Δευτέρα 26 Ιουλίου 2021

Παρουσίαση έρευνας της Πρωτοβουλίας για την Παιδεία ΟΙΕΛΕ-Εργατικών Κέντρων: Οι χιλιάδες των άδικα αποκλεισμένων μαθητών από την ανώτατη εκπαίδευση και το άναρχο κλείσιμο δεκάδων πανεπιστημιακών τμημάτων απαιτούν την άμεση απόσυρση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

 

Η Πρωτοβουλία για την Παιδεία ΟΙΕΛΕ-Εργατικών Κέντρων που ξεκίνησε το Μάιο με στόχο να αναδείξει το τεράστιο πρόβλημα εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης και των οξυμένων κοινωνικών ανισοτήτων, παρουσιάζει σήμερα συντριπτικά ερευνητικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι με εντελώς άναρχο και ανορθολογικό τρόποχωρίς διάλογο, χωρίς καμιά σοβαρότητα και μελέτη, χιλιάδες μαθητές, πολλοί εξ αυτών με υψηλότατες επιδόσεις, αποκλείονται από την ανώτατη εκπαίδευση και ότι δεκάδες πανεπιστημιακά τμήματα κινδυνεύουν με λουκέτο. Η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής αποδεικνύεται ότι ως μοναδικό σκοπό της είχε την εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων στο χώρο της εκπαίδευσης που αναμένουν τους χιλιάδες κομμένους ως πελατεία στα ιδιωτικά ΙΕΚ και Κολλέγια και εποφθαλμιούν τμήμα της πίτας από την δημόσια ανώτατη εκπαίδευση.

Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας που παρουσιάστηκε σήμερα στη συνέντευξη τύπου της Ομοσπονδίας και εκπροσώπων από Εργατικά Κέντρα όλης της χώρας  από τον ερευνητή-Υπεύθυνο Εκπαιδευτικών Θεμάτων του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ Στρ. Γεωργουδή, έχουν ως ακολούθως:

  • Οι ανακρίβειες της Υπουργού Παιδείας
    • Αποκλείονται από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψήφιοι με βαθμούς κοντά ή και πάνω από το «10» και όχι μόνο υποψήφιοι με 1 και 2.
    • Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ το ποσοστό των φοιτητών που παίρνει πτυχίο κάθε χρόνο είναι 38% και όχι 9% όπως ψευδώς ισχυρίζεται η κ. Κεραμέως.
    • Σύμφωνα με στοιχεία της EUROSTATτο ποσοστό των φοιτητών που εγκαταλείπουν το Ελληνικό Πανεπιστήμιο είναι μόλις το 4% και είναι 2ο χαμηλότερο σε 31 Ευρωπαϊκές χώρες.
  • Η σφαγή των αμνών: χαρακτηριστικά παραδείγματα της παρανοϊκής εφαρμογής της Ε.Β.Ε.
    • Υποψήφιοι με «Άριστα 20» στην Φυσική ή στα Μαθηματικά δεν εισάγονται στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών εξαιτίας της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
    • Αριστούχοι υποψήφιοι, με επιδόσεις 17 και 18, αποκλείονται από τις Αρχιτεκτονικές λόγω του ότι στο Ελεύθερο ή στο Γραμμικό Σχέδιο πέτυχαν επίδοση λίγα δέκατα της μονάδας κάτω από την ΕΒΕ. Να σημειωθεί ότι τα μαθήματα αυτά ΔΕΝ είναι μαθήματα των ωρολόγιων προγραμμάτων των Λυκείων και διδάχτηκαν για 8 μόνο εβδομάδες διαδικτυακά ως Ενισχυτική διδασκαλία.
    • Αριστούχοι υποψήφιοι των ΤΕΦΑΑ, πρωταθλητές σε Ολυμπιακά αθλήματα όπως Πάλη ή Τάε Κβο Ντο, απορρίπτονται λόγω επιδόσεων στους δρόμους ταχύτητας ή στην κολύμβηση χαμηλότερη της ΕΒΕ
  • Λουκέτο σε δεκάδες σχολές: η έλλειψη φοιτητών κλείνει Πανεπιστήμια και πλήττει ολόκληρες περιοχές
    • Περιφερειακά Τμήματα Πανεπιστημίων καταδικάζονται σε τεράστιες απώλειες φοιτητών. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις το Πανεπιστήμιο της Πάτρας, όπου οι Νομοί Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας θα χάσουν περισσότερο από το 70% των φοιτητών, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας με απώλειες 50% κ.α.
    • Σε αρκετές περιπτώσεις η επιλογή Πανεπιστημιακών Τμημάτων, για υψηλό συντελεστή ΕΒΕ, θα οδηγήσει σε μείωση ακόμα και 80% των εισαγομένων φοιτητών, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση την Αρχιτεκτονική Σχολή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
  • Τελικά συμπεράσματα και παρατηρήσεις
    • Η εκτίμηση της ΟΙΕΛΕ ότι οι απορριπτόμενοι λόγω της ΕΒΕ θα ξεπεράσουν τις 20.000 παραμένει!
    • Η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με την πολιτική που εφαρμόζει αποτελεί το μεγαλύτερο χορηγό πελατείας σε πάσης φύσεως Ιδιωτικά ΙΕΚ και Κολλέγια.
    • Η ανάγκη άμεσης διόρθωσης της ανωμαλίας στο χώρο της Παιδείας οδηγεί σε μία και μόνο μία αναγκαιότητα: την κατάργηση της λαιμητόμου της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Υπάρχει άμεση ανάγκη για μία ευρεία συζήτηση με στόχο την αντικατάσταση του αντιπαιδαγωγικού διαγωνισμού των Πανελλαδικών Εξετάσεων με ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και παιδαγωγικά ωφέλιμο θεσμό μάθησης και εμβάθυνσης, προσαρμοσμένου στις απαιτήσεις του 21ου αιώνα. Για το λόγο αυτό, καλούμε την Υπουργό Παιδείας, έστω και τώρα, να αποσύρει την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και να προχωρήσει με γενναιότητα σε έναν ανοιχτό διάλογο με όλους τους φορείς της κοινωνίας για να εξορθολογιστεί το σύστημα πρόσβασης και ο πανεπιστημιακός χάρτης με κύριο γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και τις ανάγκες της χώρας και όχι τα συμφέροντα μιας ομάδας επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στην εκπαίδευση.

