Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021

Το ΔΣ του ΣΙΕΛΒΕ για την αστυνομική εισβολή στο ΑΠΘ την Δευτέρα 22-2-2021



Το ΔΣ του ΣΙΕΛΒΕ εκφράζει την συμπαράστασή του σε όλους τους φοιτητές και καθηγητές του ΑΠΘ που την Δευτέρα 22-2-2021 υπέστησαν την υπέρμετρη βαναυσότητα όσων θέλουν το πανεπιστήμιο χώρο ανελευθερίας, φρονηματισμού και καταπίεσης. Οι πρυτανικές αρχές και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας φέρουν ακέραια την ευθύνη της κατάργησης του ακαδημαϊκού ασύλου και των στοιχειωδών συνταγματικών αρχών της δημοκρατίας μας, του δικαιώματος του συνέρχεσθαι και της ελεύθερης έκφρασης της γνώμης. 

Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε από πρώτο χέρι τις αγωνιώδεις προσπάθειες της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να μετατραπεί το κοινωνικό και δημόσιο αγαθό της Παιδείας σε εμπόρευμα. Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν θα τους το επιτρέψει.


Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021

Ομόφωνη απόφαση ΔΣ ΟΙΕΛΕ: Κήρυξη απεργίας-αποχής για την παρωδία της αξιολόγησης Κεραμέως – Οδηγίες για τους συμμετέχοντες στην απεργία



Το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ με σημερινή του ομόφωνη απόφαση κηρύττει απεργία-αποχή καλύπτοντας μέλη Συλλόγων Διδασκόντων αλλά και τους Συλλόγους που αρνούνται να συμμετάσχουν στις διαδικασίες αξιολόγησης / αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 111 Α’/11-6-2020) και συγκεκριμένα τα άρθρα 33, 34, 35, 36 καθώς και την Υ.Α. 6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ 140/20-01-2021).

Το ΔΣ της Ομοσπονδίας κρίνει τη διαδικασία της αξιολόγησης Κεραμέως ως μια διαδικασία παρωδία, διότι:

  • Για μια ακόμη φορά χωρίς ουσιαστικό διάλογο επιβάλλει – και μάλιστα καταστρατηγώντας ακόμη και την ίδια τη δική της υπουργική απόφαση – διαδικασίες αξιολόγησης και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου με κλειστά σχολεία λόγω lockdown, με αποκαμωμένους εκπαιδευτικούς λόγω της εντατικοποίησης της εργασίας τους τη δύσκολη αυτή περίοδο. Στόχος της δεν είναι η βελτίωση της εκπαίδευσης ή του παιδαγωγικού έργου. Είναι η προσχηματική χρήση αυτής της λειψής και στρεβλής διαδικασίας, ώστε να τεθεί σε εφαρμογή ο νεοφιλελεύθερος σχεδιασμός εμπορευματοποίησης του χώρου της εκπαίδευσης.
  • Η εφαρμογή διαδικασιών «αξιολόγησης» σε ιδιωτικά σχολεία-οίκους εμπορίου, όπου ήδη η κ. Κεραμέως έχει δώσει στους σχολάρχες τη δυνατότητα να «αξιολογούν» με άλλου τύπου κριτήρια τους αναλώσιμους υπαλλήλους, προκαλεί τη θυμηδία αλλά και την αγανάκτηση. Στην εργοδοτική θηριωδία και με τη συνδρομή των κομματικών φίλων και χρηματοδοτών στα ιδιωτικά σχολεία, άλλωστε, θα καταφύγει κατά τη γνωστή συνήθειά της η κ. Κεραμέως για να «δικαιώσει» την αξιολόγηση που επιχειρεί να επιβάλει μέσω απειλών στο δημόσιο.

Παραθέτουμε, τέλος, το κείμενο νομικής τεκμηρίωσης και ενημέρωσης που ετοίμασε το νομικό επιτελείο της ΟΙΕΛΕ. Στο κείμενο περιέχεται η δήλωση που θα υποβάλουν οι απεργούντες συνάδελφοι:

 

Κείμενο ενημέρωσης-νομικής τεκμηρίωσης για την απεργία-αποχή που κήρυξε το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ

 

Η απεργία-αποχή από την αξιολόγηση είναι ο μοναδικός τρόπος οργανωμένης αντίδρασης στην αξιολόγηση, καλυπτόμενος από μία νόμιμη θεσμική ενέργεια όπως είναι η προκήρυξη της απεργίας. Η μορφή αυτή της απεργίας («λευκή απεργία»), είναι νόμιμη όπως έχουν κρίνει και τα δικαστήρια αλλά επαναλαμβάνει και η νομική θεωρία. Προϋπόθεση είναι να έχει προκηρυχθεί νομίμως με απόφαση του Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ και να αποσταλεί εξώδικο στο Υπουργείο και στον ΣΙΣ, με κοινοποίηση στο Υπουργείο Εργασίας. Η συμμετοχή σε νόμιμη απεργία δεν επιφέρει καμία πειθαρχική ή άλλου είδους συνέπεια στους εκπαιδευτικούς.

Με δεδομένο ότι οι συμμετέχοντες στην απεργία, απέχουν μόνο από τα καθήκοντα αξιολόγησης, ασκούν κανονικά όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά τους, διδακτικά και διοικητικά. Η μόνη συνέπεια της συμμετοχής τους στην αποχή μπορεί να είναι, ενδεχομένως, περικοπή του μέρους του μισθού ως ποσοστό που αναλογεί στα καθήκοντα από τα οποία απέχουν και μόνο για τις μέρες που υφίσταται κάποια διαδικασία αξιολόγησης.

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ:

Α) Ν.1566/1985, άρθρο 11ΣΤ΄

  1. Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και έχει ως πρόεδρο το  διευθυντή του σχολείου. Όταν στις συνεδριάσεις του συλλόγου εξετάζονται ειδικά θέματα μαθητών μετέχουν και δύο εκπρόσωποί τους που ορίζονται από το  διοικητικό συμβούλιο των μαθητικών κοινοτήτων.
  2. Ο σύλλογος των διδασκόντων συνεδριάζει, ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του, τακτικά τουλάχιστο μία φορά πριν από την έναρξη των μαθημάτων και μία φορά στο τέλος κάθε τριμήνου και έκτακτα, όταν το κρίνει σκόπιμο ο πρόεδρος ή το ζητήσει εγγράφως για συγκεκριμένα θέματα τουλάχιστον το ένα τρίτο των μελών του. Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων.
  3. Ο σύλλογος διδασκόντων αποτελεί συλλογικό όργανο για τη χάραξη κατευθύνσεων για την καλύτερη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και την καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Εχει την ευθύνη για την εφαρμογή του ωρολόγιου και αναλυτικού  προγράμματος, την υγεία και προστασία των μαθητών, την καθαριότητα των σχολικών χώρων και την οργάνωση της σχολικής ζωής. Ιεραρχεί τις σχολικές ανάγκες και φροντίζει για την αντιμετώπιση τους. Αξιοποιεί τις δυνατότητες συνεργασίας ανάμεσα στο διδακτικό προσωπικό και τους κοινωνικούς φορείς του τόπου. Μπορεί να  αποφασίσει το χωρισμό των μελών του σε τομείς γνώσεων, με στόχο τον καλύτερο συντονισμό της διδασκαλίας και της εφαρμογής των εκπαιδευτικών μεθόδων.
  4. Ο τρόπος λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων, οι ειδικότερες αρμοδιότητές του και τα ειδικά θέματα, στη συζήτηση των οποίων παρίστανται εκπρόσωποι των μαθητών, ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

Β) Υ.Α. Φ.353.1./324/105657/Δ1 (ΦΕΚ 1340/16.10.2002)

Άρθρο 37

Σύνθεση και λειτουργία του Συλλόγου των Διδασκόντων (Σ.Δ.)

