οι μαθητές εξετάζονταν σε μάθημα της Τράπεζας Θεμάτων, ενώ στο πραγματικό πρόγραμμα υπήρχε ενδοσχολικώς εξεταζόμενο μάθημα. Έτσι, οι αρμόδιοι των σχολείων λάμβαναν τα θέματα μία ημέρα πριν, τα έλυναν και τα έδιναν έτοιμα στους μαθητές, οι οποίοι, φυσικά, «αρίστευαν».

Η ανησυχία είναι ακόμη πιο έντονη, καθώς, σύμφωνα με τις διατάξεις, τη διαχείριση της Τράπεζας Θεμάτων έχει το ΙΕΠ, στο ΔΣ του οποίου έχει τοποθετηθεί νόμιμη εκπρόσωπος ιδιωτικού σχολείου, η οποία μάλιστα έχει παραπεμφθεί για βαρύτατα πειθαρχικά αδικήματα. Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι υπό τέτοιες συνθήκες δεν θα επαναληφθούν όσα έγιναν το 2014, ή, ακόμη χειρότερα, όσα συνέβησαν με τη διαρροή θεμάτων του ΙΒ από πανίσχυρα ιδιωτικά σχολεία της Αθήνας το 2009.

Δεν είναι τυχαίο πως ο μόνος φορέας που (μέχρι σήμερα) χειροκροτεί με ενθουσιασμό το σχέδιο νόμου είναι η ΟΕΦΕ, η Ομοσπονδία των φροντιστών, που τρίβει τα χέρια της με την πιθανή εκτόξευση του αριθμού των «πελατών» της. Προφανώς, εν μέσω νέας οικονομικής κρίσης, για τους εμπόρους της γνώσης τα περίπου 3.5 δις που δαπανά η ελληνική οικογένεια για υπηρεσίες εκπαίδευσης (στοιχεία ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ) δεν είναι αρκετά. Μάλιστα, η ΟΕΦΕ ανοίγει θέμα νομιμοποίησης της επέκτασης των φροντιστηρίων σε παιδιά δημοτικού και του θεσμού των vouchers στην τυπική εκπαίδευση, φανερώνοντας τις άρρητες, μέχρι στιγμής, επιδιώξεις της συγκεκριμένης πολιτικής.

Μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού

Η ΟΙΕΛΕ από το 2010 επιμένει στην ανάδειξη του κινδύνου για το στήσιμο του σχολείου της αγοράς και της επέκτασης της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης. Εκτιμούμε ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι ενταγμένο σε μια συνολική στρατηγική που κοπιάρει όσα εφαρμόστηκαν στη Βρετανία από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 κι έπειτα και που συμπυκνώνονται στην ανίερη τριάδα «ελεύθερη γονεϊκή επιλογή και voucher – απόσυρση της κρατικής εποπτείας από την εκπαίδευση – τιμωρητική αξιολόγηση».

Οι επιπτώσεις μιας τέτοιας πολιτικής θα είναι οδυνηρές. Οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων μέσω της μείωσης των μαθητών, η «αξιολόγηση» χωρίς ουσιαστική πιστοποίηση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και μια ενδεχόμενη εφαρμογή της ελεύθερης γονεϊκής επιλογής, θα βάλει λουκέτο σε εκατοντάδες σχολεία και οδηγήσει σε χιλιάδες απολύσεις. Αποτελεί χρέος του εκπαιδευτικού κινήματος και της κοινωνίας να εμποδίσει τη ροή των εξελίξεων και να προτείνει μια άλλη εκπαιδευτική πολιτική που θα έχει ως επίκεντρο το μαθητή και όχι το κέρδος.

Τρίτη 2 Ιουνίου 2020

Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής: Σύνδεσμος Σχολαρχών και ΟΕΦΕ οι μοναδικοί συμπαραστάτες της Υπουργού Παιδείας για το σχολείο-εξεταστικό κέντρο και το live streaming


Στη σημερινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής αποκαλύφθηκε με τον πλέον κραυγαλέο τρόπο ότι στο σχέδιό της Υπουργού Παιδείας για το στήσιμο του σχολείου-εξεταστικού κέντρου, για το σχολείο του live streaming, μόνοι σύμμαχοι και συμπαραστάτες της είναι ο Σύνδεσμος των σχολαρχών (ΣΙΣ) και η ΟΕΦΕ (η Ομοσπονδία των φροντιστηριαρχών). Μάλιστα, ο εκπρόσωπος της ΟΕΦΕ προκάλεσε την κοινή λογική, ισχυριζόμενος ότι ο πολλαπλασιασμός των εξετάσεων καταπολεμά τις …ταξικές ανισότητες, με τον εκπρόσωπο της ΟΙΕΛΕ να του απαντά στη δευτερολογία του ότι σε έναν εξεταστικό μαραθώνιο αντέχει μόνο αυτός που μπορεί να πληρώσει τα περισσότερα.

