Εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας για τα δικαιολογητικά της άδειας ανατροφής τέκνου ιδιωτικών εκπαιδευτικών
Μια ιδιαίτερα χρήσιμη εγκύκλιο για εκατοντάδες ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς εξέδωσε η Αυτοτελής Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας. Πρόκειται για ένα κείμενο διευκρινίσεων για Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ιδιωτικά σχολεία και εκπαιδευτικούς σχετικά με τα δικαιολογητικά της άδειας ανατροφής τέκνου και της διαδικασίας που απαιτείται για την έκδοσή της.
Η επίσημη δημοσιοποίηση των δικαιολογητικών για την άδεια ανατροφής και των διαδικασιών που απαιτούνται ήταν μόνιμο αίτημα της ΟΙΕΛΕ και δεκάδων συναδέλφων, καθώς προέκυπταν συχνά θέματα, κυρίως λόγω της εμπλοκής τριών διαφορετικών Διευθύνσεων του Υπουργείου στα θέματα συλλογής και αξιολόγησης των δικαιολογητικών αυτών. Πολλές και πολλοί συνάδελφοι θυμούνται το τεράστιο πρόβλημα που προέκυψε το 2020, όταν εκατοντάδες μητέρες έμειναν απλήρωτες επί περίπου 7 μήνες λόγω της αδιαφορίας της τότε πολιτικής ηγεσίας για τα προβλήματα που προέκυψαν στις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου. Έτσι, υποχρεώθηκαν συνδικαλιστές της ΟΙΕΛΕ, χωρίς να είναι δική τους αρμοδιότητα, να συγκεντρώνουν τα δικαιολογητικά και, τελικά, να αναρτήσουν, προς χρήση συναδέλφων και σχολείων, τη σχετική λίστα.
Ωστόσο, η έκδοση της εγκυκλίου τερματίζει τις όποιες ασάφειες και δίνει τις πληροφορίες που απαιτούνται για την πιο ευαίσθητη, ίσως ομάδα ιδιωτικών εκπαιδευτικών, τους γονείς σε άδεια ανατροφής τέκνου.
Δείτε εδώ την σχετική εγκύκλιο
25.6.25 | | 0 Comments
Πραγματοποιήθηκε σήμερα σε θετικό κλίμα συνάντηση ανάμεσα στο ΔΣ της ΟΙΕΛΕ και στην Υπουργό Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη
Αρχικά τονίστηκε στην Υπουργό η
αναγκαιότητα επανεκκίνησης του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, ώστε να τεθούν
σε διαβούλευση κρίσιμα ζητήματα εκπαίδευσης. Μιλήσαμε για την άνευ προηγούμενου
υποβάθμιση του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού οικονομικά, κοινωνικά και ηθικά.
Αναφερθήκαμε στις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος των ιδιωτικών
εκπαιδευτικών, στα ιδιωτικά σχολεία, όπου η εφαρμογή του Νόμου Κεραμέως έχει
προκαλέσει ένα άνευ προηγούμενου κύμα φυγής από τα ιδιωτικά σχολεία (άνω του
40% έχουν απολυθεί ή παραιτηθεί σε λιγότερο από 5 χρόνια) και μια γιγάντωση της
εργοδοτικής παρανομίας. Στα φροντιστήρια και στα κέντρα ξένων γλωσσών, όπου η
έλλειψη συμβάσεων και η ασυδοσία πολλών ιδιοκτητών δημιουργούν μεσαιωνικές
σχέσεις εργασίας. Στα ιδιωτικά ΙΕΚ (ΣΑΕΚ), όπου οι αμοιβές των εκπαιδευτικών
είναι πενιχρές και πάντως πολύ μικρότερες από αυτές των συναδέλφων στις
δημόσιες δομές. Υποστήριξαμε ότι η εποπτεία πολλών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης
είναι ασθενική και ανεπαρκής και ότι πρέπει να υπάρξει άμεση παρέμβαση του
Υπουργείου, ώστε να ελέγχονται τουλάχιστον τα στοιχειώδη. Τονίσαμε ότι πρέπει
να τακτοποιηθεί νομοθετικά ο αρρύθμιστος χώρος των Κέντρων Μελέτης και να
υπάρξει πλαίσιο προδιαγραφών για τα summer camps, ώστε να μην
θρηνήσουμε θύματα. Επίσης, ετέθη το μείζον ζήτημα των ψηφιακών εργαζόμενων στην
εκπαίδευση που υποαμείβονται και είναι νομοθετικά "αόρατοι", ζητώντας
την ισοτίμησή τους με τους εκπαιδευτικούς της μη τυπικής εκπαίδευσης και την
κατάρτιση Εθνικού Μητρώου Ψηφιακών Πλατφορμών. Τέλος, καταθέσαμε την αναλυτική
πρόταση της ΟΙΕΛΕ για τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία και την "Μαύρη
Βίβλο" για την ιδιωτική εκπαίδευση με αναλυτική αναφορά στις βαρύτατες
παρανομίες που λαμβάνουν χώρα στον κλάδο μας.
Η Υπουργός εκτίμησε ότι ήταν μια
εξαιρετική συζήτηση όπου άνοιξαν πολλά θέματα. Τόνισε ότι η αναγνώριση της
προϋπηρεσίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών από τον προκάτοχό της ήταν μια ισχυρή
και δίκαιη πρωτοβουλία. Ανέφερε ότι θα υπάρξουν παρεμβάσεις για τα summer camps κι ότι μέχρι το τέλος του 2025 θα προχωρήσει η
νομοθέτηση για τα Κέντρα Μελέτης. Για τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων
γλωσσών είπε ότι θα εξετάσει την εποπτεία από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και
ότι θα μελετήσει τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, ώστε να
καταπολεμηθεί η αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία. Για τα ιδιωτικά σχολεία
ανέφερε ότι δεν θα αμφισβητήσει το βασικό κορμό του Νόμου Κεραμέως, αλλά ότι θα
εξετάσει βελτιώσεις που θα κάνουν πιο δίκαιο το πλαίσιο, όπως την βελτίωση της
ρύθμισης για την μονομερή, βλαπτική μεταβολή του ωραρίου μας. Τέλος, δεσμεύτηκε
ότι θα υπάρχει διαρκής διάλογος για την ΟΙΕΛΕ, όχι μόνο για τα κλαδικά μας
ζητήματα, αλλά για τα μείζονα θέματα του χώρου της Παιδείας, όπως πχ το σύστημα
πρόσβασης και το εθνικό απολυτήριο και η πιστοποίηση ξένων γλωσσών και
πληροφορικής.
Εμείς, ως Ομοσπονδία, ελπίζουμε ότι
η Υπουργός θα δει τα προβλήματα του χώρου και θα πράξει αναλόγως. Είναι προς
όφελος των ιδιωτικών δομών εκπαίδευσης και των παιδιών οι καλές εργασιακές
σχέσεις που εγγυώνται εξαιρετικής ποιότητας εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Θα
κρίνουμε αυστηρά, αλλά δίκαια το έργο της και θα αναδείξουμε κάθε θετική
πρωτοβουλία.
5.6.25 | | 0 Comments
Τα Εκπαιδευτήρια Μ. Ράπτου στην Λάρισα επισκέφθηκε κλιμάκιο του ΔΣ του ΣΙΕΛΒΕ
Κλιμάκιο του ΔΣ ΣΙΕΛΒΕ (Μ. Αηδονίδης, Δ. Σελέκος) επισκέφθηκε εχθές τα Εκπ. Ράπτου, στην Λάρισα, και συναντήθηκε με τις/τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων του σχολείου. Στην συνάντηση, που διοργάνωσε το Παράρτημα του ΣΙΕΛΒΕ στα Εκπ. Ράπτου, παρευρέθηκε διαδικτυακά και ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ, Γ. Χριστόπουλος, ο οποίος ενημέρωσε τους/τις συναδέλφους για τις τρέχουσες εξελίξεις στον κλάδο μας.
Στον φιλόξενο χώρο των εκπαιδευτηρίων δεκάδες εκπαιδευτικοί έθεσαν
ερωτήματα και ανησυχίες για μεγάλη ποικιλία ζητημάτων, δόθηκαν απαντήσεις και
διευκρινήσεις μέσα σε ένα εξαιρετικό κλίμα ενότητας και σύμπνοιας.
4.6.25 | | 0 Comments