  1. Ο Σύλλογος των Διδασκόντων (Σ.Δ.) είναι συλλογικό όργανο του σχολείου και αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σ` αυτό με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Εργo του είναι η χάραξη κατευθύνσεων για την καλύτερη λειτουργία του σχολείου, για την οποία είναι υπεύθυνος. Οι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων κινούνται πάντοτε στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής νομοθεσίας.
  2. Πρόεδρος του Συλλόγου των Διδασκόντων είναι ο Διευθυντής του σχολείου ή ο νόμιμος αναπληρωτής του. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει θέση Υποδιευθυντή και δεν έχει ορισθεί νόμιμος αναπληρωτής του Διευθυντή, όταν αυτός απουσιάζει, προεδρεύει στο Σύλλογο Διδασκόντων ο ανώτερος στο βαθμό εκπαιδευτικός και επί ισόβαθμων εκείνος που έχει τον περισσότερο χρόνο υπηρεσίας στο βαθμό.
  3. Ειδικότερα ο Σύλλογος των Διδασκόντων συνεδριάζει τακτικά ή έκτακτα ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του και η συμμετοχή του διδακτικού προσωπικού στις συνεδριάσεις του είναι υποχρεωτική. Απουσία μέλους από τις συνεδριάσεις πρέπει να είναι απόλυτα δικαιολογημένη.
  4. Τακτικές συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων γίνονται ύστερα από πρόσκληση του προέδρου:

α) Πριν από την έναρξη των μαθημάτων του διδακτικού έτους.

β) Στο τέλος κάθε τριμήνου ή τετραμήνου.

γ) Κατά την ημέρα έκδοσης των αποτελεσμάτων των προαγωγικών, απολυτηρίων, ή πτυχιακών εξετάσεων και

δ) Στο τελευταίο δεκαήμερο του διδακτικού έτους.

  1. Εκτακτες συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων συγκαλούνται για συγκεκριμένα θέματα:

α) Υστερα από πρόσκληση του προέδρου και

β) Υστερα από γραπτή αίτηση προς το Διευθυντή τουλάχιστον από το ένα τρίτο των μελών του συλλόγου, στην οποία αναγράφονται το θέμα ήτα θέματα και ο εισηγητής.

  1. Δε συγκαλείται συνεδρίαση του συλλόγου, αν το θέμα ή τα θέματα που προτείνονται για συζήτηση ανήκουν, σύμφωνα με το νόμο, στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Διευθυντή ή άλλου σχολικού φορέα ή όταν δεν είναι σύννομα.
  2. Ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεδριάζει πάντοτε εκτός ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων.
  3. Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, με την επιφύλαξη της περίπτωσης β της παραγράφου 5, και το χρόνο πραγματοποίησης της συνεδρίασης ορίζει ο Διευθυντής του σχολείου ή εκείνα τα μέλη του Συλλόγου που ζήτησαν τη σύγκληση του οργάνου σε έκτακτη συνεδρίαση. Εισήγηση επί των θεμάτων κάνει ο Διευθυντής ή άλλος εκπαιδευτικός ο οποίος ορίζεται από το Διευθυντή.
  4. Για το χρόνο πραγματοποίησης των τακτικών συνεδριάσεων και τα θέματα της ημερήσιας διάταξης τα μέλη λαμβάνουν γνώση δύο ημέρες τουλάχιστον πριν από την ημέρα σύγκλησης του συλλόγου σε συνεδρίαση. Η γνωστοποίηση αυτή γίνεται με ανάρτηση της πρόσκλησης στον πίνακα ανακοινώσεων του διδακτικού προσωπικού του σχολείου.
  5. Οι έκτακτες συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων μπορούν να πραγματοποιούνται και με προφορική ειδοποίηση, χωρίς τους περιορισμούς της προηγούμενης παραγράφου.
  6. Πριν από την έναρξη της συζήτησης στις τακτικές συνεδριάσεις, μπορεί να γραφτεί στην ημερήσια διάταξη νέο θέμα από το Διευθυντή, το οποίο πρέπει να αιτιολογηθεί πλήρως ως επείγον. Μπορεί επίσης να εισαχθεί νέο θέμα ως επείγον ύστερα από απόφαση της πλειοψηφίας του Συλλόγου.
  7. Για τις συνεδριάσεις που διακόπτονται, εφόσον έχει οριστεί ημερομηνία για την ολοκλήρωσή τους, δεν απαιτείται νέα ειδοποίηση.
  8. Ο σύλλογος των διδασκόντων βρίσκεται σε νόμιμη απαρτία και οι αποφάσεις του είναι έγκυρες, όταν τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα.
  9. Οι αποφάσεις του συλλόγου λαμβάνονται με απλή πλειοψηφία των παρόντων και σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η άποψη με την οποία τάσσεται ο πρόεδρος. Όταν οι προτάσεις είναι περισσότερες και καμιά δε συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται ανάμεσα στις δυο επικρατέστερες. Το μέλος που απέχει από την ψηφοφορία ή δίνει λευκή ψήφο θεωρείται απόν. Η ψηφοφορία είναι φανερή. Μυστική ψηφοφορία διεξάγεται όταν προβλέπεται από σχετική διάταξη ή αποφασίζει ο Σύλλογος κατά πλειοψηφία.
  10. Οι αποφάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων λαμβάνονται πάντοτε μέσα στα όρια της αρμοδιότητάς του, είναι δεσμευτικές για όλους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, και υλοποιούνται με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου. Καταχωρούνται στο βιβλίο πράξεων του Συλλόγου και υπογράφονται υποχρεωτικά από τον πρόεδρο, το γραμματέα και τα παρόντα μέλη. Στην ίδια πράξη καταχωρούνται και οι απόψεις της μειοψηφίας, αν ζητηθεί. Ζητήματα τα οποία ρυθμίζονται από την υφιστάμενη εκπαιδευτική νομοθεσία δεν είναι επιτρεπτό να γίνονται θέματα συνεδρίασης του Συλλόγου των Διδασκόντων και ούτε να λαμβάνονται αποφάσεις αντίθετες με τις ρυθμίσεις αυτές.
  11. Τα πρακτικά τηρεί ο γραμματέας του σχολείου ή εκπαιδευτικός που ορίζεται από το Σύλλογο των Διδασκόντων.
  12. Οι Σύλλογοι των Διδασκόντων των συστεγαζόμενων σχολείων, ανεξαρτήτως βαθμίδας, μπορούν να συνεδριάζουν από κοινού τακτικά ή έκτακτα για την αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν από τη συστέγαση των σχολείων. Στην περίπτωση αυτή προεδρεύει ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας που έχει τον περισσότερο χρόνο άσκησης καθηκόντων ως Διευθυντής και σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης, εκείνος που προηγείται στη σειρά αξιολόγησης.
  13. Στις συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παίρνουν μέρος, με δικαίωμα λόγου, εκπρόσωποι των μαθητών, όταν συζητούνται θέματα που τους αφορούν και εφόσον αυτά ορίζονται στον κανονισμό λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων.
  14. Στις συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων είναι δυνατή η συμμετοχή των Σχολικών Συμβούλων ή του Διευθυντή Εκπαίδευσης και Προϊσταμένου Γραφείου, εάν το ζητήσει ο σύλλογος των εκπαιδευτικών ή εάν οι ίδιοι το επιθυμούν.

 

Γ) Π.Δ.79/2017, Άρθρο 15

Συνεδριάσεις Συλλόγου Διδασκόντων και Σχολικού Συμβουλίου

 

  1. Οι τακτικές συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων πραγματοποιούνται ύστερα από πρόσκληση του προέδρου:

 α) πριν από την έναρξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (1-11 Σεπτεμβρίου)

 β) στο τέλος κάθε τριμήνου,

 γ) μετά τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (15-21 Ιουνίου)

Πέραν αυτών των τακτικών συνεδριάσεων ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεδριάζει έκτακτα ύστερα από πρόσκληση του Διευθυντή ή του Προϊσταμένου του σχολείου ή ύστερα από γραπτή αίτηση προς τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου τουλάχιστον από το ένα τρίτο (1/3) των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων.

  1. Η συμμετοχή του διδακτικού προσωπικού στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων είναι υποχρεωτική και η απουσία μέλους πρέπει να δικαιολογείται επαρκώς.
  2. Οι συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων πραγματοποιούνται εντός εργασιακού και εκτός διδακτικού ωραρίου.
  3. Θέματα που ρυθμίζονται από την υφιστάμενη εκπαιδευτική νομοθεσία ή είναι αντίθετα από τους νόμους και τις κείμενες διατάξεις δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενα συζήτησης κατά τις συνεδριάσεις.
  4. Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης και τον χρόνο πραγματοποίησης της συνεδρίασης ορίζει ο Πρόεδρος ή τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων που ζήτησαν τη σύγκληση του οργάνου σε έκτακτη συνεδρίαση. Εισήγηση επί των θεμάτων κάνει ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος του σχολείου ή άλλος εκπαιδευτικός ο οποίος ορίζεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου ή από το Σύλλογο Διδασκόντων.
  5. Οι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων λαμβάνονται με απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων και σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η άποψη με την οποία τάσσεται ο πρόεδρος. Όταν οι προτάσεις είναι περισσότερες και καμιά δε συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται ανάμεσα στις δυο επικρατέστερες. Το μέλος που απέχει από την ψηφοφορία ή δίνει λευκή ψήφο θεωρείται απόν. Η ψηφοφορία είναι φανερή. Μυστική ψηφοφορία διεξάγεται όταν προβλέπεται από σχετική ειδική διάταξη ή αποφασίζει ο Σύλλογος Διδασκόντων κατά πλειοψηφία.
  6. Οι Σύλλογοι των Διδασκόντων των συστεγαζόμενων σχολείων, ανεξαρτήτως βαθμίδας, μπορούν να συνεδριάζουν από κοινού τακτικά ή έκτακτα για την αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν από τη συστέγαση των σχολείων. Στις κοινές αυτές συνεδριάσεις προεδρεύουν εκ περιτροπής οι Διευθυντές ή οι Προϊστάμενοι των συστεγαζόμενων σχολείων.
  7. Οι συνεδριάσεις του Σχολικού Συμβουλίου πραγματοποιούνται τακτικά τρεις (3) φορές τον χρόνο και έκτακτα, όποτε το ζητήσει ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος του σχολείου ή δύο τουλάχιστον φορείς, που μετέχουν στο Σχολικό Συμβούλιο. Οι συνεδριάσεις του Σχολικού Συμβουλίου πραγματοποιούνται κατ` αναλογία όπως και οι συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων.

 

Δ) Ν.4512/2018, Άρθρο 245

 

Η παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (Α` 167) αντικαθίσταται ως εξής:

 «8. Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα και με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 του Κεφαλαίου ΣΤ` του άρθρου 11, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου και συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων, η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων, η καταχώρηση-ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών, η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών, η επίβλεψη σχολικών γευμάτων, η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, η τήρηση βιβλίων του σχολείου και η εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Με την επιφύλαξη της περίπτωσης α` της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 2721/1999 (Α` 112), από τις πρόσθετες αυτές υπηρεσίες απαλλάσσεται ο γονέας παιδιού μέχρι δύο ετών.».

 

Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι,  αν οι απόντες (είτε επειδή συμμετέχουν στην απεργία-αποχή είτε για άλλο λόγο) είναι περισσότεροι δεν υπάρχει απαρτία, δεν μπορεί να συνεδριάσει ο σύλλογος και δεν λαμβάνεται καμία απόφαση. Σε περίπτωση μη ύπαρξης απαρτίας δεν μπορούν να συγκροτηθούν οι ομάδες δράσης, ούτε να προχωρήσει οποιαδήποτε άλλη διαδικασία αξιολόγησης.

Η απεργία-αποχή μπορεί να δηλωθεί με δύο τρόπους: είτε με μία αρχική δήλωση στο διευθυντή ότι ο εκπαιδευτικός συμμετέχει στην προκηρυχθείσα αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης, είτε με δήλωση προς τον Πρόεδρο του Συλλόγου (Διευθυντή) κατά την έναρξη της συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων, ώστε να καταγραφεί στα πρακτικά ότι για τον ανωτέρω νόμιμο λόγο (απεργία-αποχή) δεν παρίσταται τυπικά στη συνεδρίαση. Το πρακτικό του Συλλόγου δεν υπογράφεται από τους απεργούς, αφού θεωρούνται απόντες. Στην απεργία-αποχή μπορεί να συμμετάσχει και εκπαιδευτικός που αρχικά συμμετείχε σε συνεδρίαση του Συλλόγου αλλά αποφάσισε εκ των υστέρων (σε μεταγενέστερη συνεδρίαση) να απέχει.

Η δήλωση του εκπαιδευτικού είτε προς το Διευθυντή είτε κατά την έναρξη της συνεδρίασης του Συλλόγου για καταγραφή στο πρακτικό, μπορεί να έχει το εξής περιεχόμενο:

«Δηλώνω ότι απέχω από οποιαδήποτε ενέργεια συνδέεται με τις διαδικασίες αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 111 Α’/11-6-2020) και συγκεκριμένα τα άρθρα 33, 34, 35, 36 καθώς και την Υ.Α. 6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ 140/20-01-2021) διότι συμμετέχω στην προκηρυχθείσα απεργία-αποχή της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. από την άσκηση των συγκεκριμένων καθηκόντων μου και μόνο, που προέρχονται από το ανωτέρω νομοθετικό πλαίσιο και αφορούν διαδικασίες αξιολόγησης». 

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021

Η ΟΙΕΛΕ καλύπτει με απεργία-αποχή τους εκπαιδευτικούς – μέλη Συλλόγων Διδασκόντων που θα αποφασίσουν να μην συμμετάσχουν στην διαδικασία-παρωδία της «εσωτερικής-εσωτερικής αξιολόγησης» σε σχολεία-μαγαζιά και μάλιστα εν μέσω πανδημίας



Ανταποκρινόμενη σε ερωτήματα και αιτήματα πολλών συναδέλφων, η ΟΙΕΛΕ προχωρά στην κήρυξη απεργίας-αποχής για να διευκολύνει εκπαιδευτικούς-μέλη Συλλόγων Διδασκόντων που θα αποφασίσουν να μην εφαρμόσουν την διαδικασία-παρωδία της «εσωτερικής-εξωτερικής αξιολόγησης» κατ’ εφαρμογή του Ν. 4962/2020. Οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι Σύλλογοι που θα συνολικά θα λάβουν αυτή την απόφαση θα υπογράφουν μια δήλωση άρνησης εφαρμογής την οποία χορηγεί στους ενδιαφερόμενους η Ομοσπονδία. Επίσης, τις επόμενες ώρες θα εκδοθεί ανακοίνωση με οδηγίες προς συναδέλφους για τη συμμετοχή στην απεργία-αποχή.

 Διαχρονική είναι η θέση της ΟΙΕΛΕ για ένα σύστημα διασφάλισης της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, που μπορεί να ενημερώνει, να εκπαιδεύει, να επιμορφώνει, να εξειδικεύει το πρόβλημα, να επικουρεί και να εντοπίζει νέες ανάγκες και νέα προβλήματα. Είναι επίσης πάγια θέση μας ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης, η καινοτομία, η ανάληψη πρωτοβουλίας και η δημιουργικότητα δεν διασφαλίζεται από ένα τιμωρητικό σύστημα αξιολόγησης συνδεδεμένο με μειώσεις μισθών και απολύσεις. Διασφαλίζεται από τη συλλογικότητα και τη σύνθεση ελεύθερων προσωπικοτήτων που εμπνέονται από τις αξίες της γνώσης, της επιστήμης και της τέχνης.

 Έχουμε ήδη με ανακοίνωσή μας σημειώσει ότι οποιαδήποτε διαδικασία πιστοποίησης της ποιότητας της εκπαίδευσης σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που έχουν υποβιβαστεί σε οίκους εμπορίου, αποτελεί φαρσοκωμωδία. Επίσης, η όποια διαδικασία «αξιολόγησης» σε μια περίοδο που τα σχολεία υπολειτουργούν λόγω των αλλεπάλληλων lockdown είναι προσχηματική και εξυπηρετεί το σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας για την απαξίωση του εκπαιδευτικού συστήματος και την πλήρη εμπορευματοποίησή του.

Ζητούμε από την κυβέρνηση να αποσύρει τις ρυθμίσεις για την «αξιολόγηση» που έχουν προκαλέσει την οργή της εκπαιδευτικής κοινότητας και να προχωρήσει σε έναν έντιμο, οργανωμένο διάλογο με τις συλλογικότητες των εκπαιδευτικών, ώστε να καταρτιστεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα αποτίμησης της ποιότητας του συστήματος προς όφελος του εκπαιδευτικού αγαθού, των μαθητών, της κοινωνίας.

 Τις επόμενες ημέρες το Κλαδικό Ινστιτούτο της ΟΙΕΛΕ θα καταθέσει τις επικαιροποιημένες θέσεις μας για την αξιολόγηση, όπως ήδη έχουμε ενημερώσει.

Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2021

Ανοιχτή επιστολή Προέδρου ΟΙΕΛΕ: «Να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων το ΔΣ της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και να απομακρύνει τον κ. Μπαμπινιώτη για την κάλυψη στον Δημήτρη Λιγνάδη κατά τη θητεία του στα Αρσάκεια Σχολεία»

Αναδημοσιεύουμε ανάρτηση από τον ιστότοπο της ΟΙΕΛΕ:



H ΟΙΕΛΕ αναδημοσιεύει κείμενο που ανάρτησε σε προσωπική του σελίδα στα social media ο Πρόεδρος του ΔΣ Μιχάλης Κουρουτός. Με τη δημοσίευσή του ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας ζητά από τα μέλη του ΔΣ της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας να απομακρύνουν τον Γ. Μπαμπινιώτη από τη θέση του για τη στήριξη που διαχρονικά παρείχε στον Δ. Λιγνάδη.

 

Η ανάρτηση του Προέδρου της ΟΙΕΛΕ

Εμβρόντητοι παρακολουθούν εκατομμύρια πολίτες όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας για τη στήριξη του κ. Μπαμπινιώτη στο πρόσωπο του πρώην Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Δημήτρη Λιγνάδη, παρά την «πλούσια» ιστορία του τελευταίου στα Αρσάκεια Σχολεία. Βεβαίως οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ μόνο έκπληξη δεν αισθανθήκαμε, καθώς τα τελευταία χρόνια, επί Προεδρίας Μπαμπινιώτη, κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας.

Αρχικά, ας κάνω σαφές το εξής. Τα σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας είναι σημαντικό κομμάτι της ελληνικής εκπαιδευτικής ιστορίας. Οι εκπαιδευτικοί του, συνάδελφοι με πλούσια προσόντα και αίσθημα καθήκοντος, κρατούν με την εξαίρετη δουλειά τους ψηλά το όνομα των Αρσακείων Σχολείων ακόμη και στη δύσκολη, τελευταία περίοδο Μπαμπινιώτη. Οφείλω, επομένως, να διαχωρίσω το εκπαιδευτικό σώμα από την ηγεσία των εκπαιδευτηρίων που κάνει ό, τι μπορεί για να ακυρώσει τη σπουδαία δουλειά των δασκάλων του.

Ο κ. Μπαμπινιώτης είναι ένας τυχερός άνθρωπος. Μένει στο απυρόβλητο (όπως έμενε μέχρι πρότινος και ο κ. Λιγνάδης) λόγω των ισχυρών σχέσεων που διατηρεί με την πολιτική και οικονομική εξουσία. Το απόστημα των σεξουαλικών κακοποιήσεων όμως έσπασε και η ελληνική κοινωνία απαιτεί την κάθαρση. Θέλω να ελπίζω ότι η ασυλία που απολαμβάνει ο κ. Μπαμπινιώτης και οι συν αυτώ έχει πια ημερομηνία λήξης.

Ο Πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας είναι αδύνατον να μην γνώριζε, να μην είχε ακούσει όλα όσα επί πολλά χρόνια ψιθυρίζονταν στο χώρο των Αρσακείων Σχολείων. Είναι αδύνατον να μην είχε γνώση όσων λέγονταν τότε και καταγγέλλονται με πρόσφατα δημοσιεύματα για τη «δράση» του κ. Λιγνάδη. Κι όμως, εγκωμίασε δημόσια τον Πρωθυπουργό και την Υπουργό Πολιτισμού για την επιλογή του εν λόγω ως Διευθυντή του Εθνικού θεάτρου, επικαλούμενος μάλιστα και τη «δουλειά» του στα Αρσάκεια Σχολεία! Επαναλαμβάνω. Δεν μας εκπλήσσει, δεν με εκπλήσσει.

Στο παρελθόν έχω αναφερθεί αναλυτικά στα έργα και τις ημέρες του κ. Μπαμπινιώτη ως Προέδρου της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και ως Υπουργού Παιδείας. Υποχρεώνομαι να επανέλθω. Δεν είναι, άραγε, ο κ. Μπαμπινιώτης αυτός που, μεταξύ πολλών άλλων:

  • Επεχείρησε τρις ως Υπουργός το 2012 να προωθήσει τροπολογία στη Βουλή, τις παραμονές της διάλυσής της, με την οποία μεταφερόταν η εποπτεία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Εργασίας (σε νομοσχέδια, μεταξύ άλλων, για τα ταξί και τις …κτηνοτροφικές καλλιέργειες), ώστε τα ιδιωτικά σχολεία να μετατραπούν σε ανεξέλεγκτους οίκους εμπορίου, όπου οι γόνοι των ισχυρών θα εξαγόραζαν με ευκολία άριστους τίτλους σπουδών; (είχε, πάντως καλή μαθήτρια, την κ. Κεραμέως που οχτώ χρόνια μετά ολοκλήρωσε το έργο του)
  • Φροντίζει τους ανθρώπους που του κάνουν τα …χατήρια; Ας βρει κάθε ενδιαφερόμενος πού βρίσκεται ο πρώην Πρόεδρος του ΝΣΚ που υπέγραψε επί Υπουργίας του άθλια, σκανδαλώδη απόφαση σύμφωνα με την οποία μειώνονταν οι μισθοί των ιδιωτικών εκπαιδευτικών κατά 35-40% κατ’ απαίτηση του Συνδέσμου των σχολαρχών (αλλά και προσωπική, δική του επιθυμία, καθώς κατά δημόσια ομολογία του είχε δημιουργηθεί μια τεράστια τρύπα στα οικονομικά της Φιλεκπαιδευτικής που έπρεπε να καλυφθεί με κάποιο τρόπο…).

Όλα αυτά σαφώς και ωχριούν μπροστά στο γιγαντιαίο πρόβλημα της κακοποίησης παιδικών ψυχών και της «στοργικής» μεταχείρισης των φερόμενων υπαιτίων από τον κ. Μπαμπινιώτη. Απευθύνομαι σήμερα στα μέλη του ΔΣ της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, καλώντας τους να συναισθανθούν την ιστορική τους ευθύνη και να ζητήσουν από τον κ. Μπαμπινιώτη το μόνο έντιμο δρόμο, αυτόν της παραίτησης, ειδάλλως να τον απομακρύνουν άμεσα.