Και οι τρεις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ) είχαν κοινή στάση, ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου και την έναρξη ενός ειλικρινούς διαλόγου της πολιτικής ηγεσίας με τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ στη συζήτηση (ο Γεν. Γραμματέας Γ. Χριστόπουλος και ο Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Θεμάτων του Δ.Σ. Ευ. Γεωργουδής) τόνισαν μάλιστα ότι με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου ενισχύεται η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης και επιβάλλονται πολιτικές παιδαγωγικού αναχρονισμού.

Ακολουθεί η τοποθέτηση των εκπροσώπων της ΟΙΕΛΕ:

 

Οι βασικές αρχές του νέου νομοσχεδίου για την Παιδεία: Αναχρονισμός και ενίσχυση της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης

Πριν μπούμε στην ουσία του σχεδίου νόμου, δύο παρατηρήσεις, κυρία Υπουργέ:

  1. Σε ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο θα περιμέναμε να υπάρξει διάλογος με την Ομοσπονδία μας, καθώς ιστορικά, από την ψήφιση του Ν. 1566/85, οποιοδήποτε νομοθέτημα για το εκπαιδευτικό σύστημα αφορά ισότιμα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία.
  2. Η συζήτηση αυτή γίνεται εν μέσω αναβρασμού για τις κάμερες. Στη δημόσια εκπαίδευση οι συνάδελφοι ακύρωσαν στην πράξη το live streaming, δυστυχώς όμως στα ιδιωτικά σχολεία οι κάμερες στήθηκαν μέσα στις τάξεις με σκοπό να μείνουν. Ήδη εκατοντάδες ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται να διδάσκουν με κάμερες, χωρίς να γίνεται σεβαστή η βούλησή τους να μην διαρρεύσουν προσωπικά τους δεδομένα, χωρίς καν να ισχύσει αυτό που είπατε για προαιρετικότητα. Να γνωρίζετε ότι, αν δεν αποσύρετε την τροπολογία, η Ομοσπονδία μας θα συνεχίσει την πολιτική και νομική της προσπάθεια μέσα και έξω από την Ελλάδα, μέχρι να ακυρωθεί αυτή η ρύθμιση που δημιουργεί τεράστιο ζήτημα ηθικό και παιδαγωγικό για χιλιάδες συναδέλφους μας και για τους μαθητές τους.

Εμπορευματοποίηση: Η ΟΙΕΛΕ, και το γνωρίζετε, δεν είναι εναντίον των ιδιωτικών σχολείων, όταν αυτά λειτουργούν νόμιμα και προς όφελος της Παιδείας και των μαθητών τους. Είναι όμως σταθερά ενάντια στο φαινόμενο της εμπορευματοποίησης του εκπαιδευτικού αγαθού και τις επιπτώσεις που αυτό έχει στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και στην κοινωνία.

Η ενίσχυση του εξεταστικοκεντρικού χαρακτήρα του σχολείου, ευνοεί τη φροντιστηριοποίηση της εκπαίδευσης. Δεν είναι τυχαίο πως ο μόνος φορέας που (μέχρι σήμερα) χειροκροτεί με ενθουσιασμό το σχέδιο νόμου είναι η ΟΕΦΕ, η Ομοσπονδία των φροντιστών, που τρίβει τα χέρια της με την πιθανή εκτόξευση του αριθμού των «πελατών» της.

