Πρόεδρος ΟΙΕΛΕ: Υποκρισία και πρόκληση: 200 ευρώ (!) μείωση μηνιαίου μισθού, 10 ώρες παραπάνω (!!) ωράριο την εβδομάδα, κατάργηση (!!!) διακοπών η «αντιπρόταση» των ιδιοκτητών στην πρόταση της ΟΙΕΛΕ για συλλογική σύμβαση, εν μέσω έκρηξης κερδών και επενδύσεων στην ιδιωτική εκπαίδευση!

 Πριν καλά-καλά η ΟΙΕΛΕ αποστείλει στην αντιπροσωπευτικότερη εργοδοτική οργάνωση (τον Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων) την πρότασή της για σύναψη συλλογικής σύμβασης εργασίας, οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών μέσω άρθρου κορυφαίου στελέχους τους σε ειδησεογραφική ιστοσελίδα του συντηρητικού χώρου, έδωσαν την «απάντησή» τους. Μείωση μηνιαίου μισθού κατά 200 ευρώ (!), αύξηση ωραρίου κατά 10 ώρες (!!) την εβδομάδα, επί της ουσίας κατάργηση διακοπών (!!!).

Πρόκειται ίσως για την πιο …πρωτότυπη – και προκλητική – αντιπρόταση στα χρονικά των συλλογικών διαπραγματεύσεων στον πλανήτη και φανερώνει τόσο την απληστία της συγκεκριμένης επιχειρηματικής ομάδας όσο και την τεράστια απόσταση που τη χωρίζει από τους εργαζόμενους του χώρου της. Δεν βλέπουν (ή δεν τους ενδιαφέρει να δουν) ότι οι μισοί περίπου ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί είναι πρόθυμοι να αποχωρήσουν από τα ιδιωτικά σχολεία, απηυδισμένοι από τις κακές συνθήκες εργασίας και αμοιβής.

Επειδή δεν θέλουν να δώσουν απολύτως τίποτε, αλλά δεν θέλουν να το ομολογήσουν και δημόσια (παρακολουθούν οι γονείς που τρώνε τη μια αύξηση διδάκτρων πίσω από την άλλη…), επιλέγουν την άρνηση ντυμένη με έναν ψευδοφιλελεύθερο ιδεολογικό μανδύα. Ότι, τάχα, αυτοί επιθυμούν να υπογραφεί σύμβαση, μόνο αν τερματιστεί η σύνδεση των ιδιωτικών σχολείων με το κράτος και των εκπαιδευτικών με «τα προνόμια» του δημοσίου.

Επί της ουσίας, φυσικά, πρόκειται για μια υποκριτική απάντηση. Αν υπάρχει μια προνομιούχα ομάδα που επωφελείται από την  κρατική προστασία (που δήθεν «μάχονται») αυτή είναι οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων. Το «κακό» κράτος τους χαρίζει από το 2012-13 κέρδη περίπου 40 εκ. ευρώ ετησίως (τα οποία αφαιρέθηκαν από εμάς) και, κυρίως, το προνόμιο του να απονέμουν τίτλους σπουδών με κρατική ισοτιμία. Ποιο ιδιωτικό σχολείο, πέραν αυτών που παρέχουν πανάκριβα προγράμματα ΙΒ για παιδιά της ελίτ που θέλουν να φύγουν στο εξωτερικό, θα άντεχε την άρση της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να εκδίδει δικά του απολυτήρια χωρίς ισοτιμία και με εξετάσεις υπό την αυστηρή εποπτεία του δημόσιου; Πρακτικά, κανένα!

Το συμπέρασμα, πάντως, που εύκολα προκύπτει, είναι το εξής: Οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών θέλουν εκπαιδευτικούς που θα αμείβονται με το μισθό του ανειδίκευτου εργάτη και ταυτόχρονα θα αποδίδουν ισότιμους τίτλους με τα δημόσια σχολεία. Και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο. Για να δούμε, τολμούν να ζητήσουν, εκτός από μειώσεις μισθών, την πλήρη αποδέσμευση των τίτλων που εκδίδουν από τους τίτλους των δημόσιων σχολείων με όσα, άκρως επικίνδυνα, προκύπτουν από μια τέτοια εξέλιξη για τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων;

 «Ελάτε να φύγουμε από το «κακό» κράτος για να σας φάει ο κακός λύκος…»

Οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών, λοιπόν, δεν είναι αφελείς να πουν ανοιχτά στην κοινωνία και ιδίως στους γονείς πως δεν θέλουν να δώσουν δεκάρα παραπάνω στους εκπαιδευτικούς. Ιδιαίτερα σε μια περίοδο που οι γονείς είναι ήδη αντιμέτωποι με αυξήσεις διδάκτρων έως και 30% και που θα δουν με βεβαιότητα κάποιους από τους καλύτερους εκπαιδευτικούς των παιδιών τους να αποχωρούν για το δημόσιο. Επιλέγουν, λοιπόν, να «απειλήσουν» την ΟΙΕΛΕ και τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς πως, αν επιμείνουν στο (δίκαιο, ακόμη και με δική τους ομολογία στο άρθρο) αίτημα για αύξηση μισθών, θα «αντιπροτείνουν» (βλέπε, θα απαιτήσουν) από την πολιτεία να καταργηθεί πλήρως η σύνδεση των ιδιωτικών σχολείων με το Υπουργείο Παιδείας και η μισθολογική και – εν μέρει – εργασιακή ισοτίμηση με τους δημόσιους εκπαιδευτικούς. Εν ολίγοις, ζητούν:

  • Από τα 970 ευρώ οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να ξεκινούν από τα …780!
  • Να έχουν 40 ώρες εργασίας, αντί για τις σημερινές 30 (που στην ουσία όλοι γνωρίζουμε ότι είναι πάνω από 50 με το ένα τρίτο από αυτές να μην αμείβονται, παρανόμως φυσικά)
  • Να μην έχουν καθόλου διακοπές! Αυτή η αδιανόητη πρόταση ομολογείται εμμέσως στο συγκεκριμένο άρθρο, μέσω της πρότασης για πλήρη υπαγωγή των αδειών στην κοινή εργατική νομοθεσία. Όπως είναι γνωστό, οι ιδιωτικοί υπάλληλοι παίρνουν δύο ημέρες κανονικής άδειας το μήνα. Ποιος εκπαιδευτικός όμως θα μπορεί να την πάρει; Κανείς.
  • Επιπλέον, θέλουν η απασχόληση στα καλοκαιρινά φροντιστήρια ή τα summer camps που τώρα απαιτεί χωριστή σύμβαση, άρα πρόσθετη αμοιβή, να ενσωματωθεί στον τραγικό μισθό του ανειδίκευτου εργάτη που ο συντάκτης του άρθρου ονειρεύεται να αποδίδει στους εκπαιδευτικούς του.

Βέβαια, πρόκειται, όπως προαναφέρθηκε, για μια υποκριτική πρόταση. Κανείς ιδιοκτήτης, που βολεύεται από την διασύνδεση των σχολείων με το επίσημο εκπαιδευτικό σύστημα, δεν θα ρίσκαρε να χάσει την πελατεία του, κολυμπώντας στα άγνωστα ύδατα της έκδοσης προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων που δεν θα αναγνωρίζονταν από το κράτος.

Ποιοι είναι, τελικά, οι προνομιούχοι;

Στο άρθρο, για μια ακόμη φορά τα τελευταία χρόνια, εκπρόσωπος των ιδιοκτητών αποκαλεί τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς «προνομιούχους». Ας δούμε, όμως, ποιοι είναι οι πραγματικοί προνομιούχοι:

  • Το 2012 με μια προκλητική – όσο και παράνομα εκδοθείσα – γνωμοδότηση του ΝΣΚ (ο τότε Πρόεδρος του οποίου «ανταμείφθηκε» γι’ αυτήν λαμβάνοντας θέση στο ΔΣ της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας…) που υπέγραψε ο τότε Υπουργός Παιδείας Μπαμπινιώτης, εξομοιώθηκαν οι αποδοχές των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με αυτές των δημόσιων. Αυτό σήμαινε ότι 27 εκατομμύρια ετησίως πέταξαν από τις τσέπες μας και κατευθύνθηκαν στα ταμεία των ιδιοκτητών. Με αυτή την – ελάχιστα φιλελεύθερη – απόφαση (καθώς βάσει της εργατικής νομοθεσίας αλλά και του ν. 682/77, θα μπορούσαν, με επιχειρησιακή συνήθεια, να εξακολουθούν να δίδονται αυξημένες αποδοχές) εμείς χάσαμε το 40% των αποδοχών μας.
  • Ένα χρόνο μετά, ο τότε Υπουργός Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος επιβάλει την υποχρεωτική αύξηση διώρου χωρίς αμοιβή. Άλλα 12 εκατομμύρια ευρώ κατευθύνονται στις τσέπες των ιδιοκτητών.
  • Η συσσώρευση κερδών με τη βούλα του «κακού» κράτους, οδήγησε σε ένα πάρτι επενδύσεων. Πολλά ιδιωτικά σχολεία επεκτάθηκαν και έχτισαν κτήρια, ενώ πολυεθνικά funds έχουν ήδη εξαγοράσει 10 ιδιωτικά σχολεία. Το ποσό των επενδύσεων υπερβαίνει το ένα δις ευρώ! (Το τι έχουμε πάρει εμείς από αυτό τον τρελό χορό εκατομμυρίων, το γνωρίζει ο κάθε – εξοργισμένος – συνάδελφος).
  • Με το Νόμο Κεραμέως που επέβαλε ελεύθερες, χωρίς αξιολόγηση, απολύσεις, μειώσεις ωραρίου χωρίς αντικειμενικό λόγο, κατάργηση της συλλογικής λειτουργίας των σχολείων, πάνω από 4000 εκπαιδευτικοί έχουν ήδη φύγει εδώ και μια πενταετία, καθώς οι εργασιακές σχέσεις έχουν γίνει αβίωτες (απλήρωτη υπερωριακή εργασία, ανυπαρξία παιδαγωγικής αυτονομίας, bullying κ.λπ.). Άρα, ο συντάκτης του άρθρου δεν είναι ειλικρινής όταν γράφει ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί φεύγουν τώρα που «άνοιξε πρόσκαιρα το παράθυρο του δημόσιου». Έχουν αρχίσει να φεύγουν μαζικά από το 2020, όταν επήλθε η πλήρης ισοπέδωση των εργασιακών μας σχέσεων. Ας διαβάσουν την έρευνά μας για το Big Quit από την ιδιωτική εκπαίδευση που εκδόθηκε το 2022, ίσως πάρουν κάποια μαθήματα

Φεύγουν για τον «παράδεισο», ή ψάχνουν σανίδα σωτηρίας;

Οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων μονότονα αναπαράγουν το επιχείρημα ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί φεύγουν για τον «παράδεισο» του δημοσίου. Μόνο έτσι, βέβαια, δεν είναι τα πράγματα. Οι συνάδελφοί μας, απογοητευμένοι και εξοντωμένοι από τη βαναυσότητα των εργασιακών σχέσεων στα ιδιωτικά σχολεία, θα πρέπει να υπηρετήσουν τρία χρόνια ως αναπληρωτές, οπουδήποτε στην Ελλάδα, χωρίς πλήρη αμοιβή το καλοκαίρι και χωρίς καμιά βεβαιότητα μόνιμου διορισμού μετά από αυτό το διάστημα. Απλώς, επιλέγουν μια διέξοδο, μια σανίδα σωτηρίας, μια ελπίδα για κάτι καλύτερο, διότι δεν αντέχουν άλλο.

Αντί αυτό να προβληματίσει τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών, αντί να σκεφτούν πόσο ωφέλιμη θα ήταν μια συλλογική συμφωνία για μια δίκαιη αύξηση μισθών και για μια βελτίωση των συνθηκών εργασίας για τα σχολεία (που θα τους επέστρεφε πολλαπλάσια πίσω, καθώς ένα σχολείο με ευχαριστημένους εκπαιδευτικούς είναι ένα επιτυχημένο σχολείο), επιλέγουν να κρυφτούν πίσω από τα προνόμιά τους. Έτσι όμως, όχι μόνο εξοργίζουν το προσωπικό τους, αλλά κυρίως καταδικάζουν το ιδιωτικό σχολείο στη μετριότητα και το μετατρέπουν σε κέντρο διερχομένων χωρίς ποιότητα. Ας δουν το παράδειγμα μεγάλου ιδιωτικού σχολείου μέλους του ΔΣ του Συνδέσμου τους που, λόγω ακριβώς τέτοιων συνθηκών, έχει 160 (!) παραιτήσεις εκπαιδευτικών τα τελευταία 4 χρόνια. Αποτέλεσμα; Φέτος παρουσιάζει για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια μείωση εγγραφών. Οι γονείς βλέπουν και κρίνουν…

Όσο για το αν γίνεται να υπογραφεί συμφωνία πάνω από τον υπάρχοντα μισθό, ας ρωτήσουν κάποια από τα μη κερδοσκοπικά ιδιωτικά σχολεία που ενδιαφέρονται για τους εκπαιδευτικούς τους και τους ανταμείβουν ηθικά και υλικά. Τα λογικά, όμως, επιχειρήματα δείχνουν να μην αγγίζουν τη συγκεκριμένη επιχειρηματική ομάδα, που βλέπει κοντόφθαλμα και όχι μακροπρόθεσμα. Όταν όμως ξεκινήσει να ραγίζει το οικοδόμημα, όταν οι καλοί εκπαιδευτικοί θα έχουν πετάξει και όταν θα αρχίσουν να πετούν και οι γονείς – «πελάτες» για αλλού, θα είναι πολύ αργά…

Ψήφισμα ΔΣ ΣΙΕΛΒΕ κατά των διώξεων μελών του ΔΣ ΕΣΔΕΠ ΑΠΘ

 


ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΣ ΣΙΕΛΒΕ

ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ ΕΣΔΕΠ ΑΠΘ

 

Με ομόφωνη απόφασή του το ΔΣ του ΣΙΕΛΒΕ εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή του στο ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού ΑΠΘ και ιδιαίτερα στα μέλη του που διώκονται πειθαρχικά, γιατί συμπαραστάθηκαν στους φοιτητές τους που διεκδικούσαν αξιοπρεπείς συνθήκες στέγασης στις φοιτητικές εστίες.

Καταδικάζουμε τις αντιδημοκρατικές απόπειρες φίμωσης της συνδικαλιστικής δράσης και ζητούμε την απόσυρση των ανυπόστατων κατηγοριών εις βάρος των εκπαιδευτικών.

Απόφαση ΔΣ ΟΙΕΛΕ: Πρόσκληση στους ιδιοκτήτες για σύναψη συλλογικής σύμβασης με όρους αξιοπρεπούς αμοιβής και εργασίας, ώστε να ανακοπεί το κύμα της μεγάλης φυγής των ιδιωτικών εκπαιδευτικών

 


Μια κρίσιμη όσο και ιστορική απόφαση έλαβε χθες βράδυ μετά από πολύωρη συνεδρίασή του το Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ. Αποφασίστηκε να αποσταλεί πρόσκληση προς τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων για τη σύναψη συλλογικής σύμβασης, έτσι ώστε να βελτιωθούν οι άσχημες συνθήκες αμοιβής και εργασίας στα ιδιωτικά σχολεία και να ανακοπεί, έστω και την ύστατη ώρα, το κύμα φυγής εκπαιδευτικών από τα ιδιωτικά σχολεία για το δημόσιο. Θυμίζουμε ότι, με βάση επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας και μετριοπαθείς υπολογισμούς μας, πάνω από τους μισούς ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς έχουν καταθέσει αίτηση για ένταξη στον Πίνακα του ΑΣΕΠ.

Η χθεσινή μακρά συζήτηση ήταν ποιοτική, σε συναδελφικό και συνεργατικό κλίμα. Οι προτάσεις όλων των παρατάξεων ήταν εξαιρετικές και οι διαφορετικές προτάσεις που καταγράφηκαν κυρίως για ζητήματα τακτικής, θα εμπλουτίσουν και θα ενισχύσουν τη δράση μας. Η ΟΙΕΛΕ τις επόμενες ημέρες θα αποστείλει στο Σύνδεσμο των ιδιοκτητών πρόσκληση διαλόγου και θα καταρτίσει, με βάση τη χθεσινή συζήτηση, ένα σχέδιο σύμβασης που θα προτείνει:

α) Αυξήσεις μισθού και επιδομάτων για να εργαζόμαστε με αξιοπρέπεια

β) Θεσμικές προβλέψεις που θα κάνουν βιώσιμους τους όρους εργασίας μας

Από το Σεπτέμβριο θα πραγματοποιηθεί σειρά συνελεύσεων και επισκέψεων σε όσο το δυνατόν περισσότερους χώρους εργασίας για να αναλυθούν οι συνθήκες και να προχωρήσουμε, εάν χρειαστεί, σε κινητοποιήσεις.