Αν αυτό δεν συμβεί, η Υπουργός Παιδείας οφείλει (παρά τις στενές σχέσεις της με τον κ. Μπαμπινιώτη) να εφαρμόσει τις διατάξεις του άρθρου 2, παρ. 3 του Ν. 682/77 για τον ειδικό οικονομικό έλεγχο των ισότιμων σχολείων (εκτός κι αν, κατά την πάγια συνήθειά της, καταργήσει και αυτή τη ρύθμιση, καθώς δεν «βολεύει» μεγαλοσχολάρχες)

Η ώρα να αρθούν οι θεσμοί και η επίσημη πολιτεία στο ύψος των περιστάσεων έφτασε. Το απαιτούν οι γονείς και τα κακοποιημένα παιδιά, το απαιτεί η εκπαιδευτική κοινότητα, το απαιτεί το κοινό περί δικαίου αίσθημα. Καμιά ανοχή πλέον στον κ. Μπαμπινιώτη και στην δραστηριότητα της παρέας του. Έως εδώ!

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2021

Αξιολόγηση στα ιδιωτικά σχολεία: φαρσοκωμωδία με όρους εμπορίου



Καταφθάνουν και σε ιδιωτικά σχολεία οι οδηγίες για την «εσωτερική και εξωτερική» αξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Εύλογα, οι οδηγίες αυτές έχουν προκαλέσει τη θυμηδία των συναδέλφων, οι οποίοι βλέπουν να αποστέλλεται σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας για την – δήθεν – αναβάθμιση της ποιότητας του σχολείου και του επαγγελματικού προφίλ του εκπαιδευτικού, λίγους μήνες μετά την ψήφιση ενός νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση που καθιστά τα ιδιωτικά σχολεία εμπορικές επιχειρήσεις με αναλώσιμους υπαλλήλους.Η κ. Κεραμέως, φροντίζοντας να ικανοποιήσει το ρουσφέτι των κομματικών φίλων και χρηματοδοτών, έδωσε ήδη τη δυνατότητα στους σχολάρχες να «αξιολογούν» τους εκπαιδευτικούς με …αξιοκρατικά κριτήρια, όπως:

  • Την κοινωνική τους δράση
  • Την καταγγελία παρανομιών
  • Την πολυετή τους προϋπηρεσία που τους καθιστά «ακριβούς» για την επιχείρηση
  • Την άρνησή τους να εργάζονται μέχρι το βράδυ χωρίς να αμείβονται, να κάνουν τους συνοδούς στα σχολικά λεωφορεία, τους κηπουρούς, τους καθαριστές και τραπεζοκόμους
  • Το «θανάσιμο αμάρτημα» της μητρότητας

Η όποια διαδικασία, επομένως, είναι μια φαρσοκωμωδία χωρίς νόημα. Αν θέλει η Υπουργός Παιδείας να αξιολογήσει τα «μαγαζιά» που έστησε στην ιδιωτική εκπαίδευση, ας φωνάξει τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, την αγορανομία και άλλους τέτοιους μηχανισμούς…

Επειδή όμως ταυτόχρονα η διαδικασία αυτή προχωρά και στα δημόσια σχολεία, τονίζουμε τη στήριξή μας στον αγώνα των συναδέλφων στη δημόσια εκπαίδευση που αντιστέκονται στην εφαρμογή μιας διαδικασίας η οποία δεν έχει καμιά πρόθεση να βελτιώσει την ποιότητα της εκπαίδευσης αλλά σε συνδυασμό με μέτρα που θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα, όπως η ελεύθερη γονεϊκή επιλογή, τα vouchers, η εμπλοκή της τοπικής αυτοδιοίκησης (βλέπε Έκθεση Πισσαρίδη), σκοπεύει να καταργήσει το δημόσιο σχολείο.

Για ενημερωτικούς – και όχι μόνο – λόγουςαναδημοσιεύουμε την ακόμη και σήμερα επίκαιρη ανακοίνωση-θέση της ΟΙΕΛΕ για την αξιολόγηση του 2012 που προέκυψε από έρευνα και εγκρίθηκε από το Συνέδριο της Ομοσπονδίας. Το επόμενο διάστημα το κλαδικό μας Ινστιτούτο θα επεξεργαστεί τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις και θα δημοσιοποιήσει την ολοκληρωμένη μας θέση για το ζήτημα της αξιολόγησης.

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2021

Περί αδειών ειδικού σκοπού για γονείς και της διαδικασίας χορήγησής τους σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς




Τις τελευταίες ημέρες έχουν κατατεθεί στην Ομοσπονδία ερωτήματα σχετικά με τις άδειες ειδικού σκοπού για γονείς και τις προϋποθέσεις χορήγησής τους σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Τα ισχύοντα σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις είναι τα ακόλουθα:

  • Άδειες ειδικού σκοπού χορηγούνται σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που χορηγούνται και στους εκπαιδευτικούς του δημόσιου τομέα (Εγκύκλιος Αυτοτελούς Διεύθυνσης Ιδιωτικής Εκπαίδευσης ΥΠΑΙΘ, ΑΠ 57932/Ν1/18-5-2020).
  • Η άδεια ειδικού σκοπού αφορά σε γονείς των οποίων τα τέκνα φοιτούν σε κάποια εκπαιδευτική δομή. Ως εκ τούτου, οι άδειες δεν χορηγούνται σε εκπαιδευτικούς των οποίων τα τέκνα ηλικίας έως τεσσάρων (4) ετών δεν φοιτούν σε βρεφονηπιακούς σταθμούς.
  • Η άδεια ειδικού σκοπού στους εκπαιδευτικούς χορηγείται ύστερα από αίτηση των ενδιαφερόμενων στο αρμόδιο όργανο που είναι υπεύθυνο για την έκδοση των κανονικών αδειών, δηλ. στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Οι ενδιαφερόμενοι καταθέτουν την αίτηση αυτή προσκομίζοντας δικαιολογητικά «για την ισχυροποίηση του αιτήματος».
  • Για την έγκριση του αιτήματος λαμβάνονται υπόψη, πέραν των δικαιολογητικών, οι «ιδιαίτερες και κρίσιμες συνθήκες της περιόδου». Για το λόγο αυτό «η αιτιολογία θα πρέπει να είναι ειδική και πλήρης με βάση τις πραγματικές ανάγκες τόσο της υπηρεσίας όσο και του/της ενδιαφερομένου/ης».
  • Για τη χορήγηση της άδειας ειδικού σκοπού θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη στοιχεία, όπως η ηλικία των τέκνων, ο τρόπος και ο τόπος παροχής διδακτικού έργου, η ύπαρξη άλλου μέλους της οικογένειας στο σπίτι για τη φύλαξη τέκνων, όπως συζύγου που εργάζεται εξ αποστάσεως ή σε εταιρεία της οποίας η λειτουργία έχει ανασταλεί ή εκπαιδευτικού σε διαφορετική βαθμίδα εκπαίδευσης από σύζυγο-εκπαιδευτικό ή το τέκνο.

Διαβάστε εδώ τη σχετική απόφαση που υπογράφει η Γεν. Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας.

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021

Παρέμβαση της ΟΙΕΛΕ σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και σε Εργάνη για επιτήδειους ιδιοκτήτες ιδιωτικών νηπιαγωγείων – Πιέζουν για εικονική αναστολή σύμβασης εκπαιδευτικών για να μην πληρώνουν μισθούς και να εισπράττουν κανονικά δίδακτρα!



