Η απάντηση της ΟΙΕΛΕ στην επιστολή του ΣΙΕΙΕ στην "Εφημερίδα των Συντακτών"
Όπως διαπιστώνετε, σήμερα πρωτοτυπήσαμε.
Δώσαμε στη δημοσιότητα ολόκληρη την επιστολή του ΣΙΕΙΕ προς την Εφημερίδα των Συντακτών, με την οποία επιτίθενται σε δύο δημοσιογράφους, τον κ. Χρήστο Κάτσικα και την κ. Διαλεχτή Αγγελή, για δημοσιεύματα που αφορούν το χάος που επικρατεί στην ιδιωτική εκπαίδευση. (Θα περιμένουμε να δούμε, αν δημοσιεύσουν την απάντησή μας στη δική τους ιστοσελίδα, ώστε να ενημερωθούν οι συνάδελφοί τους, ιδίως, οι έντιμοι ιδιοκτήτες που λειτουργούν τα σχολεία τους ως εκπαιδευτήρια, για όσα πράττει ο Σύνδεσμος που τους εκπροσωπεί). Δημοσιεύουμε την επιστολή, η οποία είναι μνημείο παραπληροφόρησης και ψεύδους, διότι είναι απαραίτητο να δουν τόσο οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί όσο και η ελληνική κοινωνία πώς συμπεριφέρεται μια πραγματική συντεχνία προνομιούχων (στον καιρό της κρίσης η νεοφιλελεύθερη προπαγάνδα έχει αναγορεύσει σε «προνομιούχους» τους εργαζόμενους των 700 ευρώ και σε «πληττόμενους» τους μεγαλοεπιχειρηματίες) που επιχειρεί να προστατεύσει με νύχια και με δόντια τα συμφέροντά της.
Πριν προχωρήσουμε στην ανάλυση του περιεχόμενου της επιστολής, είναι αναγκαίο να υπενθυμίσουμε για μια ακόμη φορά στους αναγνώστες ότι ο ΣΙΕΙΕ ήταν το πρώτο εργοδοτικό σωματείο που επιτέθηκε στον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας (με στόχο να εκδιωχθεί η ΟΙΕΛΕ από τα γραφεία της) και ένα από τα πρώτα που πίσω από την πλάτη των κοινωνικών εταίρων προσέτρεξε στην τρόικα (βλέπε Hobdari και την «μόνιμη» συνεργάτιδα – γιατί, άραγε; - όλων των Υπουργών Παιδείας αλλά και των σχολαρχών τα τελευταία χρόνια, Αθηνά Παπαδάκη) για να ζητήσει την κατεδάφιση των εργασιακών δικαιωμάτων του κλάδου που εκπροσωπεί. Η εισαγωγή αυτή είναι χρήσιμη, διότι είναι απαραίτητο ο αναγνώστης να γνωρίζει την ιδεολογική/πολιτική αφετηρία των συντακτών της επιστολής του ΣΙΕΙΕ. Ακόμη και σε βαθιά συντηρητικές κοινωνίες εργοδοτικές οργανώσεις δεν έφθασαν ποτέ σε σημείο να θέλουν να βγάλουν από τη μέση με κάθε τρόπο τις εργατικές ενώσεις.Δυστυχώς ο ΣΙΕΙΕ απέδειξε με την πρακτική του ότι δεν αντέχει το διάλογο, τη σύνθεση των απόψεων, την θεσμοθετημένη αντιπαράθεση, αλλά προτιμά την εξωθεσμική λειτουργία, την καμαρίλα, την υπέρβαση νόμων και θεσμών για να επιβληθεί το δίκαιο του ισχυρού.
Όμως, γνωρίζουν ότι δεν είναι πολύς ο καιρός της παντοδυναμίας τους και των πολιτικών τους συνοδοιπόρων. Και τώρα που τα πράγματα γίνονται ασφυκτικά με το άνοιγμα υποθέσεων σε ευρωπαϊκούς θεσμούς και στη δικαιοσύνη, ο πανικός γίνεται φανερός. Πώς αλλιώς, παρά μόνο ως προϊόν πανικού, μπορεί να εξηγηθεί η συρραφή παραποιημένων στοιχείων και αμήχανων επιχειρημάτων στην επιστολή τους αυτή; Εξηγούμαστε:
· Αναφέρονται οι του ΣΙΕΙΕ σε «κοινό πλαίσιο εποπτείας δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων». Όπως όλοι γνωρίζουν, αυτό πλέον δεν υφίσταται μετά τα νομοθετικά εκτρώματα του προστάτη των ιδιοκτητών Αρβανιτόπουλου. Κι αυτό δεν το λέει η ΟΙΕΛΕ, το λέει η Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης που αναγκάστηκε, μετά από επίμονα ερωτήματα πολλών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης από όλη τη χώρα και υπό την πίεση της ΟΙΕΛΕ, να καταθέσει με τη σειρά της ερώτημα στο ΝΣΚ για να διαπιστώσει τι ισχύει πλέον στην ιδιωτική εκπαίδευση. Από όσο γνωρίζουμε, οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται από το κράτος και η εργασιακή τους πορεία ελέγχεται από αυτό. Από το καλοκαίρι κι έπειτα το σύνολο σχεδόν των προσλήψεων (αλλά και των απολύσεων) δεν κοινοποιούνται πλέον από τους ιδιοκτήτες στα γραφεία εκπαίδευσης. Επομένως και το επιχείρημα περί «επετηρίδας της ιδιωτικής εκπαίδευσης» είναι αστείο, διότι ουδείς μπορεί να διαπιστώσει, εάν όντως οι προσληφθέντες είναι εγγεγραμμένοι εκεί, ή αν έχουν τα τυπικά προσόντα πρόσληψης. Θα δώσετε, άραγε, κύριοι του ΣΙΕΙΕ ανοιχτά στη δημοσιότητα αναλυτικά τη λίστα των εκπαιδευτικών ΟΛΩΝ των σχολείων-μελών σας και θα επιτρέψετε τον έλεγχο της πολιτείας για να διαπιστωθεί πόσοι εκπαιδευτικοί είναι νόμιμοι στα σχολεία σας;