Τρίτη 13 Ιουλίου 2021

Κλαδικό Ινστιτούτο ΟΙΕΛΕ: Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής προσεγγίζει το 10, φόβοι για μεγάλο αριθμό κομμένων υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις


Το Κλαδικό Ινστιτούτο της ΟΙΕΛΕ με επικεφαλής τον Υπεύθυνο Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Ομοσπονδίας Στρ. Γεωργουδή παρουσιάζει σήμερα μια πρώτη επεξεργασία των στοιχείων που προέκυψαν από τις βαθμολογίες των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Δημοσιεύουμε πίνακα στον οποίο αναφέρονται οι Μέσοι Όροι ανά μάθημα και ανά Ομάδα Προσανατολισμού για τις Πανελλαδικές του 2021. Οι υπολογισμοί βασίζονται στα στατιστικά που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας χτες, Δευτέρα 12 Ιουλίου 2021.




Από τα πρώτα αυτά στοιχεία προκύπτει ότι τουλάχιστον σε δύο τομείς (Θετικών Επιστημών και Επιστημών Υγείας) η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής είναι πολύ κοντά στο 10 (9,57 και 9,70 αντίστοιχα).Αυτό γεννά φόβους ότι θα υπάρξουν υποψήφιοι που θα κοπούν, αν και ο μ.ο. τους αγγίζει το 10!

Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με τη μελέτη του Κλαδικού Ινστιτούτου της ΟΙΕΛΕ που κατατέθηκε στις 14 Μαΐου, τουλάχιστον 25.000 μαθητές θα βρεθούν εκτός πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Δεν πρόκειται μόνο για μαθητές με πολύ χαμηλές επιδόσεις (όπως έντεχνα διαρρέει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας) αλλά σε πολλές περιπτώσεις εκτός νυμφώνος θα μείνουν  παιδιά με υψηλή βαθμολογία. Όπως είχαμε τονίσει στη μελέτη μας, η Ε.Β.Ε.ΔΕΝ είναι η τυπική βάση του 10, αλλά ένα «δυναμικό» φίλτρο αποκλεισμού που θα καθορίζεται από το σύνολο των επιδόσεων όλων των υποψηφίων κάθε Επιστημονικού Πεδίου (ΕΠ). Υπενθυμίζουμε, επίσης, ότι υποψήφιοι με επίδοση χαμηλότερη της Ε.Β.Ε. ΔΕΝ έχουν καν το δικαίωμα κατάθεσης Μηχανογραφικού Δελτίου!