Η ΟΙΕΛΕ προέβη σε παρέμβαση στις Διευθύνσεις ΠΕ Ανατ. Αττικής και Β’ Αθήνας, μετά από καταγγελίες που υπέβαλαν συνάδελφοι  οι οποίοι υπηρετούν σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία. Σύμφωνα με τις καταγγελίες αυτές, ορισμένοι επιτήδειοι ιδιοκτήτες, εκμεταλλευόμενοι το καθεστώς ασυδοσίας που επικρατεί (ελέω Κεραμέως) στην ιδιωτική εκπαίδευση, απειλούν με απόλυση και πιέζουν τους εκπαιδευτικούς να αποδεχθούν την παράνομη αναστολή της σύμβασής τους, αν και θα παρέχουν υπηρεσίες τηλεκπαίδευσης! Στόχος τους, φυσικά, να εισπράττουν κανονικά τα δίδακτρα των «κορόιδων» γονέων και να μην πληρώσουν μισθούς και εισφορές, ενώ θα λαμβάνουν και τα όποια κρατικά ωφελήματα!

Ταυτόχρονα, η ΟΙΕΛΕ ζήτησε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας έλεγχο των συγκεκριμένων νηπιαγωγείων στο ΠΣ Εργάνη για να διαπιστωθεί, εάν τέθηκαν παρανόμως οι συμβάσεις των εκπαιδευτικών σε αναστολή.

Υπενθυμίζουμε στους «πονηρούς» ιδιοκτήτες ότι η πράξη τους αυτή αποτελεί ποινικό αδίκημα και θέτει την ίδια τη λειτουργία του εκπαιδευτηρίου σε νομική αμφισβήτηση. Καλούμε, δε, συναδέλφους που υφίστανται ανάλογες πιέσεις, αλλά και γονείς που γίνονται αποδέκτες πληροφοριών για αναστολή συμβάσεων εκπαιδευτικών σε εκπαιδευτήρια που συνεχίζουν να παρέχουν υπηρεσίες τηλεκπαίδευσης να ενημερώνουν ανώνυμα την ΟΙΕΛΕ, ώστε να προχωρούμε στις απαιτούμενες ενέργειες.

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2021

Συνεχίζει το τοξικό και σκληρά ταξικό έργο της η Υπουργός Παιδείας, καταστρέφοντας τις ελπίδες για πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση των μαθητών των εσπερινών λυκείων


 Η ΟΙΕΛΕ  έχει ήδη τοποθετηθεί για τις συνολικά ολέθριες συνέπειες του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο: «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» για την εκπαίδευση και την κοινωνία. Σήμερα θα αναφερθούμε ξεχωριστά σε μια ακραία και σκληρή ταξικά διάταξη του Σ/Ν που βάζει στο στόχαστρο την πιο ευάλωτη ίσως ομάδα μαθητών, αυτούς των εσπερινών λυκείων, γκρεμίζοντας κάθε πιθανότητα που είχαν με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

 Μέχρι σήμερα οι μαθητές αυτοί μπορούσαν, με την ολοκλήρωση τριών σχολικών ετών στο εσπερινό Λύκειο, να διεκδικήσουν με ποσόστωση 1% την εισαγωγή τους στην ανώτατη εκπαίδευση. Πρόκειται ούτως ή άλλως για έναν πολύ μικρό αριθμό που δεν επιβαρύνει τα πανεπιστήμια, ωστόσο η πρόνοια για αυτή την ομάδα μαθητών ενέχει ισχυρό κοινωνικό συμβολισμό. Αποδεικνύει ότι η πολιτεία, έστω στοιχειωδώς, δείχνει φροντίδα για μια μερίδα πολιτών, κυρίως νέων ανθρώπων, που φοιτούν ενώ εργάζονται, συχνά υπό άγριες συνθήκες εκμετάλλευσης, που προέρχονται από τα πιο αποστερημένα εισοδηματικά στρώματα. Με το άρθρο 2, παρ. 2 του νομοσχεδίου Κεραμέως, επί της ουσίας εκμηδενίζεται κάθε πιθανότητα των μαθητών των εσπερινών λυκείων για πρόσβαση στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση, καθώς ορίζεται ότι η ελάχιστη βάση εισαγωγής (ΕΒΕ) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα είναι εφεξής κοινή για τους μαθητές των εσπερινών και των ημερησίων λυκείων. Όπως ο καθένας αντιλαμβάνεται, είναι αδύνατον μαθητές που εργάζονται, που παρακολουθούν μαθήματα σε δύσκολες συνθήκες τις βραδινές ώρες, που δεν έχουν χρόνο μελέτης ή προετοιμασίας σε φροντιστήρια, να μπορέσουν να ανταγωνιστούν τους μαθητές των ημερήσιων λυκείων.

Η διάταξη αυτή, προκλητική και άδικη, είναι αρμονικά ενταγμένη σε ένα τερατούργημα μετατροπής του χώρου της εκπαίδευσης σε προνομιακό – και αστυνομικά προστατευμένο – πεδίο δράσης για ολίγους. Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας δεν δρουν απλώς υπέρ μιας μικρής μειονότητας της κοινωνίας, ώστε αυτή να διατηρήσει και να αυξήσει την κοινωνική και οικονομική της εξουσία. Δρουν τιμωρητικά και εκδικητικά εναντίον αυτών των κοινωνικών στρωμάτων που τέθηκαν απέναντι στις αποικιοκρατικές πολιτικές των μνημονίων, στην κοινωνική εξαθλίωση και στις ανισότητες. Που τόλμησαν με την ψήφο τους να ορθώσουν ανάστημα απέναντι στην ελίτ που επί δεκαετίες νέμεται τον πλούτο της χώρας. Με τέτοιες διατάξεις δείχνουν σε κάθε πολίτη και ιδίως στους πιο αδύναμους ποιος είναι «το αφεντικό». Κυρίως όμως τους δείχνουν ότι δεν έχουν πλέον το δικαίωμα να ονειρεύονται ένα καλύτερο μέλλον. Ότι η θέση τους είναι στο περιθώριο, στη μιζέρια, στη φτώχεια. Ότι θα επιβιώνουν, όχι χάρη στο κοινωνικό κράτος, στην ύπαρξη δημόσιων αγαθών και στην δυνατότητα κοινωνικής κινητικότητας μέσα από την ισονομία και την αξιοκρατία, αλλά χάρη στην ελεημοσύνη του «δυνάστη».

 Είναι στο χέρι μας, στο χέρι κάθε πολίτη, κάθε εργαζόμενου, κάθε νέου, να διεκδικήσουμε τη ζωή μας, το μέλλον μας, το μέλλον της νέας γενιάς και να στείλουμε με τους αγώνες μας αυτές τις πολιτικές στη χωματερή της ιστορίας.

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2021

Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με αποκλεισμένη την ΟΙΕΛΕ (αλλά παρούσες τρεις (!) ενώσεις ένστολων), η συζήτηση του νομοσχεδίου αστυνομοκρατίας για μια Παιδεία των ολίγων – Επιστολή διαμαρτυρίας της Ομοσπονδίας στην Επιτροπή



Το πιο ακραίο εδώ και δεκαετίες σχέδιο νόμου για την εκπαίδευση που θέτει το χώρο της Παιδείας, έναν χώρο ελευθερίας έκφρασης και πνευματικής δημιουργίας, υπό ασφυκτική αστυνομική επιτήρηση και που επιχειρεί να αποβάλει τα παιδιά των μη προνομιούχων από την εγκύκλια γνώση και την ανώτατη εκπαίδευση, έρχεται σε συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Παρά την έντονη αντίδραση των φοιτητών και των μαθητών που βλέπουν μπροστά τους ένα ζοφερό μέλλον, παρά την καθολική αποδοκιμασία του κόσμου της εκπαίδευσης, παρά τις δημόσιες παρεμβάσεις ακόμη και στελεχών της παράταξης της Ν.Δ., η κυβέρνηση απτόητη συνεχίζει στο δρόμο του αυταρχισμού και της εξόφλησης γραμματίων στους εμπόρους της γνώσης, τους μόνους που ουσιαστικά ωφελούνται από το νομοθετικό αυτό τερατούργημα.