· Επειδή η σύγχυση γεννά παρανοήσεις, στην επιστολή τους οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών πέφτουν σε ερασιτεχνικές αντιφάσεις. Από τη μια μιλούν για «ενιαίο εποπτικό πλαίσιο δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων» (άρα εποπτεία από το Υπουργείο Παιδείας), ενώ από την άλλη πανηγυρίζουν που ο έλεγχος των εκπαιδευτικών περνά στο …Υπουργείο Εργασίας. Αυτός ήταν ο στόχος τους, να μην εποπτεύονται πια τα σχολεία τους από το Υπουργείο Παιδείας και να αρχίσουν το πάρτι. Ποιο πάρτι; Θα δείτε πιο κάτω γιατί ειδικά το ΔΣ του ΣΙΕΙΕ θέλει να αποφύγει πάση θυσία τον έλεγχο των σχολείων των μελών του από την πολιτεία.
· Στο πλαίσιο της σύνταξης μιας εμφανώς αμήχανης επιστολής που επιχειρεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα μπορούμε εν μέρει να δικαιολογήσουμε την προπαγάνδα, την προβοκάτσια και τις παρανοήσεις. Όμως δεν δικαιολογούνται οι συντάκτες της επιστολής να προχωρούν σε παραποίηση ακόμη και αποφάσεων της δικαιοσύνης για να ενισχύσουν την επιχειρηματολογία τους. Γράφουν ότι για τους 2.000 παράνομους τίτλους σπουδών η δικαιοσύνη έχει αποφανθεί ότι από τα καταγγελλόμενα δεν προκύπτουν στοιχεία για δίκη. Η αλήθεια, φυσικά, είναι τελείως διαφορετική:
1.Η απόφαση μπήκε στο αρχείο (η ΟΙΕΛΕ έχει ζητήσει από τον Άρειο Πάγο την αναψηλάφηση της υπόθεσης), διότι τα αδικήματα(επομένως αναγνωρίζεται το παράνομο των ενεργειών) έχουν παραγραφεί, λόγω της παρόδου πενταετίας από την τέλεσή τους.
2.Μιλούν για «μερικές δεκάδες τίτλους». Η Ομοσπονδία προσκόμισε στη δικαιοσύνη και στο Υπουργείο Παιδείας ονομαστικά στοιχεία για 2.000 παράνομους τίτλους (κι αυτοί μόλις από δύο σχολεία, ενώ για πολλά χρόνια παράνομους τίτλους προσκόμιζαν 7 σχολεία στη Λάρισα, 2 στα Τρίκαλα, 3 στη Θεσσαλονίκη, 2 στην Αθήνα κ.λπ.). Εκατοντάδες απόφοιτοι έχουν παράνομα διοριστεί στο δημόσιο τομέα και ελπίζουμε σύντομα να ξεκινήσει η διακρίβωση των στοιχείων.
3. Τα στελέχη της εκπαίδευσης της περιοχής που αναμίχθηκαν στην έκδοση των τίτλων έχουν τεθεί εδώ και μερικούς μήνες και τελούν ακόμη σε διαθεσιμότητα (προφανώς, επειδή η υπόθεση – κατά τον ΣΙΕΙΕ – είναι …ασήμαντη)
· Σκωπτικά αναφέρονται στα «συγκλονιστικά στοιχεία» που αναφέρεται η Ομοσπονδία για τους παράνομους τίτλους, υπονοώντας ότι τέτοια δεν υφίστανται. Ή έχουν άγνοια κινδύνου οι «συνάδελφοί» μας, είτε επιχειρούν να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις. Διότι τα στοιχεία είναι πράγματι συγκλονιστικά και έχουν κατατεθεί στη δικαιοσύνη. Δεκάδες ιδιωτικά σχολεία στα Γιάννενα, στην Πάτρα, στη Λάρισα, στα Τρίκαλα, στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στα Χανιά, άλλα με παράνομο προσωπικό, άλλα χωρίς άδεια λειτουργίας, άλλα έχοντας υποπέσει σε βαρύτατες παραβιάσεις της εκπαιδευτικής και της ευρύτερης εργατικής νομοθεσίας, έχουν εκδώσει χιλιάδες παράνομους τίτλους σπουδών σε βάθος δεκαετίας, τίτλοι οι οποίοι θα πολλαπλασιαστούν από φέτος με την απόλυτη απορρύθμιση στην ιδιωτική εκπαίδευση, όταν ουδείς γνωρίζει ποιοι διδάσκουν και τι, ποια ωρολόγια προγράμματα ισχύουν, πώς θα διεξαχθούν σοβαρές ενδοσχολικές εξετάσεις (βλέπε Τράπεζα Θεμάτων).