Γιατί τώρα;

Η δυσφορία, η απογοήτευση και, συχνά, η οργή των συναδέλφων μας είναι μεγάλη. Έχοντας την ευκαιρία να επικοινωνήσουμε με εκατοντάδες ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα, η μόνιμη επωδός είναι «δεν αντέχουμε άλλο, θα φύγουμε». Ήδη, από το 2020 μέχρι σήμερα, τουλάχιστον 4000 εκπαιδευτικοί έχουν φύγει από την ιδιωτική εκπαίδευση, ποσοστό περίπου 40% του συνόλου των εκπαιδευτικών που υπηρετούσαν στα ιδιωτικά σχολεία εκείνο το έτος. Για ποιους λόγους το 70% των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (με βάση την έρευνά μας για το Big Quit του 2022) θέλει να φύγει από την εργασία του;

  • Οι χαμηλότατες αμοιβές. Από το 2012, οι αποδοχές μας μειώθηκαν κατά 40% περίπου, ενώ οι ιδιοκτήτες κέρδισαν σχεδόν 30 εκ. ευρώ ετησίως!
  • Οι κακές συνθήκες εργασίας. Απλήρωτη εργασία, παραβιάσεις του διδακτικού ωραρίου, παρανοϊκός φόρτος εργασίας (παράλληλα προγράμματα, συγγραφή εγχειριδίων, φωτοτυπιών κ.λπ., διαρκείς online συνεδριάσεις και συναντήσεις), αφάνταστες γονεϊκές πιέσεις, συχνό bullying.

Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που η ιδιωτική εκπαίδευση ανθεί. Πέρα από τα εκατοντάδες εκατομμύρια που κέρδισαν οι ιδιοκτήτες την περίοδο της κρίσης, πολλά ιδιωτικά σχολεία επεκτείνονται και σε άλλα επενδύουν πολυεθνικά funds, ενώ από το 2017 κι έπειτα καταγράφονται αυξήσεις εγγραφών έως και 10% ετησίως. Τα περισσότερα ιδιωτικά σχολεία έχουν λίστες αναμονής μαθητών. Και, βέβαια, σε πολλά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια καταγράφονται αυξήσεις – ρεκόρ στα δίδακτρα. Οι συνάδελφοι με απογοήτευση βλέπουν τα χρήματα να ρέουν στα ταμεία των επιχειρηματιών αλλά όχι στις τσέπες τους, παρά το γεγονός ότι έχουν παίξει τεράστιο ρόλο με την ποιότητα της δουλειάς τους στην ευημερία των ιδιωτικών σχολείων.

Έχει έρθει η ώρα οι ιδιοκτήτες και οι διοικήσεις των σχολείων να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Το προσωπικό δεν θα κρατηθεί ούτε με απειλές, ούτε με καλοπιάσματα και με επικλήσεις στον «πατριωτισμό» τους. Οι εποχές αυτές πέρασαν ανεπιστρεπτί. Η στεγαστική, η ενεργειακή κρίση και ο πληθωρισμός έχουν εξαφανίσει το ήδη πενιχρό μας εισόδημα. Ο όγκος, η ένταση και κυρίως η ποιότητα της δουλειάς δεν αντιστοιχούν σε μισθούς του χιλιάρικου. Επίσης, αν κάποιοι ιδιοκτήτες τρίβουν τα χέρια τους, επειδή θα φύγουν παλιοί (άρα «ακριβοί») εκπαιδευτικοί, ας το ξανασκεφτούν. Αν τα ιδιωτικά σχολεία γίνουν κέντρα διερχομένων – και με γνώμονα ότι όλο και λιγότεροι νέοι επιλέγουν το επάγγελμά μας (και ποιος τους αδικεί με αυτές τις συνθήκες…) – είναι μοιραίο ότι θα χάσουν την ποιότητά τους και κάποια από αυτά θα αρχίσουν να αιμορραγούν.

Τις επόμενες ημέρες θα δώσουμε στη δημοσιότητα την πρόσκλησή μας στους ιδιοκτήτες με την ευχή ότι θα ανταποκριθούν στο διάλογο. Μια συλλογική συμφωνία θα λειτουργήσει ευεργετικά σε πολλά επίπεδα για την ιδιωτική εκπαίδευση και ελπίζουμε οι επιχειρηματίες του χώρου μας να το αντιληφθούν. Με ικανοποιημένους εκπαιδευτικούς έχεις ποιοτικά σχολεία που λειτουργούν αρμονικά. Αυτό, δηλαδή, που θέλουμε όλοι για τα παιδιά μας.

Διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση ΟΙΕΛΕ – Greek Gaming Academy το Σάββατο 9 Μαΐου: Οι ευεργετικές συνέπειες του gaming και των Esports στην εκπαίδευση, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στον επαγγελματικό προσανατολισμό

 


Η ΟΙΕΛΕ και η Greek Gaming Academy οργανώνουν μια ανοιχτή, διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση, με θέμα τον ρόλο του gaming και των Εsports στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, το Σάββατο, 9 Μαΐου και ώρα 17:00.

Η Greek Gaming Academy είναι ένας φορέας που ασχολείται με το gaming και τα Εsports με πολλαπλούς στόχους. Ένας στόχος που ενδιαφέρει ιδιαίτερα την εκπαιδευτική κοινότητα, εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, είναι η τοποθέτηση του gaming στις σωστές του διαστάσεις και ταυτόχρονα η επιμόρφωση όλων, ώστε να αναδειχθούν οι (πολλές) θετικές του πλευρές.

Ο κύριος λόγος της συνεργασίας είναι να αναδείξουμε τις ευεργετικές συνέπειες του υπεύθυνου και καθοδηγούμενου gaming και των Esports για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των νέων παιδιών (αλλά και των ενηλίκων) και τις πολλαπλές και συναρπαστικές επιλογές που τους ανοίγονται για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Σε ένα μέλλον όπου η εργασία ψηφιοποιείται, τα περισσότερα επαγγέλματα θα είναι ψηφιακά ή θα απαιτούν την χρήση ψηφιακών εργαλείων. Μέσω του gaming και των Esports, επομένως, οι προοπτικές που ανοίγονται για τις νέες και τους νέους είναι σημαντικές.

Απευθυνόμαστε, λοιπόν, σε γονείς και εκπαιδευτικούς με στόχο την υπεύθυνη και τεκμηριωμένη ενημέρωσή τους για τις νέες ψηφιακές προσεγγίσεις στη μάθηση, καθώς και τη σύνδεσή τους με σύγχρονες μορφές επαγγελματικού προσανατολισμού.

Το gaming αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των μαθητών. Το ζητούμενο δεν είναι αν υπάρχει στη ζωή τους, αλλά πώς μπορεί να αξιοποιηθεί παιδαγωγικά, ενισχύοντας δεξιότητες , όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, η κριτική σκέψη, η στρατηγική, με παράλληλη έμφαση στην υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας.

Εισηγητές της εκδήλωσης είναι:

  • Μάριος Μπιτσικόκος, Pro Gamer, Coach, Streamer, Content Creator, Εισηγητής σεμιναρίων
  • Βίβιαν Χιονά, Iδρύτρια του Expat Nest – online ψυχολογική υπηρεσία, Ψυχολόγος με ειδίκευση στην Ψυχολογία του Παιδιού και του Εφήβου, καθώς και στην ψυχολογία της Υγείας
  • Νέλλη Μπέλκη, Σύμβουλος σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικός, Επιστημονικός Συνεργάτης του Εθνικού και Καποδιστριακού Παν/μιου Αθηνών
  • Βιβή Μαρκάτου, Παιδική Εικονογράφος, Content Creator
  • Βαγγέλης Σπανακάκης, Συνθέτης, Μουσικός Παραγωγός, Καθηγητής Μουσικής Τεχνολογίας
  • Γιάννης Αγκοπιάν, Καθηγητής Αθλητικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Χάγης

Σύντομο χαιρετισμό θα απευθύνουν οι:

  • Γιώργος Χριστόπουλος, Πρόεδρος ΟΙΕΛΕ και Αντιπρόεδρος ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ
  • Έφη Κωστίδου, Διευθύντρια Σπουδών CLN & GGA

Την εκδήλωση συντονίζει η Ήβη Δικαίου, CSR & Communications Associate GGA

Ημερομηνία: Σάββατο, 9 Μαΐου 2026
Ώρα: 17:00 – 18:30

Link: Join Zoom Meeting

https://us06web.zoom.us/j/82031589840?pwd=O4Ykt5ukYOLDsYaqK7bvdqN9oYgbad.1 


Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί συμμετέχουμε στην απεργιακή κινητοποίηση της Πρωτομαγιάς 2026.

