Παρουσίαση έρευνας της Πρωτοβουλίας για την Παιδεία ΟΙΕΛΕ-Εργατικών Κέντρων: Οι χιλιάδες των άδικα αποκλεισμένων μαθητών από την ανώτατη εκπαίδευση και το άναρχο κλείσιμο δεκάδων πανεπιστημιακών τμημάτων απαιτούν την άμεση απόσυρση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

 

Η Πρωτοβουλία για την Παιδεία ΟΙΕΛΕ-Εργατικών Κέντρων που ξεκίνησε το Μάιο με στόχο να αναδείξει το τεράστιο πρόβλημα εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης και των οξυμένων κοινωνικών ανισοτήτων, παρουσιάζει σήμερα συντριπτικά ερευνητικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι με εντελώς άναρχο και ανορθολογικό τρόποχωρίς διάλογο, χωρίς καμιά σοβαρότητα και μελέτη, χιλιάδες μαθητές, πολλοί εξ αυτών με υψηλότατες επιδόσεις, αποκλείονται από την ανώτατη εκπαίδευση και ότι δεκάδες πανεπιστημιακά τμήματα κινδυνεύουν με λουκέτο. Η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής αποδεικνύεται ότι ως μοναδικό σκοπό της είχε την εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων στο χώρο της εκπαίδευσης που αναμένουν τους χιλιάδες κομμένους ως πελατεία στα ιδιωτικά ΙΕΚ και Κολλέγια και εποφθαλμιούν τμήμα της πίτας από την δημόσια ανώτατη εκπαίδευση.

Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας που παρουσιάστηκε σήμερα στη συνέντευξη τύπου της Ομοσπονδίας και εκπροσώπων από Εργατικά Κέντρα όλης της χώρας  από τον ερευνητή-Υπεύθυνο Εκπαιδευτικών Θεμάτων του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ Στρ. Γεωργουδή, έχουν ως ακολούθως:

  • Οι ανακρίβειες της Υπουργού Παιδείας
    • Αποκλείονται από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψήφιοι με βαθμούς κοντά ή και πάνω από το «10» και όχι μόνο υποψήφιοι με 1 και 2.
    • Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ το ποσοστό των φοιτητών που παίρνει πτυχίο κάθε χρόνο είναι 38% και όχι 9% όπως ψευδώς ισχυρίζεται η κ. Κεραμέως.
    • Σύμφωνα με στοιχεία της EUROSTATτο ποσοστό των φοιτητών που εγκαταλείπουν το Ελληνικό Πανεπιστήμιο είναι μόλις το 4% και είναι 2ο χαμηλότερο σε 31 Ευρωπαϊκές χώρες.
  • Η σφαγή των αμνών: χαρακτηριστικά παραδείγματα της παρανοϊκής εφαρμογής της Ε.Β.Ε.
    • Υποψήφιοι με «Άριστα 20» στην Φυσική ή στα Μαθηματικά δεν εισάγονται στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών εξαιτίας της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
    • Αριστούχοι υποψήφιοι, με επιδόσεις 17 και 18, αποκλείονται από τις Αρχιτεκτονικές λόγω του ότι στο Ελεύθερο ή στο Γραμμικό Σχέδιο πέτυχαν επίδοση λίγα δέκατα της μονάδας κάτω από την ΕΒΕ. Να σημειωθεί ότι τα μαθήματα αυτά ΔΕΝ είναι μαθήματα των ωρολόγιων προγραμμάτων των Λυκείων και διδάχτηκαν για 8 μόνο εβδομάδες διαδικτυακά ως Ενισχυτική διδασκαλία.
    • Αριστούχοι υποψήφιοι των ΤΕΦΑΑ, πρωταθλητές σε Ολυμπιακά αθλήματα όπως Πάλη ή Τάε Κβο Ντο, απορρίπτονται λόγω επιδόσεων στους δρόμους ταχύτητας ή στην κολύμβηση χαμηλότερη της ΕΒΕ
  • Λουκέτο σε δεκάδες σχολές: η έλλειψη φοιτητών κλείνει Πανεπιστήμια και πλήττει ολόκληρες περιοχές
    • Περιφερειακά Τμήματα Πανεπιστημίων καταδικάζονται σε τεράστιες απώλειες φοιτητών. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις το Πανεπιστήμιο της Πάτρας, όπου οι Νομοί Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας θα χάσουν περισσότερο από το 70% των φοιτητών, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας με απώλειες 50% κ.α.
    • Σε αρκετές περιπτώσεις η επιλογή Πανεπιστημιακών Τμημάτων, για υψηλό συντελεστή ΕΒΕ, θα οδηγήσει σε μείωση ακόμα και 80% των εισαγομένων φοιτητών, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση την Αρχιτεκτονική Σχολή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
  • Τελικά συμπεράσματα και παρατηρήσεις
    • Η εκτίμηση της ΟΙΕΛΕ ότι οι απορριπτόμενοι λόγω της ΕΒΕ θα ξεπεράσουν τις 20.000 παραμένει!
    • Η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με την πολιτική που εφαρμόζει αποτελεί το μεγαλύτερο χορηγό πελατείας σε πάσης φύσεως Ιδιωτικά ΙΕΚ και Κολλέγια.
    • Η ανάγκη άμεσης διόρθωσης της ανωμαλίας στο χώρο της Παιδείας οδηγεί σε μία και μόνο μία αναγκαιότητα: την κατάργηση της λαιμητόμου της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Υπάρχει άμεση ανάγκη για μία ευρεία συζήτηση με στόχο την αντικατάσταση του αντιπαιδαγωγικού διαγωνισμού των Πανελλαδικών Εξετάσεων με ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και παιδαγωγικά ωφέλιμο θεσμό μάθησης και εμβάθυνσης, προσαρμοσμένου στις απαιτήσεις του 21ου αιώνα. Για το λόγο αυτό, καλούμε την Υπουργό Παιδείας, έστω και τώρα, να αποσύρει την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και να προχωρήσει με γενναιότητα σε έναν ανοιχτό διάλογο με όλους τους φορείς της κοινωνίας για να εξορθολογιστεί το σύστημα πρόσβασης και ο πανεπιστημιακός χάρτης με κύριο γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και τις ανάγκες της χώρας και όχι τα συμφέροντα μιας ομάδας επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στην εκπαίδευση.

Ανάπτυξη και Σχεδίαση: Γιάννης Παπαδόπουλος, Τάσος Μπάρμπας, Μιγκιπή Αναστασία

Designed by Posicionamiento Web