· Για μια ακόμη φορά, εσκεμμένα και δόλια, παραποιούν την πραγματικότητα σε σχέση με το καταστατικό της ΟΙΕΛΕ. Οι του ΣΙΕΙΕ προσπαθούν να πείσουν ότι η Ομοσπονδία γενικώς και αορίστως θέλει την «κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης». Διαβάζουν, όμως, αυτό που θέλουν. Το καταστατικό της ΟΙΕΛΕ είναι σαφές. Στο άρθρο 7, παρ. γ, αναφέρεται ρητώς ότι εφόσον καταργηθεί το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την ιδιωτική εκπαίδευση και που προστατεύει τη συνταγματική επιταγή (βλέπε άρθρο 16 του Συντάγματος), πλέον η ιδιωτική εκπαίδευση δεν έχει λόγο ύπαρξης. Τούτο είναι εύλογο, διότι, εάν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια δεν εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας σε ό, τι αφορά τη λειτουργία τους και την εργασιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών, τότε υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να αλλοιωθεί το εκπαιδευτικό αγαθό που παρέχουν. Η ΟΙΕΛΕ επιδιώκει τα ιδιωτικά σχολεία να λειτουργούν σύμφωνα με όσα επιτάσσει το Σύνταγμα και να εξακολουθούν να παρέχουν δημόσιο αγαθό. Αυτή η λειτουργία είναι ωφέλιμη για όλους: για την κοινωνία, τους μαθητές, την εκπαίδευση συνολικά. Ευτυχώς πολλά ιδιωτικά σχολεία το πράττουν. Δυστυχώς, όμως, ο ΣΙΕΙΕ επιδιώκει το αντίθετο. Τα ιδιωτικά σχολεία να λειτουργούν χωρίς έλεγχο, χωρίς εργασιακές σχέσεις, εντελώς ασύδοτα. Ποιος, επομένως, επιδιώκει την κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης ως τμήματος του ευρύτερου εκπαιδευτικού συστήματος; Μάλλον ο ΣΙΕΙΕ και όχι η ΟΙΕΛΕ.
· Ο ΣΙΕΙΕ στην επιστολή εμφανίζεται ως τιμητής της νομιμότητας. Εμείς θα ζητήσουμε από το Σύνδεσμο να απαντήσει: Τι έχει να πει για το καρτέλ της αθλιότητας στα περισσότερα ιδιωτικά νηπιαγωγεία της χώρας με τη σαφή καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, αλλά και του νόμιμου ωραρίου των εκπαιδευτικών;
· Μια κουβέντα μόνο για τη θρασεία αναφορά στον «τρόμο» των εκπαιδευτικών. Προφανώς οι άνθρωποι που την τελευταία τετραετία έχουν κερδίσει τουλάχιστον 150 εκατομμύρια ευρώ από το μόχθο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με τα νομοθετήματα της κυβέρνησης (μισθολόγιο, αύξηση ωραρίου, μείωση αποζημιώσεων, δραματική συρρίκνωση του κόστους με τις μαζικές απολύσεις) αντιμετωπίζουν ως «αναλώσιμο υλικό» αυτούς που απολύουν με συνοπτικές διαδικασίες. (Και ποιοι είναι αυτοί; Εκπαιδευτικοί με κοινωνικοί δράση, άνθρωποι που έχουν διεκδικήσει το δίκιο τους και διώκονται εκδικητικά, ακόμη και συνάδελφοι που βρίσκονται σε κάποιου είδους άδεια). Οι άνθρωποι αυτοί είναι φυσικό να διασκεδάζουν με τον «τρόμο» αυτών που καθημερινά απειλούνται με απόλυση, καθώς, τουλάχιστον ορισμένοι εξ αυτών, επεδίωκαν όχι να αναλάβουν την ηγεσία ενός παιδαγωγικού οργανισμού, αλλά το να γίνουν «αφεντικά» μαγαζιών που θα πουλά «εμπόρευμα».
