Τι προβλέπει η νομοθεσία για τη δυνατότητα των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών να εργαστούν ως μετακλητοί υπάλληλοι στον ευρύτερο δημόσιο τομέα
Με αφορμή το ερώτημα ορισμένων συνάδελφων στην Ομοσπονδία σχετικά με τη δυνατότητα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών να εργάζονται ως μετακλητοί υπάλληλοι στον ευρύτερο δημόσιο τομέα μας δίδεται η ευκαιρία να πούμε ορισμένα πράγματα που σχετίζονται με την ισοτιμία δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών και το νομοθετικό πλαίσιο, ιδιαίτερα σε ό, τι αφορά το Ν. 2986/2002, γνωστό ως Νόμο Ευθυμίου-Γκεσούλη.
Ο νόμος που ψηφίστηκε με καθυστέρηση είκοσι ολόκληρων ετών (μετά από το Ν. 1351/83) υπήρξε το τρίτο νομοθέτημα που προέκυψε μετά από σκληρούς αγώνες του κλάδου, το οποίο εφάρμοζε τη συνταγματική επιταγή για ισονομία δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Ο πρώτος είναι ο Ν. 682/77 (θεμελιώδης νόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση) και ο Ν. 1351/83 (νόμος Κακλαμάνη-Μώραλη) που «πάγωνε» τις απολύσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών μέχρις ότου υπάρξει νομοθέτηση για τα εργασιακά με βάση τα ισχύοντα κατά το Σύνταγμα.
Ο Ν. 2986/2002 καθόριζε τις εργασιακές σχέσεις του κλάδου και θέσπιζε, με βάση ευρωπαϊκά πρότυπα, ανεξάρτητη αρχή για τον έλεγχο των καταγγελιών σύμβασης των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. (Το νόμο αυτό επιχείρησε να ξηλώσει η συμμαχία νεοφιλελεύθερων πολιτικών/ΜΜΕ/σχολαρχών από το 2010 και μετά με αποκορύφωμα το Νόμο-έκτρωμα Αρβανιτόπουλου το 2014).
Η δυνατότητα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών να εργαστούν ως μετακλητοί στον ευρύτερο δημόσιο τομέα προβλέπεται από το Ν. 2986/2002
Στο συγκεκριμένο νόμο περιλαμβάνεται το άρθρο 13 στην παράγραφο 3 του οποίου αναφέρεται ότι οι αποχωρούντες από τα ιδιωτικά σχολεία εκπαιδευτικοί για να εργαστούν ως μετακλητοί στον ευρύτερο δημόσιο τομέα αναπληρώνονται με τη διαδικασία αναπλήρωσης των ιδ. εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε άδεια μητρότητας, ή εκπαιδευτική άδεια. Πιο συγκεκριμένα, το άρθρο αναφέρει:
(…)3. Οι προσλαμβανόμενοι ή απασχολούμενοι στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, κατά τις ισχύουσες διατάξεις, ως μετακλητοί υπάλληλοι ή υπάλληλοι με σχέση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή με ανάθεση έργου, εφόσον είναι εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αναπληρώνονται στα διδακτικά τους καθήκοντα με πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών κατά τις διατάξεις του άρθρου 35 παρ. 4 του Ν. 682/1977.
Όπως έχουμε αναφέρει σε πολλές δημόσιες ανακοινώσεις μας, βασική πηγή του νομοθετικού καθεστώτος που διέπει την ιδιωτική εκπαίδευση είναι το Σύνταγμα. Στο άρθρο 16, παρ. 8 περιγράφεται με σαφήνεια ότι τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια παρέχουν δημόσιο αγαθό και ως εκ τούτου τα σχολεία αυτά και οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών τους εποπτεύονται από την πολιτεία.Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί θεωρούνται λειτουργοί της εκπαίδευσης, ισότιμοι με αυτούς των δημόσιων, και όχι υπάλληλοι επιχείρησης. Η προϋπηρεσία μας στα ιδιωτικά σχολεία αναγνωρίζεται εδώ και τέσσερις δεκαετίες ως δημόσια προϋπηρεσία. Επίσης, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλεγούν ως σχολικοί σύμβουλοι, ως σύμβουλοι στο ΙΕΠ και ως βαθμολογητές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
4.10.17
|
Κατηγορία:
Ανακοινώσεις
|
This entry was posted on 4.10.17
and is filed under
Ανακοινώσεις
.
You can follow any responses to this entry through
the RSS 2.0 feed.
You can leave a response,
or trackback from your own site.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου