Λουκέτο στη δημόσια εκπαίδευση

Δημοσιεύουμε δελτίο τύπου της ΟΙΕΛΕ:

Τα πρώτα στοιχεία για τις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών στην Α/μια και Β/μια εκπαίδευση δείχνουν πως για πρώτη φορά από τη Μεταπολίτευση ενδέχεται να προκύψει γιγαντιαίο πρόβλημα στη λειτουργία των σχολείων. Την ώρα που το σχολικό έτος 2011/12 προβλέπεται να συνταξιοδοτηθούν περισσότεροι από 10.000 εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες,  οι μόνιμοι διορισμοί που θα ανακοινωθούν μόλις και μετά βίας φτάνουν τους 607. Η Υπουργός Παιδείας δήλωσε πως τηρεί τη μνημονιακή αναλογία 1/10, ισχυριζόμενη πως οι συνταξιοδοτήσεις είναι «μόλις» 6.000. (Σε περίπτωση που αποδειχθεί πως οι συνταξιοδοτήσεις είναι όσες αναφέρουν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, άραγε η Υπουργός, τηρώντας την αναλογία, θα διπλασιάσει τους διορισμούς;...) Την ίδια ώρα που ο αριθμός των προσλήψεων αποτελεί αρνητικό ρεκόρ των τελευταίων δεκαετιών η πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ καταστρατηγεί το νόμο (3848/2010) σχετικά με τους εκπαιδευτικούς των ειδικών κατηγοριών.
Η ανατριχιαστική αυτή αναλογία που μιλά από μόνη της για το εκπαιδευτικό τοπίο που θα διαμορφωθεί το Σεπτέμβριο μπορεί να εκπλήττει κάποιους, δεν αιφνιδιάζει όμως την ΟΙΕΛΕ που εδώ κι ενάμιση χρόνο έχει προειδοποιήσει την εκπαιδευτική κοινότητα για το τι μέλλει γενέσθαι. Η εφαρμογή της κλασικής νεοφιλελεύθερης συνταγής για την εκπαίδευση προβλέπει την εφαρμογή ενός σοκ που σταδιακά θα οδηγήσει στο μαρασμό του δημόσιου σχολείου προς όφελος των καραδοκούντων επιχειρηματικών κύκλων που προσβλέπουν ανυπόμονα στην εξαγορά του κοινωνικού, εκπαιδευτικού αγαθού. Αν και πολλά ιδιωτικά σχολεία λειτουργούν χωρίς κερδοσκοπικό χαρακτήρα, προσφέροντας στην ελληνική εκπαίδευση και στην κοινωνία, οι νεοφιλελεύθεροι κερδοσκόποι σχεδιάζουν να στήσουν ιδιωτικά εκπαιδευτήρια-μαγαζιά, όπου θα χορηγούνται, με αμφισβητούμενους τρόπους κι από προσωπικό χωρίς τυπικά προσόντα, παράνομοι τίτλοι σπουδών. Το πλέον προκλητικό είναι πως οι έμποροι αυτοί της γνώσης προετοιμάζουν τα άνομα σχέδιά τους ποντάροντας σε κρατική ενίσχυση (!) μέσω του θεσμού των κουπονιών που έχει παταγωδώς αποτύχει στις χώρες που εφαρμόστηκε, καθώς δημιούργησε σχέσεις διαπλοκής και εστίες παρανομίας. Ο επερχόμενος μαύρος Σεπτέμβρης για την ελληνική εκπαίδευση και οι επιπτώσεις του στην ελληνική κοινωνία είναι σκόπιμο να αναλυθούν στο ευρύτερο πλαίσιο της εφαρμογής της μνημονιακής πολιτικής που έχει ως στόχο της αποψίλωση του κοινωνικού κράτους και αποκαλύπτει την πρόθεση της Πολιτείας να αποχωρήσει από σημαντικούς τομείς της δημόσιας σφαίρας (υγεία, παιδεία, κοινωνική ασφάλιση). Την ώρα που τα σχολεία θα υπολειτουργούν οδηγώντας σε απελπισία τους γονείς, η κυβέρνηση δείχνει ποιες είναι οι πραγματικές της προτεραιότητες, διορίζοντας διπλάσιο (από αυτό των εκπαιδευτικών) αριθμό Ειδικών Φρουρών τους ερχόμενους μήνες. Η μεγάλη μείωση των προσλήψεων που θα δημιουργήσει χιλιάδες κενά στα σχολεία υποβαθμίζει δραματικά την παρεχόμενη ποιότητα εκπαίδευσης στους μαθητές, ιδιαίτερα σε περιοχές με διαπιστωμένες κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες, οι οποίες σε συνδυασμό με τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων, προβλέπεται να οξυνθούν ακόμη περισσότερο.

Η ελληνική κοινωνία στενάζει εδώ και 18 μήνες από την επιβολή ενός ακραίου αντιλαϊκού προγράμματος που την εξαθλιώνει οικονομικά και της αφαιρεί σταδιακά συνταγματικά κατοχυρωμένα αγαθά. Η ακραία αυτή πολιτική της κυβέρνησης μετατρέπει το κράτος από ενεργό σύμμαχο του πολίτη και πάροχο κοινωνικών αγαθών σε μαριονέτα των επιχειρηματικών κύκλων και ανίσχυρο τροχονόμο των ασύδοτων δυνάμεων της αγοράς. Όπως εύστοχα παρατηρεί ο John Hedges για το σύγχρονο νεοφιλελεύθερο κράτος «το έθνος που καταστρέφει το εκπαιδευτικό του σύστημα, υποβαθμίζει τη δημόσια ενημέρωση, κλειδώνει τις βιβλιοθήκες του (…) μετατρέπεται σε έθνος κουφό, ανόητο, τυφλό. Μετατρέπει μια δημοκρατική πολιτεία σε ένα φεουδαρχικό σύστημα επιχειρηματικών αφεντάδων και δουλοπάροικων». Είναι, πλέον, χρέος της εκπαιδευτικής κοινότητας να αντισταθεί στην επέλαση των φονταμενταλιστικών δυνάμεων του αγοραίου καπιταλισμού και να διασώσει το άμεσα απειλούμενο δημόσιο και κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης.








ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ

         Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                  Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Ανάπτυξη και Σχεδίαση: Γιάννης Παπαδόπουλος, Τάσος Μπάρμπας, Μιγκιπή Αναστασία

Designed by Posicionamiento Web