 


Η μνήμη είναι πράξη. Θυμόμαστε και τιμούμε τους αγώνες των προηγούμενων γενεών για την απελευθέρωση της εργασίας από τα δεσμά της εκμετάλλευσης. Τιμούμε τους νεκρούς του Μάη 1936 στην Θεσσαλονίκη.

Σε μας, τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, τίποτε δεν μας χαρίστηκε, ποτέ δεν πάψαμε να αγωνιζόμαστε για να προασπίσουμε την ιδιότητα του Λειτουργού της Εκπαίδευσης μέσα στα ιδιωτικά σχολεία. Διεκδικούμε στην πράξη :

  • Επαναφορά των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας (ΣΣΕ)
  • Κατάργηση της ελεύθερης και αναιτιολόγητης απόλυσης
  • Έλεγχο και εφαρμογή της εκπαιδευτικής νομοθεσίας σε όλα τα ιδιωτικά σχολεία
  • Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού
  • Αμοιβή κάθε μορφής υπερεργασίας

Την Παρασκευή 1 Μάη, συγκεντρωνόμαστε στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, στις 10:30, και μεταβαίνουμε Μνημείο των πεσόντων εργατών, Εγνατία με Βενιζέλου.


Το μισθολόγιο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με τις δύο αυξήσεις του 2026 (μείωση φόρου Ιανουαρίου και αύξηση κατώτατου μισθού τον Απρίλιο) και με παραδείγματα

 


Αναρτάται το μισθολόγιο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, όπως έχει προκύψει μετά τις δύο αυξήσεις του 2026 και θα ισχύσει από το μισθό του Απριλίου (που καταβάλλεται στα τέλη του μήνα, όπως προβλέπει η νομοθεσία).

Η πρώτη ήταν η αύξηση του Ιανουαρίου που προέκυψε από τη νέα φορολογική κλίμακα και η δεύτερη από την οριζόντια αύξηση των 40 ευρών (μεικτά) που έλαβαν οι μισθωτοί λόγω της αύξησης του κατώτατου που ισχύει από 1ης Απριλίου και έχει συμπαρασύρει και το Ενιαίο Μισθολόγιο στο οποίο ανήκουν οι εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων.

Το μισθολόγιο είναι χωρισμένο σε κατηγορίες (εκπαιδευτικοί έως 25 χωρίς παιδιά, εκπαιδευτικοί 26 -30 ετών χωρίς παιδιά, εκπαιδευτικοί 26 -30 ετών με 1 παιδί, εκπαιδευτικοί άνω των 30 χωρίς παιδί, με 1 παιδί και με 2 παιδιά) που είναι οι συνηθέστερες. Αναγκαστήκαμε να φτιάξουμε τις βασικότερες κατηγορίες λόγω της πολυπλοκότητας και των πολλών διαφορετικών συνδυασμών που προκύπτουν για τους μισθούς με τη μείωση του φόρου τον Ιανουάριο. Ωστόσο και από αυτές τις κατηγορίες μπορεί κάποια/ος συνάδελφος να βγάλει συμπεράσματα για τις δικές του αυξήσεις.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Πολλές συναδέλφισσες και συνάδελφοι, κυρίως από τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, μας αναφέρουν ότι δεν έχει προστεθεί στις αποδοχές τους η αύξηση του Ιανουαρίου λόγω μείωσης της φορολογικής κλίμακας. Παρακαλούμε όλες και όλους που έχουν το ίδιο πρόβλημα ή/και θα διαπιστώσουν ότι ο μισθός Απριλίου που θα καταβληθεί σε λίγες ημέρες δεν περιλαμβάνει την οριζόντια αύξηση των 40 ευρώ μεικτά (περίπου 24 ευρώ καθαρά), να επικοινωνούν με την ΟΙΕΛΕ.

Δείτε εδώ το νέο μισθολόγιο με τις 2 αυξήσεις του 2026

Το ΔΣ του ΣΙΕΛΒΕ σάς εύχεται Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση



Το ελπιδοφόρο μήνυμα των ημερών ας φέρει ειρήνη στον κόσμο και καλύτερες μέρες στους εκπαιδευτικούς και στον κόσμο της εργασίας.

Ανάπτυξη και Σχεδίαση: Γιάννης Παπαδόπουλος, Τάσος Μπάρμπας, Μιγκιπή Αναστασία

Designed by Posicionamiento Web