Η ελληνική κοινωνία έχει ξαναζήσει το ίδιο έργο (αν και σε πιο light εκδοχή) στις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν ο τότε Υπουργός Παιδείας της κυβέρνησης του πρεσβύτερου Μητσοτάκη, ο περιβόητος Β. Κοντογιαννόπουλος, επιχείρησε να περάσει ανάλογες διατάξεις που όμως έμειναν στα χαρτιά, λόγω της αντίδρασης ενός γιγάντιου κινήματος μαθητών, φοιτητών και πολιτών. Η σημερινή κυβέρνηση Μητσοτάκη και η Υπουργός Παιδείας δεν αγνοούν την ιστορική πραγματικότητα. Περνούν τα άθλια σχέδια της αστυνομοκρατίας στην Παιδεία και της μετατροπής του κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης σε εμπόρευμα αποκλειστικά για παιδιά της δικής τους κοινωνικής κάστας εν μέσω πανδημίας, όταν οι δυνατότητες αντίδρασης της κοινωνίας είναι περιορισμένες και όταν οι πολίτες, μουδιασμένοι και τρομοκρατημένοι από την υγειονομική και τη βαθιά οικονομική και κοινωνική κρίση, δεν έχουν τη δυνατότητα αξιολόγησης του κινδύνου που απειλεί τα παιδιά τους.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει ήδη αφήσει βαθύ αποτύπωμα στο χώρο της Παιδείας μέσα σε σύντομο χρόνο. Οι θατσερικής έμπνευσης αλλαγές, για τις οποίες η κ. Κεραμέως κομπάζει σε πρόσφατο «πανηγυρικό» βίντεο-πρόκληση, δεν στοχεύουν στη βελτίωση της Παιδείας, στην πρόοδο της κοινωνίας, στην καταπολέμηση των ανισοτήτων. Τουναντίον.  Η ισοτίμηση των πτυχίων των ΑΕΙ με αυτά των Κολλεγίων που λειτουργούν χωρίς κανένα σοβαρό εποπτικό πλαίσιο, ο νόμος ρουσφέτι στους σχολάρχες, ο δραματικός περιορισμός των εισακτέων στα ΑΕΙ σε συνδυασμό με την «ανακάλυψη» επικίνδυνων μορφών απλήρωτης μαθητείας σε δευτεροβάθμιο και μεταδευτεροβάθμιο επίπεδο αποκαλύπτουν τις άγριες ταξικές προτιμήσεις μιας κυβέρνησης που λειτουργεί υπέρ του 10% της κοινωνίας και επιδιώκει τη μετατροπή της χώρας σε ειδική οικονομική ζώνη όπου θα «στεγάζεται» υπό άθλιες συνθήκες εργασίας και χωρίς δικαιώματα το υπόλοιπο 90%. Δεν είναι τυχαίο ότι οι μόνοι που δημόσια τοποθετήθηκαν υπέρ του νομοσχεδίου ήταν οι εκπρόσωποι των σχολαρχών που μάλιστα χαρακτήρισαν «χουντικής έμπνευσης» το άρθρο 16 του Συντάγματος αποκαλύπτοντας το μύχιο πόθο τους για δημοκρατική εκτροπή και για πλήρη εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης.

Η ΟΙΕΛΕ έχει από την αρχή δημοσιοποίησης του νομοσχεδίου εκφράσει την κατηγορηματική της αντίθεση στην ψήφισή του. Καλεί την κοινωνία, τον κόσμο της εκπαίδευσης σε συναγερμό. Η εφαρμογή ενός τέτοιου νόμου θα γυρίσει τη χώρα δεκαετίες πίσω, όταν τα παιδιά των μη προνομιούχων, αποστερημένα από την πανάκριβη πρόσβαση στη γνώση, εγκατέλειπαν μαζικά τη χώρα. Είμαστε όμως βέβαιοι ότι η ιστορία θα επαναληφθεί, ότι, όπως συνέβη στη διετία 1990-91, το οργανωμένο κίνημα της εκπαίδευσης, το μαθητικό και φοιτητικό κίνημα θα ακυρώσουν στην πράξη το ανοσιούργημα Μητσοτάκη-Κεραμέως. Θα μετατρέψουμε όλοι μαζί το σκοτάδι σε φως, το ζόφο σε ελπίδα για το αύριο.

Αποκλεισμός (για μια ακόμη φορά) της ΟΙΕΛΕ από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων – Η επιστολή διαμαρτυρίας της Ομοσπονδίας

Για μια ακόμη φορά (είχε προηγηθεί ο αποκλεισμός μας από τη συζήτηση για το νομοσχέδιο της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης) η ΟΙΕΛΕ αποκλείεται από τους φορείς που συμμετέχουν στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για τη συζήτηση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις». Η ψευδοφιλελεύθερη κυβέρνηση της ΝΔ και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι φανερό ότι διακατέχονται από αλλεργία στην αντίθετη άποψη και επιδιώκουν να καταστήσουν την Επιτροπή χώρο ακρόασης «προθύμων» και «συμφωνούντων».

Προκαλεί, όμως, αλγεινή εντύπωση ο Πρόεδρος της Επιτροπής κ. Διγαλάκης να αποκαλεί μη θεσμικό φορέα την ΑΣΓΜΕ (την Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Ελλάδος) και να μην την καλεί για ένα νομοσχέδιο που αφορά σε εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές δημόσιων σχολείων, όταν στη συζήτηση του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση η ίδια παράταξη κάλεσε την κατασκευασμένη Ένωση Γονέων Μαθητών Ιδιωτικών Σχολείων (η οποία δεν είχε εμφανιστεί ούτε πριν ούτε μετά πουθενά στο δημόσιο διάλογο), για να εξυμνήσει το δώρο Κεραμέως στους σχολάρχες. Και την ίδια ώρα που αποκλείει εκπροσώπους μαθητών, φοιτητών και εκπαιδευτικών, καλεί τρεις (!) διαφορετικές ενώσεις αστυνομικών, μια κίνηση προκλητική και βαθιά συμβολική για το πώς αντιλαμβάνεται η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η κυβέρνηση το χώρο της Παιδείας.

Δείτε εδώ την επιστολή διαμαρτυρίας της ΟΙΕΛΕ.

Η ΟΙΕΛΕ καλεί τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς σε συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της Πέμπτης, 4/2, στα Προπύλαια. Λέμε ΟΧΙ στο νομοσχέδιο της αστυνομοκρατίας και της Παιδείας για τους ολίγους

 


Η ΟΙΕΛΕ καλεί κάθε ιδιωτικό εκπαιδευτικό, κάθε μαθητή, φοιτητή, κάθε πολίτη, στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της Πέμπτης, 4/2, στα Προπύλαια ενάντια στο τερατούργημα της κυβέρνησης της ΝΔ και του Υπουργείου Παιδείας που μετατρέπει το χώρο της Παιδείας σε αστυνομοκρατούμενο οίκο εμπορίου. Κηρύττει, ώστε να διευκολυνθεί η συμμετοχή των συναδέλφων, στάση εργασίας από τις 11 π.μ. μέχρι το τέλος του προγράμματος.

