Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022

Μετά τους μαθητές, τώρα στην ιδιωτική εκπαίδευση απολύουν και οι γονείς! Νηπιαγωγείο στη Θεσσαλονίκη διώχνει εκπαιδευτικό μετά από δήθεν «αξιολόγηση» γονέων!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

                       


Δεν έφθανε η απόλυση εκπαιδευτικού σε ιδιωτικό σχολείο της Δυτικής Αττικής μέσω. …δημοσκόπησης μαθητών, τώρα έρχεται απόλυση εκπαιδευτικού σε ιδιωτικό νηπιαγωγείο της Ανατολικής Θεσσαλονίκης μετά από δήθεν «αξιολόγηση» γονέων. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα επικίνδυνη εξέλιξη όχι μόνο για την ιδιωτική αλλά και για τη δημόσια εκπαίδευση, καθώς η γονεϊκή παρεμβατικότητα σε εργασιακά θέματα των εκπαιδευτικών φαίνεται ότι έχει μπει για τα καλά στην πολιτική ατζέντα, όπως φάνηκε από τις πρόσφατες δηλώσεις του Ευρωβουλευτή της ΝΔ κ. Κυμπουρόπουλου.

Η Ομοσπονδία μας πληροφορήθηκε για το απίστευτο αυτό περιστατικό από γονείς που αναστατωμένοι μας πληροφόρησαν ότι δέχθηκαν ένα e-mail από τον ιδιοκτήτη του νηπιαγωγείου, σύμφωνα με το οποίο η νηπιαγωγός αντικαθίσταται από άλλη εκπαιδευτικό για να «ενισχυθούν τα παιδιά σε όλους τους τομείς» (sic). Αναφέροντάς μας ότι «η δασκάλα μας ήταν πολύ καλή και την αγαπούσαν τα παιδιά», μας είπαν ότι η διοίκηση του σχολείου τις προηγούμενες ημέρες κυκλοφόρησε ένα excel που τους καλούσε να «βαθμολογήσουν» την απόδοση της νηπιαγωγού (Κύριος οίδε με τι επιστημονικά κριτήρια) και ότι τελικά, με βάση αυτή την «αξιολόγηση» την έδιωξαν!

Κι αν από την απόλυση μιας εκπαιδευτικού σε ένα νηπιαγωγείο μέσω τέτοιων διαδικασιών, πλήττονται κυρίως τα εργασιακά δικαιώματα ενός ανθρώπου και ο ψυχισμός των μικρών παιδιών που χάνουν τη δασκάλα τους στη μέση της χρονιάς, σε μια μεγαλύτερη τάξη όπου κρίνονται βαθμοί, προαγωγικοί και απολυτήριοι τίτλοι, τι ακριβώς θα γίνει; Θα δίνεται η εξουσία σε γονείς να προσλαμβάνουν (όπως μας είπε χθες ο κ. Κυμπουρόπουλος) ή να απολύουν; Θα καταντήσει έτσι η μαθησιακή διαδικασία ένα αλισβερίσι, όπου ο γονιός θα κρατάει στη δουλειά του τον εκπαιδευτικό που του κάνει τα χατήρια; Μήπως έχει ήδη αυτό αρχίσει να γίνεται; Μήπως θα πρέπει, λαμβάνοντας υπόψη το απολύτως απορρυθμισμένο εργασιακό καθεστώς στα ιδιωτικά σχολεία, όπου ένας εκπαιδευτικός μπορεί να απολυθεί οποιαδήποτε στιγμή χωρίς αιτιολόγηση, ακόμη και την ημέρα κατάθεσης των βαθμολογιών, το Υπουργείο Παιδείας να αποδεχθεί την πρόταση της ΟΙΕΛΕ και των Εργατικών Κέντρων για εξέταση των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων υπό δημόσιο έλεγχο;

Είναι, ίσως, η κατάλληλη στιγμή η εκπαιδευτική κοινότητα, πέρα από τα ζητήματα διαφάνειας και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση, να συζητήσει σοβαρά για το ρόλο των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Θα πρέπει να εκκινήσει διάλογος και να κατατεθούν προτάσεις για να διακριθεί η χρήσιμη γονεϊκή συνεισφορά σε ένα ανοιχτό, δημοκρατικό σχολείο, από τη γονεϊκή παρεμβατικότητα σε ένα πελατοκεντρικό σχολείο της αγοράς.