Αναρωτιέται κανείς εύλογα. Γιατί ο ΣΙΕΙΕ σπατάλησε 3 και πλέον σελίδες επιστολής για τα δημοσιεύματα μιας εφημερίδας; Απαντούμε: Αναφερθήκαμε και πιο πάνω ότι ειδικά το ΔΣ του ΣΙΕΙΕ έχει ιδιαίτερο λόγο να επιδιώκει την με κάθε τρόπο απομάκρυνση κάθε είδους ελέγχου της πολιτείας από τα ιδιωτικά σχολεία. Κάποιοι από τους ιδιοκτήτες, ακόμη και μέλη του ΔΣ του Συνδέσμου, φοβούνται τον έλεγχο και την αποκάλυψη στοιχείων στη δικαιοσύνη και, κυρίως, στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ενοχλούνται για δημοσιεύματα που αποκαλύπτουν την αλήθεια για την κατάσταση στα ιδιωτικά σχολεία, γι’ αυτό έχουν πανικοβληθεί για την προσφυγή των κοινωνικών εταίρων στην Κομισιόν για τους παράνομους τίτλους. Για ποιο λόγο;
· Μήπως επειδή σε μεγάλο και ιστορικό σχολείο μέλους του ΔΣ του ΣΙΕΙΕ βασικά στελέχη του είναι εδώ και πολλά χρόνια δύο (2) ιδιοκτήτες φροντιστηρίων (!), γεγονός που βάναυσα καταστρατηγεί την κείμενη νομοθεσία; Οι τίτλοι που υπογράφουν οι συγκεκριμένοι είναι νόμιμοι, κύριοι του ΣΙΕΙΕ;
· Μήπως επειδή άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος του ΣΙΕΙΕ απασχολούσε στο σχολείο του 35 (!) εκπαιδευτικούς χωρίς νόμιμα διοριστήρια; Πόσες εκατοντάδες παράνομους τίτλους έχουν υπογράψει μόνον αυτοί οι εκπαιδευτικοί, κύριοι του ΣΙΕΙΕ;
· Μήπως επειδή άλλο μέλος του ΔΣ του ΣΙΕΙΕ, προκειμένου να αποφύγει τον έλεγχο που διενήργησε στο σχολείο του η οικεία Διεύθυνση, κλείδωσε τους εκπαιδευτικούς στα αποχωρητήρια για να μην αποκαλυφθούν οι παρανόμως εργαζόμενοι;
Βρισκόμαστε σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι για την ιδιωτική εκπαίδευση. Σε λίγες ημέρες συζητείται το φλέγον ζήτημα της νομιμότητας και της ισοτιμίας των τίτλων που εκδίδονται στα ιδιωτικά σχολεία τόσο σε επίπεδο κοινωνικών εταίρων (συνάντηση ΔΣ ΟΙΕΛΕ και ΟΛΜΕ), όσο και στην Κομισιόν που μέλη της εμφανίζονται ιδιαίτερα θορυβημένα για το ζήτημα. Οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών φοβούνται, γι΄αυτό άλλωστε μήνυσαν τον πρόεδρο της ΟΙΕΛΕ για την προσφυγή αυτή και δεν αρκέστηκαν σ’ αυτό (δικαίωμά τους, άλλωστε), αλλά δημοσιοποίησαν μια κατάπτυστη, υβριστική επιστολή εναντίον του Προέδρου, αλλά και του συνόλου των συνδικαλιστών της Ομοσπονδίας με εκφράσεις πρωτοφανείς, δηλωτικές του μένους τους εναντίον των εκπροσώπων των εργαζόμενων. Κυρίως όμως φοβούνται το ενδεχόμενο της πολιτικής αλλαγής και της κατάργησης των νομοθετικών τερατουργημάτων της μαύρης μνημονιακής περιόδου.
Έχουμε δηλώσει κατ’ επανάληψη και το επαναλαμβάνουμε. Πολλά ιδιωτικά σχολεία αποτελούν συνεπέστατα εκπαιδευτικά ιδρύματα με σοβαρή προσφορά στην ελληνική κοινωνία και στην εκπαίδευση, που σέβονται μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Επίσης, οι διαφορές μας με το ΔΣ του ΣΙΕΙΕ και τα μέλη του δεν έχει προσωπικό χαρακτήρα. Είναι βαθιά ιδεολογικές και πολιτικές. Θα ήταν ευχής έργον, παρά τις διαφορές αυτές, να μπορούμε να καθίσουμε στο τραπέζι του διαλόγου και να βρούμε σημεία συναίνεσης για το καλό της εκπαίδευσης και των σχολείων. Πώς όμως; Μ’ αυτούς που επιδιώκουν να μας πετάξουν από τα γραφεία μας; Μ΄αυτούς που τρέχουν στην τρόικα για να μην υπάρχουν εργασιακές σχέσεις; Μ΄αυτούς που καλύπτουν πολιτικά εξόφθαλμες παρανομίες μελών τους; Μ’ αυτούς που πανηγύριζαν με σκωπτικά ποιηματάκια την επόμενη της νομοθέτησης των μαζικών και αναιτιολόγητων απολύσεων; Μ’ αυτούς που μας υβρίζουν και μας συκοφαντούν; Μ’ αυτούς που έχουν στο ΔΣ τους εκλεγμένα μέλη που παραβιάζουν ανερυθρίαστα τη νομιμότητα;
Η αλήθεια είναι σκληρή και αδυσώπητη, αγαπητοί «συναδελφοι». Στο σπίτι του κρεμασμένου, δεν μιλάνε για σκοινί.
ΥΓ Επειδή είστε ιδιαίτερα ευαίσθητοι, όταν κάποιος θίγει την παραβίαση της νομιμότητας σε ιδιωτικά σχολεία, αναρωτιόμαστε: Θα αναρτήσετε, άραγε, ανακοίνωση (ή μήπως θα καταθέσετε μήνυση) εναντίον του Υπουργού Παιδείας, ο οποίος μίλησε δημόσια στα ΜΜΕ για τουλάχιστον 50 ιδιωτικά σχολεία που χρωστούν στα ασφαλιστικά ταμεία δεκάδες εκατομμύρια ευρώ; Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα.
