ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ


Τις τελευταίες ημέρες με την αφορμή των Πανελλαδικών Εξετάσεων έχει στηθεί ένα επικίνδυνο επικοινωνιακό παιχνίδι που έχει ως στόχο τη διαφήμιση των εμπόρων της γνώσης και την προώθηση της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα θέματα της Φυσικής Προσανατολισμού που από πολλούς χαρακτηρίστηκαν εξαιρετικά δύσκολα και σχεδόν αδύνατο να επιλυθούν από τον μέσο μαθητή στον καθορισμένο χρόνο. Πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν εκφράσει την αγανάκτησή τους για τη δυσκολία των θεμάτων. Για το ζήτημα ανάρτησε ένα εξαίρετο κείμενο ο συνάδελφός μας και Αντιπρόεδρος του ΣΙΕΛ Στράτος Γεωργουδής, το οποίο ήδη αναδημοσιεύεται σε αρκετές ιστοσελίδες και αναδεικνύει τις ευρύτερες παιδαγωγικές και κοινωνικές διαστάσεις του ζητήματος.
Υπάρχουν, όμως, και κάποιοι που πανηγυρίζουν. Τόσο για τα θέματα της Φυσικής, όσο και για το θεσμό των Πανελλαδικών εν γένει. Αποτελεί πρόκληση εν μέσω γενικής κατακραυγής για το ζήτημα ο ιδεολογικός καθοδηγητής της ΟΕΦΕ και ο άνθρωπος πίσω από τη μεγαλύτερη αλυσίδα φροντιστηρίων στη χώρα να αναρτά στα social media πανηγυρισμούς για την «επιτυχία» να έχουν «πιάσει» στο φροντιστήριο πολλά από τα θέματα. Μάλιστα, δηλώνει περιχαρής ότι οι εκδόσεις του φροντιστηρίου παρείχαν “τη βασική ιδέα των δύο τελευταίων θεμάτων” της Φυσικής! Οι συμπτώσεις στο λαμπερό κόσμο της βιομηχανικής γνώσης πάντως μας βάζουν σε σκέψεις…(Διαβάστε τη σχετική ανάρτηση και βγάλτε τα συμπεράσματά σας):
Μαθήματα Φυσικής … Καλό το χθεσινό Διαγώνισμα και όλοι έχουν Δικαίωμα στην Επιτυχία … Μετά το “Έπεσε Σύρμα” των Μαθηματικών , το Επαναληπτικό της Φυσικής των Εκδόσεων μας είχε την Βασική Ιδέα των δυο τελευταίων θεμάτων… Η Αλήθεια είναι ότι και μια νεότευκτη Προσομοίωση είχε στο Τελικό της Διαγώνισμα παρόμοιο τρίτο και τέταρτο με αποτέλεσμα πολλοί να θορυβηθούν και να αναρωτηθούν …Ψυχραιμία και Ποτέ δεν θριαμβολογούμε αλλά για την Ιστορία το καταγράφω … Και στην Ιστορία είχαμε συμπτώσεις … Γιατί η Επιτυχία ανήκει στον Μαθητή και η Ευθύνη , ως γνωστόν , στον Φροντιστή …

Ταυτόχρονα, ΜΜΕ με την αφορμή των Εξετάσεων διαφημίζουν ακραίους εκπροσώπους της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης. Για το πολύ σοβαρό θέμα που έχει προκύψει με την ΕΡΤ υπάρχει χωριστή ανάρτηση. Επίσης, εκπαιδευτική ιστοσελίδα αναθέτει την παρουσίαση των θεμάτων των εξετάσεων και των λύσεών τους σε εκπροσώπους ενός ιδιωτικού σχολείου που βαρύνεται με εξαιρετικά σοβαρές παραβιάσεις της νομοθεσίας, διαφημίζοντάς το!
Η ΟΙΕΛΕ έχει εδώ και χρόνια επισημάνει τον κίνδυνο της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης και της μετατροπής ενός ευαίσθητου κοινωνικού αγαθού σε προϊόν. Όσα βλέπουμε αυτές τις ημέρες αποτελούν ένα ακόμη επεισόδιο του δράματος που ζει η Παιδεία στη χώρα μας με κύρια θύματα τα παιδιά.

Ανάπτυξη και Σχεδίαση: Γιάννης Παπαδόπουλος, Τάσος Μπάρμπας, Μιγκιπή Αναστασία

Designed by Posicionamiento Web