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2022

Εντείνεται η αγωνία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών για την κατάσταση στα Εκπαιδευτήρια Μ.Ν. Ράπτου στη Λάρισα – Ελπίδες ότι η δικαστική διαδικασία της Παρασκευής θα αποκαταστήσει την ομαλότητα

Πριν από ένα μήνα περίπου, μετά από δεκάδες καταγγελίες τρομοκρατημένων εκπαιδευτικών, είχαμε δημοσιεύσει ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ για την ανησυχητική κατάσταση που επικρατεί σε ένα ιστορικό ιδιωτικό εκπαιδευτήριο της περιφέρειας, τα Εκπαιδευτήρια Μ.Ν. Ράπτου στη Λάρισα. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, η εμπλοκή επιχειρηματιών και ανθρώπων που ισχυρίζονταν ότι εκπροσωπούν την Μητρόπολη Λάρισας στο σχολείο έχει επιβάλει ένα άνευ προηγούμενου κλίμα τρομοκρατίας με διοικητικές αλλαγές, με δυσμενείς μεταβολές στις εργασιακές σχέσεις, με εκφοβισμούς, με παρακολούθηση λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πληροφορούμαστε, επίσης, από γονείς που επικοινώνησαν μαζί μας ότι προετοιμάζεται αύξηση διδάκτρων, γεγονός που εντείνει ακόμη περισσότερο την αγωνία ότι η «νέα τάξη πραγμάτων» στο σχολείο έχει ως στόχο να απομυζήσει πόρους, φυσικά εις βάρος των γονέων και των μαθητών και τελικά της ίδιας της βιωσιμότητας ενός σχολείου που μέχρι πρότινος έσφυζε από οικονομική και εργασιακή υγεία.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που μας παρείχαν οι συνάδελφοι, την Παρασκευή 4/2 διεξάγεται στη Λάρισα δικαστική διαδικασία για το ιδιοκτησιακό ζήτημα του σχολείου. Εκφράζουμε την ευχή η απόφαση της δικαιοσύνης να λειτουργήσει προς όφελος της ομαλής λειτουργίας του σχολείου, του αρμονικού κλίματος ανάμεσα σε διοικούντες και εργαζόμενους και της βιωσιμότητας του μεγαλύτερου ιδιωτικού σχολείου της Θεσσαλίας. Επαναλαμβάνουμε ότι ως Ομοσπονδία μας αφήνει αδιάφορο το ποιος θα είναι ο ιδιοκτήτης. Δηλώνουμε όμως προς κάθε κατεύθυνση ότι θα δώσουμε τη μάχη με κάθε έννομο μέσο δίπλα στους συναδέλφους μας για να διασφαλιστούν τα στοιχειώδη δικαιώματά τους και να συνεχιστεί η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών εκπαίδευσης στο σχολείο.

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΣΙΕΛΒΕ ΓΙΑ ΠΑΡΑΤΥΠΗ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Κατόπιν ομόφωνης απόφασης του ΔΣ του ΣΙΕΛΒΕ καταγγείλαμε εχθές στις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την διαδεδομένη πρακτική κάποιων σχολείων της Θεσσαλονίκης να παραβιάζουν την ΚΥΑ 111525/ΓΔ4/2021 - ΦΕΚ 4188/Β/10-9-2021 για την διενέργεια τηλεκπαίδευσης. 

 Έτσι, αντί η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση να πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 1 της ΚΥΑ (μόνον όταν κάποιο τμήμα κλείνει λόγω Covid-19 ή κάποιος μαθητής/-τρια απουσιάζει λόγω μια σειράς σοβαρότατων προβλημάτων υγείας, όπως νεφροπάθειες, καρδιοπάθειες κλπ.) οι εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται από τους ιδιοκτήτες των σχολικών μονάδων να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση την ώρα του μαθήματος σε κάθε μαθητή ή μαθήτρια, ακόμη και έναν/μία, που απουσιάζει με συμπτώματα Covid-19 ή και για κάποιον άλλο λόγο!

Τονίσαμε ότι, πέρα από το σοβαρό πρόβλημα σύννομης λειτουργίας των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, επιπλέον υποβιβάζεται η ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ιδιαίτερα για τους μαθητές που παρίστανται στην σχολική αίθουσα.

Καλούμε τις αρμόδιες διευθύνσεις εκπαίδευσης να πράξουν τα αυτονόητα, ώστε οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να ασκούν το λειτούργημά τους με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες και όρους και να μην μετατρέπεται η ιδιωτική εκπαίδευση σε κράτος εν κράτει.