ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ – BOMBA: ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ «ΤΕΡΑΤΑ» ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ «ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ» ΜΟΙΡΑΖΟΥΝ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΣΠΟΥΔΩΝ – ΑΟΡΑΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΚΑΙ «ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟ ΝΕΟ ΟΡΑΜΑ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – Η ΟΙΕΛΕ ΣΤΕΛΝΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ


Χθες ένα από τα μεγαλύτερα freepress έντυπα, η Lifo, δημοσιοποίησε στην ιστοσελίδα της την ιστορία πίσω από το ντοκιμαντέρ ΙΧΘΥΣ που θα προβληθεί στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης σε λίγες ημέρες. Στο ντοκιμαντέρ καταγράφεται η περίπτωση μιας οικογένειας που λόγω «έλλειψης εμπιστοσύνης» στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν στέλνει τα παιδιά της στο σχολείο και έχει συνάψει συμφωνία με κάποιο ιδιωτικό  σχολείο για «να δώσουν (τα παιδιά) τις εξετάσεις και παρακολουθούν και κάποια πράγματα που είναι απαραίτητο να παρακολουθήσουν».
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΡΤΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕ ΠΑΤΕΝΤΑ Α ΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Εδώ έχουμε μια ελληνικής έμπνευσης παραλλαγή του homeschoolingόπου τα παιδιά της οικογένειας, αν και δεν φοιτούν στο σχολείο, παίρνουν (άγνωστο πώς, με ποιες διαδικασίες, ποιος αναλαμβάνει από τους εκπαιδευτικούς να υπογράψει βαθμούς) προαγωγικούς και απολυτήριους τίτλους σπουδών, ισότιμους με αυτούς των δημόσιων σχολείων και των ιδιωτικών που λειτουργούν νόμιμα. Είναι ακόμη άγνωστο, εάν η Διεύθυνση Εκπαίδευσης όπου ανήκει το σχολείο, ή οι υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας γνωρίζουν για το περιστατικό.
Βεβαίως, δεν είναι η πρώτη φορά που ιδιωτικά σχολεία-τέρατα δίνουν τίτλους σε μαθητές-φαντάσματα. Νωπή είναι η δημοσιοποίηση του ζητήματος της επανεξέτασης χιλιάδων κατόχων παράνομων τίτλων μαθητών από ιδιωτικά ΤΕΕ. Η μεγάλη πλειονότητα των μαθητών δεν παρακολούθησαν ποτέ, ή παρακολούθησαν πλημμελώς μαθήματα και απλώς πλήρωσαν για να πάρουν τον «άριστο» τίτλο σπουδών. Σήμερα υπάρχουν συγκεκριμένα ιδιωτικά σχολεία που «μοιράζουν» τίτλους σπουδών σε μαθητές που δεν φοιτούν, ή από εκπαιδευτικούς που δεν διδάσκουν, κάποια εκ των οποίων βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής.
HOMESCHOOLING: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΟΠΛΟ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΩΝ
Σε ό, τι αφορά την κατ’ οίκον εκπαίδευση (homeschooling), αυτή αποτελεί κεντρικό στόχο της ευρωπαϊκής ΜΚΟ που εκπροσωπεί τα «ελεύθερα» (ιδιωτικά) σχολεία στην Ευρώπη, και της οποίας μέλος είναι ο εδώ Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων. Για ποιο λόγο; Όχι, φυσικά, για την δήθεν «ελεύθερη επιλογή των γονέων», όπως παραπλανητικά αναφέρουν. Η μετατροπή των ιδιωτικών σχολείων σε γραφεία εκτύπωσης τίτλων που θα απονέμονται, μετά αμοιβής, σε μαθητές-φαντάσματα, εξυπηρετεί τόσο τους επιχειρηματίες που θα εισπράττουν τα χρήματα των γονέων χωρίς να χρειάζεται να πληρώνουν εκπαιδευτικό προσωπικό πλήρους απασχόλησης, όσο και τους προερχόμενους από την ελίτ γονείς των οποίων τα τέκνα θα λαμβάνουν άκοπα απολυτήρια και δεν θα χρειάζεται να αναμιγνύονται κοινωνικά με «κατώτερης κάστας» παιδιά. Αυτή η παρασιτική αντίληψη συνοδεύεται από μια εξαιρετικά επικίνδυνη αντίληψη κοινωνικής καθαρότητας που αγγίζει τα όρια του ρατσισμού. Είναι δε παιδαγωγικά και κοινωνιολογικά εξαιρετικά επικίνδυνη, διότι νέα παιδιά δεν θα μεγαλώνουν πια με τη συντροφιά των συνομηλίκων τους, αλλά μέσα σε ένα αποστειρωμένο οικιακό περιβάλλον με απρόβλεπτες και δραματικές συνέπειες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το lobbyτων υποστηρικτών του homeschoolingσε χώρες όπως οι ΗΠΑ συνδέεται με ακραίες συντηρητικές ομάδες φονταμενταλιστών χριστιανών, νεοφιλελεύθερων που επιδιώκουν τη διάλυση του οργανωμένου εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και του λόμπι που υποστηρίζει την οπλοκατοχή. Τέλος, είναι εύλογο ότι η εξάπλωση τέτοιων μορφών ιδιωτικής εκπαίδευσης θα αποτελέσει ένα ακόμη μοχλό όξυνσης των εκπαιδευτικών και των κοινωνικών ανισοτήτων.
Η ΟΙΕΛΕ αποστέλλει επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας με την οποία ζητά την άμεση διερεύνηση του ζητήματος που προκύπτει από την αποκάλυψη του ντοκιμαντέρ ΙΧΘΥΣ και την ευρύτερη αντιμετώπιση του φαινομένου της έκδοσης παράνομων τίτλων σπουδών από ιδιωτικά σχολεία σε μαθητές που δεν παρακολουθούν μαθήματα. Επίσης αύριο η Ομοσπονδία θα ζητήσει εισαγγελική παρέμβαση για το ζήτημα. Ελπίζουμε η δικαιοσύνη να διερευνήσει το θέμα σε βάθος, διότι ο κίνδυνος για το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης και για τους μαθητές είναι πολύ μεγάλος.

Ανάπτυξη και Σχεδίαση: Γιάννης Παπαδόπουλος, Τάσος Μπάρμπας, Μιγκιπή Αναστασία

Designed by Posicionamiento Web