Μετά την ισοτίμηση των τίτλων των Κολλεγίων με αυτούς των δημόσιων πανεπιστημίων, μετά το δώρο Κεραμέως στους σχολάρχες, η κυβέρνηση αποκαλύπτει τις προθέσεις της για μια ανώτατη εκπαίδευση ολίγων με το χειρουργικό αποκλεισμό 20 και πλέον χιλιάδων νέων από την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και με την αστυνόμευση των Πανεπιστημίων, γεγονός πρωτοφανές σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Δεν είναι τυχαίο ότι η κυβέρνηση επιλέγει να περάσει τις δραματικές αυτές αλλαγές εν μέσω πανδημίας, όταν η κοινωνία δυσκολεύεται να αντιδράσει. Δεν ξεχνά η ΝΔ ότι αντίστοιχος νόμος της το 1990-91, επί Κωνσταντίνου Μητσοτάκη με Υπουργό τον περιβόητο Κοντογιαννόπουλο, έμεινε στα χαρτιά μετά από το γιγάντιο κίνημα μαθητών-φοιτητών-πολιτών που γέννησαν οι νεοφιλελεύθερες εμμονές της τότε κυβέρνησης. Αυτό φοβούνται και τώρα, το τσουνάμι των αντιδράσεων των πολιτών που θα βγουν από το λήθαργο του φόβου και θα αντιδράσουν στο σχέδιο εκποίησης των δημόσιων αγαθών και της μετατροπής της χώρας σε ειδική οικονομική ζώνη εκατομμυρίων ημιμαθών και εξαθλιωμένων Ελλήνων.

Δεν θα περάσει ούτε αυτή τη φορά. Η Παιδεία είναι δημόσιο αγαθό, όχι εμπόρευμα για λίγους και εκλεκτούς.

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2021

Κάποιοι δεν υπολογίζουν την ανθρώπινη ζωή και αξιοπρέπεια: 40 εκπαιδευτικοί σε υπηρεσιακή άδεια παραμένουν απλήρωτοι από το Σεπτέμβριο!



Παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που κατέβαλε η ΟΙΕΛΕ και οι εκπρόσωποί της, ώστε να πληρωθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί σε υπηρεσιακή άδεια (άδειες ανατροφής, εκπαιδευτικές άδειες), ένας σημαντικός αριθμός συναδέλφων (περίπου 40 σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση) δεν θα πληρωθούν ούτε το Φεβρουάριο με δικαιολογία της μη συμπλήρωσης όλων των δικαιολογητικών (άραγε, τόσους μήνες γιατί δεν ενημέρωναν με ακρίβεια τι απαιτείται;)! Κάποιοι, στα πέριξ της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, νομίζουν ότι μπορούν να παίζουν με τις ζωές και την αξιοπρέπεια των συναδέλφων μας….

Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενες αναρτήσεις μας, μετά το εξώδικο που κοινοποιήσαμε στην Υπουργό Παιδείας για την αδιανόητη καθυστέρηση καταβολής των αποδοχών, υποχρεωθήκαμε να αναλάβουμε (παρά το γεγονός ότι αποτελεί αυτονόητη υποχρέωση των αρμόδιων υπηρεσιών κι όχι της ΟΙΕΛΕ ή του κάθε εκπαιδευτικού ξεχωριστά) πρωτοβουλίες για να ενημερώσουμε τους συναδέλφους για τα απαραίτητα δικαιολογητικά και να πιέζουμε με συνεχή τηλεφωνήματα και σχεδόν καθημερινή παρουσία στο Υπουργείο Παιδείας, ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία. Όλα αυτά βεβαίως ποσώς απασχολούν την απλήρωτη επί 7 μήνες μητέρα που δεν έχει να θρέψει το παιδί της ή το συνάδελφο σε εκπαιδευτική άδεια που δεν έχει να ανταποκριθεί πλέον στις στοιχειώδεις ανάγκες του. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί που έχουν επί μήνες ταλαιπωρηθεί κι έχουν βρεθεί σε κατάσταση εξαθλίωσης απαιτούν να μάθουν γιατί προκλήθηκε αυτό το μπάχαλο και, φυσικά, να λάβουν τις νόμιμες αποδοχές τους!

Η κύρια ευθύνη για την κατάσταση αυτή αφορά την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που, ενώ γνωρίζει το πρόβλημα, δεν έχει λάβει την παραμικρή πρωτοβουλία για να αρθούν τα (ασήμαντα, στις περισσότερες περιπτώσεις) εμπόδια για να πληρωθούν οι συνάδελφοι. Η Γ.Γ. του Υπ. Παιδείας παρά την πρότασή μας για συνάντηση αρνείται (γιατί, άραγε;) να δει τους εκπροσώπους μας. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και ζητήματα εσωτερικά που αφορούν στις υπηρεσίες του Υπουργείου. Είναι κοινό μυστικό η δυσκολία συνεργασίας ανάμεσα στις τρεις αρμόδιες Διευθύνσεις που εμπλέκονται στην πληρωμή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, Διεύθυνση Συγκέντρωσης-Υποβολής Παραστατικών και Διεύθυνση Εκκαθάρισης). Συνοπτικά, και με βάση την ενημέρωση που έχουμε λάβει αλλά και όσα έχουμε διαπιστώσει ιδίοις όμμασι το τελευταίο διάστημα, κάποιοι εκ των βασικών λόγων που ευθύνονται για την τρομαχτική καθυστέρηση πληρωμής είναι:

  • Η αδικαιολόγητη (σύμφωνα με το νομικό μας επιτελείο) απαίτηση της Διεύθυνσης Εκκαθάρισης να συμπεριλαμβάνονται στα δικαιολογητικά μας στοιχεία του ΠΣ Εργάνη (Ε3, Ε4, Ε9). Ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός λειτουργός έχει διοριστήριο με σφραγίδα των Διευθύνσεων του Υπουργείου όπου απεικονίζεται ξεκάθαρα η εργασιακή του σχέση. Τα στοιχεία του Υπουργείου Εργασίας, επομένως, θα έπρεπε να ζητούνται σε κάποιες μόνο περιπτώσεις και πάντως επικουρικά για να διακριβωθούν παρανομίες των ιδιοκτητών.
  • Η άγνοια των ίδιων των συναδέλφων για τα δικαιολογητικά που κάθε φορά «ανακάλυπταν» οι αρμόδιοι. Κανείς δεν ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς για το τι χρειάζεται να συγκεντρώσουν, πέραν όσων απαιτούνταν όλα τα προηγούμενα χρόνια. Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ κατέβαλαν προσπάθειες ημερών για να λάβουν απάντηση σχετικά με τα δικαιολογητικά που απαιτεί η Διεύθυνση Εκκαθάρισης και να τα δημοσιεύσουν στην ιστοσελίδα.
  • Η σύγχυση αρμοδιοτήτων ως προς τη συλλογή των δικαιολογητικών. Πολλοί συνάδελφοι μας καταγγέλλουν ότι υπάλληλοι των Διευθύνσεων πετούν ο ένας το μπαλάκι στον άλλον για το ποιος πρέπει να συλλέξει τα έγγραφα του ΠΣ Εργάνη (όταν, τουλάχιστον ως προς τη συλλογή των δικαιολογητικών, υπάρχει συγκεκριμένη Διεύθυνση).
  • Η μη ενημέρωση πολλών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας για το ποια δικαιολογητικά απαιτούνται.
  • Τέλος, σύμφωνα με πολλές καταγγελίες, το προηγούμενο διάστημα και μετά τις προσπάθειές μας για να ενημερωθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι συνάδελφοι και αφού κατάφερναν επιτέλους να τα συγκεντρώσουν,  υπάλληλοι στη Διεύθυνση Εκκαθάρισης ανακάλυπταν νέα έγγραφα που απαιτούνταν, συχνά ασήμαντα, κάνοντας μάλιστα φραστικές επιθέσεις κατά των εξαθλιωμένων εκπαιδευτικών που με αγωνία τηλεφωνούσαν να δουν τι θα γίνει.

Η ΟΙΕΛΕ ζήτησε χθες με έγγραφό της από την αρμόδια για την εποπτεία μας Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας άμεση συνάντηση, ώστε να ακούσουμε την άποψή της για το ζήτημα και να εξευρεθεί τρόπος, ώστε να λήξει αυτή η τραγική κατάσταση και να ομαλοποιηθούν οι πληρωμές. Θα υπάρξει άμεσα ενημέρωση για οποιαδήποτε εξέλιξη επί του θέματος.