Δώσαμε στη δημοσιότητα ολόκληρη την επιστολή του ΣΙΕΙΕ προς την Εφημερίδα των Συντακτών, με την οποία επιτίθενται σε δύο δημοσιογράφους, τον κ. Χρήστο Κάτσικα και την κ. Διαλεχτή Αγγελή, για δημοσιεύματα που αφορούν το χάος που επικρατεί στην ιδιωτική εκπαίδευση. (Θα περιμένουμε να δούμε, αν δημοσιεύσουν την απάντησή μας στη δική τους ιστοσελίδα, ώστε να ενημερωθούν οι συνάδελφοί τους, ιδίως, οι έντιμοι ιδιοκτήτες που λειτουργούν τα σχολεία τους ως εκπαιδευτήρια, για όσα πράττει ο Σύνδεσμος που τους εκπροσωπεί). Δημοσιεύουμε την επιστολή, η οποία είναι μνημείο παραπληροφόρησης και ψεύδους, διότι είναι απαραίτητο να δουν τόσο οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί όσο και η ελληνική κοινωνία πώς συμπεριφέρεται μια πραγματική συντεχνία προνομιούχων (στον καιρό της κρίσης η νεοφιλελεύθερη προπαγάνδα έχει αναγορεύσει σε «προνομιούχους» τους εργαζόμενους των 700 ευρώ και σε «πληττόμενους» τους μεγαλοεπιχειρηματίες) που επιχειρεί να προστατεύσει με νύχια και με δόντια τα συμφέροντά της.
Πριν προχωρήσουμε στην ανάλυση του περιεχόμενου της επιστολής, είναι αναγκαίο να υπενθυμίσουμε για μια ακόμη φορά στους αναγνώστες ότι ο ΣΙΕΙΕ ήταν το πρώτο εργοδοτικό σωματείο που επιτέθηκε στον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας (με στόχο να εκδιωχθεί η ΟΙΕΛΕ από τα γραφεία της) και ένα από τα πρώτα που πίσω από την πλάτη των κοινωνικών εταίρων προσέτρεξε στην τρόικα (βλέπε Hobdari και την «μόνιμη» συνεργάτιδα – γιατί, άραγε; - όλων των Υπουργών Παιδείας αλλά και των σχολαρχών τα τελευταία χρόνια, Αθηνά Παπαδάκη) για να ζητήσει την κατεδάφιση των εργασιακών δικαιωμάτων του κλάδου που εκπροσωπεί. Η εισαγωγή αυτή είναι χρήσιμη, διότι είναι απαραίτητο ο αναγνώστης να γνωρίζει την ιδεολογική/πολιτική αφετηρία των συντακτών της επιστολής του ΣΙΕΙΕ. Ακόμη και σε βαθιά συντηρητικές κοινωνίες εργοδοτικές οργανώσεις δεν έφθασαν ποτέ σε σημείο να θέλουν να βγάλουν από τη μέση με κάθε τρόπο τις εργατικές ενώσεις.Δυστυχώς ο ΣΙΕΙΕ απέδειξε με την πρακτική του ότι δεν αντέχει το διάλογο, τη σύνθεση των απόψεων, την θεσμοθετημένη αντιπαράθεση, αλλά προτιμά την εξωθεσμική λειτουργία, την καμαρίλα, την υπέρβαση νόμων και θεσμών για να επιβληθεί το δίκαιο του ισχυρού.
Όμως, γνωρίζουν ότι δεν είναι πολύς ο καιρός της παντοδυναμίας τους και των πολιτικών τους συνοδοιπόρων. Και τώρα που τα πράγματα γίνονται ασφυκτικά με το άνοιγμα υποθέσεων σε ευρωπαϊκούς θεσμούς και στη δικαιοσύνη, ο πανικός γίνεται φανερός. Πώς αλλιώς, παρά μόνο ως προϊόν πανικού, μπορεί να εξηγηθεί η συρραφή παραποιημένων στοιχείων και αμήχανων επιχειρημάτων στην επιστολή τους αυτή; Εξηγούμαστε:
· Αναφέρονται οι του ΣΙΕΙΕ σε «κοινό πλαίσιο εποπτείας δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων». Όπως όλοι γνωρίζουν, αυτό πλέον δεν υφίσταται μετά τα νομοθετικά εκτρώματα του προστάτη των ιδιοκτητών Αρβανιτόπουλου. Κι αυτό δεν το λέει η ΟΙΕΛΕ, το λέει η Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης που αναγκάστηκε, μετά από επίμονα ερωτήματα πολλών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης από όλη τη χώρα και υπό την πίεση της ΟΙΕΛΕ, να καταθέσει με τη σειρά της ερώτημα στο ΝΣΚ για να διαπιστώσει τι ισχύει πλέον στην ιδιωτική εκπαίδευση. Από όσο γνωρίζουμε, οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται από το κράτος και η εργασιακή τους πορεία ελέγχεται από αυτό. Από το καλοκαίρι κι έπειτα το σύνολο σχεδόν των προσλήψεων (αλλά και των απολύσεων) δεν κοινοποιούνται πλέον από τους ιδιοκτήτες στα γραφεία εκπαίδευσης. Επομένως και το επιχείρημα περί «επετηρίδας της ιδιωτικής εκπαίδευσης» είναι αστείο, διότι ουδείς μπορεί να διαπιστώσει, εάν όντως οι προσληφθέντες είναι εγγεγραμμένοι εκεί, ή αν έχουν τα τυπικά προσόντα πρόσληψης. Θα δώσετε, άραγε, κύριοι του ΣΙΕΙΕ ανοιχτά στη δημοσιότητα αναλυτικά τη λίστα των εκπαιδευτικών ΟΛΩΝ των σχολείων-μελών σας και θα επιτρέψετε τον έλεγχο της πολιτείας για να διαπιστωθεί πόσοι εκπαιδευτικοί είναι νόμιμοι στα σχολεία σας;