Η Ομοσπονδία και το Κλαδικό της Ινστιτούτο θα επεξεργαστούν τα στοιχεία που θα προκύψουν μετά τη δημοσιοποίηση των βάσεων και του αριθμού των επιτυχόντων και θα δώσουν στη δημοσιότητα την πλήρη εκτίμησή τους για τις επιπτώσεις της κυβερνητικής πολιτικής στις ζωές χιλιάδων παιδιών.

 Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί η ολιγωρία του Υπουργείου Παιδείας να δημοσιοποιήσει την κλιμάκωση των μορίων των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2021. Η απόκρυψη του σχετικού πίνακα, που τα προηγούμενα χρόνια ανακοινωνόταν μαζί με τα υπόλοιπα στατιστικά στοιχεία, υποκρύπτει ενδεχομένως την διάθεση του Υπουργείου να «κερδίσει» λίγες μόνο ημέρες, καθώς φοβάται την οργή των μαθητών(και των οικογενειών τους) που θα μείνουν εκτός νυμφώνος λόγω της εφαρμογής της Ε.Β.Ε.!

 

Δευτέρα 12 Ιουλίου 2021

Χυδαία προεκλογικά παιχνίδια στις πλάτες των ιδιωτικών εκπαιδευτικών από την Υπουργό Παιδείας και «ημέτερα» ΜΜΕ


Με οργή, χιλιάδες ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί παρακολουθούν ένα προεκλογικό θέατρο παραλόγου που παίζεται τις τελευταίες ημέρες από την Υπουργό Παιδείας κ. Κεραμέως και συγκεκριμένη εκπαιδευτική ιστοσελίδα, φίλα προσκείμενη σε αυτήν και στον σύνδεσμο των ιδιοκτητών.

Κανείς ιδιωτικός εκπαιδευτικός δεν πίστεψε ότι ξαφνικά η Υπουργός Παιδείας θέλησε να «χαρίσει» κάτι σε έναν κλάδο που εργασιακά έχει καταστρέψει με τα νομοθετήματά της. Ήταν κοινή εκτίμηση του εκπαιδευτικού κόσμου ότι η συμπερίληψη στο νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας του άρθρου 54 περί της δυνατότητας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών να επιλέγονται ως στελέχη εκπαίδευσης δεν έγινε για λόγους εκπαιδευτικής αξιοκρατίας αλλά προφανώς για να προωθηθούν σε κομβικές θέσεις  της διοικητικής ιεραρχίας (Διευθυντών Εκπαίδευσης κ.λπ.) άνθρωποι των ιδιοκτητών και του στενού κομματικού πυρήνα της Ν.Δ. Αν πράγματι η Υπουργός ήθελε να συζητήσει για τη δυνατότητα συνέχισης της επιλογής μας ως σχολικών συμβούλων (όπως ισχύει από την περίοδο Υπουργίας της κ. Μ. Γιαννάκου και μέχρι σήμερα), θα μας είχε καλέσει θεσμικά σε διάλογο και δεν θα είχε προβεί σε μια διάταξη που αποδεικνύεται τελικά φωτογραφική και για το λόγο αυτό μάλλον αποσύρεται.

Το άθλιο αυτό επικοινωνιακό παιχνίδι με την πρόθυμη συμμετοχή «ημέτερων» δημοσιογράφων αποτελεί την πλέον ηχηρή απόδειξη για κάθε ιδιωτικό εκπαιδευτικό, ακόμη και αυτών που αισθάνονται ιδεολογικά κοντά στην Ν.Δ, ότι τίποτα θετικό δεν έχει να περιμένει ο κλάδος από αυτή την κυβέρνηση και από αυτή την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Δεν είναι τυχαίο ότι με την απόσυρση της φωτογραφικής αυτής διάταξης, καταργείται πιθανότατα και η δυνατότητα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών να επιλέγονται ως σχολικοί σύμβουλοι. Και δυστυχώς, για τα εργασιακά δικαιώματα του κλάδου μας, έπεται ζοφερή συνέχεια…