ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ Ο ΣΙΣ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΕΛΕ (ΕΜΜΕΝΟΝΤΑΣ ΣΕ ΠΑΡΑΘΕΣΜΙΚΕΣ ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ «ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ»), ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΡΟΝΙΖΟΥΝ…


Για μια ακόμη φορά η αντιπροσωπευτική εργοδοτική οργάνωση στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ο ΣΙΣ (Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων), αρνήθηκε πρόσκληση της ΟΙΕΛΕ για διάλογο. Την πρόσκληση είχε απευθύνει η Ομοσπονδία την περασμένη εβδομάδα για να συζητηθεί το θέμα των Διευθυντών των ιδιωτικών σχολικών μονάδων με την ελπίδα ότι θα μπορέσουν, επιτέλους, οι εκπρόσωποι εργοδοτών και εργαζόμενων να κάνουν αυτό που θεωρείται αυτονόητο σε ολόκληρη την Ε.Ε. Να συζητήσουν, δηλαδή, για τα προβλήματα του χώρου τους και να επιχειρήσουν να βρεθεί κοινός τόπος σε κάποια ζητήματα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο ΣΙΣ λέει ένα μεγαλοπρεπές «όχι» στο διάλογο και στη συνεννόηση. Βεβαίως με ανακοινώσεις του και με γκρίζα δημοσιεύματα σε φίλια ΜΜΕ δαιμονοποιεί την ΟΙΕΛΕ ως τον παράγοντα που θέλει δήθεν «τη διάλυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης». Η συμπεριφορά του, όμως, ως κοινωνικού εταίρου δείχνει ότι μάλλον το αντίθετο συμβαίνει. Δυστυχώς ο εργοδοτικός φορέας στην ιδιωτική εκπαίδευση θυσιάζει κάθε πιθανότητα να επανέλθει ο χώρος σε μια κανονικότητα  στο βωμό του βραχυπρόθεσμου κέρδους, εμμένει στη διατήρηση της σημερινής κατάστασης ανομίας που διαβρώνει τα ιδιωτικά σχολεία προκειμένου κάποια μέλη του να επωφεληθούν όσο μπορούν. Η λογική αυτή είναι κοντόφθαλμη και η Ομοσπονδία έχει προειδοποιήσει ότι η ιδιωτική εκπαίδευση σε καιρό κρίσης έχει πιθανότητες να επιβιώσει μόνο σε κλίμα εργασιακής ειρήνης, ελέγχου της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών και της νομιμότητας των διαδικασιών. Η κοινωνία βλέπει τι συμβαίνει και κρίνει.
Το ζήτημα των Διευθυντών είναι εξαιρετικά σημαντικό και η ΟΙΕΛΕ δεν θα σταματήσει να αναδεικνύει τις παθογένειες ενός συστήματος επιλογής που δεν διασφαλίζει συνθήκες νομιμότητας και διαφάνειας μέσα στα ιδιωτικά σχολεία. Εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ που βρέθηκαν σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας πληροφορήθηκαν έκπληκτοι για το μεγάλο αριθμό ιδιοκτητών που έχουν τύποις τον τίτλο του Γυμνασιάρχη/Λυκειάρχη και εμφανίζονται ως δήθεν διδάσκοντες, ενώ δεν ασκούν ούτε διοικητικά, ούτε διδακτικά καθήκοντα και υποχρεώνουν άλλους εκπαιδευτικούς, κάποιες φορές ακόμη και αδιόριστους, να τους αντικαθιστούν. Η αρρωστημένη αυτή κατάσταση γεννά σοβαρότατα ζητήματα ανομίας που φθάνουν μέχρι και στην έκδοση παράνομων τίτλων σπουδών. Σύντομα η ΟΙΕΛΕ θα υποχρεωθεί να καταθέσει στις εκπαιδευτικές αρχές και στη δικαιοσύνη όλα τα στοιχεία που συνέλεξε και θα συνεχίσει να συλλέγει.
Οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών έχουν δύο επιλογές. Είτε να εγκαταλείψουν τη μέχρι σήμερα τακτική τους και να προσέλθουν στο τραπέζι του διαλόγου για να υπάρξει μια δημοκρατική, ανοιχτή και ειλικρινής συζήτηση για όλα τα χρονίζοντα θέματα στην ιδιωτική εκπαίδευση, είτε να συνεχίσουν τις παραθεσμικές τους επαφές με ανθρώπους της τρόικα και άλλους «ενδiαφερόμενους» προκειμένου να συντηρήσουν μια παρασιτική κατάσταση, η  οποία εν τέλει βλάπτει την ιδιωτική εκπαίδευση.

Ανάπτυξη και Σχεδίαση: Γιάννης Παπαδόπουλος, Τάσος Μπάρμπας, Μιγκιπή Αναστασία

Designed by Posicionamiento Web