· Επειδή η σύγχυση γεννά παρανοήσεις, στην επιστολή τους οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών πέφτουν σε ερασιτεχνικές αντιφάσεις. Από τη μια μιλούν για «ενιαίο εποπτικό πλαίσιο δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων» (άρα εποπτεία από το Υπουργείο Παιδείας), ενώ από την άλλη πανηγυρίζουν που ο έλεγχος των εκπαιδευτικών περνά στο …Υπουργείο Εργασίας. Αυτός ήταν ο στόχος τους, να μην εποπτεύονται πια τα σχολεία τους από το Υπουργείο Παιδείας και να αρχίσουν το πάρτι. Ποιο πάρτι; Θα δείτε πιο κάτω γιατί ειδικά το ΔΣ του ΣΙΕΙΕ θέλει να αποφύγει πάση θυσία τον έλεγχο των σχολείων των μελών του από την πολιτεία.
· Στο πλαίσιο της σύνταξης μιας εμφανώς αμήχανης επιστολής που επιχειρεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα μπορούμε εν μέρει να δικαιολογήσουμε την προπαγάνδα, την προβοκάτσια και τις παρανοήσεις. Όμως δεν δικαιολογούνται οι συντάκτες της επιστολής να προχωρούν σε παραποίηση ακόμη και αποφάσεων της δικαιοσύνης για να ενισχύσουν την επιχειρηματολογία τους. Γράφουν ότι για τους 2.000 παράνομους τίτλους σπουδών η δικαιοσύνη έχει αποφανθεί ότι από τα καταγγελλόμενα δεν προκύπτουν στοιχεία για δίκη. Η αλήθεια, φυσικά, είναι τελείως διαφορετική:
1.Η απόφαση μπήκε στο αρχείο (η ΟΙΕΛΕ έχει ζητήσει από τον Άρειο Πάγο την αναψηλάφηση της υπόθεσης), διότι τα αδικήματα(επομένως αναγνωρίζεται το παράνομο των ενεργειών) έχουν παραγραφεί, λόγω της παρόδου πενταετίας από την τέλεσή τους.
2.Μιλούν για «μερικές δεκάδες τίτλους». Η Ομοσπονδία προσκόμισε στη δικαιοσύνη και στο Υπουργείο Παιδείας ονομαστικά στοιχεία για 2.000 παράνομους τίτλους (κι αυτοί μόλις από δύο σχολεία, ενώ για πολλά χρόνια παράνομους τίτλους προσκόμιζαν 7 σχολεία στη Λάρισα, 2 στα Τρίκαλα, 3 στη Θεσσαλονίκη, 2 στην Αθήνα κ.λπ.). Εκατοντάδες απόφοιτοι έχουν παράνομα διοριστεί στο δημόσιο τομέα και ελπίζουμε σύντομα να ξεκινήσει η διακρίβωση των στοιχείων.
3. Τα στελέχη της εκπαίδευσης της περιοχής που αναμίχθηκαν στην έκδοση των τίτλων έχουν τεθεί εδώ και μερικούς μήνες και τελούν ακόμη σε διαθεσιμότητα (προφανώς, επειδή η υπόθεση – κατά τον ΣΙΕΙΕ – είναι …ασήμαντη)
· Σκωπτικά αναφέρονται στα «συγκλονιστικά στοιχεία» που αναφέρεται η Ομοσπονδία για τους παράνομους τίτλους, υπονοώντας ότι τέτοια δεν υφίστανται. Ή έχουν άγνοια κινδύνου οι «συνάδελφοί» μας, είτε επιχειρούν να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις. Διότι τα στοιχεία είναι πράγματι συγκλονιστικά και έχουν κατατεθεί στη δικαιοσύνη. Δεκάδες ιδιωτικά σχολεία στα Γιάννενα, στην Πάτρα, στη Λάρισα, στα Τρίκαλα, στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στα Χανιά, άλλα με παράνομο προσωπικό, άλλα χωρίς άδεια λειτουργίας, άλλα έχοντας υποπέσει σε βαρύτατες παραβιάσεις της εκπαιδευτικής και της ευρύτερης εργατικής νομοθεσίας, έχουν εκδώσει χιλιάδες παράνομους τίτλους σπουδών σε βάθος δεκαετίας, τίτλοι οι οποίοι θα πολλαπλασιαστούν από φέτος με την απόλυτη απορρύθμιση στην ιδιωτική εκπαίδευση, όταν ουδείς γνωρίζει ποιοι διδάσκουν και τι, ποια ωρολόγια προγράμματα ισχύουν, πώς θα διεξαχθούν σοβαρές ενδοσχολικές εξετάσεις (βλέπε Τράπεζα Θεμάτων).