Θα σταθούμε ιδιαίτερα στην Τράπεζα Θεμάτων, ενός θεσμού που εφαρμόστηκε με παταγώδη αποτυχία το 2014. Σε κάποια ιδιωτικά σχολεία υπήρξε ευθεία παραχάραξη της διαδικασίας με αποτέλεσμα να έχουμε πλασματικά «άριστα» σε μεγάλο αριθμό μαθητών. Η ανησυχία μας είναι ακόμη πιο έντονη, καθώς, σύμφωνα με τις διατάξεις, τη διαχείριση της Τράπεζας Θεμάτων έχει το ΙΕΠ, στο ΔΣ του οποίου έχει τοποθετηθεί νόμιμη εκπρόσωπος ιδιωτικού σχολείου, η οποία μάλιστα έχει παραπεμφθεί για βαρύτατα πειθαρχικά αδικήματα.

Αναχρονιστικές διατάξεις: Γίνεται ολοένα και πιο φανερό ότι ζητήματα, όπως ο σχολικός εκφοβισμός, η νεανική παραβατικότητα, η λεκτική και φυσική βία, ο ρατσισμός, απαιτούν διεπιστημονική προσέγγιση και ευαισθησία.

Δυστυχώς, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, το «πρόβλημα» της συμπεριφοράς ενός μαθητή δείχνει να επιλύεται με τον απλοϊκό και βαθιά συντηρητικό τρόπο του στιγματισμού μέσω της διαγωγής και της επαναφοράς των πολυήμερων αποβολών.

Αναχρονιστική είναι, επίσης, η αντίληψη για την ενίσχυση του ρόλου των εξετάσεων μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Η αύξηση του εξεταστικού φόρτου ευνοεί τη στείρα απομνημόνευση και τη συρρίκνωση της κριτικής ικανότητας, όταν στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα οι εξετάσεις είναι ελάχιστες και το βάρος πέφτει στην ανακαλυπτική γνώση, στη βιβλιογραφική έρευνα, στα πρότζεκτ και, γενικά, στην αξιολόγηση των μαθητών βάσει ενός ολοκληρωμένου πορτφόλιο που καθρεφτίζει τη συνολική τους προσπάθεια στο σχολείο και όχι βάσει μιας στιγμιαίας βαθμολόγησης που στηρίζεται στην ικανότητα της παπαγαλίας.

Επιθυμούμε, επίσης, να εκφράσουμε τις παρατηρήσεις μας σε συγκεκριμένες διατάξεις του προτεινόμενου νομοσχεδίου, προκειμένου να συμβάλουμε έστω και την ύστατη αυτή στιγμή στον διάλογο, που με ευθύνη του Υπουργείου ΔΕΝ προηγήθηκε.

  1. Αδυνατούμε να αντιληφθούμε γιατί δεν προσδιορίζονται με ακρίβεια σοβαρότατα θέματα όπως: τα εργαστήρια δεξιοτήτων, οι ομάδες δράσης, το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων στο γυμνάσιο και στο λύκειο κ.ά. Η παραπομπή τους σε υπουργικές αποφάσεις του μέλλοντος υπονοεί την κατάρτιση «ευέλικτων» προγραμμάτων με συνακόλουθο περιορισμό σε διδακτικό προσωπικό.
  2. Διαφωνούμε με την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε 25 και στην αύξηση του ελάχιστου ορίου σε Αυτό σημαίνει ότι το όριο μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία μπορεί να φθάσει μέχρι και τα 28 παιδιά. Θεωρούμε ότι εκτός των άλλων το να θεσπίζονται οι αυξήσεις αυτές την στιγμή που η Πολιτεία διαίρεσε τα τμήματα σε μικρότερα εξαιτίας των κινδύνων μετάδοσης του κορονοϊού, έχουν διαφορετικές και πάντως όχι παιδαγωγικές ή υγειονομικές αφετηρίες.
  3. Η διάκριση των μαθημάτων του Γυμνασίου σε «πρωτεύοντα» (Ομάδα Α) και «δευτερεύοντα» (Ομάδα Β) χαρακτηρίζεται από την Διεθνή Παιδαγωγική πραγματικότητα ως

«αντιεπιστημονική». H επιλογή αυτή καταγράφεται στην συνείδηση των μαθητών ως διαχωρισμός των γνωστικών αντικειμένων σε «σημαντικά» και «μη». Επιπλέον δεν συμφωνεί με τα διεθνώς ισχύοντα όπου οι Φυσικές Επιστήμες διδάσκονται ενιαία. Το σχολείο του 21ου αιώνα πρέπει να οικοδομεί την γνώση στην ανακάλυψή της μέσω της διαθεματικότητας και της ομαδοσυνεργατικής.

  1. Θεωρούμε προσχηματική «Αριστεία» την επαναφορά του ορίου προαγωγής και απόλυσης στον βαθμό 10. Επίσης η μετάθεση της εξέτασης των μετεξεταστέων μαθητών τον Σεπτέμβριο μαζί με την ταυτόχρονη κατάργηση των βοηθητικών ενδοσχολικών διδασκαλιών προετοιμασίας συμβάλει στην εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης. Όλα αυτά οδηγούν εκ των πραγμάτων τους μαθητές σε θερινά φροντιστηριακά μαθήματα.
  2. Διαφωνούμε με την κατάργηση του μαθήματος επιλογής της Α΄ Λυκείου, την κατάργηση της

«Ερευνητικής Εργασίας» στις Α και Β Λυκείου και την επιμονή σε Ομάδες Προσανατολισμού στη Β΄ Λυκείου. Οι επιλογές αυτές θυμίζουν εκπαιδευτικά συστήματα προηγούμενων δεκαετιών και καταργούν τον χαρακτήρα του Λυκείου ως «σχολείο Γενικής Παιδείας».

  1. Δεν αντιλαμβανόμαστε την ανάγκη περιορισμού των Ομάδων Προσανατολισμού στη Γ΄ Λυκείου σε 3 από 4. Το γεγονός αυτό συνοδεύεται από την αδυναμία εκ μέρους των μαθητών της ταυτόχρονης επιλογής των Μαθηματικών και της Βιολογίας. Η πρόταση της Κυβέρνησης δεν έχει κανένα άλλο στόχο εκτός από την συρρίκνωση των μαθητικών τμημάτων και επομένως τον περιορισμό του κόστους.
  2. Αντιμετωπίζουμε με σκεπτικισμό το γεγονός ότι τα μαθήματα με συντελεστές αυξημένης βαρύτητας στις Πανελλαδικές εξετάσεις δεν περιγράφονται αναλυτικά, όπως θα έπρεπε. Τονίζουμε εδώ ότι η διάκριση αυτή οδηγεί σε μαθήματα διαφορετικών ταχυτήτων.
  3. Δεν κατανοούμε την επαναφορά των Λατινικών για τις Ανθρωπιστικές Σπουδές από το σχολικό έτος 2021 – 22. Πρόκειται για μία απόφαση που ελήφθη χωρίς ουσιαστική επιστημονική και παιδαγωγική τεκμηρίωση. Εδώ οφείλουμε να σημειώσουμε ότι οι σχολές που έχουν Κοινωνικό προσανατολισμό αποτελούν περισσότερο από το 70% των αντίστοιχων Πανεπιστημιακών τμημάτων. Να υπογραμμίσουμε την αφαίρεση από τον τίτλο της Ομάδας Προσανατολισμού του σκέλους «Κοινωνικών Σπουδών».

Η πανδημία μάς οδήγησε στην εκτεταμένη χρήση εργαλείων τηλε-εκπαίδευσης. Θα τιμούσε συνολικά την Ελληνική Εκπαιδευτική Κοινότητα αν ο προβληματισμός μας ήταν εστιασμένος στην αξιοποίηση των εργαλείων αυτών και όχι στην διαγωγή και στις αποβολές. Το Υπουργείο όφειλε, με δική του πρωτοβουλία, να ξεκινήσει την ουσιαστική συζήτηση για τον ποιοτικό, ποσοτικό και χρονικό προσδιορισμό των τηλεμαθημάτων, για την υποχρέωση προστασίας των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών, για την ανάπτυξη ενός Δημόσιου Δικτύου που θα εξυπηρετούσε πλήρως τις ανάγκες του 1,5 εκατομμυρίου μαθητών κ.α. Εκφράζουμε την έντονη απογοήτευση της Ομοσπονδίας μας, για τον λόγο ότι ΔΕΝ γίνεται η συζήτηση που επιβάλλεται.

Σας καλούμε, έστω και τώρα, να αποσύρετε το Ν/Σ και να ανοίξει η συζήτηση που περιγράψαμε λίγο πριν, για το καλό της παρεχόμενης εκπαίδευσης, δηλαδή για την πρόοδο των μαθητριών και μαθητών της πατρίδας μας.