· Για μια ακόμη φορά, εσκεμμένα και δόλια, παραποιούν την πραγματικότητα σε σχέση με το καταστατικό της ΟΙΕΛΕ. Οι του ΣΙΕΙΕ προσπαθούν να πείσουν ότι η Ομοσπονδία γενικώς και αορίστως θέλει την «κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης». Διαβάζουν, όμως, αυτό που θέλουν. Το καταστατικό της ΟΙΕΛΕ είναι σαφές. Στο άρθρο 7, παρ. γ, αναφέρεται ρητώς ότι εφόσον καταργηθεί το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την ιδιωτική εκπαίδευση και που προστατεύει τη συνταγματική επιταγή (βλέπε άρθρο 16 του Συντάγματος), πλέον η ιδιωτική εκπαίδευση δεν έχει λόγο ύπαρξης. Τούτο είναι εύλογο, διότι, εάν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια δεν εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας σε ό, τι αφορά τη λειτουργία τους και την εργασιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών, τότε υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να αλλοιωθεί το εκπαιδευτικό αγαθό που παρέχουν. Η ΟΙΕΛΕ επιδιώκει τα ιδιωτικά σχολεία να λειτουργούν σύμφωνα με όσα επιτάσσει το Σύνταγμα και να εξακολουθούν να παρέχουν δημόσιο αγαθό. Αυτή η λειτουργία είναι ωφέλιμη για όλους: για την κοινωνία, τους μαθητές, την εκπαίδευση συνολικά. Ευτυχώς πολλά ιδιωτικά σχολεία το πράττουν. Δυστυχώς, όμως, ο ΣΙΕΙΕ επιδιώκει το αντίθετο. Τα ιδιωτικά σχολεία να λειτουργούν χωρίς έλεγχο, χωρίς εργασιακές σχέσεις, εντελώς ασύδοτα. Ποιος, επομένως, επιδιώκει την κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης ως τμήματος του ευρύτερου εκπαιδευτικού συστήματος; Μάλλον ο ΣΙΕΙΕ και όχι η ΟΙΕΛΕ.
· Ο ΣΙΕΙΕ στην επιστολή εμφανίζεται ως τιμητής της νομιμότητας. Εμείς θα ζητήσουμε από το Σύνδεσμο να απαντήσει: Τι έχει να πει για το καρτέλ της αθλιότητας στα περισσότερα ιδιωτικά νηπιαγωγεία της χώρας με τη σαφή καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, αλλά και του νόμιμου ωραρίου των εκπαιδευτικών;
· Μια κουβέντα μόνο για τη θρασεία αναφορά στον «τρόμο» των εκπαιδευτικών. Προφανώς οι άνθρωποι που την τελευταία τετραετία έχουν κερδίσει τουλάχιστον 150 εκατομμύρια ευρώ από το μόχθο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με τα νομοθετήματα της κυβέρνησης (μισθολόγιο, αύξηση ωραρίου, μείωση αποζημιώσεων, δραματική συρρίκνωση του κόστους με τις μαζικές απολύσεις) αντιμετωπίζουν ως «αναλώσιμο υλικό» αυτούς που απολύουν με συνοπτικές διαδικασίες. (Και ποιοι είναι αυτοί; Εκπαιδευτικοί με κοινωνικοί δράση, άνθρωποι που έχουν διεκδικήσει το δίκιο τους και διώκονται εκδικητικά, ακόμη και συνάδελφοι που βρίσκονται σε κάποιου είδους άδεια). Οι άνθρωποι αυτοί είναι φυσικό να διασκεδάζουν με τον «τρόμο» αυτών που καθημερινά απειλούνται με απόλυση, καθώς, τουλάχιστον ορισμένοι εξ αυτών, επεδίωκαν όχι να αναλάβουν την ηγεσία ενός παιδαγωγικού οργανισμού, αλλά το να γίνουν «αφεντικά» μαγαζιών που θα πουλά «εμπόρευμα».
Αναρωτιέται κανείς εύλογα. Γιατί ο ΣΙΕΙΕ σπατάλησε 3 και πλέον σελίδες επιστολής για τα δημοσιεύματα μιας εφημερίδας; Απαντούμε: Αναφερθήκαμε και πιο πάνω ότι ειδικά το ΔΣ του ΣΙΕΙΕ έχει ιδιαίτερο λόγο να επιδιώκει την με κάθε τρόπο απομάκρυνση κάθε είδους ελέγχου της πολιτείας από τα ιδιωτικά σχολεία. Κάποιοι από τους ιδιοκτήτες, ακόμη και μέλη του ΔΣ του Συνδέσμου, φοβούνται τον έλεγχο και την αποκάλυψη στοιχείων στη δικαιοσύνη και, κυρίως, στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ενοχλούνται για δημοσιεύματα που αποκαλύπτουν την αλήθεια για την κατάσταση στα ιδιωτικά σχολεία, γι’ αυτό έχουν πανικοβληθεί για την προσφυγή των κοινωνικών εταίρων στην Κομισιόν για τους παράνομους τίτλους. Για ποιο λόγο;
· Μήπως επειδή σε μεγάλο και ιστορικό σχολείο μέλους του ΔΣ του ΣΙΕΙΕ βασικά στελέχη του είναι εδώ και πολλά χρόνια δύο (2) ιδιοκτήτες φροντιστηρίων (!), γεγονός που βάναυσα καταστρατηγεί την κείμενη νομοθεσία; Οι τίτλοι που υπογράφουν οι συγκεκριμένοι είναι νόμιμοι, κύριοι του ΣΙΕΙΕ;
· Μήπως επειδή άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος του ΣΙΕΙΕ απασχολούσε στο σχολείο του 35 (!) εκπαιδευτικούς χωρίς νόμιμα διοριστήρια; Πόσες εκατοντάδες παράνομους τίτλους έχουν υπογράψει μόνον αυτοί οι εκπαιδευτικοί, κύριοι του ΣΙΕΙΕ;
· Μήπως επειδή άλλο μέλος του ΔΣ του ΣΙΕΙΕ, προκειμένου να αποφύγει τον έλεγχο που διενήργησε στο σχολείο του η οικεία Διεύθυνση, κλείδωσε τους εκπαιδευτικούς στα αποχωρητήρια για να μην αποκαλυφθούν οι παρανόμως εργαζόμενοι;
Βρισκόμαστε σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι για την ιδιωτική εκπαίδευση. Σε λίγες ημέρες συζητείται το φλέγον ζήτημα της νομιμότητας και της ισοτιμίας των τίτλων που εκδίδονται στα ιδιωτικά σχολεία τόσο σε επίπεδο κοινωνικών εταίρων (συνάντηση ΔΣ ΟΙΕΛΕ και ΟΛΜΕ), όσο και στην Κομισιόν που μέλη της εμφανίζονται ιδιαίτερα θορυβημένα για το ζήτημα. Οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών φοβούνται, γι΄αυτό άλλωστε μήνυσαν τον πρόεδρο της ΟΙΕΛΕ για την προσφυγή αυτή και δεν αρκέστηκαν σ’ αυτό (δικαίωμά τους, άλλωστε), αλλά δημοσιοποίησαν μια κατάπτυστη, υβριστική επιστολή εναντίον του Προέδρου, αλλά και του συνόλου των συνδικαλιστών της Ομοσπονδίας με εκφράσεις πρωτοφανείς, δηλωτικές του μένους τους εναντίον των εκπροσώπων των εργαζόμενων. Κυρίως όμως φοβούνται το ενδεχόμενο της πολιτικής αλλαγής και της κατάργησης των νομοθετικών τερατουργημάτων της μαύρης μνημονιακής περιόδου.
Έχουμε δηλώσει κατ’ επανάληψη και το επαναλαμβάνουμε. Πολλά ιδιωτικά σχολεία αποτελούν συνεπέστατα εκπαιδευτικά ιδρύματα με σοβαρή προσφορά στην ελληνική κοινωνία και στην εκπαίδευση, που σέβονται μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Επίσης, οι διαφορές μας με το ΔΣ του ΣΙΕΙΕ και τα μέλη του δεν έχει προσωπικό χαρακτήρα. Είναι βαθιά ιδεολογικές και πολιτικές. Θα ήταν ευχής έργον, παρά τις διαφορές αυτές, να μπορούμε να καθίσουμε στο τραπέζι του διαλόγου και να βρούμε σημεία συναίνεσης για το καλό της εκπαίδευσης και των σχολείων. Πώς όμως; Μ’ αυτούς που επιδιώκουν να μας πετάξουν από τα γραφεία μας; Μ΄αυτούς που τρέχουν στην τρόικα για να μην υπάρχουν εργασιακές σχέσεις; Μ΄αυτούς που καλύπτουν πολιτικά εξόφθαλμες παρανομίες μελών τους; Μ’ αυτούς που πανηγύριζαν με σκωπτικά ποιηματάκια την επόμενη της νομοθέτησης των μαζικών και αναιτιολόγητων απολύσεων; Μ’ αυτούς που μας υβρίζουν και μας συκοφαντούν; Μ’ αυτούς που έχουν στο ΔΣ τους εκλεγμένα μέλη που παραβιάζουν ανερυθρίαστα τη νομιμότητα;
Η αλήθεια είναι σκληρή και αδυσώπητη, αγαπητοί «συναδελφοι». Στο σπίτι του κρεμασμένου, δεν μιλάνε για σκοινί.
ΥΓ Επειδή είστε ιδιαίτερα ευαίσθητοι, όταν κάποιος θίγει την παραβίαση της νομιμότητας σε ιδιωτικά σχολεία, αναρωτιόμαστε: Θα αναρτήσετε, άραγε, ανακοίνωση (ή μήπως θα καταθέσετε μήνυση) εναντίον του Υπουργού Παιδείας, ο οποίος μίλησε δημόσια στα ΜΜΕ για τουλάχιστον 50 ιδιωτικά σχολεία που χρωστούν στα ασφαλιστικά ταμεία δεκάδες εκατομμύρια ευρώ; Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα.
28.9.14
|
|
This entry was posted on 28.9.14
You can follow any responses to this entry through
the RSS 2.0 feed.
You can leave a response,
or trackback from your own site.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου